Häxan och Lejonet (Ulvlek)

UPPDATERING!

Skakade efter kampen med den döda vargen vandrar sällskapet vidare i natten. Till slut hittar de en håla i marken där de söker skydd för att vila lite. De äter och bäddar sedan ner sig för att sova. Utanför hör de vargarna yla men Herr Bäver har lett sällskapet in i en hemlig håla som bara bävrarna känner till. Efter en stund sover alla gott och när de vaknar igen nästa morgon gryr solen. Är det inte lite ljusare och lite varmare ute än vad det var igår?

Alla överlevde natten!

Natt-DL 22.00

@Snurrfian
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen 4
Lobelia 3
qitis 2
LenaH 1
Hemlig 1
Hedinn 1


Får lov att börja om :angel: jag som äntligen tänkte att jag kanske fått igång hjärnan i lekmode åsså var det fel lista jag högg. Tyckte väl att det var konstigt att det inte stod vad heffa ändrade röst till. Jaja, det går lite trögt här och nu ska jag strax ut och bada - i badet försvinner tiden och jag vill inte missa DL.

Så när heffa ändrade röst till Lobelia så var det alltså 2 röster på Lobelia och 2 på Q. Och då kan man ju tänka att heffa valde Lobelia för att ge Lobelia lite godstatus, eller att hon valde Lobelia för att Q är ond. Eller att hon valde Lobelia för att Q skulle verka ond men är god. :angel: Jag tror det var alla scenarion jag kan tänka mig. Eller jo, hon kan ju ha valt Lobelia för att hon bara behövde välja nån av dom och högg en...

Men med det sagt och att jag måste rösta nu och att jag själv ser att min teori inte är så himla stark direkt (jag är beredd att ändra mig om jag hinner tillbaka före DL och ni verkar ha funnit något vettigare).
bollen__ röstar på qitis
För jag tror att hon sitter i lyan med Heffa och att Heffa ändrade rösten till Lobelia för att Q skulle verka god och vi skulle misstänka Lobelia.
 
qitis som ulv och Hedinn som ledarvarg verkar vara en sån där som man antingen tycker känns logisk eller tycker låter alldeles för risky. Vi har resonerat lite kring det innan om du läser ikapp. Jag vacklar i frågan fortfarande, jag ogillar att rösta på qitis då hon tillför mycket i leken, men är hon ond så ska hon såklart ut.
Jag tycker i ärlighetens namn mest att det känns som om du fastnat i ett resonemang från igår?
Och då la du en BoP på mig?

Har du inga andra tankar som baserar sig på vad som faktiskt skett, vi lynchade en ulv igår?
 
Jag tycker i ärlighetens namn mest att det känns som om du fastnat i ett resonemang från igår?
Och då la du en BoP på mig?

Har du inga andra tankar som baserar sig på vad som faktiskt skett, vi lynchade en ulv igår?

Jag? Men jag har ju skrivit en hel del sen dess, flera teorier som slutar med att jag har för många ulvar. Vill du att jag citerar?
 
Jag hade mycket väl kunnat rösta på hemlig för hon är skum men jag är rädd för strömröster på henne.

Artline röstar på Lobelia
Jag tror helt enkelt att heffa försökte rädda sig genom att rösta på en kollega.

Jag kommer inte ha möjlighet att ändra röst om det inte sker inom typ 10 min.
 
Jag? Men jag har ju skrivit en hel del sen dess, flera teorier som slutar med att jag har för många ulvar. Vill du att jag citerar?
Nejdå, jag har läst men jag fattar inte riktigt ändå hur du fastnar på q och Hedinn? Av alla potentiella ulvar alltså.
För min del kan fortfarande alla vara ulvar, ingen har hittills bevisat sin godhet. ;)
 
Nejdå, jag har läst men jag fattar inte riktigt ändå hur du fastnar på q och Hedinn? Av alla potentiella ulvar alltså.
För min del kan fortfarande alla vara ulvar, ingen har hittills bevisat sin godhet. ;)

Men jag har inte fastnat på dem? Jag har nämnt en hel drös andra. Förstår inte riktigt hur du läser nu...
 
DL 2
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20:56 Lobelia röstar på Q
20:57 LenaH röstar på hemlig


hemlig 2
qitis 2
Lobelia 1
 
Lobelia röstar på Q

U
tifrån röstningen i DL där Heffa inte lägger sin röst på Q. Jag tror Heffa försökte få till en lottning men väljer bort sin lyakompis.
 
Jag tänker titta på TV nu, det är nån film på tablåtv så jag lägger min röst nu men kommer kika in i reklamen om nån annan kommer med nån mer gedigen teori för jag har inte direkt några belägg för min.

LenaH röstar på hemlig för att jag tror hon är ledarvarg som råkade försäga sig när hon pratade om alibiröster.
 
DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig



qitis 2
hemlig 2
Lobelia 1
 
DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20.56 Lobelia röstar på qitis
20.57 LenaH röstar på hemlig

hemlig 2
qitis 2
Lobelia 1
 
Jag har läst om hela leken men ändå inte hittat det. Så citat uppskattas, för jag fick inte ihop att snurrfian plötsligt dök upp (varför gör hon det hela tiden? :cautious:).
Heffa ändrade röst till lobelia. Möjligen sitter de inte i lyan tillsammans då ? Heffa hade kunnat ändra till mig också , så tycker det vore konstigt om lobelia var i lyan
Men visst skulle rösten på lobelia kunna vara ett försök till snygg alibi om de ändå är i lyan ihop

Lobelia skulle kunna vara ledarvarg kanske dock ?

Måste läsa igenom allt ordentligt igen bara jag sett klart på resultatshowen av idol.

Hemlig skulle kunna vara ledarvarg om snurrfian är ulv då hon följde hennes röst på lobelia

Övriga reflektioner om gårdagen
Noterade att @Snurrfian höll med mig tidigt och kändes faktiskt lite som ”mig” i tidiga skedet under gårdagen. Precis som även hedinn registrerade :D
Blir lite spooky att snurrfian är ond och vill hålla sig väl med mig ? Samtidigt tycker jag hon ju resonerade på ett sätt jag håller med om. Försöker få igång leken och börjar nysta. Får ett ordutbyte med Lobelia ang lekens tema och böckernas uppbyggnad. Röstar också på Lobelia sedan Troligen är iaf inte snurrfian och Lobelia i lyan ihop
Varsågod
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen 4
Lobelia 3
qitis 2
LenaH 1
Hemlig 1
Hedinn 1


Får lov att börja om :angel: jag som äntligen tänkte att jag kanske fått igång hjärnan i lekmode åsså var det fel lista jag högg. Tyckte väl att det var konstigt att det inte stod vad heffa ändrade röst till. Jaja, det går lite trögt här och nu ska jag strax ut och bada - i badet försvinner tiden och jag vill inte missa DL.

Så när heffa ändrade röst till Lobelia så var det alltså 2 röster på Lobelia och 2 på Q. Och då kan man ju tänka att heffa valde Lobelia för att ge Lobelia lite godstatus, eller att hon valde Lobelia för att Q är ond. Eller att hon valde Lobelia för att Q skulle verka ond men är god. :angel: Jag tror det var alla scenarion jag kan tänka mig. Eller jo, hon kan ju ha valt Lobelia för att hon bara behövde välja nån av dom och högg en...

Men med det sagt och att jag måste rösta nu och att jag själv ser att min teori inte är så himla stark direkt (jag är beredd att ändra mig om jag hinner tillbaka före DL och ni verkar ha funnit något vettigare).
bollen__ röstar på qitis
För jag tror att hon sitter i lyan med Heffa och att Heffa ändrade rösten till Lobelia för att Q skulle verka god och vi skulle misstänka Lobelia.

Lobelia röstar på Q

U
tifrån röstningen i DL där Heffa inte lägger sin röst på Q. Jag tror Heffa försökte få till en lottning men väljer bort sin lyakompis.
Varför utgår ni ifrån att någon med två röster måste vara ulv?
 
Hur vet du att en god blivit siad? Är du ledarvargen som märkt att den enda rösten hittills inte är lagd på en ulv?

En fundering här hemlig. Nu märker jag ord. Men jag skrev "om en god blivit siad". Hur fick du det till att jag vet att en god blivit siad? Känner mest som att du försöker så misstankar?
 
Jag måste lägga en säkerhetsröst för jag vet inte om jag hinner in till 22 igen. Men mitt största problem är att jag inte har någon som jag tycker är riktigt ulvig. Det skulle kunna vara så att cirkus är något på spåren med Hemlig, min känsla med rösterna på qitis är att det känns knepigare, inte för att jag tror att q är god utan för att de känns mindre underbyggda. Det skulle vara mer rimligt om heffa fick till en lottning mellan sig själv och en annan ulv.
Snurrfian röstar på hemlig för att jag tror att det är större chans att hon är ulv än q.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 610
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp