Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Sant, det finns inte så mycket annat att klura kring. Även om jag hoppats på att en ond blivit siad så är fördelen om en god blivit siad att givmilda siaren iaf vet vem som ska få nästa sia.
Hur vet du att en god blivit siad? Är du ledarvargen som märkt att den enda rösten hittills inte är lagd på en ulv?
 
Jag blir inte riktigt klok på Hedinn, det känns lite som om hon har fastnat lite i tankarna runt om @cirkus skulle vara god eller inte. Samtidigt tänker jag att det finns goda möjligheter för en ulv att försöka framstå som god i den här leken när det finns en spion, de sitter på samma information som spionen och kan använda sig av det och försöka se goda ut.
Här hänger jag inte med, hur kan lyan sitta med samma info som spionen?
 
Hur vet du att en god blivit siad? Är du ledarvargen som märkt att den enda rösten hittills inte är lagd på en ulv?

Nä, jag svarade på LenaH som skrev att det troligen var en god som blivit siad. Eller kanske snarare att det inte uppenbart varit någon som stenhårt gått på en specifik spelare. Såvida inte du är ulv såklart, men jag uppfattade inte att cirkus var supersäker på din ondhet.
 
Hur vet du att en god blivit siad? Är du ledarvargen som märkt att den enda rösten hittills inte är lagd på en ulv?
Nu var det inte mig du frågade - men jag tycker inte att cirkus inlägg tyder på att hon känner sig säker? (eller har min radar rostat?) Om hon nu är det så är det du som är ulv.
 
Nä, jag svarade på LenaH som skrev att det troligen var en god som blivit siad. Eller kanske snarare att det inte uppenbart varit någon som stenhårt gått på en specifik spelare. Såvida inte du är ulv såklart, men jag uppfattade inte att cirkus var supersäker på din ondhet.
Nähä, det skrev jag inte alls?

Min tanke om att ledarvargen tar så mycket fokus är för att den är det enda vi har att nysta i.
Det finns info i leken men alla håller korten nära bröstet så det är inte uppenbart om någon blivit siad ond direkt.
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen

Heffaklumpen 3
Lobelia 2
qitis 2
hemlig 1
LenaH 1
Hedinn 1
cirkus 1
Så om Q är ond så röstade hon på sin onda kollega heffa. Är då Hedinn ledarvarg som visar sig för Q genom att också rösta på Heffa? Är inte det lite risky i såfall?
Q hade 2 röster när Heffa ändrade röst, lobelia hade ju bara 1. Och cirkus ingen. Så röstade heffa inte på Q för att Q är ond? Hmm. Jag hade då helt fräckt lagt rösten på en kollega i det läget för att få till lottning och kanske få vara kvar..jag hade inte lagt en uddaröst?
Åh nej, jag blev bara mer förvirrad av detta.
EDIT
jag hade fel röstlista
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia


Gör om gör rätt här har jag rätt lista.
 
Jag förstår inte det här qitis. Varför skulle inte snurrfian och Lobelia sitta i lyan ihop? Det står ingenting om snurrfian i det du skrivit innan, det är först när hon ifrågasätter vad du skriver som du nämner henne.
Jag har de facto skrivit om det redan igår samt idag. Ska leta upp citering om det till dig
 
Så om Q är ond så röstade hon på sin onda kollega heffa. Är då Hedinn ledarvarg som visar sig för Q genom att också rösta på Heffa? Är inte det lite risky i såfall?
Q hade 2 röster när Heffa ändrade röst, lobelia hade ju bara 1. Och cirkus ingen. Så röstade heffa inte på Q för att Q är ond? Hmm. Jag hade då helt fräckt lagt rösten på en kollega i det läget för att få till lottning och kanske få vara kvar..jag hade inte lagt en uddaröst?
Åh nej, jag blev bara mer förvirrad av detta.
EDIT
jag hade fel röstlista

qitis som ulv och Hedinn som ledarvarg verkar vara en sån där som man antingen tycker känns logisk eller tycker låter alldeles för risky. Vi har resonerat lite kring det innan om du läser ikapp. Jag vacklar i frågan fortfarande, jag ogillar att rösta på qitis då hon tillför mycket i leken, men är hon ond så ska hon såklart ut.
 
Jag har de facto skrivit om det redan igår samt idag. Ska leta upp citering om det till dig

Jag har läst om hela leken men ändå inte hittat det. Så citat uppskattas, för jag fick inte ihop att snurrfian plötsligt dök upp (varför gör hon det hela tiden? :cautious:).
 
Min tanke om att ledarvargen tar så mycket fokus är för att den är det enda vi har att nysta i.
Det finns info i leken men alla håller korten nära bröstet så det är inte uppenbart om någon blivit siad ond direkt.

Sant, det finns inte så mycket annat att klura kring. Även om jag hoppats på att en ond blivit siad så är fördelen om en god blivit siad att givmilda siaren iaf vet vem som ska få nästa sia.

Nä, jag svarade på LenaH som skrev att det troligen var en god som blivit siad. Eller kanske snarare att det inte uppenbart varit någon som stenhårt gått på en specifik spelare. Såvida inte du är ulv såklart, men jag uppfattade inte att cirkus var supersäker på din ondhet.
Jag blir lite fundersam på Habina, ena stunden förstår hon precis vad LenaH har skrivit, sen förvrider hon det och säger att hon har missförstått. Det känns lite märkligt, men det kan också vara en allmänt förvirrad Habina.
 
Aha. Fast det förklarar inte att man hoppar över/missar troliga scenarion?
Ja, jo kanske? Men inte nödvändigtvis skumt? Jag vet inte. Klipper in konversationen i fråga för att ha den till hands.

Sen tycker jag det är lite konstigt att @heffaklumpen absolut vill lägga en förstaröst i DL1. Man borde ju snarare rösta på den man tycker är skum, även om det är en andraröst. Tycker jag.

Kan det vara en alibiröst på cirkus?

Nej det är det inte kan jag upplysa dig om att det inte är
Tycker det är väldigt snart att börja prata om alibi

Det är väldigt snart och det kan likagärna vara en god som röstar på en god. Tycker bara rösten på dig är märklig. Eller anledningen till rösten då.
 
Jag blir lite fundersam på Habina, ena stunden förstår hon precis vad LenaH har skrivit, sen förvrider hon det och säger att hon har missförstått. Det känns lite märkligt, men det kan också vara en allmänt förvirrad Habina.

Ja, jag tyckte jag förstod LenaH utmärkt. Sen hade jag tydligen missförstått henne och då kan jag inte säga annat än att jag är förvirrad. Men jag tror iaf inte att cirkus siat hemlig, såvida inte cirkus är hysteriskt diskret som siare.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 607
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp