*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Det är 2-3 onda kvar. Jag ser det som troligt att de samlar sina röster. Så kanske att det är jag som är lurad och övriga som röstat på GO är onda. Eller så har de samlat sina röster på LenaH

• Förvånad
Reactions: fio
Ingen visste riktigt var Lovis kom ifrån. Mattis hade sett henne plocka växter på vägen hem från rövartåg en dag som ung och hade lyckats övertala henne om att komma med till Mattisborgen, där hon tydligen hade trivts. Visst hade de haft motgångar genom åren, kanske främst förra sommaren, men de hade kommit igenom dem. Att förlora sin dotter och sen bara dagar senare förlora det barn hon börjat se som sitt, det tär dock på vem som helst. Lovis hade aldrig gillat våld, och hon skulle aldrig kunna ta hämnd mot vildvittrorna för förlusten av Birk.

Men inte ens Ronja kände skogens hemligheter som hon gjorde, och ens om hon inte kunde få sin dotter tillbaka så skulle de återförenas på ett eller annat sätt. Mattis skulle sakna henne, men han skulle förstå. Hans plats var framför sina rövare, i den kampen om skogen som nu utspelade sig.

Ni har lynchat LenaH som var Lovis (ängeln).

NattDL 8.00

Ingen visste riktigt var Lovis kom ifrån. Mattis hade sett henne plocka växter på vägen hem från rövartåg en dag som ung och hade lyckats övertala henne om att komma med till Mattisborgen, där hon tydligen hade trivts. Visst hade de haft motgångar genom åren, kanske främst förra sommaren, men de hade kommit igenom dem. Att förlora sin dotter och sen bara dagar senare förlora det barn hon börjat se som sitt, det tär dock på vem som helst. Lovis hade aldrig gillat våld, och hon skulle aldrig kunna ta hämnd mot vildvittrorna för förlusten av Birk.

Men inte ens Ronja kände skogens hemligheter som hon gjorde, och ens om hon inte kunde få sin dotter tillbaka så skulle de återförenas på ett eller annat sätt. Mattis skulle sakna henne, men han skulle förstå. Hans plats var framför sina rövare, i den kampen om skogen som nu utspelade sig.

NattDL 8.00
Då vet vi ju att de onda är bland de som röstade ut henne

NattDL 8.00
Vad säger du nu då @qitis ? 🐺🐺

• Haha
Reactions: fio
Ledarvarg i så fall tror jag? För det nämnde både LenaH och Bsf under morgonen. Jag fick dock inte några siad-vibbar av Bsfs inlägg, mer typ "jag förstår hur du tänker". Men det är ju alltid lägligt att dra upp något en siare skrivit när det förstärker ens egen teori 🤷‍♀️
Då hänger jag med! Ja, jag har sett en hel hög inlägg som nämnt Q som ledarvarg. Jag har dock aldrig hängt med på varför och inte heller kopplat det till varken siaren eller besserwissern. Att Q blivit siad på något sätt vid det här laget kan jag hålla med om, dock inte pga att jag sett något "siarinlägg" utan snarare för att jag inte har så starka ledarvargsvibbar av Q som det talats om och att jag har för mig att hon typ alltid brukar bli siad förr eller senare. Och då kan ju Qs sena röst i DL1 varit en orsak - vilket skulle förklara varför folk pratat om den i flera dagar efter att det hände.

Den sena rösten ser jag inte heller som så jättekonstig. Vi alla som hängt med ett tag vet väl att Q har en tendens att rösta eller röständra väldigt sent ibland och att det då hänt att hennes inlägg kommit in några sekunder för sent. Jag har med andra ord väldigt svårt att se just sena röster som en röd flagga på Q. Men precis som du är inne på så kan man (nästan) alltid rycka tag i lite "vad som helst" för att bygga en teori om någon 🤷🏻‍♀️

Med reservation för att jag kan vara grundlurad och Q är ledarvargen och du är ulv och att ni två har hittat varandra. Det är inte heller helt uteslutet 😂

NattDL 8.00
Nej men. Vad fan :(
Fattar ingenting - jag var helt säker på att hon var ond -på riktigt!! Någon luras rejält och jag tar på mig dumstruten officiellt :o

Det är väl troligt att ulvarna försökte käka Lena den natten när käket misslyckades så de fattade att hon var ängel eller välsignad. Det skulle förklara att de var så ivriga att få ut henne ikväll

Jaha, det var ju skit att LenaH rök. Sorry @LenaH men jag tyckte faktiskt att du betedde dig skumt! :bag:

Det här känns ju intressant. Jag vet vart jag har mig själv, men min direkta fundering nu är Q och G_O som röständrade till LenaH? Kanske att jag borde tolkat det starkare än jag gjorde i alla fall och röständrat från LenaH i det läget. Men, det är ju också något som är lätt att säga såhär i efterhand.

Skit också. Detta innebär ju att ulvarna kan ha fritt fram att käka inatt... beroende på om det var ängelns skydd eller den välsignades skydd som fick jobba natt2.

Det är väl troligt att ulvarna försökte käka Lena den natten när käket misslyckades så de fattade att hon var ängel eller välsignad. Det skulle förklara att de var så ivriga att få ut henne ikväll
Men är du så säker på att LenaH som ängel skyddade sig själv natt2 då? Som ängel kan man ju skydda andra också så jag är inte så himla säker på att LenaH skyddade sig själv, men då minns jag heller inte hur LenaH brukar spela som ängel (om hon brukar skydda sig själv eller andra dvs).

Men är du så säker på att LenaH som ängel skyddade sig själv natt2 då? Som ängel kan man ju skydda andra också så jag är inte så himla säker på att LenaH skyddade sig själv, men då minns jag heller inte hur LenaH brukar spela som ängel (om hon brukar skydda sig själv eller andra dvs).
Natt två skulle jag skydda mig själv om jag var ängel. Ffa i en lek som denna där det inte finns tillförlitlig info.

Eller så är det någon som är följsam mot henne efter käket misslyckades ? Som du?
Heffa har definitivt ramlat över på den goda sidan för mig redan igår men även ikväll. Trots att hon bidrog (liksom jag :() till resultatet ikväll. Tror vi blivit lurade av dig:D
Heffa känner jag ändå är tveklöst god som nog agerade utifrån vad hon kände och kunde ana. Tänker jag.

Det är ju bekvämt av onda att luta sig tillbaka och låta goda fixa att lyncha ängeln dessutom
Jag hoppas innerligt att @LenaH hade rätt i att det bara är en ulv kvar som kan käka inatt ( och inte två😬) för om de träffar den välsignade så har vi ändå en chans annars är det game over

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 791
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 231
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 067
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka