Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Lena är nog inte ledarvarg iallafall med tanke på heffa rösten.
Där är jag enig. Det låter som ett konstigt sätt att hjälpa lyan och ett sätt att sticka ut så risken är att man blir lynchad.

God vet jag inte riktigt om hon är men jag men i och med en sen röst på en ulv så lutar det år det. Eller en vågad alibiröst. Cirkus kan mycket väl göra så men ja jag vet e katten om hon gjort det här.

Jag var ju stensäker på att @Jfrelin var god pga röstningen i förra leken och så var inte fallet. Hon lurade mig stenhårt och sig själv också då hon inte räknat med resultatet.
 
Ja alltså, lyan och ledarvargen bör ju inte ha räknat med att en ulv skulle ryka i första lynch, det händer ändå inte så himla ofta.
Nej inte direkt, och här skulle det snarast vara att satsa på det, det jag funderar på är mycket om @heffaklumpen kanske offrat sig. I så fall borde typ en ulv till röstat på henne. Där har vi dessa röster. Problemet här är ju också att du talar i egen sak, du hjälpte också till med lynchen. Jag har lite svårt att se scenariot att Cirkus lägger en så sen röst på Heffa i det här läget i hopp om att någon annan blir lynchad. Cirkus kan ju ocks passat på för att få alibi eller så är god, som röstningen indikerar.


19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
 
En tanke som slog mig när jag läste ytterligare ett inlägg från qitis om ledarvargen och den där bävervinkningen. Kan qitis vara ledarvargen (eftersom jag upplever att hon skriver så mycket om den) och hennes röst på heffa var för att få uppmärksamhet?

Vi behöver ju få ut ledarvargen likväl som de andra ulvarna för att goda ska vinna, så om man inte hittar en misstänkt ulv kanske det duger med en misstänkt ledarvarg?

Och jag inser att jag kastar sten i glashus genom att själv fundera över ledarvargen, men det får vara så nu.
 
En tanke som slog mig när jag läste ytterligare ett inlägg från qitis om ledarvargen och den där bävervinkningen. Kan qitis vara ledarvargen (eftersom jag upplever att hon skriver så mycket om den) och hennes röst på heffa var för att få uppmärksamhet?
Min tanke om att ledarvargen tar så mycket fokus är för att den är det enda vi har att nysta i.
Det finns info i leken men alla håller korten nära bröstet så det är inte uppenbart om någon blivit siad ond direkt.
 
En tanke som slog mig när jag läste ytterligare ett inlägg från qitis om ledarvargen och den där bävervinkningen. Kan qitis vara ledarvargen (eftersom jag upplever att hon skriver så mycket om den) och hennes röst på heffa var för att få uppmärksamhet?

Vi behöver ju få ut ledarvargen likväl som de andra ulvarna för att goda ska vinna, så om man inte hittar en misstänkt ulv kanske det duger med en misstänkt ledarvarg?

Och jag inser att jag kastar sten i glashus genom att själv fundera över ledarvargen, men det får vara så nu.
Omöjligt är det väl inte, tror jag skrev att det nog skett liknande hint i någon annan lek. Men det är ju riskabelt då man riskerar att lyncha ulven man vinkar till - vilket i så fall var det som skedde igår om Q är ledaren.
Det skulle göra Heffas ändring till just Lobelia istället för qitis klarare.
 
Min tanke om att ledarvargen tar så mycket fokus är för att den är det enda vi har att nysta i.
Det finns info i leken men alla håller korten nära bröstet så det är inte uppenbart om någon blivit siad ond direkt.

Sant, det finns inte så mycket annat att klura kring. Även om jag hoppats på att en ond blivit siad så är fördelen om en god blivit siad att givmilda siaren iaf vet vem som ska få nästa sia.
 
Min tanke om att ledarvargen tar så mycket fokus är för att den är det enda vi har att nysta i.
Det finns info i leken men alla håller korten nära bröstet så det är inte uppenbart om någon blivit siad ond direkt.
Ang. sian så känns det kanske troligare att det är en god som siats pga detta?
Hoppas att det gör att goda kan hitta varandra och att kommande sior hamnar rätt.
 
En tanke som slog mig när jag läste ytterligare ett inlägg från qitis om ledarvargen och den där bävervinkningen. Kan qitis vara ledarvargen (eftersom jag upplever att hon skriver så mycket om den) och hennes röst på heffa var för att få uppmärksamhet?

Vi behöver ju få ut ledarvargen likväl som de andra ulvarna för att goda ska vinna, så om man inte hittar en misstänkt ulv kanske det duger med en misstänkt ledarvarg?

Och jag inser att jag kastar sten i glashus genom att själv fundera över ledarvargen, men det får vara så nu.
Är du och Hedinn ulvar då? Och att alla ulvarna skrev om bävrar?

Annars förstår jag nog inte din teori.
 
Nej inte direkt, och här skulle det snarast vara att satsa på det, det jag funderar på är mycket om @heffaklumpen kanske offrat sig. I så fall borde typ en ulv till röstat på henne. Där har vi dessa röster. Problemet här är ju också att du talar i egen sak, du hjälpte också till med lynchen. Jag har lite svårt att se scenariot att Cirkus lägger en så sen röst på Heffa i det här läget i hopp om att någon annan blir lynchad. Cirkus kan ju ocks passat på för att få alibi eller så är god, som röstningen indikerar.


19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
Exakt, jag tog upp det i ett inlägg igår att heffa inte verkade förkrossad ;) över att åka och att när man såg vartåt det barkade så tog man möjligheten att göra något bra av det.
Det var också därför jag skrev att jag själv inte skulle sätta vare sig @cirkus eller mig själv som god bara pga röstningen igår även om jag antagligen inte hade haft någon av oss som huvudmisstänkta idag.
 
Jag kan väl på sätt och vis förstå varför det reageras på att hemlig börjar prata alibi före DL är över, men samtidigt förstår jag hennes sida också - så jag vet inte om jag tycker att det räcker för att jag ska se henne som skum i nuläget i alla fall.
 
Omöjligt är det väl inte, tror jag skrev att det nog skett liknande hint i någon annan lek. Men det är ju riskabelt då man riskerar att lyncha ulven man vinkar till - vilket i så fall var det som skedde igår om Q är ledaren.
Det skulle göra Heffas ändring till just Lobelia istället för qitis klarare.
Q är en av få jag faktiskt tror skulle vinka. Men jag känner mig tveksam om lyan förstod att hon var ledaren. Så heffas röständring gör inte att jag tror att Q är ledaren.
 
Är du och Hedinn ulvar då? Och att alla ulvarna skrev om bävrar?

Annars förstår jag nog inte din teori.

Nä, som jag skrivit tidigare vet jag inte alls var jag har Hedinn. Men jag syftade på att qitis använde bäverteorin för att ta upp misstanken om att heffa var ledarvarg (och jag och Hedinn ulvar) enbart för att sen rösta på heffa och liksom säga "hallå, jag är ledarvargen, så jag röstar på dig som jag låtsas tro är ledarvargen". Dvs att jag och Hedinn egentligen var ointressanta i det hela för qitis, hon behövde bara hitta en teori kring en ulv som hon kunde låtsas i leken att den var ledarvarg.
 
Exakt, jag tog upp det i ett inlägg igår att heffa inte verkade förkrossad ;) över att åka och att när man såg vartåt det barkade så tog man möjligheten att göra något bra av det.
Det var också därför jag skrev att jag själv inte skulle sätta vare sig @cirkus eller mig själv som god bara pga röstningen igår även om jag antagligen inte hade haft någon av oss som huvudmisstänkta idag.
Det är lite så jag tänker, samtidigt brukar du vara ulv om du håller med mig. Dig litar jag inte för fem öre på. Men ja cirkus känns inte helt logisk som ulv, men just för Heffas nästan glädje över att bli lynchad känns det skumt.
 
Q är en av få jag faktiskt tror skulle vinka. Men jag känner mig tveksam om lyan förstod att hon var ledaren. Så heffas röständring gör inte att jag tror att Q är ledaren.
Jamenvisstja, jag tänkte att heffa visste att Q var ond, men det är inte säkert iom att teorin bygger å Q som ledare. Men omöjligt är det inte att de har förstått, även om de kanske inte kan ha varit säkra.
 
Det är lite så jag tänker, samtidigt brukar du vara ulv om du håller med mig. Dig litar jag inte för fem öre på. Men ja cirkus känns inte helt logisk som ulv, men just för Heffas nästan glädje över att bli lynchad känns det skumt.
Fast det är ju du som håller med mig så ditt resonemang faller. ;)
 
Det som talar emot Q som ledaren är att hon vore det så hade hon nog kommit med märkliga teorier idag.

Då tror jag mer på att Q är vanlig ulv. Men jag tror ju inte på någon som ledaren 😂
 
Jag vill inte leverera något alls av det du anför
Utan mer att jag fick en slutsats att du och lobelia inte sitter i lyan ihop iaf
Uttrycker också större tveksamhet till Lobelia än till dig
Menar du att jag hade fel i den funderingen?

Jag förstår inte det här qitis. Varför skulle inte snurrfian och Lobelia sitta i lyan ihop? Det står ingenting om snurrfian i det du skrivit innan, det är först när hon ifrågasätter vad du skriver som du nämner henne.
 
Jag kan väl på sätt och vis förstå varför det reageras på att hemlig börjar prata alibi före DL är över, men samtidigt förstår jag hennes sida också - så jag vet inte om jag tycker att det räcker för att jag ska se henne som skum i nuläget i alla fall.
Vad är det du menar att du förstår av hennes sida?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 607
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp