*Ulvlek* Ronja Rövardotter

[…]
Angående denna tanken så hittade jag inlägget från Mirtai (direkt här nedanför) där hon redan dagen innan hade svarat LenaH dagen angående det med bollen__ radarn. Nu minns jag inte när inlägget kom in, men jag är nog beredd att avskriva misstanken kring Mirtai som ulv pga svaret angågende bollen__ radarn. Däremot känner jag mig något mer misstänksam mot LenaH och funderar nu istället på om det var ett försök från henne att fiska ut något? Dels fiska ur Mirtai något om bollen__s roll, men även för att eventuellt få Mirtai mer misstänkt? Det förutsätter då att Mirtai är god och LenaH ond, och jag är faktiskt inte så säker på LenaHs godhet.
[…]
Insåg precis att det blev ett fel i hur detta kan tolkas (framför allt det fetade). Jag menade alltså inte att helt avskriva Mirtai som ulv, utan mer som att just det där med bollen__ radar-saken inte talar till Mirtais nackdel. Dvs hon kan vara ulv eller ond ändå, men i så fall inte pga det.Vet inte om det blev så mycket tydligare, men jag hoppas att det ändå makes sense.

Ungefär som din sena röständringarna för att få @cirkus onside va? 😂
Den sena röständringen som inte gällde - vet jag sticker i ögonen på många och det är förståeligt (men i den första Dl så var det faktiskt jag som blev nojig -eller som du skrev igår -feeling ?) hur sjutton skulle jag kunnat veta att BSF var god menar du? Jag kunde inte heller veta om cirkus var god för den delen heller. Men ogillade ett drev mot en som uppenbarligen inte kunde vara närvarande ( du vet. Feelings ?)

Tror du inte att jag med full vetskap om siare spion och besserwisser i leken kanske hoppades på att bli frågad om? Det brukar ju ärligt talat vara min största chans att vara kvar i lekarna-men sedan kom jag på direkt efter dl nä det kommer kanske inte funka denna gången. Men just där och då kände jag iaf så

Jag känner att jag blir misstänksam för allt och inget nu och vet varken ut eller in 😅 Misstänksam mot alla som typ satte mig åt det godare hållet igår, för att jag inte kan släppa tanken på att någon av dem kan vara en ulv/ledarvarg som försöker stryka mig medhårs (ja, jag ser fortfarande hur illa det rimmar i sammanhanget, men jag kommer inte på något bättre :arghh: Dessutom har heffaklumpar också päls, väldigt kort lila päls och ulvar är nog inte ljuslila iaf :p) för att få över mig på deras sida.

Sen kommer Q och säger att hon överväger att ändra röst till LenaH, som jag också röstat på, och då blir jag misstänksam för det. Dels för att det skulle lägga upp LenaH och G_O på tre röster var och innebära lottning (om ingen mer ändrar, så klart). Men också för att det skulle kunna vara en ond som inte vill avgöra något? Ligger det dessutom två goda uppe för lynch (hoppas verkligen inte det!) så spelar det ju än mindre roll för de onda vem som åker ut.

Sen blir jag misstänksam mot LenaH som nu kommer och säger att hon mer eller mindre är ok med att bli lynchad och att ingen av oss ändå skulle kunna gissa hennes roll.

Ja, the list goes on. Lite som vanligt antar jag, jag är misstänksam mot allt och alla och vet varken ut eller in 🙃

Inget LenaH anför får mig att tro att hon spelar på den goda sidan denna gången se tidigare inlägg

Qitis ändrar röst till LenaH

Gabby_Ossi ändrar röst till LenaH

För som jag skrivit innan är hon högt på min skumlista även om jag inte riktigt får ihop det med henne och Mirtai men minst en av dem borde vara ond och eftersom det bara är jag som har röster förutom LenaH så vet jag i alla fall att hon är skummast av oss två.

Jag känner att jag blir misstänksam för allt och inget nu och vet varken ut eller in 😅 Misstänksam mot alla som typ satte mig åt det godare hållet igår, för att jag inte kan släppa tanken på att någon av dem kan vara en ulv/ledarvarg som försöker stryka mig medhårs (ja, jag ser fortfarande hur illa det rimmar i sammanhanget, men jag kommer inte på något bättre :arghh: Dessutom har heffaklumpar också päls, väldigt kort lila päls och ulvar är nog inte ljuslila iaf :p) för att få över mig på deras sida.

Sen kommer Q och säger att hon överväger att ändra röst till LenaH, som jag också röstat på, och då blir jag misstänksam för det. Dels för att det skulle lägga upp LenaH och G_O på tre röster var och innebära lottning (om ingen mer ändrar, så klart). Men också för att det skulle kunna vara en ond som inte vill avgöra något? Ligger det dessutom två goda uppe för lynch (hoppas verkligen inte det!) så spelar det ju än mindre roll för de onda vem som åker ut.

