Även om det inte är ens intresse såsom att bli artist eller dressyrryttare på högsta nivå kanske man ändå gillar det. Tex att träffa kollegor, lösa problem, och annat.Det är väl ganska få förunnat att arbeta med ett faktiskt intresse?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även om det inte är ens intresse såsom att bli artist eller dressyrryttare på högsta nivå kanske man ändå gillar det. Tex att träffa kollegor, lösa problem, och annat.Det är väl ganska få förunnat att arbeta med ett faktiskt intresse?
Var har jag tex kommit med osanningar? Eller skitsnack?
Eller vem har sagt osanningar?
Även om det inte är ens intresse såsom att bli artist eller dressyrryttare på högsta nivå kanske man ändå gillar det. Tex att träffa kollegor, lösa problem, och annat.
Då undrade jag spontant varför man upplever jobb som så tråkigt? Och något man inte vill göra.
Ja, eftersom du värderar, vilket jag inte läst någon annan gjort.
Edit: det står dig fritt att tro så, men jag tror att även du är medveten om att arbeten och yrken ofta graderas.
Ja, eftersom du värderar, vilket jag inte läst någon annan gjort.
Själv så böt jag inriktning tidigt i mitt yrkesliv. Jag har studerat med de som bytt inriktning i mitten av sitt arbetsliv. Vänner som tagit klivet från fasta trygga anställningar till att starta eget...Alla kan inte få sitt drömjobb utan får nöja sig med vad som finns tillhands. Och sedan finns det ju sådant man gärna skulle vilja jobba med mer än heltid, men det är inget som genererar i något värt att kalla lön.
Din största fiende att lyckas med det du drömmer om är du själv.
Men den enda som gjort det i tråden gällande olika typer av arbete är du.Men snälla. Folk i allmänhet graderar och värderar arbeten och yrken hela tiden. Det kan väl knappast komma som någon nyhet, ärligt talat.
Var det något du ville ha sagt?/skämt/
Jag anar en liberal.
/slut på skämt/
Men den enda som gjort det i tråden gällande olika typer av arbete är du.
Var det något du ville ha sagt?
tolkas så här:Jag kan inte heller se hur man skulle kunna ha vad som ens liknar ett intressant och kreativt förhållande, om den ena är ansvarig för den andra genom att vara hennes försörjare.
Jag blev inte dum i huvudet för att jag gick hemma ett par år.
Insinuera att kvinnorna per automatik blir ointressanta och okreativa att leva med
Jag har inte tid egentligen, men måste inflika lite kort; hur kan det här:
tolkas så här:
@FrauleinLeo Jag tror du behöver lite distans till diskussionen.
Själv så böt jag inriktning tidigt i mitt yrkesliv. Jag har studerat med de som bytt inriktning i mitten av sitt arbetsliv. Vänner som tagit klivet från fasta trygga anställningar till att starta eget...
Din största fiende att lyckas med det du drömmer om är du själv. Visst -alla kan ex. inte bli världsmästare men det är en stor kompetent massa under världsmästaren också.
Du skrev detta :Ja? Jag har rimligtvis inte pekat ut att någon annan skulle ha gjort det. Men vill du inbilla dig att Buke är fristående från samhällsstrukturer och normer så absolut, go ahead.
Det är det ingen som påstått.Om det är lönearbete som gör en till en kreativ och intressant människa - var går då gränsen? För inte kan ni inbilla mig att ni tycker att kassörskan på Ica då är lika "kreativ och intressant" som VDn för ett medieföretag? Men nåde kassörskan om hon finner sitt jobb outvecklande och icke-kreativt. Hellre det än att hon går hemma och därmed per automatik blir grå.
Du skrev detta :
Det är det ingen som påstått.
Du skrev detta :
Det är det ingen som påstått.
Vart har någon skrivit att man måste ha ett jobb för att utvecklas?Även om det inte är någon som påstått det med just de orden, så är det ändå det man läser här i tråden.
Man måste ha ett jobb att gå till för att utvecklas och ha någon form av motstånd i livet. Vilken typ av arbete specifierades inte men inte sjutton är alla jobb utvecklande. Så då är ju frågan var gränsen för ett utvecklande jobb går. Man kan ju inte jämföra graden av krav och utveckling hos någon som sitter i kassan och någon som är VD.
Man måste ha högre krav på sig än att ägna sig åt intressen, vilket åtminstone ger mig bilden av att intressen, oavsett vad det är, tydligen inte kan vara krävande.
Så eftersom den gemensamma nämnaren är att det är arbetet som ger dig lön som gör att du utvecklas, blir utmanad, ger motstånd och ställer krav så är det inte så konstigt att se att det samtidigt då menas att arbetar man inte så står man still i sin utveckling och inte är intressant på något plan.
Nej. Inte en enda person har skrivit ett enda ord eller gett en hint om nån mediachef kontra kassörska eller några andra typer av arbete. Inte en enda har skrivit eller gett en hint om att någon ska arbeta med något denne inte trivs med överhuvudtaget. De enda som nämnt det är numera två stycken i den här tråden. Det är du och @FrauleinLeo.Även om det inte är någon som påstått det med just de orden, så är det ändå det man läser här i tråden.
Man måste ha ett jobb att gå till för att utvecklas och ha någon form av motstånd i livet. Vilken typ av arbete specifierades inte men inte sjutton är alla jobb utvecklande. Så då är ju frågan var gränsen för ett utvecklande jobb går. Man kan ju inte jämföra graden av krav och utveckling hos någon som sitter i kassan och någon som är VD.
Man måste ha högre krav på sig än att ägna sig åt intressen, vilket åtminstone ger mig bilden av att intressen, oavsett vad det är, tydligen inte kan vara krävande.
Så eftersom den gemensamma nämnaren är att det är arbetet som ger dig lön som gör att du utvecklas, blir utmanad, ger motstånd och ställer krav så är det inte så konstigt att se att det samtidigt då menas att arbetar man inte så står man still i sin utveckling och inte är intressant på något plan.