*Ulvlek* Ronja Rövardotter

För att spinna vidare då - varför förskte ulvarna inte käka mig i så fall?
Jag antar att de var rädda för att jag skulle kunna vara välsignad och på så vis ha ytterligare ett skydd kvar.
Jag tänker att de vet vem de försökte käka, den är ju antingen skyddad av ängeln eller välsignad.

Om de tror du är välsignad och de försökte käka dig, varför skulle de inte göra det igen? Sannolikheten är ju större att du överlevde för att du var välsignad än skyddad av ängeln?

Jag tänker att de vet vem de försökte käka, den är ju antingen skyddad av ängeln eller välsignad.

Om de tror du är välsignad och de försökte käka dig, varför skulle de inte göra det igen? Sannolikheten är ju större att du överlevde för att du var välsignad än skyddad av ängeln?
Jo fast de är väl inte dummare än att de ser det som jag fattat nu när LenaH var ängeln och att hon godförklarade mig pga hon antagligen skyddade mig den natten det inte blev käk. För att safea försökte de inte igen eftersom jag också kan vara välsignad. Men ja jag vet inte. Jag gissar att de fattade Cetas roll och då var hon helt safe att käka.

Sorry, men jag känner att jag är sjukt hjärntrött idag (sov 11h inatt och orkade ändå inte gå upp förrän runt 15, det är ett tydligt tecken för mig att hjärnan inte riktigt orkar med mer). Så jag kommer inte orka lägga så mycket tid här idag och kommer också rösta tidigt för att ha det gjort.

Jag tycker nog att det känns som om GO slunkit igenom nätet flera gånger.
Igår är nog mest påtagligt men även dagen innan.

Är du 100% på heffa?

Jag är i allafall beredd att i första hand rösta på Gabby
Är inte alls 100 på någon av er men litar på Lena som pekade ut de två som mest misstänkta.

Men med det sagt ska jag ändå försöka besvara din fråga @Mirtai.
(Orkar inte gå tillbaka och leta upp citat, så detta är direkt ur minnet och med lite reservation för att jag kan minnas fel… hjärnan är ju som sagt inte riktigt med mig)

Jag tänker att jag var heeelt ute och cyklade angående LenaH. Hade faktiskt inte en tanke på att hon kunde vara ängel, men om det är som cirkus (tror jag det var) sa, att LenaH skyddat andra än sig själva och skyddade cirkus natten det blev missat käk för ulvarna, så förklarar det varför hon inte misstänkte cirkus.

Jag har aldrig tänkt i de banorna tidigare, men när jag läste det och tog in teorin så låter detväldigt vettigt i mina ögon - att ulvarna skulle avstå käk eller försöka käka en av sina egna och bara hoppas att den är skyddad känns inte alls rimligt. Så då är det bara ett alternativ kvar - cirkus är god var skyddad av någon anledning (ängel eller välsignad, troligen det första om LenaH varit omisstänksam mot cirkus efter det).

cirkus och jag känner jag också haft lite liknande tankar genom leken. Eller, vi har åtminstone röstat på samma person tre DLs i rad (om jag inte minns fel). Även om motiveringarna kanske skiljer sig åt så känns det ändå som att vi borde ha lite liknande tankar iom röstat på samma person. Och jag vet vart jag har mig själv, vilket gör att jag nog vågar sätta cirkus lite åt det godare hållet.

Då är det du Mirtai, qitis och Gabby_Ossi kvar. Om jag inte missat någon deltagare? Mest troligt är det 2 onda kvar och tre goda. Det skulle också kunna vara tre goda och två onda (om de var fem från början) och då står vi inför en avgörande lynch ikväll eftersom lyan ska vara fler än oss goda och ledarvargen fortfarande är utanför. Dvs 2-2. I så fall är det extra viktigt att vi goda samlar oss och röstar på samma och inte låter ulvarna styra.

Så, bland er tre borde det finnas en god till och då känns faktiskt du, Mirtai, som minst ond av er tre. Även om vi kanske inte hållit med varandra i våra teorier och därmed gått olika vägar på röstningarna, har jag inte fått några riktiga ulv-vibbar av dig. I mitt huvud har du också varit med och grävt och letat ulvar lite på ett annat sätt än jag upplevt Q och G_O.

Angående Q har det pratats en hel del om henne som ledarvarg längdmed lekens gång. Och nu minns jag inte vad det var jag skrev om Q och ledarvargen igår kväll, men i alla fall så har jag någonstans i minnet att Q själv också pratat en hel del om ledarvargen själv. Nu kan det ha varit ett bemötande mot dem som pratat och resonerat om henne som ledarvargen. Men jag tycker nog ändå att det varit en hel del från Q själv också och därför funderar jag på om Q har grundlurat mig och egentligen är ledarvargen själv, som vinkat genom att nämna den mååånga gånger? Sen kommenterade hon ju min kommentar om min katts fluffiga svans och om det kunde vara en vinkning från min sida. Men kan det inte lika gärna varit en vinkning från hennes sida? Alltså vinka genom att läsa in vinkar från andra och plocka upp/belysa dem? :idea: Kanske långsökt, men ändå.

Gabby_Ossi då har jag i mitt minne inte sett så jättemycket teorier av. Även om jag minns att hon skrivit en hel del så minns jag liksom inget på rak arm. Har sett en del sammanfattningar om oss andra deltagare, men det är ju just det - sammanfattningar - och inte riktigt vad hon själv tänker eller att aktivt leta ulvar. Sen har det som sagt varit en hel del inlägg men minns jag rätt så är hon en av dem som nämnt att jag skulle skrivit långa WoT för att verka aktiv men att det egentligen inte ligger så mycket bakom utan mer är ordutfyllnad för att verka aktiv. Och det är det fritt fram att tänka om mig, men jag funderar i så fall på om det är en tanke som går på henne också?

Nu blev det långt ändå för när jag väl kommer in i något skriv-flow så fortsätter orden bara komma automatiskt. Hoppas att det var lite av ett svar på din fråga iaf Mirtai, och att det på något sätt makes sense och inte bara är en enda lång text av obegripligheter 😅

För mig står det alltså främst mellan qitis och Gabby_Ossi idag. Möjligen Mirtai som runner-up. Men kan de verkligen ha varit fem omda från början? Kanske. Men i så fall känns det som att leken skulle lätt bli väääldigt lång eftersom den skulle bli 5 dagar lång även om goda lynchade bara onda fem dagar i rad med start DL1.

Oavsett lär det med tid visa sig om de var fyra eller fem från början och dessutom kan jag ändå inte rösta på tre spelare idag. Så jag tänker ändå släppa Mirtai för idag.

Är Q och G_O de enda onda kvar så är en oknytt och en ledarvarg och jag tänker faktiskt att det spelar mindre roll vem vi tar först i så fall? Lyan måste ju ha ut alla goda för att vinna om det bara är en ulv kvar och skulle vi ta den sista ulven idag så hamnar ju ledarvargen ändå i lyan och får fortsätta käka, så i praktiken blir det inte någon skillnad. Eller tänker jag helt galet?

Vet inte vem av Q och G_O som är mest trolig som ulv, men har sett att någon eller några nämnde att de var beredda att rösta på G_O idag. Så därför tänker jag att jag går åt andra hållet och lägger min röst på Q, om inte annat för att se vad som händer (tex vem/vilka som hakar på, om ingen hakar på osv). Så heffaklumpen röstar på qitis för att jag helt enkelt tror att hon är ulv eller ledarvargen som lurats riktigt bra hittills. Lite längre förklaring finns i citatet nedanför.
Angående Q har det pratats en hel del om henne som ledarvarg längdmed lekens gång. Och nu minns jag inte vad det var jag skrev om Q och ledarvargen igår kväll, men i alla fall så har jag någonstans i minnet att Q själv också pratat en hel del om ledarvargen själv. Nu kan det ha varit ett bemötande mot dem som pratat och resonerat om henne som ledarvargen. Men jag tycker nog ändå att det varit en hel del från Q själv också och därför funderar jag på om Q har grundlurat mig och egentligen är ledarvargen själv, som vinkat genom att nämna den mååånga gånger? Sen kommenterade hon ju min kommentar om min katts fluffiga svans och om det kunde vara en vinkning från min sida. Men kan det inte lika gärna varit en vinkning från hennes sida? Alltså vinka genom att läsa in vinkar från andra och plocka upp/belysa dem? :idea: Kanske långsökt, men ändå.

Ska nu ställa ett alarm som påminnelse för att kika in här senare, både när första-DL närmar sig och inför andra-DL. Är beredd att ändra min röst senare, beroende på vad som händer/inte händer osv.

Stelfrusen efter heldag i stallet 🥶 vi har omsom spöregn eller rejält snöfall och stark vind.

Jag tänker så här så här långt.
Gabby och Mirtai spelar nog inte ilag iaf (dvs sitter i lyan ihop ) tror inte heller på ulv och ledarvarg mellan dem , båda KAN vara goda , men högst troligt så är en av dem ond och den andra god ?

Mirtai tycker jag har skavt flera gånger för mig under leken Dels var det hennes kommentar ang att boll-radarn var trasig och så det jag skrev imorse ang att hon verkade så tvärsäker på att lyan just försökt käka LenaH andra natten (den välsignade har hon såvitt jag kommer ihåg inte ens nämnt i det sammanhanget ?)
Att vara så säker kan betyda att Mirtai själv sitter i lyan helt enkelt
Är lite nervös över att Mirtai så smidigt connectade med LenaH och nu gör hon lite lika med cirkus ?
Sitter Cirkus och Mirtsi i lyan ihop? Eller är cirkus god som blir lurad av en ond Mirtai. Eller är cirkus ond som lurar en god Mirtai ?
Scenarierna forsar fram 😅

Heffa kände jag efter gårdagen att hon starkt lutade åt det goda hållet -MEN! Då tänkte jag starkt att hon nog var BW eftersom hon till skillnad från så många andra verkade tycka tydligt att jag nog är god -så hoppades på att hon frågat om mig 🙏
Nu visade sig att det var Ceta som var BW efter nattens käk
Så Heffa är tillbaka till ett frågetecken för mig
Dock tycker jag att hennes två röster på karamellen ändå kan tala för att hon är god. Så inte där jag tänker mest emot idag iaf

Jag tänker rösta på den jag sammantaget känner är troligast ond
Jag tror att Mirtai har lurat röven av oss och nu försöker få goda att gå på mig eller Gabby
Om det är 3 goda kvar så ”räcker det” ju att lura en god att rösta på en annan god för att det ska bli avgörande käk inatt om jag nu tänkt rätt

Om det är 3 onda kvar och två goda så är det game over bara de tre onda röstar på samma goda i dagens Lynch- så det får vi hoppas att det inte är :nailbiting:

Därmed.
Qitis röstar på Mirtai

Röstlista DL6 dl kl 19.30. Röständringstop 21.30

16.50 heffaklumpen röstar på qitis
17.04 qitis röstar på Mirtai

Qitis 1
Mirtai 1

Senast ändrad:
  • Haha
Reactions: fio

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 794
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 231
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 067
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 658
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka