Häxan och Lejonet (Ulvlek)

@bollen__ s röst på @hemlig igår vet jag att jag ifrågasatte, om jag minns rätt så tyckte inte bollen att hemligs röst hängde ihop (typ) men sen röstade bollen med samma motivering (typ)?

Tankar om det bollen?
 
Det är bara jag som lanserat teorin att Snurris skulle vara ulv, enbart baserat på att hemlig isf i egenskap av ledarvarg följt hennes röst.

Snurris i sig tycker jag inte är skum, hon är skum by proxy. :D

Ah, du hann svara mig innan mitt senaste inlägg ser jag. :) Så snurrfian är alltså ulv eftersom hemlig röstade på samma som snurrfian? Hänger det ihop med att hemlig (som ledarvarg) röjt hela lyan enligt nåt jag läste? Börjar tycka riktigt synd om hemlig nu. ;) Dvs om teorin stämmer.
 
Ja, och sen är ju frågan om det inte är någon på heffa också. det brukar ju ändå ofta vara det..

Kan det vara LenaH eller cirkus som försökte skaffa sig ett rejält alibi? Jag vacklar verkligen kring dessa, jag vill ju hålla dem lite åt godare hållet, men vis av erfarenhet kan de ju göra precis vad som helst som ulvar. Annars tror jag mer på qitis än Hedinn, bättre som ulv att lägga en förstaröst på en kollega, som kan funka som lite alibi längre fram. Om nu då inte Hedinn är ledarvargen och följer qitis. Suck, jag känner att jag hamnat i nåt slags cirkelresonemang nu.
 
Lenas kommentar om bollen. Inte så jätte stor grej med ändå

Så hemlig och bollen__ i lyan och LenaH som vinkar till dem som ledarvarg? Vild teori här, förstår inte ens själv varför två ulvar skulle välja Aslan, de känner ju till varandra utan att behöva bonda kring Aslan.
 
Om man ska kika på andra röster så är det ju Lobelia och Hedinn som lägger såna. Jag tycker ju att det är lite modigt med såna i första DL men man ska ju samtidigt rösta där man tror något. Och samtidigt brukar väl de rösterna bli lite granskade också så tja, kanske inte alls är så himla lurvigt. Ska man då tänka att ledarvargen följt någon så är det ju i såfall att det är nån av dom som är det och följt ulvar, isåfall kan qitis el snurris vara ulvar..
Tänker du att det rimligaste är att ledarvargen följer en röst från en ulv på en annan ulv?
 
Alltså jag skulle inte hålla mig själv eller cirkus som god för att vi la de sista rösterna på heffa, som heffa själv skriver så var det typ hennes tur att åka tidigt.

Ger upp för ikväll, trodde jag fått ordning på tangentbordet men icke så tittar på Sex Education istället. :)

Tror inte att jag svarat på detta? Vill bara poängtera att jag inte håller dig eller cirkus som god, bara att det "borde" inte vara ulvar/ledarvarg som lägger de sista rösterna. Men med er två vet man aldrig, så nej, jag håller inte nån av er som god. Bara lite lägre ned på listan av ondingar.
 
Så hemlig och bollen__ i lyan och LenaH som vinkar till dem som ledarvarg? Vild teori här, förstår inte ens själv varför två ulvar skulle välja Aslan, de känner ju till varandra utan att behöva bonda kring Aslan.
Jag funderar mest på om hemlig är ulv så hade jag inte blivit förvånad om bollen albiröstade.

Jag vet inte hur rimligt det känns och det behöver inte säga något om bollen.

Lena är nog inte ledarvarg iallafall med tanke på heffa rösten.
 
Nu fattar jag inte aha du menar senare i leken? För annars menar jag att ledarvargen följer första ulv förresten stämde det i min utopiteori??
Det är i och för sig ett bra sätt att röja sig i och med att det är bekant för flertalet. Så fort det finns en fårulv och en ulv blir lynchad så granskar man de som följer. Även om det inte är första ulven som röstat (dessutom vet ju de goda oftast inte vilka som är ulvar så alla granskas.)

I teorin låter det dock bra.
 
Det är i och för sig ett bra sätt att röja sig i och med att det är bekant för flertalet. Så fort det finns en fårulv och en ulv blir lynchad så granskar man de som följer. Även om det inte är första ulven som röstat (dessutom vet ju de goda oftast inte vilka som är ulvar så alla granskas.)

I teorin låter det dock bra.
Ja alltså, lyan och ledarvargen bör ju inte ha räknat med att en ulv skulle ryka i första lynch, det händer ändå inte så himla ofta.
 
Sedan har vi heffas röständring och vad den kan betyda och om Q eller Lobelia är någon av hennes kollegor.

Heffa visste garanterat att hon hade blivit granskad om hon överlevt. Så undrar om hon hade försökt rädda sig om Lobelia inte är hennes kollega?

Möjligtvis om Lobelia är god och Cirkus/Lena är onda så att hon verkligen trodde att hon skulle ryka oavsett.
 
Det här är också skumt IMHO - hur kan hon börja prata om alibi innan utfallet var klart?
Visste hon att heffa var ulv?
Jag försökte bara få fram mina tankar. Brukar sällan skriva ner dom med tex LL, utan har dom hellre i tråden så andra kan se dom.

Snurris är alltså ulv, hemlig är ledarvarg och följer och därför vet hemlig att både cirkus och heffa är i lyan och nämner därför alibiröst.
I rest my case. :cool:
Eller så försökte jag bara få fram mina egna tankar. Om det gör mig misstänkt, varsågod men då gör ni ett misstag.

Om vi ska fortsätta hemligspåret. Hon lägger en andra röst på Lobelia och skriver strax efter att heffa är skum.

Ville hon inte lägga en andra röst på en kollega? Hade hon ens behövt nämna heffas skumhet om hon var ensamvarg? Det har jag mer förståelse för om hon är vanlig ulv.
Jag funderade på om jag skulle byta till heffa, men tänkte att ett byte skulle göra mig misstänkt och det är bättre för goda sidan om jag är kvar.

Ah, du hann svara mig innan mitt senaste inlägg ser jag. :) Så snurrfian är alltså ulv eftersom hemlig röstade på samma som snurrfian? Hänger det ihop med att hemlig (som ledarvarg) röjt hela lyan enligt nåt jag läste? Börjar tycka riktigt synd om hemlig nu. ;) Dvs om teorin stämmer.
Ingen lya röjde dessvärre, kunde jag så skulle jag utan att tveka.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 606
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp