Sv: Hemmafruar vad är meningen med det?
Sa som varande deltids hemmafru eller hur man ska se det...
Jag gor det han inte hinner/kan pga sitt arbete. Det ar oregelbundet nar han jobbar utanfor hemmaranchen. Jag ar alltsa, egentligen, en "oavlonad" anstalld. Jag tranar djuren, jag skoter markservicen, jag ar back up for svarfar pa den ranchen. Jag ar en del utav ett maskineri som ser till att saker fungerar. Han ar beroende av mig for att saker och ting skall ga ihop med alla djur, han betalar rakningarna - jag ser till att allting skots som det skall. Han ar mer beroende av mig an jag av honom egentligen, forutom om man kikar pa pappret.
Jag jobbar utanfor varan gard nagon/nagra dagar i veckan beroende pa arstid. Tror knappast nagon ser mig som en parasit, mojligen och troligen, som att jag ar alldeles for snall och okravande.
Jag ar en del utav ett arbetslag som oftast bestar av oss tva, ibland ar vi fyra, ibland atta, ibland tio.
Skulle jag ha ett heltidsjobb borta fran garden skulle det stalla till det med de djur vi har, som vi behover, for att skota ranchen. Utan djuren, dvs hastarna och hundarna, kan vi inte skota boskapen pa ett vettigt vis. Da trillar en stor del av inkomsten bort dar, for bade oss och den andra ranchen. Plus att han forlorar nagot han brinner for, och jag skulle forlora nagot jag brinner for. Det ar inte samma sak, men det gar hand i hand.
Man hittar losningar som funkar utifran de varderingar och det liv man vill ha.
..naja... det var mina fem cent iaf.