Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Kanin, Tiger och Nasse är på hugget. Efter gårdagens röstning och förlorandet av en kär vän, vill de ha hämnd. De planerar inte bara att fånga Heffaklumpen, de ska även ta en av hennes vänner. Närmare bestämt styckmörda en av hennes vänner, för att äta till frukost...

Gabby_Ossi var Ugglan (lösmynt spion)


Dag DL 21.00 ikväll.
 
Kanin, Tiger och Nasse är på hugget. Efter gårdagens röstning och förlorandet av en kär vän, vill de ha hämnd. De planerar inte bara att fånga Heffaklumpen, de ska även ta en av hennes vänner. Närmare bestämt styckmörda en av hennes vänner, för att äta till frukost...

Gabby_Ossi var Ugglan (lösmynt spion)


Dag DL 21.00 ikväll.
:cry:
 
Kan inte låta bli att bli lite misstänksam när Madalitso skriver ett inlägg direkt efter resultatet av dl. Var höll hon hus när jag skrev mina monologer? I lyan? :cautious:
 
Kan inte låta bli att bli lite misstänksam när Madalitso skriver ett inlägg direkt efter resultatet av dl. Var höll hon hus när jag skrev mina monologer? I lyan? :cautious:
Somliga av oss har vett att sova länge på helgmorgnar ;)
Jag vaknade strax efter 9 och orkade inte göra mer än att kolla efter uppdatering just då :)

@godisklubba har spionen fått chansen att skicka vidare en omgång spioninfo som fås i natt, eller är vi nu helt utan spioninfo?
 
@godisklubba har spionen fått chansen att skicka vidare en omgång spioninfo som fås i natt, eller är vi nu helt utan spioninfo?
Den som lever får se?

Nä men vi sa ju i början att Ugglan dräller ingen info första natten, utan då får bara Ugglan. Eftersom Ugglan är död, så kan hen inte längre göra något och således inte heller skicka vidare någon information :)
 
Påminner mig själv (och kanske nån annan) om att en röst i röstlistan är falsk, samt att det finns ytterligare två röster i det dolda. Det gör såklart det hela lite svårare.

En sak som slår mig när jag ser röstlistan är att om tex Madalitso är ulv i fårakläder, så är hennes röst inte giltig. Kanske var tanken att det skulle bli lottning mellan några personer, och om Carrro_Lina rök så fick de andra chans till lite alibi? Bara spånar nu, måste hålla igång hjärnan när jag äntligen börjat tänka lite. ;)
Fast varför skulle ulven i fårakläder riskera att outa sig på ett sånt sätt? Det optimala för ulvarna vore ju snarare att det ser jämnt ut i röstlistan, exempelvis flera med 2 röster och sen kunna lägga en tredje i bakgrunden på någon. Dvs det ser ut som att det blir lottning men egentligen styr de utfallet.

Det var ju lite anledningen till att jag nojade över Niyamas röständring igår, för med den blev det helt plötsligt jämnt i röstlistan istället.
 
Den som lever får se?

Nä men vi sa ju i början att Ugglan dräller ingen info första natten, utan då får bara Ugglan. Eftersom Ugglan är död, så kan hen inte längre göra något och således inte heller skicka vidare någon information :)
Attans då är vi helt utan spioninfo denna leken :(
Men ulvarna har iaf inte heller någon, så det är ju positivt åtminstones.
 
DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till
carro_lina

Utifrån det här tänker jag att det är osannolikt att qitis är fårulven. Helt enkelt för att hon redan flaggat för att hon inte skulle vara inne mer innan DL, ingen hade därmed tyckt det vore konstigt om hon inte räddat sig själv på det där sättet så det hade inte funnits någon som helst anledning till att lägga en värdelös röst där.

Niyama ser ju spontant bättre ut med den här utgången. Hon var inte ensam om att tycka carrro_linas röst var skum - och därmed lär hon inte ha räknat med att vara ensam om att ändra. Potentiellt skulle hon, som fårulv, ha kunnat chansa på att max en skulle följa och hon kunde lägga en dold tredjeröst på någon annan. Väldigt riskabelt dock, speciellt med tanke på alla ändringar mot slutet, så det är inte heller det scenario jag ser som mest troligt även om det inte är uteslutet.

Madalitsos röst är en förstaröst och säger egentligen ingenting i sammanhanget.

Snurrfian la en sen andraröst på Habina, som då la henne jämsides med carrro_lina och qitis. Borde ju inte heller vara en fårulvsröst, i och med att det är rätt onödigt att se ut som att man lägger upp en potentiellt god mot en ond utan att det gör nytta. Enda scenariot där det kunde vara vettigt vore om både carrro_lina, Habina och Snurrfian satt i lyan och Snurrfian som fårulv då la en fejkröst på en kollega och sin dolda på qitis för att det skulle se ut som hon lottades ut, men så förstördes det av qitis och det blev lottning mellan carrro och q. Konstaterar att det är relativt långsökt och ser det ju i så fall som mer troligt att Snurrfian skulle vara vanlig ulv som försökte minska risken för att en kollega åkte, än fårulv i alla fall.
 
@Niyama vad håller du på med????

Handuppräckningen känns som en typiskt sak som Niyama skulle kunna göra som ond. MEN jag begriper inte vad hon skulle tjäna på det om hon vore ond. Inte ens om hon var demonen.
Nä, nu går jag på magkänslan här. Jag vet att jag har en hang up på att Niyama alltid är god. Men här låter det verkligen på Artline som att hon försöker släta över att Niyama "erkänner" att hon är ulv. Eftersom jag alltid tror att Niyama är god, så väljer jag att gå emot mig själv lite och rösta på Niyama och inte Artline. Mest för att man inte kan rösta på två stycken. ;)

Habina röstar på Niyama
Artline röstar på Niyama.
Antigen är hon ont eller troligaren en självmordsbenägen god som inte har någon viktig roll.

Allra helst hade jag velat ha ut en ulv men det är skitsvårt så här i början. Jag tror att risken är stor att det är fyra ulvar och med demonen så kan det bli riktigt lurigt för de goda om den förvandlar någon.
Nä, alltså så himla säker är jag inte på att Niyama är ond. När Artline nu röstar på henne också, så vill jag inte riskera att stå där och hjälpa till att få ut en god. Speciellt mtp hur Artline garderar sig. På grund av detta:

Habina ändrar röst till Artline
Det här tycker jag är ett intressant händelseförlopp. Artline tycker Niyamas "handuppräckning" är obegriplig. Habina reagerar på Artlines inlägg för att hon upplever att Artline "försöker släta över" Niyamas "erkännande" och baserat på det röstar på Niyama... Som jag uppfattar det bygger lite den rösten på att då båda skulle sitta i lyan?

Sen röstar Artline på Niyama, trots att hon ser Niyama som troligare god än ond.

Då ändrar Habina röst till Artline, för att Artline verkar tro att Niyama kan vara god och då tror Habina det också och vill inte hjälpa till att rösta ut en god, så ändrar röst till Artline?

Jag förstår rösterna som sådana, men inte riktigt logiken bakom.
 
Ursäkta att det tog tid, det var inte helt lätt att skriva en uppdatering!

När dagen började gå mot sitt slut, var det dags för röstning. Heffaklumpen hade aldrig sett något liknande och undrade vad i hela världen som pågick. De andra var mer eller mindre vana, men än så ringrostiga. Alla hade tex glömt bort Ugglan och Nasse, och speciellt inte på Nasses superkraft. Flera av karaktärerna hade därför svårt för att placera de andra och ändrade sig i sista sekunden…
Någon som inte var helt beredd var Tiger. YOLO…


carrro_lina var Tiger (Varulv)

Meh, jag som tänkte använda leken för att slippa mitt examensarbete :p
 
Fast varför skulle ulven i fårakläder riskera att outa sig på ett sånt sätt? Det optimala för ulvarna vore ju snarare att det ser jämnt ut i röstlistan, exempelvis flera med 2 röster och sen kunna lägga en tredje i bakgrunden på någon. Dvs det ser ut som att det blir lottning men egentligen styr de utfallet.

Det var ju lite anledningen till att jag nojade över Niyamas röständring igår, för med den blev det helt plötsligt jämnt i röstlistan istället.

Jag säger inte att det var smart, bara att det är en möjlighet. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp