*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Så du tänker cirkus eller heffaklumpen dom sista ulven indå fall?🤔
Det som talat emot dem är förhållandevis tidiga röster på karamelldrottningen, heffaklumpen röstade dessutom där redan igår.

Måste kolla qitis-ceta. För för mig skaver nog ändå cetas förslag om att låta bollen__ gå ett dygn till... menhon la å andra sidan en ganska tidig rösr på bollen__ trots allt....
Nu hann du ju dö men nej, jag tror ju Gabby är sista ulven! Låga odds betyder sannolikt. :D
Jag hoppas de var 4 från början.

Idag har jag häcken full så:

LenaH röstar på Gabby_Ossi

för att jag tror att rösten på bollen i dl 3 var uppgjord för att få ett snyggt alibi.

Hm. Jag anar att oknytten varit i farten här för BSF

LenaH verkar stensäker på gabby , jag har ju mest haft henne som en kanske god utan info

Om det nu är så att LenaH har en roll som gör att hon känner sig säker på gabby så kan hon ju ha rätt , men också även hon blivit lurad av förvillning

Tänker att OM inte LenaH har den rollen hon verkar kunna ha -så borde den som verkligen har rollen kunna protestera ? Jag har faktiskt två andra kandidater till den rollen som jag båda har placerat åt det lite mer godare hållet allt eftersom leken framskridit. Alla dessa 3 kan ju inte ha den rollen så någon kan ju vara ond av dem och luras såklart

Men hakar på LenaH så länge så får se vilka reaktioner det blir under dagen.

Qitis röstar på Gabby -Ossi.
Tror LenaH har på fötterna om henne och kan ha rätt i att det var alibiröst från bollen
Och i så fall även alibiröst i första dl på karamellen.
Som vi ju nu vet var ulv.

Jag hade uppenbarligen fel om Lobelia/Bsf2 så måste lägga om mitt pussel, hade någon annan på den rollen, men LenaH kan inte vara säker på mig i alla fall för då hade hon inte röstat på mig :cautious:. Om hon nu inte är ulv och käkandet av Bsf2/Lobelia var för att få mig mera misstänkt, vilket spontant känns som ett troligt scenario men måste gå tillbaka och läsa mer lite senare, nu ska jag iväg på rehabträning...

Jag känner att jag har en ulvlek-identitetskris idag! 🤪
Liksom, vad händer nu?
Vem ska jag nu misstänka och rösta på, nu när jag inte längre kan misstänka och rösta på @karamelldrottningen?! :confused: :confused:

(Kanske inte sagt heeelt seriöst, men lite så ^ känns det faktiskt ändå 🫣😅)

Jag går in i möte nu med efterföljande middag så osäkert om jag hinner in mer före dl.

Mirtai röstar på Gabby_ossi

För att jag tror hennes röständring till bollen var en alibiröst

Skönt att inte ha så mycket att läsa ikapp om 😅 Även jag misstänker främst Gabby_ossi idag. Tänker dels på den sena rösten på bollen i föregår. Även att hon före hon bytte till bollen röstade på Karamelldrottningen, vilket kan ha råvaror försök till alibi och försök att misstänkliggöra Mirtai. Tycker även hennes spel antytt försök att ligga lågt.

Ceta röstar på Gabby_ossi

Röstlista
LenaH röstar på Gabby_ossi
Qitis röstar på Gabby_ossi
Mirtai röstar på Gabby_ossi
Ceta röstar på Gabby_ossi

Gabby_ossi 4

Tycker det annars ska bli spännande att se vad som hänt bakom kulisserna i denna leken (oavsett när den tar slut). Röstningen igår var verkligen händelserik och intressant. Utifrån den håller jag med om det som någon skrev - att Heffaklumpen är enklare att lägga åt det goda hållet.

Tycker också det var intressant som någon skrev (@cirkus eller @LenaH ?) att wifis skulle kunna vara ulven utanför lyan, och som vinkat just genom att inte rösta på någon ulv. Snygg vinkning i så fall måste jag säga! Och tycker även att qitis spelstil förändrats lite de senaste dagarna och inte är lika övertygande som god längre.

Hoppas dock vi är rätt ute ikväll, för imorgon har jag i stort sett bara möjlighet att rösta, och inte diskutera så mycket 😅

Sen en fundering jag har. Många i tråden pratar om att vissa personer (tror jag själv nu,Mats i den listan) ”spelat som en ensam spelare”. Om ni tittar på de som visat sig vara ulvar, vad är det som skiljer de som spelar ensamma från de i lyan? Om man undantar faktumet god/ond etc, för jag tolkar det ändå som att det är något utanför den idén?

Är kanske inte så relevant för resten av leken, men lär mig gärna mer och förväntar mig inte så stor anstormning av nya teorier ikväll 😅 (men efter igår vet jag knappt vad jag ska vänta mig 🙈)

Tycker också det var intressant som någon skrev (@cirkus eller @LenaH ?) att wifis skulle kunna vara ulven utanför lyan, och som vinkat just genom att inte rösta på någon ulv. Snygg vinkning i så fall måste jag säga! Och tycker även att qitis spelstil förändrats lite de senaste dagarna och inte är lika övertygande som god längre.
Jag får verkligen inte ihop detta? Fattar att du syftar på någon deltagare men inte vem? Om jag ska gissa gissar jag på Q för att Qs nick och wifis har lika många bokstäver?

Edit: Nevermind, nu fattar jag kopplingen i att det måste vara Q, för som du säger så är hon ju den enda som ännu inte röstat på någon bekräftad ulv.

Jag får verkligen inte ihop detta? Fattar att du syftar på någon deltagare men inte vem? Om jag ska gissa gissar jag på Q för att Qs nick och wifis har lika många bokstäver?

Edit: Nevermind, nu fattar jag kopplingen i att det måste vara Q, för som du säger så är hon ju den enda som ännu inte röstat på någon bekräftad ulv.
Fast... hur menar du @Ceta med att Q inte röstat på någon ulv? Hon har ju bara röstat på spelare som fortfarande lever och det måste ju nästan vara minst en ulv kvar, så hur är du så säker på att Q inte röstat på någon ulv?

Alltså förlåt, ska så klart vara qitis. Min iPad ändrar särskilt nick hejvilt, och tyvärr först när jag är på näst-nästa ord, vilket gör att jag inte ser det 😩

Sen en fundering jag har. Många i tråden pratar om att vissa personer (tror jag själv nu,Mats i den listan) ”spelat som en ensam spelare”. Om ni tittar på de som visat sig vara ulvar, vad är det som skiljer de som spelar ensamma från de i lyan? Om man undantar faktumet god/ond etc, för jag tolkar det ändå som att det är något utanför den idén?

Är kanske inte så relevant för resten av leken, men lär mig gärna mer och förväntar mig inte så stor anstormning av nya teorier ikväll 😅 (men efter igår vet jag knappt vad jag ska vänta mig 🙈)
För mig betyder "verkar spela som en ensam spelare" att det känns som att de inte har några kollegor att bolla saker med. Och spelar de ensamma är det väldigt liten chans att det är just ledarvargen. Lite svårt att beskriva vad det är som ger den tanken, men det kan handla om hur vissa saker uttrycks, om personen indirekt eller i smyg verkar försöka skydda någon lite extra. Det kan i princip vara vad som helst som ger någon liten liten indikation på att personen inte verkar ha kontakt med någon annan i leken. Äh, det var mycket, mycket svårare att beskriva med ord eller sätta ord på, så ber om ursäkt för ett flummigt svar 😅

Alltså - jag trodde jag checkat ut men mina pengar är med dig, @Blacksmithfarm - @qitis borde vara ledarvargen, hon är den ENDA som inte öht röstat på en ulv och det är ju en vift om någon?
Att lyamedlemmar röstar på varandra är ju vanligt och det kan de ju kommunicera i lyan men ledaren borde inte rösta på en ulv om den vill undvika att bli käk.
Så - nu har jag tipsat lyan om vem de inte ska käka om de inte redan listat ut det.

Sen tror och hoppas jag att det bara är en ulv kvar i lyan och där tycker jag oddsen är låga på @Gabby_Ossi - jag kan inte tro att q skulle gått efter @Ceta och @Mirtai om de var i lyan.

Nu ska jag sova.

Fast... hur menar du @Ceta med att Q inte röstat på någon ulv? Hon har ju bara röstat på spelare som fortfarande lever och det måste ju nästan vara minst en ulv kvar, så hur är du så säker på att Q inte röstat på någon ulv?
Tog tanken ur minnet, men hittade inlägget jag mindes :) Så min parafrasering av LenaHs inlägg ställde till det lite. Blir det klarare nu? Det syftade ju till rösterna tom gårdagens DL, och nu finns det ju ingen anledning för ulven att gå motvalls oavsett om GO är ulv eller ej, då det ju hade stuckit ut väldigt mycket i röstlistan som den ser ut nu. :)

Alltså förlåt, ska så klart vara qitis. Min iPad ändrar särskilt nick hejvilt, och tyvärr först när jag är på näst-nästa ord, vilket gör att jag inte ser det 😩
Det är lugnt, var bara jag som inte fattade först :)
Jag får också röda markeringar på många nick även om jag stängt av att den ändrar själv, men ett litet tips kan vara att klicka på "lägg till stavning" - då slutar den bry sig till slut 😁

För mig betyder "verkar spela som en ensam spelare" att det känns som att de inte har några kollegor att bolla saker med. Och spelar de ensamma är det väldigt liten chans att det är just ledarvargen. Lite svårt att beskriva vad det är som ger den tanken, men det kan handla om hur vissa saker uttrycks, om personen indirekt eller i smyg verkar försöka skydda någon lite extra. Det kan i princip vara vad som helst som ger någon liten liten indikation på att personen inte verkar ha kontakt med någon annan i leken. Äh, det var mycket, mycket svårare att beskriva med ord eller sätta ord på, så ber om ursäkt för ett flummigt svar 😅
Är tacksam att du försöker, och jag tror jag förstår vad du menar. Men förstår fortfarande inte hur man ser att någon har någon att bolla med? Kan du (eller någon annan kvarvarande) ge något exempel på där det är just så, och inte bara på motsatsen? 😂 Vill bara lära mig, är absolut ingen anklagelse!

Ibland ser man ju att vissa fastnar på varandra i tråden, och man anar att det kan vara lite spel för gallerierna. Det tycker jag dock inte det verkar ha varit så mycket i denna leken dock? Och även ibland vissa alibin kanske man kan ana att ulvar bollat med varandra. Men rörande alibin så är ju alibina i sig ett tecken på ulviget inte ett tecken på att ”någon inte spelar ensam”.

Och blir detta för OT så säg till, så kan vi vänta till leken är klar 😅

Det är lugnt, var bara jag som inte fattade först :)
Jag får också röda markeringar på många nick även om jag stängt av att den ändrar själv, men ett litet tips kan vara att klicka på "lägg till stavning" - då slutar den bry sig till slut 😁
Jag vill dock ha kvar rättningen av stavning på allt annat 😂 Och hittar ingen knapp för att lägga till stavning i iPad?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 872
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 317
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 160
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 777
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka