Häxan och Lejonet (Ulvlek)

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20.56 Lobelia röstar på qitis
20.57 LenaH röstar på hemlig
21.10 Snurrfian röstar på hemlig

hemlig 3
qitis 2
Lobelia 1
 
Jag blir rätt misstänksam på rösterna på mig måste jag säga
Ingen av de som röstat på mig känner jag haft någon vettig grund att göra det -faktiskt
 
Ah, då hänger jag med hur du menade. Var det första citatet som jag inte fick ihop med snurrfian, men då handlar det inte om henne? Eller menar du att heffa och snurrfian inte sitter tillsammans i lyan?
Nej jag tänkte att lobelia och Snurrfian inte borde vara i lyan ihop med tanke på gårdagen
 
Nej jag tänkte att lobelia och Snurrfian inte borde vara i lyan ihop med tanke på gårdagen
Eller beror på vilket citat du menar iofs. Igår skrev jag också att eftersom heffa röstade på lobelia att det kanske kunde betyda att de inte satt i lyan ihop men också att det kunde vara ett sätt att försöka godförklara Lobelia om de satt i lyan ihop. Det finns i citatet om du inte hänger med på hur jag menar
 
Eller beror på vilket citat du menar iofs. Igår skrev jag också att eftersom heffa röstade på lobelia att det kanske kunde betyda att de inte satt i lyan ihop men också att det kunde vara ett sätt att försöka godförklara Lobelia om de satt i lyan ihop. Det finns i citatet om du inte hänger med på hur jag menar

Det var det första citatet "Heffa ändrade röst till lobelia. Möjligen sitter de inte i lyan tillsammans då ?" som förvirrade mig. Det var det som snurrfian citerade och det som startade hela den här förvirringen.
 
Det var det första citatet "Heffa ändrade röst till lobelia. Möjligen sitter de inte i lyan tillsammans då ?" som förvirrade mig. Det var det som snurrfian citerade och det som startade hela den här förvirringen.
Om du ser hela inlägget vilket jag citerade så borde det vara klarare tycker jag ?
 
För mig står det just nu mellan Lobelia och hemlig. Tycker Lobelias röst idag känns väldigt svag, hon röstade på qitis igår också dessutom. Och i båda fall har det varit andraröster.

Sen tycker jag ju fortfarande hemligs alibiteori igår var märklig. Även det habina lyfte tidigare, om att hemlig tolkar det som att habina är säker på att en god blivit siad.
En fundering här hemlig. Nu märker jag ord. Men jag skrev "om en god blivit siad". Hur fick du det till att jag vet att en god blivit siad? Känner mest som att du försöker så misstankar?

Tycker nog ändå att det negativa väger mer över för hemlig just nu.
Hedinn röstar på hemlig
 
Ok, det här tar emot, men jag vill inte lägga en uddaröst ikväll.

Antingen är qitis ledarvargen som vinkar till heffa genom att rösta på henne. Eller så är qitis ulv och hedinn som ledarvarg vinkar till henne genom att följa hennes röst på heffa. Eller så är qitis god och jag röstar ut en god. Men jag behöver facit, så det får bli såhär nu.

Habina röstar på qitis
 
De som hittills fått röster idag:

Qitis - Pga Heffas röständring. Om hon vore ulv och röstar på en kollega så är frågan om det är den första ulv-rösten? För om det inte har vinkats på obligatoriska frågan så kanske det är mindre smidigt med en sådan röst från Q. Nu finns det några röster före Q's röst så det kan finnas någon annan ulv - men det skulle peka på mig (då det isf är lobelia som skulle vara ledare och följa min röst på qitis) och det vet jag att det inte stämmer.
Hemlig - började prata alibi innan DL, och skrev inte alla möjliga scenarier - ledare som outat en lya? Känns ändå lite väl långsökt för mig. Är hon ond så kunde en röst på qitis igår gjort det möjligt för Heffa att rädda sig/komma till lottning, men det kunde också ha varit risky iof.
Lobelia - för att Heffa skulle röständrat till en kollega för att ge alibi. Kan lika gärna vara tvärt om.

DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia


Har fastnat lite i tankarna känner jag, så postar detta och fortsätter fundera.
 
DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20.56 Lobelia röstar på qitis
20.57 LenaH röstar på hemlig
21.10 Snurrfian röstar på hemlig
21.25 Hedinn röstar på hemlig
21.25 Habina röstar på qitis

hemlig 4
qitis 3
Lobelia 1
 
För mig står det just nu mellan Lobelia och hemlig. Tycker Lobelias röst idag känns väldigt svag, hon röstade på qitis igår också dessutom. Och i båda fall har det varit andraröster.

Sen tycker jag ju fortfarande hemligs alibiteori igår var märklig. Även det habina lyfte tidigare, om att hemlig tolkar det som att habina är säker på att en god blivit siad.


Tycker nog ändå att det negativa väger mer över för hemlig just nu.
Hedinn röstar på hemlig
Jag undrar också över det skumma i att rösta 2 gånger i rad på samma. Det gör jag ganska ofta, andra också.
 
Varför är det uppseendeväckande?
Att man inte hittar något nytt. Hade hon haft en bra teori idag hade det inte varit märkligt, men att rösta på samma som dag ett med en (enligt mig) väldigt svag teori (den bygger ju liksom på att det var minst två ulvar av de tre som fick fler än en röst på sig igår) som mest kändes som att hon högg på någon att följa. Är väl inne på att hon kanske skyddar kollegan hemlig? Eller så är hon ledarvargen och följer ulvar i båda röstningarna eftersom ledarvargen inte borde göra så. :D
 
Att man inte hittar något nytt. Hade hon haft en bra teori idag hade det inte varit märkligt, men att rösta på samma som dag ett med en (enligt mig) väldigt svag teori (den bygger ju liksom på att det var minst två ulvar av de tre som fick fler än en röst på sig igår) som mest kändes som att hon högg på någon att följa. Är väl inne på att hon kanske skyddar kollegan hemlig? Eller så är hon ledarvargen och följer ulvar i båda röstningarna eftersom ledarvargen inte borde göra så. :D
Menar du att jag röstar efter samma teori?
 
Nä, jag tror inte på Q som ulv pga mitt ovanståenda resonemang kring röstningen. Q är en vinkare. Och lägger hon första ulvrösten så vet jag inte om hon röstat på en kollega i det läget. Jag utesluter henne inte som ledare än dock.
Teorierna kring hemlig vet jag inte vad jag tycker om.
Så eftersom jag inte vill lägga en udda röst (och eftersom min middag blir kall under tiden jag sitter här och funderar) så har jag Lobelia kvar. Jag brukar ha svårt för att placera henne. Det är inte omöjligt att Heffas röständring var alibiröst på en kollega..

Så idag får det bli såhär:

Blacksmithfarm röstar på Lobelia
Heffas röst kan ha varit alibiröst på en kollega, jag tror inte att Q är ulv, även om hon kanske, kanske, är ledare.
 
Menar du att jag röstar efter samma teori?
Nej, men jag tyckte dagens teori var svag eftersom den dels var samma som bollens som kom strax innan och utgår helt och hållet från hur Heffa röstade, samt att det var två ulvar av tre möjliga som fick mer än en röst igår.
bollen__ röstar på qitis
För jag tror att hon sitter i lyan med Heffa och att Heffa ändrade rösten till Lobelia för att Q skulle verka god och vi skulle misstänka Lobelia.

Lobelia röstar på Q

U
tifrån röstningen i DL där Heffa inte lägger sin röst på Q. Jag tror Heffa försökte få till en lottning men väljer bort sin lyakompis.
 
DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20.56 Lobelia röstar på qitis
20.57 LenaH röstar på hemlig
21.10 Snurrfian röstar på hemlig
21.25 Hedinn röstar på hemlig
21.25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia


hemlig 4
qitis 3
Lobelia 2
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 610
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp