*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Tog tanken ur minnet, men hittade inlägget jag mindes :) Så min parafrasering av LenaHs inlägg ställde till det lite. Blir det klarare nu? Det syftade ju till rösterna tom gårdagens DL, och nu finns det ju ingen anledning för ulven att gå motvalls oavsett om GO är ulv eller ej, då det ju hade stuckit ut väldigt mycket i röstlistan som den ser ut nu. :)
Jaa, nu är jag med på vad du menade! Tack! :)

Jag vill dock ha kvar rättningen av stavning på allt annat 😂 Och hittar ingen knapp för att lägga till stavning i iPad?
Hmm, ja rättningen kan ju vara bra i andra fall. Jag får upp stavningsförslag som vanligt men måste aktivt trycka på dem för att acceptera ändringen, jag la in det när jag började gymnasiet eftersom det blev så att vi bytte mellan svenska och engelska hela tiden och då var automatisk rättning mest irriterande när den tyckte att man stavat fel för att man skrev på engelska eller tvärt om 😂 Jag vet tyvärr inte exakt hur det ser ut på iPad, men om det finns någon pil bland stavningsförslagen (innan den hinner rätta automatiskt) så kanske det finns något om "lägg till stavning" där?

Eller så är jag helt ute och cyklar och det är något som hör ihop med inställningarna. Min metod för att ändra till hur jag vill ha det är oftast att hitta rätt kategori (typ tangentbord i detta fallet) och sedan testa att ändra ett reglage/en sak i taget, testa och se vad som händer (om det ens händer något), gå tillbaka och ändra tillbaka inställningarna för att sedan börja om och testa att ändra nästa sak. Och så håller jag på tills det blir som jag vill ha det (eller tills jag ger upp) 😂😂

Men alltså - jag är inte alls säker på att LenaH har den rollen som vissa tror, jag har en annan på den rollen och att följa henne såhär lätt känns sjukt läskigt. Jag är absolut inte säker på Gabby_ossis tillhörighet men ett drev på detta viset kommer säga absolut ingenting i slutänden och gynnar bara onda sidan. Hon känns väldigt säker på att det bara är en ulv kvar, det är inte jag. Plus att hon tycks veta att q inte röstat på någon ulv, hur kan hon veta det iom att alla som q röstat på är levande. Sen blir jag lite bekymrad över Cetas inlägg #737 där hon skriver att det inte finns nån anlednig för ulven att gå motvalls oavsett om G-O är ulv eller inte, hon tycks däremot veta att det finns en ytterligare ulv ....typ. Är hon ledarvargen eller ulv?

Jag vill alltså inte följa drevet.
Och när droppades alla misstankar mot Mirtai? Ingen har reflekterat runt henne idag.

Äsch - jag kommer göra såhär

cirkus röstar på LenaH
hon är alldeles för säker på att q inte har röstat på en ulv när alla q röstat på fortfarande lever, plus att hon skriver att det bara är en ulv kvar trots att hon inte kan veta det, det gynnar bara onda sidan att invagga goda i falsk säkerhet. Så för att inte följa med i drevet ...osv

PS: Jag orkar inte tänka runt alla röständringarna igår. Jag kände mest att de drog igång och liksom fick med sig alla hit och dit.... lite som en lavin. Nu ska alla panikändra sina röster.

Men alltså - jag är inte alls säker på att LenaH har den rollen som vissa tror, jag har en annan på den rollen och att följa henne såhär lätt känns sjukt läskigt. Jag är absolut inte säker på Gabby_ossis tillhörighet men ett drev på detta viset kommer säga absolut ingenting i slutänden och gynnar bara onda sidan. Hon känns väldigt säker på att det bara är en ulv kvar, det är inte jag. Plus att hon tycks veta att q inte röstat på någon ulv, hur kan hon veta det iom att alla som q röstat på är levande. Sen blir jag lite bekymrad över Cetas inlägg #737 där hon skriver att det inte finns nån anlednig för ulven att gå motvalls oavsett om G-O är ulv eller inte, hon tycks däremot veta att det finns en ytterligare ulv ....typ. Är hon ledarvargen eller ulv?