Sen blir jag misstänksam mot LenaH som nu kommer och säger att hon mer eller mindre är ok med att bli lynchad och att ingen av oss ändå skulle kunna gissa hennes roll.

Ja, the list goes on. Lite som vanligt antar jag, jag är misstänksam mot allt och alla och vet varken ut eller in 🙃
Welcome to my world 🤷‍♀️

Alltså - jag tror att q är siad. Därför svag motivering av Bsf igår.
Det stämmer också när man tittar på röstlistorna (tack @heffaklumpen !) och korstestar med Gabby.

Jag är sjukt trött efter långa jobbdagar så jag orkar tyvärr inte redogöra djupare. 🙂

Inget LenaH anför får mig att tro att hon spelar på den goda sidan denna gången se tidigare inlägg

Qitis ändrar röst till LenaH
Lägger till mitt inlägg tidigare så det går att följa resonemanget :)
Jag börjar landa i att LenaH faktiskt kör ett högt spel som ond ändå - det är ju något hon inte räds för att göra och hon får ju ofta alla med sig om hon inte skriver bort sig (eller ger upp)

Och även jag fastnar väldigt i det hon skrev till @Blacksmithfarm igår kväll

Hur kan hon veta att Ingen jag röstat på är ulv ? Då alla lever ? !
Och definitivt plingar min ulvometer högt om påståendet att hon både tror (och iofs hoppas ) att det är bara en ulv kvar i lyan - där är jag väldigt enig med @cirkus Det känns verkligen som något en ond skulle vilja plantera i sinnet på deltagarna För jag har minsann inte alls avskrivit att det kan vara 5 onda från start. Liksom. Vilka är LLs? 😅
Dessutom känns hon väldigt följsam mot BSF och verkligen mot Mirtai. Vad det lämnar Mirtai (som jag också misstänkt länge låter jag däremot vänta lite med. Kan vara god som luras av LenaH. , kan vara ond tillsammans med henne
Det som verkligen skaver lite är att LenaH röstade på Mirtai först igår. Sedan fick hon Feeling och ville ånyo rösta på Gabby. Precis som i Lynchen dagen innan. Jag tycker det är intressant att hon inte egentligen var efter karamelldrottningen (som vi ju vet var ulv ) utan försökte få med alla mot gabby tidigt även den gången. Jag har fastnat lite där att det är skumt på riktigt

Först och främst tänker jag att lyan har ju full koll på vilka de förvillat och givetvis gärna argumenterar för sin sak utifrån om de ser att någon agerar utifrån felaktig info
BSF /lobelia känner jag väldigt starkt att hon blivit förvillad.
Jag tror att det kan vara så att LenaH inte spelar på den goda sidan.
Känner att jag har fått svar utifrån det som skrivits och anförts under kvällen (mestadels ) att hon kan nog ändå vara luden.
När röstade LenaH så tidigt någonsin oavsett om hon har info eller inte O_o Hon om någon brukar ju tycka att det är trist
Så om ingen annan har något vettigare att anföra så kommer jag troligen ändra min röst till LenaH.
Det är lite för många saker som inte stämmer med resonemanget och påståendena (för mig )

Det stämmer också när man tittar på röstlistorna (tack @heffaklumpen !) och korstestar med Gabby.

Jag är sjukt trött efter långa jobbdagar så jag orkar tyvärr inte redogöra djupare. 🙂
Inte tänkt på att sian kan vara förvillad ? Det känns högst märkligt.

Däremot så är inte Qs röstrad något som ger mig ulvvibbar, vilket det verkar gjort för en del andra? Jag noterade ju också det igår efter lynchen, men det var liksom bara en notering av något som stack ut i mina ögon. Vilket alla verkar vara överens om att det gjorde (stack ut från mängden, alltså).

Jag vet att jag själv suttit i Qs sits ett antal gånger då jag också bara röstat på levande deltagare en bra bit in i leken. Oftast (alltid?) har jag varit god då, men jag har varit helt utan info och inte haft tillräckligt bra koll på någon för att våga lita på någon. Så jag har "gått min egen väg" och röstat på den jag tyckt varit mest misstänkt - vilket bevisligen inte varit samma personer som resten av deltagarna haft som mest misstänkta. Så just det med att bara röstat på levande deltagare ser jag faktiskt inte som något ulvigt :)

Och nu är det jag som inte hänger med 🙈 Q siad som vadå? Ond? God? Känner mig sjukt förvirrad 🙃

Röstlista DL5
08.32 LenaH röstar på Gabby_Ossi
09.44 qitis röstar på Gabby_Ossi
17.08 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
17.58 Ceta röstar på Gabby_Ossi
18.51 cirkus röstar på LenaH
19.25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
19.29 heffaklumpen röstar på LenaH
21.13 qitis ändrar röst till LenaH
21.14 Gabby_Ossi ändrar röst till LenaH

LenaH 4
Gabby_Ossi 3

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 791
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 231
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 067
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka