Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Vet inte vad du menar. Jag vet att jag är god och det lär du märka efter uppdateringen.
Eftersom du övervägde att byta från Lobelia för att du var osäker på hennes ondhet, dvs offra dig själv istället? Det känns ju märkligt om du är god eftersom då är ändå möjligheten att Lobelia är ond (ur ditt perspektiv) om du inte av någon anledning är säker på att hon är god, men då hade du ju inte lagt rösten där alls och protesterat högre.
 
Eftersom du övervägde att byta från Lobelia för att du var osäker på hennes ondhet, dvs offra dig själv istället? Det känns ju märkligt om du är god eftersom då är ändå möjligheten att Lobelia är ond (ur ditt perspektiv) om du inte av någon anledning är säker på att hon är god, men då hade du ju inte lagt rösten där alls och protesterat högre.
Jag är inte säker på nåt mer än min egen roll.
 
någon som har en uppdaterad röstlista?
Den här stämmer väl?
DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på Hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22:00 Lobelia röstar på hemlig


hemlig 5
Lobelia 4
qitis 2
 
DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på Hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22:00 Lobelia röstar på hemlig


hemlig 5
Lobelia 4
qitis 2

@Mirtai
 
Nä, exakt, just därför förstod jag inte varför du funderade på att rösta på någon annan än Lobelia för att du inte var säker på henne som ond, och därmed offra dig själv?
För att jag inte vill riskera att bidra till att en viktig god lynchas. Det är väl inte så konstigt?
 
UPPDATERING

hela dagen har den lilla gruppen vandrat vidare. Och nu är det tydligt att de inte inbillat sig, våren är verkligen på väg! Solen skiner varmt och snön porlar och bildar små bäckar. De blir blöta om fötterna och får ta av sig pälsarna i värmen.

Vart de än går pekar de på nya vårtecken. Krokusar, vintergäck och snödroppar börjar synas här och där. Herr Tumnus ler stort när fåglarna börjar sjunga och stannar för att beundra en särskilt fin blomma. När han tittar upp ser han att barnen hunnit en bra bit framför och när han skyndar sig för att komma ikapp ser han inte vita häxan som kommer i sin släde. Hon viftar med sitt trollspö och ”poff” så är Herr Tumnus en stenstaty

Hemlig var bybo

Natt-dl kl 09.00
 
UPPDATERING

hela dagen har den lilla gruppen vandrat vidare. Och nu är det tydligt att de inte inbillat sig, våren är verkligen på väg! Solen skiner varmt och snön porlar och bildar små bäckar. De blir blöta om fötterna och får ta av sig pälsarna i värmen.

Vart de än går pekar de på nya vårtecken. Krokusar, vintergäck och snödroppar börjar synas här och där. Herr Tumnus ler stort när fåglarna börjar sjunga och stannar för att beundra en särskilt fin blomma. När han tittar upp ser han att barnen hunnit en bra bit framför och när han skyndar sig för att komma ikapp ser han inte vita häxan som kommer i sin släde. Hon viftar med sitt trollspö och ”poff” så är Herr Tumnus en stenstaty


Hemlig var bybo

Natt-dl kl 09.00
Äh vafan, min H-teori föll. :down:
Förlåt hemlig!
 
Jag är för trött för att tänka klart nu. Men det var väldigt mycket fram och tillbaka med röstningen ikväll, så jag hoppas att det dyker upp nåt som makes sense imorgon (nä, jag kommer inte på vad det heter på svenska just nu). Om jag inte blir käk så har jag rätt bra med tid imorgon (iaf på papperet, man vet aldrig vad som händer irl) och ska försöka nysta lite kring några jag inte riktigt känner att jag har koll på. Typ bollen__ och artline.
 
Jag är för trött för att tänka klart nu. Men det var väldigt mycket fram och tillbaka med röstningen ikväll, så jag hoppas att det dyker upp nåt som makes sense imorgon (nä, jag kommer inte på vad det heter på svenska just nu). Om jag inte blir käk så har jag rätt bra med tid imorgon (iaf på papperet, man vet aldrig vad som händer irl) och ska försöka nysta lite kring några jag inte riktigt känner att jag har koll på. Typ bollen__ och artline.
Känner du att du var rätt ute med rösten på mig idag ?
Förstod i ärlighetens namn inte varför jag fick den
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv
Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia

Hemlig Lynchas bybo
 
Sorry q, jag behövde rösta och har verkligen ingen aning om nått. Nu har jag druckit bubbel och badat med herr korvbritt så jag tror inte jag ska försöka få någon klarhet i leken just nu. Imorgon har jag mer tid, om jag överlever natten. :)

Tråkigt att hemlig åkte, känns som att vi var lite på samma nivå...men kanske man kan finna något mönster utefter röstlistorna imorgon när jag är klarare i huvudet.
Återkommer. Sov gott!
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv
Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia

Hemlig Lynchas bybo
Jag har en hel del tankar kring dagens Lynch.
Och hur skumt än @Habina än tycker att det kan vara så vet jag faktiskt vart jag har mig själv så tycker jag har rätt att bortse från mig själv i teoriandet

Oavsett vad man tror om det så är det ändå obvious att jag inte röständrade för att rädda en potentiell ond (hemlig ) right ? Hon var ju inte alls ond. Bevisat.
Jag röständrade för jag faktiskt inte trodde på att hon var ond. Visst alla kan försvara sig och verka övertygande (inte minst jag själv !) men kände ändå att hemlig var uppriktig (magkänsla ingen vetskap )
Sedan erkänner jag att jag trodde hon kunde ha en annan god roll än hon hade.

Jag funderar hårt nu. Och kan ha fel men skiter i det och skriver ändå.

OM det är så att @Lobelia är god också (ja igen habina så lägger jag mig i den kategorin) så torde ju ulvarna ha haft julafton i dagens Lynch.
Däremot är jag Inte alla säker på att lobelia är god. Tycker mycket tyder på motsatsen faktiskt , men baserat på vad jag själv anser och hur hon motiverat rösterna på mig. Magkänsla och inte vetskap.

Om loblelia är ledarvargen så känns det också vettigt (makes sense) ulvarna tror jag inte bekymrar sig så mycket om de röstar ut den då de kan slippa riskera att käka den istället och missa käk på en god och bli av med en ulv.

Jag har förhöjda frågetecken på framför allt @Hedinn efter denna kvällen. Något med hennes ifrågasättanden hela tiden som skaver för mig. Kan inte sätta fingret på varför. Men stort frågetecken för mig iaf


Och även på @cirkus hon känns bekvämt frånvarande under kvällen även innan hon försvann till vin(h) och dus samt att hennes röst på hemlig verkade rätt siaraktigt lagd ändå
Lite som att den som tjatar mest om att inte hjälpa ulvarna direkt och inte röja goda eller hjälpa onda med att leta efter ledarvargen osv osv ofta kommer från just onda -kanske för att de känner att de verkar goda om de påtalar det ? Fiska efter en specifik god roll kan jag hålla med om är kontraproduktivt. Leta onda -not so much.
@LenaH hamnar också i det facket

Kanske ingen slump att samtliga de röstade på hemlig ? Även snurrfian gjorde det men hade iaf en teori om att hemlig var mer trolig ulv än mig -vilket ändå inte alls friskriver henne från att vara ond förstås :cautious: även om jag uppskattar att inte bli betraktad som trolig ulv:D

Habina blir jag väldigt (mycket ) villrådig över -får inte ihop hur hon resonerar -men kan vara virrig habina -men hon har ögonen på sig.
bollen_ skrev just ett inlägg innan detta jag reagerade ganska mycket på


Sorry q, jag behövde rösta och har verkligen ingen aning om nått. Nu har jag druckit bubbel och badat med herr korvbritt så jag tror inte jag ska försöka få någon klarhet i leken just nu. Imorgon har jag mer tid, om jag överlever natten. :)

Tråkigt att hemlig åkte, känns som att vi var lite på samma nivå...men kanske man kan finna något mönster utefter röstlistorna imorgon när jag är klarare i huvudet.
Återkommer. Sov gott!
Varför skriver hon sorry till mig för ?!:confused: Vet hon att jag inte förtjänade rösten. Jag åkte ju inte så där seglade hon väldigt högt upp på misstankelistan för mlg.

Artline har jag svårt att placera. Vill inte rösta på hemlig men det behöver inte betyda att hon för den delen är god. Behöver fundera mer på henne och läsa igenom mer för att eventuellt bli klokare

Blacksmithfarm känns också skum. Kände igår att jag tyckte det fanns anledning att tro att hon var en ulv som la en första röst på mig (jag vet fortfarande vart jag har mig själv för den som undrar ) och lobelia följde den som potentiell ledarvarg
Och sedan är alla kvarvarande deltagare genomgångna :arghh:
Jag hade en illusion om att det skulle vara enklare idag än igår. Men tydligen inte

Vart sjutton är alla goda :crazy:
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 613
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp