Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Vilka bra reflektioner runt demonen. Hur brukar det vara med ulven i fårakläder? Jag minns inte helt klart men har för mig att den brukar ulvarna vilja ha kvar om det går
 
Vilka bra reflektioner runt demonen. Hur brukar det vara med ulven i fårakläder? Jag minns inte helt klart men har för mig att den brukar ulvarna vilja ha kvar om det går
Den har ju specialförmågan så länge den lever, varför skulle de inte vilja ha kvar den?
 
@hemlig Jag kikade på deltagarlistan igen, och det står visst bara specificerat att ulvarna kan käka, men de andra två är ju också ulvar, men med specialförmågor?
Onda:
- Kanin
- En ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i PM till LL och det är rösten i detta PM som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! (Ulv i fårakläder)
- Tiger
- Känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt (Varulvar)
- Nasse
- Är en ulv som om den dör kan omvandla en god spelare till ulv (Demon)
@godisklubba Vad gäller här, kan även ulv i fårakläder och demon käka, eller uteblir käk om de är ensamma kvar i lyan?
 
@hemlig Jag kikade på deltagarlistan igen, och det står visst bara specificerat att ulvarna kan käka, men de andra två är ju också ulvar, men med specialförmågor?

@godisklubba Vad gäller här, kan även ulv i fårakläder och demon käka, eller uteblir käk om de är ensamma kvar i lyan?
Så nu när @Niyama slutat ställa krångliga frågor så börjar du? :mad: ;)

Både Kanin och Nasse är ulvar, men med specialförmågor. Alltså borde de väl kunna käka, även om de är ensamma kvar i lyan? Det låter i alla fall logiskt till mig, så ja. Så länge en ulv, i någon form, är kvar i lyan så får de käka (inklusive Kanin och Nasse)!
 
Så nu när @Niyama slutat ställa krångliga frågor så börjar du? :mad: ;)

Både Kanin och Nasse är ulvar, men med specialförmågor. Alltså borde de väl kunna käka, även om de är ensamma kvar i lyan? Det låter i alla fall logiskt till mig, så ja. Så länge en ulv, i någon form, är kvar i lyan så får de käka (inklusive Kanin och Nasse)!
Haha, jag och @Niyama kan ha vissa likheter ibland. :D
 
Tema/Obligatoriska frågan:

Jag har inte heller sett den "nya" versionen av Heffaklump utan bara den där "mardröm-versionen". Men de gamla klassiska Nalle Phu karaktärerna har jag väl lite koll på i alla fall. Känner inte att någon passar helt hundra kanske men jag har nog lite Uggla, lite Kanin och lite Ior i mig.
 
Tema/Obligatoriska frågan:

Jag har inte heller sett den "nya" versionen av Heffaklump utan bara den där "mardröm-versionen". Men de gamla klassiska Nalle Phu karaktärerna har jag väl lite koll på i alla fall. Känner inte att någon passar helt hundra kanske men jag har nog lite Uggla, lite Kanin och lite Ior i mig.

En ulv i fårakläder mao :sneaky:
 
Hedinn - Uggla, besserwisser
Habina - Nalle Puh
Cirkus - Nalle Puh
Snurrfian - kroppsmässigt, heffaklumpens mamma, mentalt, en blandning av nalle puh och ugglan
Artline - Nalle Puh (men med Nutella)
hemlig - Nasse
qitis - Heffaklumpen
Idahoe - Ior (? Säger bara att det är favoriten)
Niyama - Nasse
Gabby_Ossi - Uggla, lite Kanin och lite Ior

Har inte svarat på på obligatoriska frågan (eller så har jag missat):
fio
Madalitso
LenaH
Carrro_lina
 
Om det är fyra ulvar så kanske dom väljer att sticka ut och säger Nalle Puh allihopa. Bara för att lyan aldrig skulle göra så.
Men troligen inte.
Idahoe nämner att favoriten är Ior. Men säger inget att det är svar på obligatoriska frågan ("Vem av Heffaklumpen och hennes vänner skulle du vilja vara/stämmer bäst in på dig i personlighet?").
En ulv som vill locka fram ängeln?

Sen är det ett par som väljer flera karaktärer (Snurrfian och Gabby_ossi). Fio väljer dock bara att kommentera G_O om detta, kallar henne (skämtsamt) en ulv i fårakläder.

Edit: rättat stavfel
 
Jag har nu haft lite tid att läsa igenom leken och ska försöka bidra med mina tankar och reflektioner - vad de nu kan vara värda :idea:



13 deltagare - 7 namngiva goda roller och 3 namngivna onda roller . tja då är det 3 utöver det som kan vara antingen bybor (Nalle Phu) eller varulvar (Tiger)
Normen är att det är 1/3 del- ish onda
1/3 del av 13 = 4,33 onda. så tror på högst 5 onda men kanske troligast 4 onda iom att de har en Demon (Nasse) som kan omvandla en god ifall den dör.
Det är inte heller orimligt att anta att det KAN vara 3 onda från start just pga den förmågan .men å andra sidan har goda sidan starka roller med en välsignad som överlever en ulvattack , siare och ängel och en iofs lösmynt spion.
Men ja jag landar i tanken själv att det är troligast 4 onda- det kan vara en mer , eller en mindre , allt annat känns inte rimligt
Röstfifflaren och ulven i fårakläder tycker jag tar ut varandra i balansen vad det gäller att ge dolda röster
Det finns ingen ond utanför lyan så ingen ide att leta efter "vinkar" från en sådan i leken
De onda vet givetvis exakt vilken fördelning det finns i leken då alla onda sitter i lyan från start
Så långt mina tankar angående fördelningen av antalet onda/ goda i leken från start



Ett bra gäng med deltagare som alla är rutinerade , möjligen med undantag av @carrro_lina ? som jag inte tror lekt så mycket? Har varit med så lite senaste åren att jag kan ha fel där
Jag tror att det inte varit en lek på länge så de flesta borde vara ringrostiga iaf?
Jag är grymt ringrostig åtminstone:p

Summa summarum`= litar inte ett skvatt på någon så här första lekdagen :love:


Jag är ju så gammal att jag inte själv växt upp med just heffaklumpen , men mina barn har då de var små så kände faktiskt till figuren
Heffaklumpen blir mitt val .
Jag är ju som en elefant , inte bara till kroppsstorlek, utan också klumpig i ett glashus, skriver rätt upp och ner mina tankar - ibland utan eftertanke :idea:och blir ofta misstänkt pga det - mer än att det är tacksamt att misstänka mig -det brukar jag ju bli oavsett roll i ulvlekar- nést-ce-pas?:p (och det är helt ok - det går ju leken ut på :up:)

För er som inte sett heffaklumpen filmen så är alla i skogen rädda för Heffaklumpen, rädda för det okända de märker av ( trumpetljud) Det visar sig sedan i filmen att heffaklumpen är lika rädd för dem som de är för denna . Det gäller att lära känna varandra för att sluta misstro varandra för att det är "främmande" Känns som en riktigt bra parallell till mycket som händer i vår värld just nu -både nu och innan corona.

Väldigt bra val av tema :love: LL @godisklubba ( och @Idahoe )

Herregud, jag är så ringrostig att jag liksom bara förutsatte att det var tre onda (eftersom de är namngivna). Tur du tänkte ett varv extra. :)

Med det sagt, för de av er som inte vet om mig, är det inte en godförklaring av mig själv, jag är ökänd för att inte ha koll på vilka jag sitter i lyan med de gånger jag är ond. :o
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 332
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp