Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Jo jag förstår och håller med ffa om Snurris- samtidigt kan jag tycka att LenaHs tredjeröst troligen var den som satte spiken i kistan, min fjärderöst gjorde att det inte blev lottning när heffa ändrade sin röst. Hon hann nog inte se min röst men jag hade ju luftat lite innan att Lobelia var skum också så det var väl därför hon ändrade dit kanske och inte till nån annan med två röster. Det säger dock inget vare sig om henne (Lobelia) eller dig i sak.
Dessutom hade Lobelia mer nyligen fått en röst så kanske lättare att ha koll på att hon hade två. Jag tror att jag i det läget inte hade stenkoll på att qitis fått två faktiskt? Men tänker ändå att det ligger närmre till hands att välja den som fick röst på sig mer nyligen.
 
Jag kan också tänka mig att någon ond röstade på heffa.

Jag hade inte blivit förvånad om Lena och cirkus är ulvar ihop och körde någon märkligt kupp. Även de inte hade behövt rösta på heffa. Jag tror nog ändå att antigen är båda ulvar eller så kan båda vara goda. De är nog inte den ensamma vargen.

Sedan är heffas röständring intressant. Det behöver inte säga något om Lobelias roll men jag hade inte blivit förvånad om hon röstade på en kollega. Men det är intressant att hon inte röstade på Q som hade lika många röster som Lobelia?

Det kan ju även vara Q som är kollegan.

Jag kan hålla med dig om det första men cirkus och Lena är definitivt ett undantag.

Hade de verkligen det? Jag tycker inte att teorierna mot heffa var jätte starka. De var lite mer avancerade första dags röster och heffa brukar som hon skrev lägga uddaröster.

Men jag kan nog hålla med om att Cirkus hade blivit mer granskad.

Nu funderar jag på hur troligt det är med heffa, Lobelia och Cirkus i lyan.
Kikar lite på artline, hon håller med om mycket men det skulle vara lite intressant att se lite mer tankar men hon kanske är på gång. Det där med vad som är troligt känns som en omöjlig diskussion, lottningen kan ju gå hur som helst. Hon lägger en ganska dåligt förtäckt BOP igår även om det gärna blir så i dl 1.
 
Jag menar mest att det är en avgörande röst. Det är liksom inte en 6:e röst i ett drev. Den spelar roll för utgången av lynchen. :)
Ja, hade cirkus räddat Heffa genom att exempelvis rösta på Lobelia samtidigt så hade det sett minst sagt skumt ut. En uddaröst hade kanske också granskats.
Ja, jag hade kunnat lägga en uddaröst i det läget för att rädda en kollega om jag var ulv. Det hade granskats men kanske inte direkt.
Hur menar du att det hade sett skumt ut om jag röstat på Lobelia? Det beror väl på om hon är ond eller god? Ond - så hade det blivit lottning mellan två onda och kanske liknande resonemang om min röst som nu, god så hade jag garanterat granskats hårt iom sätta spiken i kistan för en god
 
Vad menar du med att ulvarna sitter på samma info som spionen? Ulvarna får ju ingen spioninfo?
Inte hel spioninfo men de vet ju vem de försökte käka och därmed även vem som blev skyddad, det som kan vara nog så viktigt här i början. Skulle de försöka lyncha den som de försökte käka skulle spionen förhoppningsvis protestera, men om någon av dem försöker godförklara ängeln finns det istället en risk att ängeln litar på en ulv istället för en spion. Men spionen sitter ju på mer info som förhoppningsvis blir det tydligare framöver.
 
Jag blir inte riktigt klok på Hedinn, det känns lite som om hon har fastnat lite i tankarna runt om @cirkus skulle vara god eller inte. Samtidigt tänker jag att det finns goda möjligheter för en ulv att försöka framstå som god i den här leken när det finns en spion, de sitter på samma information som spionen och kan använda sig av det och försöka se goda ut.
Inte helt och hållet samma information väl?
Spionen vet vem den givmilde har siat.
Den infon som de sitter på som är samma är vem som mest troligt är ängel
 
Dessutom hade Lobelia mer nyligen fått en röst så kanske lättare att ha koll på att hon hade två. Jag tror att jag i det läget inte hade stenkoll på att qitis fått två faktiskt? Men tänker ändå att det ligger närmre till hands att välja den som fick röst på sig mer nyligen.
Jag och att jag vacklade runt Lobelia och heffa så är det väl naturligt (har jag skrivit detta förut eller bara tänkt det?)
 
Det här är också skumt IMHO - hur kan hon börja prata om alibi innan utfallet var klart?
Visste hon att heffa var ulv?
Det reagerade jag också på (översta inlägget på sida 10). Kändes som att fokus hamnade på att få dig att verka ond. För skumma röster lägger ju snarare onda på goda. Och när du sen protesterade svarade hemlig att det likagärna kunde vara en god som röstade på en god. Scenariot ond som röstade på god verkade aldrig vara ett alternativ...
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
Snurris är alltså ulv, hemlig är ledarvarg och följer och därför vet hemlig att både cirkus och heffa är i lyan och nämner därför alibiröst.
I rest my case. :cool:
 
Inte helt och hållet samma information väl?
Spionen vet vem den givmilde har siat.
Den infon som de sitter på som är samma är vem som mest troligt är ängel

Inte hel spioninfo men de vet ju vem de försökte käka och därmed även vem som blev skyddad, det som kan vara nog så viktigt här i början. Skulle de försöka lyncha den som de försökte käka skulle spionen förhoppningsvis protestera, men om någon av dem försöker godförklara ängeln finns det istället en risk att ängeln litar på en ulv istället för en spion. Men spionen sitter ju på mer info som förhoppningsvis blir det tydligare framöver.
Jag lägger in det jag skrev till Hedinn på samma fråga. ;)
 
Kikar lite på artline, hon håller med om mycket men det skulle vara lite intressant att se lite mer tankar men hon kanske är på gång. Det där med vad som är troligt känns som en omöjlig diskussion, lottningen kan ju gå hur som helst. Hon lägger en ganska dåligt förtäckt BOP igår även om det gärna blir så i dl 1.
Dåliga BOP:ar är väl standard i DL1. :D Personligen har jag inte reagerat något på Artline hittills, men vi brukar tänka ganska lika så det gör jag sällan.
 
Snurris är alltså ulv, hemlig är ledarvarg och följer och därför vet hemlig att både cirkus och heffa är i lyan och nämner därför alibiröst.
I rest my case. :cool:
Haha bra, är det klart så då? :laugh:
Fast det är väl en dag för tidigt? Brukar väl vara runt dag 3 du lyckas pricka lyan?
 
Snurris är alltså ulv, hemlig är ledarvarg och följer och därför vet hemlig att både cirkus och heffa är i lyan och nämner därför alibiröst.
I rest my case. :cool:
Väldigt intressant teori faktiskt. Iallafall om man räknar bort snurr som inte nödvändigtvis behöver vara ond.
 
Jo, hon behöver nästan det för att hemlig ska följa. Fast hemlig kanske ligger lågt. ;)
Hur ledarvargen agerar beror nog på vem som var rollen. Men tveksamt om hen försökte hinta till kollegorna.

Om hemlig skulle vara vanlig ulv så skulle jag inte vara förvånad om Bollen alibiröstade på hemlig men det hade kanske varit lite väl klantig av Bollen med tanke på motiveringen.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 604
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp