Häxan och Lejonet (Ulvlek)

DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv
Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22.00 lobelia ändrar röst till hemlig

Hemlig Lynchas bybo
Hedinn käkas siare
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv
Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22.00 lobelia ändrar röst till hemlig

Hemlig Lynchas bybo
Hedinn käkas siare
Jag låter också listan ligga i citat så det inte blir så långt.
Visst kan man få en känsla att lobelia kan vara ond av detta, absolut. Jag menar isåfall så la heffa en alibiröst när hon ändrade till Lobelia i första DL, hon kunde ju valt qitis också - men det jag då här blir orolig över det är ju då att lobelia är god och qitis ond och det inte alls var en alibiröst från heffa utan att hon inte la rösten på qitis för att dom var polers.
Det känns ju lite förvirrat från igår alltså ändå. Q hade 3 röster och hemlig 5 (om jag räknar rätt) när då hemlig röstar på lobelia, Q ändrar till lobelia och sen ändrar lobelia till hemlig. Ja vi vet ju att hemlig var god, och qitis och lobelia borde väl inte båda vara onda. Men en ond Q kan säkert alibiändra till en ond Lobelia det tror jag ändå. Men jag ser en god Q göra den ändringen också.
Jag tycker det är sjukt osäkert detta.
Jag tänker att jag kan köpa Q teori och också känna att lobelia är ond - men tänk om lobelia är god och det är lyan som försöker få oss att gå på henne för att de vill ha ut henne? aaaah :arghh: jag vet inte hur jag ska tänka.
 
Lobelia ändrade röst till hemlig i sista minuten. Ser att jag själv lyckats missa den raden i min sammanställning troligen blivit fel när jag tog bort qoute. Så det var ingen lottning igår utav lobelia såg till att hemlig åkte

Lobelia ansåg det viktigt att rädda sig själv vilket för mig betyder god roll med skills eller ond
Lutar mer år det senare. För mig finns bara en trolig god roll med skill lobelia skulle kunna ha men den ska i så fall spionen troligen ha koll på så är tveksam till om lobelia har den rollen faktiskt.
Annars kommer det nog mothugg på min starka misstanke mot Lobelia idag tänker jag
Jag upplever inte heller att någon försvarade Lobelia igår när det brände till och blev många röster på henne. Vare sig innan DL eller efter.

Hedinn såg jag som möjlig spion igår -inte siare.
Blev därför fundersam på henne igår. Blev också fundersam på cirkus efter hemligrösten som fick flera följare -mycket osäker på vart jag har henne dock
Hedinn bör absolut ha siat någon som god och jag tror mig ha listat ut vem. (Jag tror inte det är jag dock )
Håller det lite för mlg själv så långe tills jag hunnit kolla lite mer och se om jag uppfattat det rätt

Snurrfian börjar iaf för mig väga över lite mer som god , iaf hoppas jag det -inte bara att för jag upplever att hon faktiskt tror på mig som god utan kanske framförallt för att jag inte tror att snurrfian och lobelia är i lyan ihop , möjligen kan båda vara goda dock.
Det är ändå Lobelia som känns för mig som en stark kandidat till att vara ond. Men har.en braklapp att snurrfian kanske lurar brallorna av mig

Habina känner jag mig fortfarande ambivalent om. Är hon förvirrad god -eller är hon ond som spelar förvirrad ?

Artline känns lite anonym och har grunnat på vart jag har henne. Eftersom hon röstade på lobelia igår så hoppas jag att hon spelar på samma sida som mig , skulle behöva lite kvittens från henne att jag tänker rätt dock

bollen_ känns lite skum för mig. Ringrostig god eller ond är frågan

Blacksmithfarm får jag inget riktigt grepp om. Skulle det visa sig att Lobelia är ledarvarg och inte ulv så är BSF en stark ulvkandidat för mig ( med tanke på att hon la en andra röst på mig i första DL efter BSF la den första ) dock röstade bsf på lobelia igår -men då hade hemlig redan många röster samt även jag ,så det skulle kunna vara en alibiröst

LenaH verkar ha en fungerande q-radar i denna leken :D Jag vill hoppas att det beror på att hon är på samma sida som mig och inte för att hon är ond som vet facit. Var med och röstade ut Heffaklumpen med en tredjeröst som inte känns som en alibiröst men som kan vara det. Osäkert kort
Vad gör dig så säker på att bara goda med viktiga roller och onda räddar sig? Det är inte direkt okänt att alla oavsett roll räddar sig. Jag har gjort det flera gånger och sett andra göra det, tror till och med du gjort det, men jag kan ha fel. Alla vet sin roll och har mer eller mindre koll på andras. Tror jag att det är en viktig god roll jag står mot så offrar jag mig gärna men annars så gör jag det inte.
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv
Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22.00 lobelia ändrar röst till hemlig

Hemlig Lynchas bybo
Hedinn käkas siare
De jag har som potentiella ulvar i det här läget är Bollen_, LenaH, Habina, Blacksmithfarm och Lobelia, sen kan man aldrig vara säker på vare sig Cirkus, Qitis eller Artline men jag måste försöka sortera upp lite för att få ordning på mina egna tankar och inte har för många på min lista. Men fem ulvar känns lite väl många, annars är vi körda redan. ;)

@bollen__ skulle kunna vara en ulv som smyger under radar för hon sticker inte ut om något mer än att jag funderar på varför hon vill sätta qitis som ulv, men visst Q är alltid lurig.
@LenaH verkar ha fastnat på @Habina igår. Frågan är om de sitter i lyan tillsammans och håller på med ett spel för oss andra eller om en av dem är god. I de diskussion de hade igår kändes det mer som om @Habina var den som kändes ulvigast och missförstod och förvred vad LenaH skrev. En av dem eller båda skulle kunna vara ulvar.
@Blacksmithfarm är svår, hon har inte skrivit mycket och det är svårt att veta var jag har henne, skulle kunna vara god och skulle kunna vara ulv eller ledarulv som smyger under radar.
@Lobelia är den som är min starkaste kandidat idag, det är korta och ganska tunna motiveringar och tillför inte leken med några andra teorier heller utan ifrågasätter mest andras.

Lite tankar så här långt, jag ska kika igen och se om jag har missat något med de andra också.
 
De jag har som potentiella ulvar i det här läget är Bollen_, LenaH, Habina, Blacksmithfarm och Lobelia, sen kan man aldrig vara säker på vare sig Cirkus, Qitis eller Artline men jag måste försöka sortera upp lite för att få ordning på mina egna tankar och inte har för många på min lista. Men fem ulvar känns lite väl många, annars är vi körda redan. ;)

@bollen__ skulle kunna vara en ulv som smyger under radar för hon sticker inte ut om något mer än att jag funderar på varför hon vill sätta qitis som ulv, men visst Q är alltid lurig.
@LenaH verkar ha fastnat på @Habina igår. Frågan är om de sitter i lyan tillsammans och håller på med ett spel för oss andra eller om en av dem är god. I de diskussion de hade igår kändes det mer som om @Habina var den som kändes ulvigast och missförstod och förvred vad LenaH skrev. En av dem eller båda skulle kunna vara ulvar.
@Blacksmithfarm är svår, hon har inte skrivit mycket och det är svårt att veta var jag har henne, skulle kunna vara god och skulle kunna vara ulv eller ledarulv som smyger under radar.
@Lobelia är den som är min starkaste kandidat idag, det är korta och ganska tunna motiveringar och tillför inte leken med några andra teorier heller utan ifrågasätter mest andras.

Lite tankar så här långt, jag ska kika igen och se om jag har missat något med de andra också.

Det var jättekonstigt. Tyckte jag och LenaH var riktigt sams igår, tills hon vände på en femöring för att jag tolkade det hon skrivit på fel sätt. Hade det varit nån av mina första lekar hade jag röstat på henne pga det, men jag lutar åt att det bara blev ett missförstånd. Vågar inte hålla henne god, men kanske inte ledarvarg pga röstningen på heffa. Eller skulle hon kunna göra nåt sånt även som ledarvarg? Törs man ens gissa nåt när det kommer till LenaH?
 
Lobelia ändrade röst till hemlig i sista minuten. Ser att jag själv lyckats missa den raden i min sammanställning troligen blivit fel när jag tog bort qoute. Så det var ingen lottning igår utav lobelia såg till att hemlig åkte

Lobelia ansåg det viktigt att rädda sig själv vilket för mig betyder god roll med skills eller ond
Lutar mer år det senare. För mig finns bara en trolig god roll med skill lobelia skulle kunna ha men den ska i så fall spionen troligen ha koll på så är tveksam till om lobelia har den rollen faktiskt.
Annars kommer det nog mothugg på min starka misstanke mot Lobelia idag tänker jag
Jag upplever inte heller att någon försvarade Lobelia igår när det brände till och blev många röster på henne. Vare sig innan DL eller efter.

Hedinn såg jag som möjlig spion igår -inte siare.
Blev därför fundersam på henne igår. Blev också fundersam på cirkus efter hemligrösten som fick flera följare -mycket osäker på vart jag har henne dock
Hedinn bör absolut ha siat någon som god och jag tror mig ha listat ut vem. (Jag tror inte det är jag dock )
Håller det lite för mlg själv så långe tills jag hunnit kolla lite mer och se om jag uppfattat det rätt

Snurrfian börjar iaf för mig väga över lite mer som god , iaf hoppas jag det -inte bara att för jag upplever att hon faktiskt tror på mig som god utan kanske framförallt för att jag inte tror att snurrfian och lobelia är i lyan ihop , möjligen kan båda vara goda dock.
Det är ändå Lobelia som känns för mig som en stark kandidat till att vara ond. Men har.en braklapp att snurrfian kanske lurar brallorna av mig

Habina känner jag mig fortfarande ambivalent om. Är hon förvirrad god -eller är hon ond som spelar förvirrad ?

Artline känns lite anonym och har grunnat på vart jag har henne. Eftersom hon röstade på lobelia igår så hoppas jag att hon spelar på samma sida som mig , skulle behöva lite kvittens från henne att jag tänker rätt dock

bollen_ känns lite skum för mig. Ringrostig god eller ond är frågan

Blacksmithfarm får jag inget riktigt grepp om. Skulle det visa sig att Lobelia är ledarvarg och inte ulv så är BSF en stark ulvkandidat för mig ( med tanke på att hon la en andra röst på mig i första DL efter BSF la den första ) dock röstade bsf på lobelia igår -men då hade hemlig redan många röster samt även jag ,så det skulle kunna vara en alibiröst

LenaH verkar ha en fungerande q-radar i denna leken :D Jag vill hoppas att det beror på att hon är på samma sida som mig och inte för att hon är ond som vet facit. Var med och röstade ut Heffaklumpen med en tredjeröst som inte känns som en alibiröst men som kan vara det. Osäkert kort

Jag håller med dig om Lobelia och jag tror inte heffa hade ändrat röst till någon som inte var hennes kollega.

Jag håller med dig om att snurr troligen inte är i lyan med Lobelia. Sedan är jag tvekam om en ond Habina hade röstat på dig igår. Är du god så finns det lättare personer att rösta på/smälta in.


Eftersom jag tror att Lobelia är ulv så blir cirkus intressant. Undrar om hon valde mellan två kollegor i första lynchen. Men man vet aldrig med henne, likaså Lena. Men jag tror inte att Lena eller Cirkus är ledarvargen.


Bsf har jag ingen åsikt förutom att hon kan vara ulv som alibiröstade på Lobelia (om hon är ulv). Men bsf är nog inte heller ledarvarg.

Är du god och så är det egentligen bara bollen kvar som jag tror kan vara ledarvarg.
 
Jag funderar över de som röstade på hemlig igår. Var det nån som röstade på henne för att de trodde att cirkus var siare? Riktar mig främst till @Snurrfian och @LenaH . Såklart får @Lobelia också svara, men hennes röst känns främst som en räddningröst.

Hedinn har ju själv skrivit att hon inte uppfattade cirkus som en siarröst (vilket känns självklart i efterhand).
 
Jag funderar över de som röstade på hemlig igår. Var det nån som röstade på henne för att de trodde att cirkus var siare? Riktar mig främst till @Snurrfian och @LenaH . Såklart får @Lobelia också svara, men hennes röst känns främst som en räddningröst.

Hedinn har ju själv skrivit att hon inte uppfattade cirkus som en siarröst (vilket känns självklart i efterhand).
Det är en väldigt intressant fråga. Det kändes väldigt otippat när Lena skrev det igår. Så jag undrar om det var något som diskuterades i lyan.
 
Jag funderar över de som röstade på hemlig igår. Var det nån som röstade på henne för att de trodde att cirkus var siare? Riktar mig främst till @Snurrfian och @LenaH . Såklart får @Lobelia också svara, men hennes röst känns främst som en räddningröst.

Hedinn har ju själv skrivit att hon inte uppfattade cirkus som en siarröst (vilket känns självklart i efterhand).
Nej jag uppfattade inte cirkus som siare utan snarare som att det verkade stå mellan qitis och hemlig och då tycker jag att q verkade betydligt godare. Däremot tycker jag att cirkus resonerar på ett vettigt sätt som känns mer som en god cirkus än en ulvig cirkus.
 
Blacksmithfarm får jag inget riktigt grepp om. Skulle det visa sig att Lobelia är ledarvarg och inte ulv så är BSF en stark ulvkandidat för mig ( med tanke på att hon la en andra röst på mig i första DL efter BSF la den första ) dock röstade bsf på lobelia igår -men då hade hemlig redan många röster samt även jag ,så det skulle kunna vara en alibiröst.
Hoppas citatet blev rätt nu, råkade radera för mycket...

Alibiröst eller så vet faktiskt inte lyan med säkerhet vem som är ledarvargen?
 
Jag funderar över de som röstade på hemlig igår. Var det nån som röstade på henne för att de trodde att cirkus var siare? Riktar mig främst till @Snurrfian och @LenaH . Såklart får @Lobelia också svara, men hennes röst känns främst som en räddningröst.

Hedinn har ju själv skrivit att hon inte uppfattade cirkus som en siarröst (vilket känns självklart i efterhand).
Jag har ju skrivit att jag inte trodde cirkus var siare och också skrivit varför jag röstade på hemlig. :) I förmiddags.

Jag blir lite förvånad över att både du och @Snurrfian reagerade på vår diskussion igår, jag var mest ute efter att inte felciteras och undrade varför du hängt upp dig på q och Hedinn.
 
Det är en väldigt intressant fråga. Det kändes väldigt otippat när Lena skrev det igår. Så jag undrar om det var något som diskuterades i lyan.
Jag skrev det mest för att förtydliga att så icke var fallet - jag tror rl spelade in mer - men förstod att det kunde sett ut så. :)
 
Jag har ju skrivit att jag inte trodde cirkus var siare och också skrivit varför jag röstade på hemlig. :) I förmiddags.

Jag blir lite förvånad över att både du och @Snurrfian reagerade på vår diskussion igår, jag var mest ute efter att inte felciteras och undrade varför du hängt upp dig på q och Hedinn.

Fast om du inte vill bli felciterad så vill jag inte bli kallad att "hänga upp mig" på två spelare när jag klurat på många fler än så.
 
@Lobelia är den som är min starkaste kandidat idag, det är korta och ganska tunna motiveringar och tillför inte leken med några andra teorier heller utan ifrågasätter mest andras.

Lite tankar så här långt, jag ska kika igen och se om jag har missat något med de andra också.
Alltså, det är inga problem att du misstänker mig, men jag blir misstänksam mot dig då din motivering knappast håller. Du kan knappast ha läst leken om du menar på att jag inte kommer med egna teroier.

Och din egen teori var klart svagare än min vid förra DL, knappt en motivering alls att du tror mer på en person som ond än den andra. Visst ifrågasätter jag andras teorier också, som här där din mest verkar vara blaha. Du verkar inte ha något med substans alls och då blir din motivering mest skrattretande.
 
De jag har som potentiella ulvar i det här läget är Bollen_, LenaH, Habina, Blacksmithfarm och Lobelia, sen kan man aldrig vara säker på vare sig Cirkus, Qitis eller Artline men jag måste försöka sortera upp lite för att få ordning på mina egna tankar och inte har för många på min lista. Men fem ulvar känns lite väl många, annars är vi körda redan. ;)

@bollen__ skulle kunna vara en ulv som smyger under radar för hon sticker inte ut om något mer än att jag funderar på varför hon vill sätta qitis som ulv, men visst Q är alltid lurig.
@LenaH verkar ha fastnat på @Habina igår. Frågan är om de sitter i lyan tillsammans och håller på med ett spel för oss andra eller om en av dem är god. I de diskussion de hade igår kändes det mer som om @Habina var den som kändes ulvigast och missförstod och förvred vad LenaH skrev. En av dem eller båda skulle kunna vara ulvar.
@Blacksmithfarm är svår, hon har inte skrivit mycket och det är svårt att veta var jag har henne, skulle kunna vara god och skulle kunna vara ulv eller ledarulv som smyger under radar.
@Lobelia är den som är min starkaste kandidat idag, det är korta och ganska tunna motiveringar och tillför inte leken med några andra teorier heller utan ifrågasätter mest andras.

Lite tankar så här långt, jag ska kika igen och se om jag har missat något med de andra också.
Men jag fattar inte- när blev Q god? Man kan ju aldrig någonsin lita på Q typ, så jag har lite svårt för att du så självklart avskriver henne?
 
Hemlig röstade på lobelia igår. Andra röst efter snurrfian. Kan vara en ond som följer en antingen god eller onds första röst.
Känns mindre troligt att hemlig lägger en röst på ulven lobelia ändå väl ?
Jag fattar inte detta alls. Att du ville rädda dig själv fattar jag men vad har det kursiva bäring på? eller hade när du skrev
Nu vet vi ju att hemlig vavr bybo
 
To be honest - jag tycker för många spelar som spioner just nu. DET stör mig eftersom bara en kan vara det, men jag vet inte vem.
Jag trodde inte att @cirkus siat hemlig igår, mest för att jag inte trodde cirkus var siare utan jag röstade på hemlig för att jag inte ville släppa spåret om ledarvarg.
varför trodde du inte att jag var siare?
 
Jag fattar inte detta alls. Att du ville rädda dig själv fattar jag men vad har det kursiva bäring på? eller hade när du skrev
Nu vet vi ju att hemlig vavr bybo
Jag tänkte att en ond kan följa en första röst oavsett om det är en god eller ond som lagt den ledarvargen kan ju följa en gods röst för att förvilla om den blir avslöjad likväl som den följer den första ulvens röst
 
To be honest - jag tycker för många spelar som spioner just nu. DET stör mig eftersom bara en kan vara det, men jag vet inte vem.

varför trodde du inte att jag var siare?
Det är ju inte omöjligt att det det finns två som har spioninfo antingen igår eller idag då brevis kan skicka ett paket med spioninfo också
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 613
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp