*Ulvlek* Ronja Rövardotter

NU har min hjärna gått igång ordentligt på det här. Hörru, hjärnan, du är faktiskt 7 min sen… hade ju varit mer praktiskt om den vaknat till liv INNAN DL och inte EFTER 😆🤪

Jag vet inte om det är ett helt gäng förvirrade goda som röständrat i sista sekunden? Eller om det är ulvarna som driver med oss (och i så fall verkligen lyckats med att förvirra åtminstone mig)? Eller en blandning av onda och goda? Känns som att det är något av de tre alternativen i alla fall.
(Så genialiskt ändå. Att lista upp alla möjliga kombinationer och sedan konstatera att någon av dem måste det vara :idea::rofl:)

NU har min hjärna gått igång ordentligt på det här. Hörru, hjärnan, du är 7 min sen… hade ju varit mer praktiskt om den vaknat till liv INNAN DL och inte EFTER 😆🤪

Jag vet inte om det är ett helt gäng förvirrade goda som röständrat i sista sekunden? Eller om det är ulvarna som driver med oss (och i så fall verkligen lyckats med att förvirra åtminstone mig)? Eller en blandning av onda och goda? Känns som att det är något av de tre alternativen i alla fall.
(Så genialiskt ändå. Att lista upp alla möjliga kombinationer och sedan konstatera att någon av dem måste det vara :idea::rofl:)
När Qs ändring kom och det i någon minut såg ut som en 3vägslottning blev jag nojig över att onda sidan fick chansen att styra... men med så många ändringar fram och tillbaka känns det inte som att alla inblandade bör vara onda? Onödigt dramatiskt i så fall?

När Qs ändring kom och det i någon minut såg ut som en 3vägslottning blev jag nojig över att onda sidan fick chansen att styra... men med så många ändringar fram och tillbaka känns det inte som att alla inblandade bör vara onda? Onödigt dramatiskt i så fall?
Det har du iofs en poäng i :idea: Har jag räknat rätt så var det fem personer som röständrade de sista minutrarna (någon/några ändrade flera gånger) och det känns faktiskt 100% orimligt att det är FEM (!!!) onda kvar nu 😅😅

Så troligast är nog en kombination av onda och goda. Frågan är bara hur den ser ut, alltså antalet goda och antalet onda inblandade. Men det är väl just sådant som går att klura på och förhoppningsvis kanske läsa ut när allt hunnit landa lite och man hunnit tänka ett varv eller två på saken.

Nu blev det faktiskt så att det ser ut som lottning mellan två av dessa 5 så lite intressant ändå!
Det förutsätter väl ändå att ditt första påstående att det bara var uddaröster från onda i DL1 stämmer ?
Jag har själv haft liknande tanke dock men då uteslöt jag inte alla andra utan det var mer en tanke helt enkelt ( ett möjligt scenario )

Det förutsätter väl ändå att ditt första påstående att det bara var uddaröster från onda i DL1 stämmer ?
Jag har själv haft liknande tanke dock men då uteslöt jag inte alla andra utan det var mer en tanke helt enkelt ( ett möjligt scenario )
Ja precis, jag ville få det på pränt och sen var det lite lustigt att just två namn hamnade på lottning ikväll. 🙂

De underjordiska skulle inte få vinna! Nästa dag när det var dags för jakt på vildvittrorna band de alla fast sig i varandra under vägen mot vittrornas del av skogen. Dimman kom smygande igen, men den här gången fick den inte med sig ett offer.

Lättade fortsatte rövarna gå, när de hörde något som fick blodet att isa sig i ådrorna. En hel flock vildvittror var på väg mot dem med hemska skrin. "NU SKA BLODET RINNA" "BLODET RINNA" "RIV OCH SKÄR" "BLODET RINNER"
De underjordiska hade hämtat vildvittrorna och allt hopp om en överraskningsattack för borta.

I panik flydde rövarna, medan de planlöst högg och sköt bak mot vittrorna.

Rövarna kom hem med gott om sår för Lovis att lägga om, men den enda som dog idag var en vildvittra.

Ni har lynchat karamelldrottningen som var vildvittra (ulv).

NattDL 8.00

Ja precis, jag ville få det på pränt och sen var det lite lustigt att just två namn hamnade på lottning ikväll. 🙂
Och om någon av de två åker och visar sig vara god ? Vad tänker du då? (Jag vet vad jag tänker. Att du är slipad ond som styrt oss hit och dit som du vill :p )
Åker en ond som du anfört misstankar mot så är jag beredd att tänka om dock

Ok. Så karamelldrottningen var ulv ! :bump:Det var ju ändå positivt utfall av det hela

Sedan vart det lämnar LenaH och hennes tydliga pekande mot Gabby måste jag verkligen tänka några varv om.
Här ska klockan ringa 04.30 imorgon bitti så behöver lägga mig (för typ 1 Tim sedan)

Ok. Så karamelldrottningen var ulv ! :bump:Det var ju ändå positivt utfall av det hela

Sedan vart det lämnar LenaH och hennes tydliga pekande mot Gabby måste jag verkligen tänka några varv om.
Här ska klockan ringa 04.30 imorgon bitti så behöver lägga mig (för typ 1 Tim sedan)
heffa hamnar klart åt det godare hållet IOM det för mig. Då hon röstat och pekat mot karamelldrottningen i flera dl
Om hon inte spelar väldigt högt som ulv -men det känns inte som det iaf

Det var ju skönt att jag inte åkte och att karamellen var ond, men hon var ju inte ledaren som jag trodde :cautious: . Men vet inte om jag orkar tänka något mer på hur det påverkar resten av mitt pussel, höll redan på att somna flera gånger när jag skulle läsa om tråden 😴

Uppdaterar listorna.

Röstlistor
DL1

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm1
17.14 Blacksmithfarm1 röstar på Ceta
17.19 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
17.28 cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på Blacksmithfarm1
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 bollen__ röstar på Elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm1 ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia/BSF2 röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm1
19.30 QueenLilith röstar på Lobelia/BSF2
heffaklumpen efterhandsröstar på Mirtai

Lynchas: Blacksmithfarm1 - Ronja (spion)
Käkas: fio - rövare (bybo)

DL2
17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai

21.04 Lobelia/BSF2 ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Lynchas: Elo - rövare (bybo)
Käkas: ingen

DL3
15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus
18.02 Mirtai röstar på QueenLilith
18.48 QueenLilith ändrar röst till Mirtai
18.52 LenaH röstar på bollen__
19.14 Ceta röstar på bollen__
19.17 bollen__ röstar på Lobelia/BSF2
19.27 heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
19.29 qitis röstar på Mirtai
19.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia/BSF2
19.29 cirkus röstar på karamelldrottningen
19.32 Lobelia/BSF2 röstar på bollen__
21.08 bollen__ ändrar röst till Gabby_Ossi
21.27 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.30 Gabby_Ossi ändrar röst till bollen__

Lynchas: bollen__ - vildvittra (ulv)
Käkas: QueenLilith - rövare (bybo)

DL4

18.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.32 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
18.37 Mirtai röstar på LenaH
18.54 Ceta röstar på Mirtai

19.06 cirkus röstar på karamelldrottningen
19.15 qitis röstar på Mirtai
19.19 LenaH röstar på Mirtai

19.24 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
19.30 heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
21.10 LenaH ändrar röst till karamelldrottningen
21.12 Mirtai ändrar röst till karamelldrottningen

21.13 LenaH ändrar röst till Gabby_Ossi
21.25 Mirtai ändrar röst till Gabby_Ossi
21.27 qitis ändrar röst till LenaH
21.28 Gabby_Ossi ändrar röst till karamelldrottningen
21.29 Ceta ändrar röst till Gabby_Ossi
21.29 qitis ändrar röst till Mirtai

Lynchas: karamelldrottningen - vildvittra (ulv)
Käkas:

Deltagarlista:

1. Mirtai
2. Elo - rövare (bybo)
3. qitis
4. heffaklumpen
5. Ceta
6. QueenLilith - rövare (bybo)
7. LenaH
8. fio - rövare (bybo)
9. karamelldrottningen - vildvittra (ulv)
10. cirkus
11. Lobelia/Blacksmithfarm2
12. Gabby_Ossi
13. Blacksmithfarm - Ronja (spion)
14. bollen__ - vildvittra (ulv)

Röstrader:
1. Mirtai:
Blacksmithfarm - QueenLilith - QueenLilith - (LenaH - karamelldrottningen) Gabby_Ossi
3. qitis: LenaH - Ceta - Mirtai - (Mirtai - LenaH) Mirtai
4. heffaklumpen: missar (Mirtai) - (Elo) karamelldrottningen - karamelldrottningen - karamelldrottningen
5. Ceta: Blacksmithfarm - qitis - bollen__ - (Mirtai) Gabby_Ossi
7. LenaH: cirkus - Gabby_Ossi - bollen__ - (Mirtai - karamelldrottningen) Gabby_Ossi
10. cirkus: qitis - Ceta - karamelldrottningen - karamelldrottningen
11. Lobelia/BSF2: cirkus - (Elo) cirkus - bollen__ - qitis
12. Gabby_Ossi: karamelldrottningen - Elo - (Lobelia) bollen__ - (Mirtai) karamelldrottningen

Lägger till en ny grej då jag tänker att det kanske kan vara av nytta att kunna se hur de döda deltagarna röstat också. Framför allt tänker jag på hur de onda spelarna röstat. Passar på att lägga in döda goda spelare också när jag ändå håller på - utifall att det behövs av någon anledning.

Röstrader (döda deltagare):
DagDL1. Blacksmithfarm1 (Ronja (spion):
(Ceta) cirkus
NattDL1. fio (rövare - bybo): Blacksmithfarm1
DagDL2. Elo (rövare - bybo): cirkus - LenaH
DagDL3. bollen__ (vildvittra - ulv): Elo - Elo - (Lobelia/BSF2 - Gabby_Ossi) karamelldrottningen
NattDL3. QueenLilith (rövare - bybo): Lobelia/BSF2 - (Mirtai) Ceta - Ceta (Mirtai)
DagDL4. karamelldrottningen (vildvittra - ulv): heffaklumpen - Elo - cirkus - heffaklumpen

Alltså - jag trodde jag checkat ut men mina pengar är med dig, @Blacksmithfarm - @qitis borde vara ledarvargen, hon är den ENDA som inte öht röstat på en ulv och det är ju en vift om någon?
Att lyamedlemmar röstar på varandra är ju vanligt och det kan de ju kommunicera i lyan men ledaren borde inte rösta på en ulv om den vill undvika att bli käk.
Så - nu har jag tipsat lyan om vem de inte ska käka om de inte redan listat ut det.

Sen tror och hoppas jag att det bara är en ulv kvar i lyan och där tycker jag oddsen är låga på @Gabby_Ossi - jag kan inte tro att q skulle gått efter @Ceta och @Mirtai om de var i lyan.

Nu ska jag sova.

Röstrader:
1. Mirtai:
Blacksmithfarm - QueenLilith - QueenLilith - (LenaH - karamelldrottningen) Gabby_Ossi
3. qitis: LenaH - Ceta - Mirtai - (Mirtai - LenaH) Mirtai
4. heffaklumpen: missar (Mirtai) - (Elo) karamelldrottningen - karamelldrottningen - karamelldrottningen
5. Ceta: Blacksmithfarm - qitis - bollen__ - (Mirtai) Gabby_Ossi
7. LenaH: cirkus - Gabby_Ossi - bollen__ - (Mirtai - karamelldrottningen) Gabby_Ossi
10. cirkus: qitis - Ceta - karamelldrottningen - karamelldrottningen
11. Lobelia/BSF2: cirkus - (Elo) cirkus - bollen__ - qitis
12. Gabby_Ossi: karamelldrottningen - Elo - (Lobelia) bollen__ - (Mirtai) karamelldrottningen
Jag känner att jag har en del funderingar och frågor angående röstraderna. Tänker dock att jag för en gångs skull ska försöka hålla mig lite kortfattad och inte skriva en "wall of text" (ja, jag erkänner, jag har svårt att hålla mig kortfattad).

cirkus har, röstat på karamelldrottningen två dagar i rad, och hon är även den enda (förutom jag själv) som inte ändrade röst, varken till eller från karamelldrottningen i dagens lynch. Möjligtvis gör det att jag ser henne liiite mer åt det godare hållet. Jag har dock ingen av röstmotiveringarna i huvudet just nu och jag vet att cirkus har lurat brallorna av mig förr, så det kan hon säkert göra igen. Dvs jag vill gärna ta en närmare titt på cirkus och hennes inlägg imorgon, om jag överlever natten. Men just nu är den spontana tanken att cirkus känns möjligtvis är lite åt det godare hållet i alla fall.

Sedan funderar jag lite på de som inte röstade på karamelldrottningen, men ändrade till karamelldrottningen. Utan att ha röstlistan i huvudet, så får det mig att fundera lite på om någon röständrade från karamelldrottningen i ett diskret försök att försöka rädda henne. Jag menar, det var ju ändå flera som fick ett gäng röster på sig och som diskuterats som potentiella ulvar/ledarvargar tidigare och det öppnar ju upp lite mer för att kunna göra en röständring utan att dra åt sig allt för mycket uppmärksamhet. Dessutom har vi ju den nya regeln som gör att det typ "är meningen" att man ska röständra de två timmarna mellan DL1 och DL2 (även om det inte är något tvång).

Funderar även på om någon av röständringarna från karamelldrottningen kan ha varit från en lyamedlem. Jag har ju genom leken stått fast vid att jag tycker att fyra onda är rimligare än fem, bland annat pga oknyttet. Efter bollen__ lynchen hade de varit två klar i lyan och med tanke på ondas vinstvillkor att "lyan ska vara fler än de goda" kanske lyan insåg att om de förlorar en till lyamedlem idag (karamelldrottningen) skulle de behöva ha ut alla kvarvarande goda. Dessutom hade de behövt vinna på käk i och med att onda inte kan vinna genom lottning (om inte ledarvargen överlever till slutet). Måste de vinna på lottning måste de också på något sätt få ut ängeln ASAP och pga den välsignade kanske de haft svårare att identifiera ängeln. Alltså kanske de var mer villiga att ta en risk i hopp om att få ha kvar en lyamedlem i alla fall en dag till?

Funderar även på de som röstade på någon annan men sedan ändrade till karamelldrottningen, även om jag är mer tveksam där till att någon skulle försökt skaffa sig alibi på det sättet. Anledningen till tveksamheterna är samma anledning som ovan, en förlust av karamelldrottningen skulle kunna leda till att det bara är en ulv kvar i lyan osv.

Och så funderar jag på de som inte röstade på karamelldrottningen alls. Kan det varit så att de andra som fick röster och i perioder låg risigt till (tänker nog framför allt på Mirtai och G_O här) är goda? Dvs det var ett gäng goda mot karamelldrottningen? I så fall är nästa fundering om det var någon/några onda som helt lät bli att rösta på karamelldrottningen och höll tummarna för att resterande skulle sköta det "rätt" (dvs enligt onda sluta med att en god lynchas, då det med Q, G_O och karamelldrottningen var minst 2/3 goda).

Sen vill jag även kolla in rösterna på Mirtai som fick ett helt gäng röster på sig i början, men sedan slutligen endast hade en röst på sig då 21.30 DL passerade. Varför röstade så många på Mirtai, för att sedan ändra till andra spelare? Om de som ändrade rån Mirtai röstade tidigt kanske det går att fundera på om det var något räddningsförsök? Dock lite oklart iom karamell som också hade röster, men de kanske ändå chansade och hoppades att lynchen skulle gå mot en god?

En sista notering är qitis som sticker ut med att ännu bara röstat på levande deltagare. Vad det säger eller inte säger är jag dock för trött för att fundera på nu.

Slutligen kan jag inte annat än att konstatera att det gick sådär för mig att hålla mig kortfattad. Meeeen! Jag har i alla fall inte nått bukes max antal ord på inlägget, så en liiiten förbättring ändå kanske? :rofl: :angel:

Alltså - jag trodde jag checkat ut men mina pengar är med dig, @Blacksmithfarm - @qitis borde vara ledarvargen, hon är den ENDA som inte öht röstat på en ulv och det är ju en vift om någon?
Att lyamedlemmar röstar på varandra är ju vanligt och det kan de ju kommunicera i lyan men ledaren borde inte rösta på en ulv om den vill undvika att bli käk.
Så - nu har jag tipsat lyan om vem de inte ska käka om de inte redan listat ut det.

Sen tror och hoppas jag att det bara är en ulv kvar i lyan och där tycker jag oddsen är låga på @Gabby_Ossi - jag kan inte tro att q skulle gått efter @Ceta och @Mirtai om de var i lyan.

Nu ska jag sova.
Så du tänker cirkus eller heffaklumpen dom sista ulven indå fall?🤔
Det som talat emot dem är förhållandevis tidiga röster på karamelldrottningen, heffaklumpen röstade dessutom där redan igår.

Måste kolla qitis-ceta. För för mig skaver nog ändå cetas förslag om att låta bollen__ gå ett dygn till... menhon la å andra sidan en ganska tidig rösr på bollen__ trots allt....

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 755
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 230
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 060
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar