Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Jag har en hel del tankar kring dagens Lynch.
Och hur skumt än @Habina än tycker att det kan vara så vet jag faktiskt vart jag har mig själv så tycker jag har rätt att bortse från mig själv i teoriandet

Oavsett vad man tror om det så är det ändå obvious att jag inte röständrade för att rädda en potentiell ond (hemlig ) right ? Hon var ju inte alls ond. Bevisat.
Jag röständrade för jag faktiskt inte trodde på att hon var ond. Visst alla kan försvara sig och verka övertygande (inte minst jag själv !) men kände ändå att hemlig var uppriktig (magkänsla ingen vetskap )
Sedan erkänner jag att jag trodde hon kunde ha en annan god roll än hon hade.

Jag funderar hårt nu. Och kan ha fel men skiter i det och skriver ändå.

OM det är så att @Lobelia är god också (ja igen habina så lägger jag mig i den kategorin) så torde ju ulvarna ha haft julafton i dagens Lynch.
Däremot är jag Inte alla säker på att lobelia är god. Tycker mycket tyder på motsatsen faktiskt , men baserat på vad jag själv anser och hur hon motiverat rösterna på mig. Magkänsla och inte vetskap.

Om loblelia är ledarvargen så känns det också vettigt (makes sense) ulvarna tror jag inte bekymrar sig så mycket om de röstar ut den då de kan slippa riskera att käka den istället och missa käk på en god och bli av med en ulv.

Jag har förhöjda frågetecken på framför allt @Hedinn efter denna kvällen. Något med hennes ifrågasättanden hela tiden som skaver för mig. Kan inte sätta fingret på varför. Men stort frågetecken för mig iaf


Och även på @cirkus hon känns bekvämt frånvarande under kvällen även innan hon försvann till vin(h) och dus samt att hennes röst på hemlig verkade rätt siaraktigt lagd ändå
Lite som att den som tjatar mest om att inte hjälpa ulvarna direkt och inte röja goda eller hjälpa onda med att leta efter ledarvargen osv osv ofta kommer från just onda -kanske för att de känner att de verkar goda om de påtalar det ? Fiska efter en specifik god roll kan jag hålla med om är kontraproduktivt. Leta onda -not so much.
@LenaH hamnar också i det facket

Kanske ingen slump att samtliga de röstade på hemlig ? Även snurrfian gjorde det men hade iaf en teori om att hemlig var mer trolig ulv än mig -vilket ändå inte alls friskriver henne från att vara ond förstås :cautious: även om jag uppskattar att inte bli betraktad som trolig ulv:D

Habina blir jag väldigt (mycket ) villrådig över -får inte ihop hur hon resonerar -men kan vara virrig habina -men hon har ögonen på sig.
bollen_ skrev just ett inlägg innan detta jag reagerade ganska mycket på



Varför skriver hon sorry till mig för ?!:confused: Vet hon att jag inte förtjänade rösten. Jag åkte ju inte så där seglade hon väldigt högt upp på misstankelistan för mlg.

Artline har jag svårt att placera. Vill inte rösta på hemlig men det behöver inte betyda att hon för den delen är god. Behöver fundera mer på henne och läsa igenom mer för att eventuellt bli klokare

Blacksmithfarm känns också skum. Kände igår att jag tyckte det fanns anledning att tro att hon var en ulv som la en första röst på mig (jag vet fortfarande vart jag har mig själv för den som undrar ) och lobelia följde den som potentiell ledarvarg
Och sedan är alla kvarvarande deltagare genomgångna :arghh:
Jag hade en illusion om att det skulle vara enklare idag än igår. Men tydligen inte