Jag vill alltså inte följa drevet.
Och när droppades alla misstankar mot Mirtai? Ingen har reflekterat runt henne idag.

Äsch - jag kommer göra såhär

cirkus röstar på LenaH
hon är alldeles för säker på att q inte har röstat på en ulv när alla q röstat på fortfarande lever, plus att hon skriver att det bara är en ulv kvar trots att hon inte kan veta det, det gynnar bara onda sidan att invagga goda i falsk säkerhet. Så för att inte följa med i drevet ...osv
Menade ledarulven 😅 ett skrivfel helt enkelt.

1. Mirtai: Blacksmithfarm - QueenLilith - QueenLilith - (LenaH - karamelldrottningen) Gabby_Ossi

Mirtai har nästan bara röstat på goda av de vi vet roll på vilket inte ser så bra ut, förutom en kort stund där hon hade rösten på karamelldrottningen men det säger ju inte så mycket eftersom det var för att rädda sig själv och om hon och karamellen är i lyan tillsammans skulle det ju sett konstigt ut om Mirtai inte ville rösta där om hon hade åkt. Jag tycker det är lite skumt att Mirtai går från att rösta på LenaH till att helt svänga om och tror så mycket på Lenas godhet att hon följer efter Lenas röst på mig både igår och idag? Jag vet inte om Mirtai och LenaH kan vara i lyan tillsammans men skulle kunna vara en ledarvarg/lyamedlem som plötsligt hittar varandra? Eller om LenaH skulle vara god så kan Mirtai vara ond och se chansen att få ut mig istället för att det skulle stå mellan henne och kollegan karamellen? Eller så är LenaH ond och lurar Mirtai. Men de är de två mest skumma i mina ögon så har svårt att se båda som goda... Sen undrar jag lite varför karamelldrottningen inte ändrade till Mirtai för att försöka rädda sig själv? Det hade hon ju lätt kunnat göra utan att verka mer misstänkt. Eller ni som tror att jag är ulv, om både jag och karamelldrottningen själv riskerade att åka ut, varför la då karamelldrottningen en uddaröst på heffaklumpen och stod kvar vid den?

3. qitis: LenaH - Ceta - Mirtai - (Mirtai - LenaH) Mirtai

qitis hade jag tidigare åt det goda hållet men efter natten så vette tusan... Hon har alltså inte varit med och röstat ut någon vilket kulle kunna ses som lite smygande... Sedan var det den här (för) sena röständringen i DL1, som enligt många har känts för konstig och utstickande för att hon skulle vara ulv. Men visst, ledarvarg är kanske en möjlighet.

4. heffaklumpen: missar (Mirtai) - (Elo) karamelldrottningen - karamelldrottningen - karamelldrottningen

Heffa har i princip bara röstat på karamelldrottningen, dock sena förstaröster så inte jätteriskabla om det skulle vara alibin, förutom igår. Men Mirtai hade ju ändå klart fler röster än karamellen i det läget. Min initiala tanke var ju att någon av elo-rösterna borde komma från en ulv och då främst bland de som ändrade röst. Nu var ju Lobelia/Bsf2 inte ulv men Heffa skulle ju fortfande kunna vara det.

5. Ceta: Blacksmithfarm - qitis - bollen__ - (Mirtai) Gabby_Ossi

Jag trodde ju att någon hade fått fram att Ceta mest troligt var god men nu hamnade jag där igen att jag inte vet när Ceta blev god eller om det också är lur. Men med tanke på att hon lade den andra rösten på bollen i DL3 känns hon nog ändå som något mindre troligt kollega. Svårt dock att bedöma om bollen hade sagt att hon ville röstas ut kan det ändå vara alibi... Ceta borde i alla fall inte vara ledarvarg, det är typ det enda jag är säker på, då borde hon inte lagt den rösten på bollen.

7. LenaH: cirkus - Gabby_Ossi - bollen__ - (Mirtai - karamelldrottningen) Gabby_Ossi

LenaH är som sagt högt upp på min skum-lista men jag vet inte egentligen om det är för att hon har hakat upp sig på mig. Rösten på bollen i DL3 säger ju ungefär lika lite som de andra. Sen vad hon höll på med igår... Det känns nästan som en lite väl invecklad plan att ev få ut mig istället för Mirtai om hon är ulv, om Mirtai nu är god varför inte bara låta henne åka ut? Eller kan de vara i lyan båda två? Eller vem är ulv och vem är ledarvarg om det är det de är? Eller är hon helt enkelt en god som hakat upp sig?

10. cirkus: qitis - Ceta - karamelldrottningen - karamelldrottningen

cirkus har varit lite svår att få grepp på denna leken, jag har ju haft henne försiktigt åt det goda hållet men jag vet inte om "bråket" med Lobelia går att se med nya ögon nu när vi vet vad hon hade för roll? Om Lobelia försökte få någon info om cirkus är det ju inte säkert att hon kunnat lita på den. Var först med att rösta på karamelldrottningen igår och la 2a rösten där i DL3. I den DL stod det ju främst mellan bollen och karamelldrottningen som båda var ulvar. Men även Mirtai hade ju två röster i det läget så det tala kanske ändå lite till cirkus fördel att hon inte lade rösten där, om nu Mirtai är god. Om Mirtai är ond betyder det att det stod mellan 3 onda i den lynchen och då kan det ju ha varit "ifall-ifall" alibi.

Skönt att inte ha så mycket att läsa ikapp om 😅 Även jag misstänker främst Gabby_ossi idag. Tänker dels på den sena rösten på bollen i föregår. Även att hon före hon bytte till bollen röstade på Karamelldrottningen, vilket kan ha råvaror försök till alibi och försök att misstänkliggöra Mirtai. Tycker även hennes spel antytt försök att ligga lågt.

Ceta röstar på Gabby_ossi

Jag röstade inte på karemelldrottningen innan jag bytte till bollen? Jag röstade på karamelldrottningen i DL1 och sen Lobelia innan jag ändrade till bollen.

Ledsen för osammanhängande inlägg idag. Blev för sent igår och drömde om tråden och sov oroligt. Fortfarande inte helt återhämtad från tre veckors sjukdom heller, så heltidsjobb direkt på det gör mig rätt hjärntrött. Kommer sannolikt stänga ner tidigt för att få lite återhämtning idag, och har som sagt svårt att leka mycket i tråden imorgon.

Det mest konkreta jag har är nog ändå varför karamelldrottningen inte försökte rädda sig själv genom att rösta på Mirtai. Om de är kollegor men trodde att Mirtai hade bättre chans att klara sig kvar längre än karamellen.

Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Nu har jag läst ikapp från strax innan DL i måndags kväll. Jag tycker väl inte att så mycket har förändrats sedan igår för mig vad gäller misstankar, utan jag ser fortfarande flera misstänkta och jag känner inte att jag riktigt har någon som jag känner speciellt tydligt är åt det godare hållet på min karta. Däremot så har LenaH halkat upp på min misstankelista under dagen.

Ok, jag tycker både @Gabby_Ossi s och @bollen__ s röster på @Lobelia är skumma. Är det ulv och ledarvarg som inte ännu hittat varandra?
Lobelia känns ju inte som den ulvigaste hittills och röständringen igår känns ju mer god än ond.
Jag tycker det är mer ulvbeteende att vara en i drevet och sen låtsas som det regnar de två timmarna som är kvar.
Med vetskapen om att Lobelia/BSF2 var siare, kan jag inte låta bli att fundera lite på det här. Absolut att det går att både vara god och tycka att röster är skumma, men jag kan ändå inte riktigt låta bli att fundera lite här. Funderar på om det var någon mer baktanke bakom det här meddelandet? bollen__ vet vi ju var ulv, men Gabby_Ossi? Är LenaH ond så vet hon att Lobelia/BSF2 är god eller åtminstone har statistiken på sin sida för att Lobelia är god och med tanke på Lobelia/BSF2s roll kanske de onda hade någon liten aning om vem som kunde vara siaren? Jag vet inte, men framför allt om man sitter i lyan så vet man ju om siarens roll kan varit påverkad eller inte just den dagen och då tänker jag också att det nog är enklare att notera små skillnader i hur "säkert" personen uttrycker sig? Min fundering här, är alltså om LenaH är ond utanför lyan och har försökt vinka genom att tala om att ulvarna Gabby_Ossi och bollen__s röster är kassa? Har i alla fall något svagt minne om att en sådan vinkning skett i någon tidigare lek - och då gick den alla förbi. Så kanske inte helt omöjligt ändå?

Jag är ju partisk. Jag röstade på @bollen__ av den anledningen men hon kan ju egentligen bara tagit första bästa men att inte vara aktiv är ju inget tecken på att man inte är luden. @Gabby_Ossi är det lite annorlunda med jag har ens svårt att peka på vad hennes teori är egentligen. Någon av oss 5 som ursprungligen lade rösterna på @Elo borde vara ulvar rent staatistiskt håller jag med om. Så blir det om man tar 5 spelare i leken. Sen undantar @Gabby_Ossi sig själv- ganska logiskt, Sen kommer det konstiga. @bollen__ och @karamelldrottningen undantas för att de är anonyma??I!! Sen konstaterar Gabby att jag och @heffaklumpen ändrar rösten och en ulv kanske blev nervös av att @LenaH frågor om någon tänker ändra rösten (oklart varför någon skulle bli nervös av det) och så röstar hon på mig utan vidare motivering. Teorin känns mest som en antiteori.

@Gabby_Ossi varför jag och inte heffa? Och varför skulle just ulvar bli nervösa? Och varför är inaktivitet något som gör att folk undantas från att vara ulvar?
Här kommenterar Lobelia att det är intressant att bollen__ och karamelldrottningen undantas från misstänkta ulvar, för att de är anonyma. Jag minns att jag läste något om det från Gabby_Ossi, men var inte tillräckligt med i huvudet för att uppfatta det då, men i alla fall. Med vetskapen av att både bollen__ och karamelldrottningen var ulvar i lyan, funderar jag på om det kan vara så enkelt som att Gabby_Ossi själv också sitter i lyan och helt enkelt glömde bort eller avsiktligt hoppade över att ta med kollegorna i teorin. Varför hon skulle göra det är något oklart, det känns liksom nästan för enkelt för att vara sant om det är så, liksom.

Jag känner att @Lobelia inte är någon högt misstänkt i min bok och jag vill definitivt inte ha kvar min röst där. Sen vet jag att jag inte har huvudet riktigt med mig och om jag ser det jag ser eller inte... jag vet ju att vissa kan lägga ut saker för att se vilka som nappar men det är också lätt för goda att hänga med på sånt med. Ja men jag tror ni fattar vad jag försöker säga.
Jag tycker att G_O för ett litet konstigt resonemang och undrar om hon försöker skydda sin polare typ karamelldrottningen? Håller nog inte med om att det var ulvigt av Lobelia att ändra röst..och även om inte jag och karra undantas så känns det som att jag ändå borde vara mer misstänkt med min inaktivitet och bop:ar kanske..
Jag försöker också se det Q ser hos Mirtai..men jag vågar inte riktigt lita på Q än så jag tänker att jag nog ändå..går den här vägen för nu för att se hur det utvecklas..
bollen__ ändrar röst till Gaby_Ossi
bollen__s första röst i DL3 landade på Lobelia/BSF2, men en röständring senare ändrade bollen__ rösten till G_O. Funderar på om det säger något? En bollen__ som insåg att hon kanske skulle ryka den kvällen och då passa på att lägga en sista alibiröst? Eller röstade hon på Gabby_Ossi för att få henne att se misstänkt ut? Jag vet inte, men en alibiröst i det läget kanske inte hade varit det bästa ändå, eftersom de som bekräftade onda röstat på tenderar att bli granskade? Så kanske att denna rösten ändå talar för Gabby_Ossis fördel litegrann?

Får väl försöka göra mitt bästa för att ändå försöka komma med något idag, trots att det nu verkligen känns som att lusten och motivationen till att över huvud taget skriva något är på botten.

Jag har funderat en del på LenaHs fråga till Mirtai om hur hennes bollen__ radar står sig, där Mirtai själv svarade att den är okalibrerad/inte i funktion. Nu när vi vet bollen__s roll känner i alla fall jag att tankarna lätt går åt hållet att Mirtai försökte skydda bollen__ genom att inte säga något eller ducka för frågan. Men efter lite mer eftertanke vet jag inte om det säger så mycket egentligen? Vi har ju inte lekt på ett bra tag och flera av oss är nog lite ringrostiga, dessutom hade bollen__ totalt fem inlägg vid tidpunkten av LenaHs fråga. Vet att jag behöver mer än fem inlägg för att kunna bilda mig något av en uppfattning av en persons roll eller sidtillhörighet. Så visst, Mirtai skulle kunna sitta i lyan med bollen__ eller vara ledarvargen och att det svaret var för att inte hänga ut kollegan bollen__, men jag ser också flera andra omständigheter som kan ha påverkat Mirtais bollen__ radar, så det är svårt att säga alls om det. Kan vara en ond men kan också vara en god.

Däremot känns det ändå som att det är något som jag inte riktigt kan sätta fingret på som skaver. Både hos Mirtai och LenaH, jag har liksom sett flera inlägg av dem båda, men minns knappt något alls av vad de skrivit. Det skulle kunna vara att det är mycket text och lite substans (typ aktiv men ändå inte aktiv), men skulle också kunna vara att vi tänker lika och att det är därför jag inte reagerat speciellt på något någon av dem skrivit. Tåls att kolla närmare på i alla fall!

Eller så är det bara mitt minne som är ur funktion och sviker mig :cautious: Det alternativet går inte heller att utesluta.
Angående denna tanken så hittade jag inlägget från Mirtai (direkt här nedanför) där hon redan dagen innan hade svarat LenaH dagen angående det med bollen__ radarn. Nu minns jag inte när inlägget kom in, men jag är nog beredd att avskriva misstanken kring Mirtai som ulv pga svaret angågende bollen__ radarn. Däremot känner jag mig något mer misstänksam mot LenaH och funderar nu istället på om det var ett försök från henne att fiska ut något? Dels fiska ur Mirtai något om bollen__s roll, men även för att eventuellt få Mirtai mer misstänkt? Det förutsätter då att Mirtai är god och LenaH ond, och jag är faktiskt inte så säker på LenaHs godhet.
Alltså, jag har inte spelat på åratal. Och bollen hade gjort 5 inlägg när jag fick frågan. Om jag varit ond, tror du inte jag sagt att hon kändes ond och skaffat mig ett finfint alibi?

Fortsättning i nytt inlägg...

Fortsättning...

Jag är inte alls säker på att Mirtai är ond. Inte god heller för den delen men jag vill inte lägga en avgörande röst på någon jag inte har en susning om.
Sedan kommer karamelldrottningen och säger att hon inte är säker på att Mirtai är ond. Alltså, antingen kan det vara ett spel från lyan, men det kan väl också tolkas som ett försök att få Mirtai att se mindre god ut? Eller åtminstone få oss att dra ögonen mot Mirtai och på så sätt skydda lyamedlemmarna? För även om Mirtai är ledarvargen, så tjänar lyan kanske ändå mer på att bli av med den då det för onda ändå handlar om att lyan ska vara fler än de goda?

Stackars @Mirtai är helt oskyldig, hon blev bara indragen i mitt jagvetintevadjagskakalladet. :D
Sedan detta. Här säger LenaH att Mirtai är oskyldig? Enda sättet hon säkert kan veta att Mirtai är oskyldig (god) är om hon är ond...

Neje! JAg fick liksom bara lite feeling och ibland går det lite fort då. :)
Sedan kom alla förvirrade röständringar igår. Och jag tror ju fortfarande att någon ond/ulv var inblandad i dessa röständringar. Nu var det visserligen inte bara LenaH som röständrade flera gånger, men det går ju inte att utesluta att hon inte är ond ändå? Eller?

Alltså - jag trodde jag checkat ut men mina pengar är med dig, @Blacksmithfarm - @qitis borde vara ledarvargen, hon är den ENDA som inte öht röstat på en ulv och det är ju en vift om någon?
Att lyamedlemmar röstar på varandra är ju vanligt och det kan de ju kommunicera i lyan men ledaren borde inte rösta på en ulv om den vill undvika att bli käk.
Så - nu har jag tipsat lyan om vem de inte ska käka om de inte redan listat ut det.

Sen tror och hoppas jag att det bara är en ulv kvar i lyan och där tycker jag oddsen är låga på @Gabby_Ossi - jag kan inte tro att q skulle gått efter @Ceta och @Mirtai om de var i lyan.

Nu ska jag sova.
Sedan kommer detta, där hon mer eller mindre säger vem (hon tror) är ledarvargen, vilket hon även verkar vara medveten om då hon även kommenterar att hon tipsat lyan om vem de inte ska käka om de inte räknat ut det själva. Jag vet liksom inte vad jag ska tro om det här? Varför säger man till lyan vem som är deras ledarvarg? Om nu lyan inte hittat sin ledarvarg, så är det väl bättre att inte ge dem det (om det nu stämmer att Q är ledarvargen)? För vi goda ska väl fortfarande ha ut alla onda för att vinna, och ger man då lyan vem som är ledaren lär de ju inte käka den personen, utan hellre ha kvar den som "reserv" eller vad man ska säga?

Och nu måste jag verkligen rösta...
Nu har jag läst ikapp från strax innan DL i måndags kväll. Jag tycker väl inte att så mycket har förändrats sedan igår för mig vad gäller misstankar, utan jag ser fortfarande flera misstänkta och jag känner inte att jag riktigt har någon som jag känner speciellt tydligt är åt det godare hållet på min karta. Däremot så har LenaH halkat upp på min misstankelista under dagen.

Med vetskapen om att Lobelia/BSF2 var siare, kan jag inte låta bli att fundera lite på det här. Absolut att det går att både vara god och tycka att röster är skumma, men jag kan ändå inte riktigt låta bli att fundera lite här. Funderar på om det var någon mer baktanke bakom det här meddelandet? bollen__ vet vi ju var ulv, men Gabby_Ossi? Är LenaH ond så vet hon att Lobelia/BSF2 är god eller åtminstone har statistiken på sin sida för att Lobelia är god och med tanke på Lobelia/BSF2s roll kanske de onda hade någon liten aning om vem som kunde vara siaren? Jag vet inte, men framför allt om man sitter i lyan så vet man ju om siarens roll kan varit påverkad eller inte just den dagen och då tänker jag också att det nog är enklare att notera små skillnader i hur "säkert" personen uttrycker sig? Min fundering här, är alltså om LenaH är ond utanför lyan och har försökt vinka genom att tala om att ulvarna Gabby_Ossi och bollen__s röster är kassa? Har i alla fall något svagt minne om att en sådan vinkning skett i någon tidigare lek - och då gick den alla förbi. Så kanske inte helt omöjligt ändå?

Här kommenterar Lobelia att det är intressant att bollen__ och karamelldrottningen undantas från misstänkta ulvar, för att de är anonyma. Jag minns att jag läste något om det från Gabby_Ossi, men var inte tillräckligt med i huvudet för att uppfatta det då, men i alla fall. Med vetskapen av att både bollen__ och karamelldrottningen var ulvar i lyan, funderar jag på om det kan vara så enkelt som att Gabby_Ossi själv också sitter i lyan och helt enkelt glömde bort eller avsiktligt hoppade över att ta med kollegorna i teorin. Varför hon skulle göra det är något oklart, det känns liksom nästan för enkelt för att vara sant om det är så, liksom.

bollen__s första röst i DL3 landade på Lobelia/BSF2, men en röständring senare ändrade bollen__ rösten till G_O. Funderar på om det säger något? En bollen__ som insåg att hon kanske skulle ryka den kvällen och då passa på att lägga en sista alibiröst? Eller röstade hon på Gabby_Ossi för att få henne att se misstänkt ut? Jag vet inte, men en alibiröst i det läget kanske inte hade varit det bästa ändå, eftersom de som bekräftade onda röstat på tenderar att bli granskade? Så kanske att denna rösten ändå talar för Gabby_Ossis fördel litegrann?

Angående denna tanken så hittade jag inlägget från Mirtai (direkt här nedanför) där hon redan dagen innan hade svarat LenaH dagen angående det med bollen__ radarn. Nu minns jag inte när inlägget kom in, men jag är nog beredd att avskriva misstanken kring Mirtai som ulv pga svaret angågende bollen__ radarn. Däremot känner jag mig något mer misstänksam mot LenaH och funderar nu istället på om det var ett försök från henne att fiska ut något? Dels fiska ur Mirtai något om bollen__s roll, men även för att eventuellt få Mirtai mer misstänkt? Det förutsätter då att Mirtai är god och LenaH ond, och jag är faktiskt inte så säker på LenaHs godhet.

Fortsättning...

Sedan kommer karamelldrottningen och säger att hon inte är säker på att Mirtai är ond. Alltså, antingen kan det vara ett spel från lyan, men det kan väl också tolkas som ett försök att få Mirtai att se mindre god ut? Eller åtminstone få oss att dra ögonen mot Mirtai och på så sätt skydda lyamedlemmarna? För även om Mirtai är ledarvargen, så tjänar lyan kanske ändå mer på att bli av med den då det för onda ändå handlar om att lyan ska vara fler än de goda?

Sedan detta. Här säger LenaH att Mirtai är oskyldig? Enda sättet hon säkert kan veta att Mirtai är oskyldig (god) är om hon är ond...

Sedan kom alla förvirrade röständringar igår. Och jag tror ju fortfarande att någon ond/ulv var inblandad i dessa röständringar. Nu var det visserligen inte bara LenaH som röständrade flera gånger, men det går ju inte att utesluta att hon inte är ond ändå? Eller?

Sedan kommer detta, där hon mer eller mindre säger vem (hon tror) är ledarvargen, vilket hon även verkar vara medveten om då hon även kommenterar att hon tipsat lyan om vem de inte ska käka om de inte räknat ut det själva. Jag vet liksom inte vad jag ska tro om det här? Varför säger man till lyan vem som är deras ledarvarg? Om nu lyan inte hittat sin ledarvarg, så är det väl bättre att inte ge dem det (om det nu stämmer att Q är ledarvargen)? För vi goda ska väl fortfarande ha ut alla onda för att vinna, och ger man då lyan vem som är ledaren lär de ju inte käka den personen, utan hellre ha kvar den som "reserv" eller vad man ska säga?
... så med stöd av citaten ovan landar min röst på LenaH just nu. Om inte annat för att se vad som händer. Heffaklumpen röstar på LenaH.

Röstlista DL5
08.32 LenaH röstar på Gabby_Ossi
09.44 qitis röstar på Gabby_Ossi
17.08 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
17.58 Ceta röstar på Gabby_Ossi
18.51 cirkus röstar på LenaH
19.25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
19.29 heffaklumpen röstar på LenaH

Gabby_Ossi 4
LenaH 2
Mirtai 1

Alltså att jag "undantog" karamellen och bollen det inlägget var för att det var kort innan första-DL och jag var tvungen att göra en röst och var tvungen att bara ta det jag kom ihåg från huvudet. Där hade jag liksom inget att gå på eftersom jag knappt kom ihåg något de skrivit så därför valde jag Lobelia. Men skrev också att jag skulle gå tillbaka och kolla fram till riktiga DL, vilket jag gjorde men sen fastnade jag i diskussion med Lobelia så hann inte skriva någon speciellt sammanhängande motivering men ändrade ju ändå till bollen som jag tyckte var mest ulvig av dem. Nu visade ju båda sig vara ulvar men det visste ju inte jag 😅

Alltså att jag "undantog" karamellen och bollen det inlägget var för att det var kort innan första-DL och jag var tvungen att göra en röst och var tvungen att bara ta det jag kom ihåg från huvudet. Där hade jag liksom inget att gå på eftersom jag knappt kom ihåg något de skrivit så därför valde jag Lobelia. Men skrev också att jag skulle gå tillbaka och kolla fram till riktiga DL, vilket jag gjorde men sen fastnade jag i diskussion med Lobelia så hann inte skriva någon speciellt sammanhängande motivering men ändrade ju ändå till bollen som jag tyckte var mest ulvig av dem. Nu visade ju båda sig vara ulvar men det visste ju inte jag 😅
Okej! Jag måste missat detaljen om att det var inför tidiga DL (eller bara för stunden glömt av att det ju faktiskt är två DLs/kväll). Att gå på "andrahandskällor", eller vad man ska kalla det, istället för det ursprungliga inlägget blir inte alltid så bra. Vilket också märktes här. Jag kände liksom ändå att det var något som inte gick ihop helt men hade verkligen inte tid att gå tillbaka en gång till för att leta upp ditt ursprungliga inlägg (fick till och med plocka bort de sista citaten som inte var direkt relaterade till röstmotiveringen pga att det var 2-3 min till DL och jag insåg att jag behövde börja dela upp inlägget och posta det samt skriva mitt röstinlägg 😅).

Återvänder jag till just den tanken igen lovar jag att undersöka saken noggrannare och leta upp ditt ursprungliga inlägg! :)

Jag börjar landa i att LenaH faktiskt kör ett högt spel som ond ändå - det är ju något hon inte räds för att göra och hon får ju ofta alla med sig om hon inte skriver bort sig (eller ger upp)

Och även jag fastnar väldigt i det hon skrev till @Blacksmithfarm igår kväll
Alltså - jag trodde jag checkat ut men mina pengar är med dig, @Blacksmithfarm - @qitis borde vara ledarvargen, hon är den ENDA som inte öht röstat på en ulv och det är ju en vift om någon?
Att lyamedlemmar röstar på varandra är ju vanligt och det kan de ju kommunicera i lyan men ledaren borde inte rösta på en ulv om den vill undvika att bli käk.
Så - nu har jag tipsat lyan om vem de inte ska käka om de inte redan listat ut det.

Sen tror och hoppas jag att det bara är en ulv kvar i lyan och där tycker jag oddsen är låga på @Gabby_Ossi - jag kan inte tro att q skulle gått efter @Ceta och @Mirtai om de var i lyan.

Nu ska jag sova.
Hur kan hon veta att Ingen jag röstat på är ulv ? Då alla lever ? !
Och definitivt plingar min ulvometer högt om påståendet att hon både tror (och iofs hoppas ) att det är bara en ulv kvar i lyan - där är jag väldigt enig med @cirkus Det känns verkligen som något en ond skulle vilja plantera i sinnet på deltagarna För jag har minsann inte alls avskrivit att det kan vara 5 onda från start. Liksom. Vilka är LLs? 😅
Dessutom känns hon väldigt följsam mot BSF och verkligen mot Mirtai. Vad det lämnar Mirtai (som jag också misstänkt länge låter jag däremot vänta lite med. Kan vara god som luras av LenaH. , kan vara ond tillsammans med henne
Det som verkligen skaver lite är att LenaH röstade på Mirtai först igår. Sedan fick hon Feeling och ville ånyo rösta på Gabby. Precis som i Lynchen dagen innan. Jag tycker det är intressant att hon inte egentligen var efter karamelldrottningen (som vi ju vet var ulv ) utan försökte få med alla mot gabby tidigt även den gången. Jag har fastnat lite där att det är skumt på riktigt

Först och främst tänker jag att lyan har ju full koll på vilka de förvillat och givetvis gärna argumenterar för sin sak utifrån om de ser att någon agerar utifrån felaktig info
BSF /lobelia känner jag väldigt starkt att hon blivit förvillad.
Jag tror att det kan vara så att LenaH inte spelar på den goda sidan.
Känner att jag har fått svar utifrån det som skrivits och anförts under kvällen (mestadels ) att hon kan nog ändå vara luden.
När röstade LenaH så tidigt någonsin oavsett om hon har info eller inte O_o Hon om någon brukar ju tycka att det är trist
Så om ingen annan har något vettigare att anföra så kommer jag troligen ändra min röst till LenaH.
Det är lite för många saker som inte stämmer med resonemanget och påståendena (för mig )

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 755
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 231
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 067
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka