Röstrader:
1. Mirtai: Blacksmithfarm - QueenLilith - QueenLilith - (LenaH - karamelldrottningen) Gabby_Ossi
3. qitis: LenaH - Ceta - Mirtai - (Mirtai - LenaH) Mirtai
4. heffaklumpen: missar (Mirtai) - (Elo) karamelldrottningen - karamelldrottningen - karamelldrottningen
5. Ceta: Blacksmithfarm - qitis - bollen__ - (Mirtai) Gabby_Ossi
7. LenaH: cirkus - Gabby_Ossi - bollen__ - (Mirtai - karamelldrottningen) Gabby_Ossi
10. cirkus: qitis - Ceta - karamelldrottningen - karamelldrottningen
11. Lobelia/BSF2: cirkus - (Elo) cirkus - bollen__ - qitis
12. Gabby_Ossi: karamelldrottningen - Elo - (Lobelia) bollen__ - (Mirtai) karamelldrottningen
Jag känner att jag har en del funderingar och frågor angående röstraderna. Tänker dock att jag för en gångs skull ska försöka hålla mig lite kortfattad och inte skriva en "wall of text" (ja, jag erkänner, jag har svårt att hålla mig kortfattad).
cirkus har, röstat på karamelldrottningen två dagar i rad, och hon är även den enda (förutom jag själv) som inte ändrade röst, varken till eller från karamelldrottningen i dagens lynch. Möjligtvis gör det att jag ser henne liiite mer åt det godare hållet. Jag har dock ingen av röstmotiveringarna i huvudet just nu och jag vet att cirkus har lurat brallorna av mig förr, så det kan hon säkert göra igen. Dvs jag vill gärna ta en närmare titt på cirkus och hennes inlägg imorgon, om jag överlever natten. Men just nu är den spontana tanken att cirkus känns möjligtvis är lite åt det godare hållet i alla fall.
Sedan funderar jag lite på de som inte röstade på karamelldrottningen, men ändrade till karamelldrottningen. Utan att ha röstlistan i huvudet, så får det mig att fundera lite på om någon röständrade från karamelldrottningen i ett diskret försök att försöka rädda henne. Jag menar, det var ju ändå flera som fick ett gäng röster på sig och som diskuterats som potentiella ulvar/ledarvargar tidigare och det öppnar ju upp lite mer för att kunna göra en röständring utan att dra åt sig allt för mycket uppmärksamhet. Dessutom har vi ju den nya regeln som gör att det typ "är meningen" att man ska röständra de två timmarna mellan DL1 och DL2 (även om det inte är något tvång).
Funderar även på om någon av röständringarna från karamelldrottningen kan ha varit från en lyamedlem. Jag har ju genom leken stått fast vid att jag tycker att fyra onda är rimligare än fem, bland annat pga oknyttet. Efter bollen__ lynchen hade de varit två klar i lyan och med tanke på ondas vinstvillkor att "
lyan ska vara fler än de goda" kanske lyan insåg att om de förlorar en till lyamedlem idag (karamelldrottningen) skulle de behöva ha ut alla kvarvarande goda. Dessutom hade de behövt vinna på käk i och med att onda inte kan vinna genom lottning (om inte ledarvargen överlever till slutet). Måste de vinna på lottning måste de också på något sätt få ut ängeln ASAP och pga den välsignade kanske de haft svårare att identifiera ängeln. Alltså kanske de var mer villiga att ta en risk i hopp om att få ha kvar en lyamedlem i alla fall en dag till?
Funderar även på de som röstade på någon annan men sedan ändrade till karamelldrottningen, även om jag är mer tveksam där till att någon skulle försökt skaffa sig alibi på det sättet. Anledningen till tveksamheterna är samma anledning som ovan, en förlust av karamelldrottningen skulle kunna leda till att det bara är en ulv kvar i lyan osv.
Och så funderar jag på de som inte röstade på karamelldrottningen alls. Kan det varit så att de andra som fick röster och i perioder låg risigt till (tänker nog framför allt på Mirtai och G_O här) är goda? Dvs det var ett gäng goda mot karamelldrottningen? I så fall är nästa fundering om det var någon/några onda som helt lät bli att rösta på karamelldrottningen och höll tummarna för att resterande skulle sköta det "rätt" (dvs enligt onda sluta med att en god lynchas, då det med Q, G_O och karamelldrottningen var minst 2/3 goda).
Sen vill jag även kolla in rösterna på Mirtai som fick ett helt gäng röster på sig i början, men sedan slutligen endast hade en röst på sig då 21.30 DL passerade. Varför röstade så många på Mirtai, för att sedan ändra till andra spelare? Om de som ändrade rån Mirtai röstade tidigt kanske det går att fundera på om det var något räddningsförsök? Dock lite oklart iom karamell som också hade röster, men de kanske ändå chansade och hoppades att lynchen skulle gå mot en god?
En sista notering är qitis som sticker ut med att ännu bara röstat på levande deltagare. Vad det säger eller inte säger är jag dock för trött för att fundera på nu.
Slutligen kan jag inte annat än att konstatera att det gick sådär för mig att hålla mig kortfattad. Meeeen! Jag har i alla fall inte nått bukes max antal ord på inlägget, så en liiiten förbättring ändå kanske?