Jag har nu haft lite tid att läsa igenom leken och ska försöka bidra med mina tankar och reflektioner - vad de nu kan vara värda
13 deltagare - 7 namngiva goda roller och 3 namngivna onda roller . tja då är det 3 utöver det som kan vara antingen bybor (Nalle Phu) eller varulvar (Tiger)
Normen är att det är 1/3 del- ish onda
1/3 del av 13 = 4,33 onda. så tror på högst 5 onda men kanske troligast 4 onda iom att de har en Demon (Nasse) som kan omvandla en god ifall den dör.
Det är inte heller orimligt att anta att det KAN vara 3 onda från start just pga den förmågan .men å andra sidan har goda sidan starka roller med en välsignad som överlever en ulvattack , siare och ängel och en iofs lösmynt spion.
Men ja jag landar i tanken själv att det är troligast 4 onda- det kan vara en mer , eller en mindre , allt annat känns inte rimligt
Röstfifflaren och ulven i fårakläder tycker jag tar ut varandra i balansen vad det gäller att ge dolda röster
Det finns ingen ond utanför lyan så ingen ide att leta efter "vinkar" från en sådan i leken
De onda vet givetvis exakt vilken fördelning det finns i leken då alla onda sitter i lyan från start
Så långt mina tankar angående fördelningen av antalet onda/ goda i leken från start
Ett bra gäng med deltagare som alla är rutinerade , möjligen med undantag av
@carrro_lina ? som jag inte tror lekt så mycket? Har varit med så lite senaste åren att jag kan ha fel där
Jag tror att det inte varit en lek på länge så de flesta borde vara ringrostiga iaf?
Jag är grymt ringrostig åtminstone
Summa summarum`= litar inte ett skvatt på någon så här första lekdagen
Jag är ju så gammal att jag inte själv växt upp med just heffaklumpen , men mina barn har då de var små så kände faktiskt till figuren
Heffaklumpen blir mitt val .
Jag är ju som en elefant , inte bara till kroppsstorlek, utan också klumpig i ett glashus, skriver rätt upp och ner mina tankar - ibland utan eftertanke
och blir ofta misstänkt pga det - mer än att det är tacksamt att misstänka mig -det brukar jag ju bli oavsett roll i ulvlekar- nést-ce-pas?
(och det är helt ok - det går ju leken ut på
)
För er som inte sett heffaklumpen filmen så är alla i skogen rädda för Heffaklumpen, rädda för det okända de märker av ( trumpetljud) Det visar sig sedan i filmen att heffaklumpen är lika rädd för dem som de är för denna . Det gäller att lära känna varandra för att sluta misstro varandra för att det är "främmande" Känns som en riktigt bra parallell till mycket som händer i vår värld just nu -både nu och innan corona.
Väldigt bra val av tema
LL
@godisklubba ( och
@Idahoe )