Vart sjutton är alla goda :crazy:
Du brukar misstänka mig när jag är god och du god... så jag hoppas att så är fallet nu också :confused:
Jag skriver sorry för att det kändes inte som att jag hade en teori som höll om dig men var tvungen att rösta och det var det jag kunde producera just då. Det känns alltid bättre att lägga en lite mer underbyggd röst. Jag har absolut inget emot att du misstänker mig, det är bara vettigt. Jag är inte särskilt viktigt så jag har inte så mycket mer än så att bidra med. Men som sagt, ska försöka få igång geniknölen i morgon :idea:
 
Jag har en hel del tankar kring dagens Lynch.
Och hur skumt än @Habina än tycker att det kan vara så vet jag faktiskt vart jag har mig själv så tycker jag har rätt att bortse från mig själv i teoriandet

Oavsett vad man tror om det så är det ändå obvious att jag inte röständrade för att rädda en potentiell ond (hemlig ) right ? Hon var ju inte alls ond. Bevisat.
Jag röständrade för jag faktiskt inte trodde på att hon var ond. Visst alla kan försvara sig och verka övertygande (inte minst jag själv !) men kände ändå att hemlig var uppriktig (magkänsla ingen vetskap )
Sedan erkänner jag att jag trodde hon kunde ha en annan god roll än hon hade.

Jag funderar hårt nu. Och kan ha fel men skiter i det och skriver ändå.

OM det är så att @Lobelia är god också (ja igen habina så lägger jag mig i den kategorin) så torde ju ulvarna ha haft julafton i dagens Lynch.
Däremot är jag Inte alla säker på att lobelia är god. Tycker mycket tyder på motsatsen faktiskt , men baserat på vad jag själv anser och hur hon motiverat rösterna på mig. Magkänsla och inte vetskap.

Om loblelia är ledarvargen så känns det också vettigt (makes sense) ulvarna tror jag inte bekymrar sig så mycket om de röstar ut den då de kan slippa riskera att käka den istället och missa käk på en god och bli av med en ulv.

Jag har förhöjda frågetecken på framför allt @Hedinn efter denna kvällen. Något med hennes ifrågasättanden hela tiden som skaver för mig. Kan inte sätta fingret på varför. Men stort frågetecken för mig iaf


Och även på @cirkus hon känns bekvämt frånvarande under kvällen även innan hon försvann till vin(h) och dus samt att hennes röst på hemlig verkade rätt siaraktigt lagd ändå
Lite som att den som tjatar mest om att inte hjälpa ulvarna direkt och inte röja goda eller hjälpa onda med att leta efter ledarvargen osv osv ofta kommer från just onda -kanske för att de känner att de verkar goda om de påtalar det ? Fiska efter en specifik god roll kan jag hålla med om är kontraproduktivt. Leta onda -not so much.
@LenaH hamnar också i det facket

Kanske ingen slump att samtliga de röstade på hemlig ? Även snurrfian gjorde det men hade iaf en teori om att hemlig var mer trolig ulv än mig -vilket ändå inte alls friskriver henne från att vara ond förstås :cautious: även om jag uppskattar att inte bli betraktad som trolig ulv:D

Habina blir jag väldigt (mycket ) villrådig över -får inte ihop hur hon resonerar -men kan vara virrig habina -men hon har ögonen på sig.
bollen_ skrev just ett inlägg innan detta jag reagerade ganska mycket på



Varför skriver hon sorry till mig för ?!:confused: Vet hon att jag inte förtjänade rösten. Jag åkte ju inte så där seglade hon väldigt högt upp på misstankelistan för mlg.

Artline har jag svårt att placera. Vill inte rösta på hemlig men det behöver inte betyda att hon för den delen är god. Behöver fundera mer på henne och läsa igenom mer för att eventuellt bli klokare

Blacksmithfarm känns också skum. Kände igår att jag tyckte det fanns anledning att tro att hon var en ulv som la en första röst på mig (jag vet fortfarande vart jag har mig själv för den som undrar ) och lobelia följde den som potentiell ledarvarg
Och sedan är alla kvarvarande deltagare genomgångna :arghh:
Jag hade en illusion om att det skulle vara enklare idag än igår. Men tydligen inte

Vart sjutton är alla goda :crazy:
Var min röst siaraktig?
Jag var tvungen att rösta pga jag visste att jag inte skulle kunna tänka klarare än så och har inte på nåt sätt försökt verka som en siare. När jag läst igenom era inlägg (vartefter) har ju typ alla verkat som i samma tillstånd som jag. Ingen har verkat som siare som siat en ond så jag har inte haft anledning att ändra röst eller så

Jag tror nog att den som är siare har siat en god och därmed håller låg profil.
Samma med spion som också är smart nog att hålla låg profil pga den vet både vem som är siad och vem som är ängel...
 
Var min röst siaraktig?
Jag var tvungen att rösta pga jag visste att jag inte skulle kunna tänka klarare än så och har inte på nåt sätt försökt verka som en siare. När jag läst igenom era inlägg (vartefter) har ju typ alla verkat som i samma tillstånd som jag. Ingen har verkat som siare som siat en ond så jag har inte haft anledning att ändra röst eller så

Jag tror nog att den som är siare har siat en god och därmed håller låg profil.
Samma med spion som också är smart nog att hålla låg profil pga den vet både vem som är siad och vem som är ängel...
Håller med, upplevde inte din röst som siaraktig och uppfattade det inte som att någon av de efterföljande tolkade det så heller?
 
UPPDATERING

förtvivlade efter förlusten av Herr Tumnus vandrar man vidare. Men nu märks det att vita häxan fått upp spåret och hennes vargar kommer allt närmare.

Till slut är gruppen upphunnen och en av vargarna får tag i Lucys mantel och drar henne in mot skogen. Förtvivlat höjer Peter sitt svärd och springer efter. Men försent inser han fällan och han är snabbt omringad av vargar som är större än några vargar du tidigare sett, eftersom talande djur är större än de djur som finns i vår värld. Peter slåss ädelmodigt men när även vita häxan ger sig in i striden blir fienderna för många och även Peter förvandlas till en stenstaty

Hedinn var Peter den Store (givmild siare)


Natt-dl 22.00
IMG_1395.jpeg
 
😐 Det var ju väldigt dåligt, siaren hade vi behövt ha kvar. Trist också med att hemlig var god, men min känsla att jag hellre tittar närmare på de som röstade på qitis än q själv ligger kvar. Jag skulle tro att precis som @cirkus var inne på så siade Hedinn någon god och höll korten tätt intill sig.
 
😐 Det var ju väldigt dåligt, siaren hade vi behövt ha kvar. Trist också med att hemlig var god, men min känsla att jag hellre tittar närmare på de som röstade på qitis än q själv ligger kvar. Jag skulle tro att precis som @cirkus var inne på så siade Hedinn någon god och höll korten tätt intill sig.
Nu är jag morgon trött. Du tror alltså inte att Q är ond?
 
😐 Det var ju väldigt dåligt, siaren hade vi behövt ha kvar. Trist också med att hemlig var god, men min känsla att jag hellre tittar närmare på de som röstade på qitis än q själv ligger kvar. Jag skulle tro att precis som @cirkus var inne på så siade Hedinn någon god och höll korten tätt intill sig.

vad tror du om Lobelia då? Hon röstade visserligen på Q.

Efter utfallet igår så är jag ändå nöjd med min röst på henne igår. Jag kanske är långsint men jag tror fortfarande att heffa försökte rädda sig genom att rösta på en kollega.
 
vad tror du om Lobelia då? Hon röstade visserligen på Q.

Efter utfallet igår så är jag ändå nöjd med min röst på henne igår. Jag kanske är långsint men jag tror fortfarande att heffa försökte rädda sig genom att rösta på en kollega.
Jag försökte att inte titta på henne igår för att inte fastna i samma spår som första dl men jag tycker att hennes röstning igår och motivering inte kändes som den bar. Det låter till och med troligare att man försöker rösta på en kollega för att antingen ge sig själv eller kollegan ett alibi.
 
Nu är jag morgon trött. Du tror alltså inte att Q är ond?
Man vet aldrig med Q men nej hon är inte någon huvudmisstänkt i min bok, hon känns ärlig i sitt letande även om @bollen__ fick mig att hoppa till och undra om det var ett meddelande som skulle till lyan istället 🤔 Framför allt känns det som de som röstade på Q har mer fuffens för sig än q.
 
Man vet aldrig med Q men nej hon är inte någon huvudmisstänkt i min bok, hon känns ärlig i sitt letande även om @bollen__ fick mig att hoppa till och undra om det var ett meddelande som skulle till lyan istället 🤔 Framför allt känns det som de som röstade på Q har mer fuffens för sig än q.
Ett meddelande till lyan? Hur tolkar du det så? Alltså mig gör det inget om ni vill rösta ut, men är jag ond så är ju q också ond i så fall och du verkar ju inte tycka att q är huvudmisstänkt - alltså kan inte mitt meddelande ska ha varit fel? Det var ett svar på nått Q uttryckte och jag tycker inte att min röst höll så därför sa jag sorry, men hon blev ju inte utröstad så det var kanske onödigt. Det känns som en lätt grej att hugga på dock....
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv
Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia

Hemlig Lynchas bybo
Hedinn käkas siare
 
Jag försökte att inte titta på henne igår för att inte fastna i samma spår som första dl men jag tycker att hennes röstning igår och motivering inte kändes som den bar. Det låter till och med troligare att man försöker rösta på en kollega för att antingen ge sig själv eller kollegan ett alibi.
Hm jag tycker att du kastar sten i glashus. Jag hade i vart fall en motivering och röstade på den jag trodde mest på.

Den motivering haltar ordentlig.

Jag måste lägga en säkerhetsröst för jag vet inte om jag hinner in till 22 igen. Men mitt största problem är att jag inte har någon som jag tycker är riktigt ulvig. Det skulle kunna vara så att cirkus är något på spåren med Hemlig, min känsla med rösterna på qitis är att det känns knepigare, inte för att jag tror att q är god utan för att de känns mindre underbyggda. Det skulle vara mer rimligt om heffa fick till en lottning mellan sig själv och en annan ulv.
Snurrfian röstar på hemlig för att jag tror att det är större chans att hon är ulv än q.
Du röstar på hemlig för att det är större chans att hon är ulv än Q. Det fanns väl 9 andra eller så i leken att rösta på och inte bara Q och Hemlig. Det är ju inte så att det i det läget på något sätt bara står mellan Q och Hemlig i slutet på en omröstning och vi vet att det kan bli tvära kast och blev det dessutom här, du lägger en tredjeröst på hemlig, det rimmar illa. Och du har typ ingen teori alls men klagar på andras. Okej du tror dig förmodligen följa en sia från cirkus, jag kan tänka att den egentliga skillnaden här är att jag inte uppfattade att cirkus skulle ha siat någon och det gjorde hon uppenbarligen inte i så fall hade Hemlig visat sig vara ulv.

Det kan ju möjligen vara så att du som ond bara såg "möjlig sia" och följde utan närmre eftertanke? Eller för den delen god som gjorde det samma.



19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
21:36 qitis röstar på Hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22:00 Lobelia röstar på hemlig
 
Jag har en hel del tankar kring dagens Lynch.
Och hur skumt än @Habina än tycker att det kan vara så vet jag faktiskt vart jag har mig själv så tycker jag har rätt att bortse från mig själv i teoriandet

Oavsett vad man tror om det så är det ändå obvious att jag inte röständrade för att rädda en potentiell ond (hemlig ) right ? Hon var ju inte alls ond. Bevisat.
Jag röständrade för jag faktiskt inte trodde på att hon var ond. Visst alla kan försvara sig och verka övertygande (inte minst jag själv !) men kände ändå att hemlig var uppriktig (magkänsla ingen vetskap )
Sedan erkänner jag att jag trodde hon kunde ha en annan god roll än hon hade.

Jag funderar hårt nu. Och kan ha fel men skiter i det och skriver ändå.

OM det är så att @Lobelia är god också (ja igen habina så lägger jag mig i den kategorin) så torde ju ulvarna ha haft julafton i dagens Lynch.
Däremot är jag Inte alla säker på att lobelia är god. Tycker mycket tyder på motsatsen faktiskt , men baserat på vad jag själv anser och hur hon motiverat rösterna på mig. Magkänsla och inte vetskap.

Om loblelia är ledarvargen så känns det också vettigt (makes sense) ulvarna tror jag inte bekymrar sig så mycket om de röstar ut den då de kan slippa riskera att käka den istället och missa käk på en god och bli av med en ulv.

Jag har förhöjda frågetecken på framför allt @Hedinn efter denna kvällen. Något med hennes ifrågasättanden hela tiden som skaver för mig. Kan inte sätta fingret på varför. Men stort frågetecken för mig iaf


Och även på @cirkus hon känns bekvämt frånvarande under kvällen även innan hon försvann till vin(h) och dus samt att hennes röst på hemlig verkade rätt siaraktigt lagd ändå
Lite som att den som tjatar mest om att inte hjälpa ulvarna direkt och inte röja goda eller hjälpa onda med att leta efter ledarvargen osv osv ofta kommer från just onda -kanske för att de känner att de verkar goda om de påtalar det ? Fiska efter en specifik god roll kan jag hålla med om är kontraproduktivt. Leta onda -not so much.
@LenaH hamnar också i det facket

Kanske ingen slump att samtliga de röstade på hemlig ? Även snurrfian gjorde det men hade iaf en teori om att hemlig var mer trolig ulv än mig -vilket ändå inte alls friskriver henne från att vara ond förstås :cautious: även om jag uppskattar att inte bli betraktad som trolig ulv:D

Habina blir jag väldigt (mycket ) villrådig över -får inte ihop hur hon resonerar -men kan vara virrig habina -men hon har ögonen på sig.
bollen_ skrev just ett inlägg innan detta jag reagerade ganska mycket på



Varför skriver hon sorry till mig för ?!:confused: Vet hon att jag inte förtjänade rösten. Jag åkte ju inte så där seglade hon väldigt högt upp på misstankelistan för mlg.

Artline har jag svårt att placera. Vill inte rösta på hemlig men det behöver inte betyda att hon för den delen är god. Behöver fundera mer på henne och läsa igenom mer för att eventuellt bli klokare

Blacksmithfarm känns också skum. Kände igår att jag tyckte det fanns anledning att tro att hon var en ulv som la en första röst på mig (jag vet fortfarande vart jag har mig själv för den som undrar ) och lobelia följde den som potentiell ledarvarg
Och sedan är alla kvarvarande deltagare genomgångna :arghh:
Jag hade en illusion om att det skulle vara enklare idag än igår. Men tydligen inte

Vart sjutton är alla goda :crazy:
@qitis, det här inlägget är en lite svagare kopia av det inlägg du skrev i förra leken där du var fårulv och var tämligen säker på att bli lynchad efter att ha lurat folk att ge sig på @FiaM. Visst du skriver inte troligen ulv på alla men hittar inte en enda som är åt det godare hållet. Vad tänker du om den jämförelsen. Det finns ju en ond utanför lyan här också?
 
Jag trodde inte att @cirkus siat hemlig igår, mest för att jag inte trodde cirkus var siare utan jag röstade på hemlig för att jag inte ville släppa spåret om ledarvarg.

Onödigt kanske men ibland behöver man vända vissa stenar och tur att hemlig bara var bybo.

@qitis har jag inte direkt funderat på varken som god eller ond i nån större utsträckning och därför satte jag mig inte in i de rösterna direkt.

Det var ganska uppenbart att ingen var siad ond igår och med bara en död i leken dittills blir det lite gissalek.

Nu mot slukhålet! ;) @Habina
 
😐 Det var ju väldigt dåligt, siaren hade vi behövt ha kvar. Trist också med att hemlig var god, men min känsla att jag hellre tittar närmare på de som röstade på qitis än q själv ligger kvar. Jag skulle tro att precis som @cirkus var inne på så siade Hedinn någon god och höll korten tätt intill sig.
Jag trodde siaren hade siat god och i mitt pussel hade jag en annan som siare och själva Hedinn på ytterligare en annan roll :(
 
Lägger röstlistrona i citat så blir det inte så långt inlägg.
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv
Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia
20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia

Hemlig Lynchas bybo
Hedinn käkas siare
Så lite tankar från mig.

DL2
Hemlig 4
Lobelia 4
qitis 3

Lottning igår - men än så länge så säger det väl inte sp mycket om någon annans roll. Hemlig var bybo så hennes röst på Lobelia kan väl inge ha varit annat än för egen vinning. Hon verkade inte heller säker vill jag minnas. Det jag vill komma fram till är att eftersom vi vet hemligs roll och att hon var god så finns det liksom inte någon att misstänka för att ha räddat sig med lottningen.

Hedinns röst på hemlig gör det närmast solklart att hon inte siat en ond, då hade hon inte haft anledning att rösta på någon annan än den siade onda liksom. Hedinn bör ha hunnit skicka en sia till någon annan - kommer inte ihåg om DL-tider fastslagits där, men bör ju rimligtvis ha varit DagDL för utdelning så den som får den hinner välja.

Lucys DL tider specificeras dock och det innebär att det första paketet kan ha använts tidigast natten som passerade.

Jag ser det nog som otroligt att Lobelia och qitis skulle vara kollegor mtp qitis röständring igår. Q kunde lika gärna behållit sin första röst på hemlig och legat lågt ifall Q och L varit kollegor. Så då är jag tillbaka i tankarna om huruvida Heffa alibiröstade eller inte. (om nu inte båda är goda....).

Funderar vidare.
 
Lägger röstlistrona i citat så blir det inte så långt inlägg.

Så lite tankar från mig.

DL2
Hemlig 4
Lobelia 4
qitis 3

Lottning igår - men än så länge så säger det väl inte sp mycket om någon annans roll. Hemlig var bybo så hennes röst på Lobelia kan väl inge ha varit annat än för egen vinning. Hon verkade inte heller säker vill jag minnas. Det jag vill komma fram till är att eftersom vi vet hemligs roll och att hon var god så finns det liksom inte någon att misstänka för att ha räddat sig med lottningen.

Hedinns röst på hemlig gör det närmast solklart att hon inte siat en ond, då hade hon inte haft anledning att rösta på någon annan än den siade onda liksom. Hedinn bör ha hunnit skicka en sia till någon annan - kommer inte ihåg om DL-tider fastslagits där, men bör ju rimligtvis ha varit DagDL för utdelning så den som får den hinner välja.

Lucys DL tider specificeras dock och det innebär att det första paketet kan ha använts tidigast natten som passerade.

Jag ser det nog som otroligt att Lobelia och qitis skulle vara kollegor mtp qitis röständring igår. Q kunde lika gärna behållit sin första röst på hemlig och legat lågt ifall Q och L varit kollegor. Så då är jag tillbaka i tankarna om huruvida Heffa alibiröstade eller inte. (om nu inte båda är goda....).

Funderar vidare.

Det där är inte den rätta röstlistan. Det blev ingen lottning, utan hemlig fick en röst av Lobelia precis kl 22.
 
:D Lägger röstlistrona i citat så blir det inte så långt inlägg.

Så lite tankar från mig.

DL2
Hemlig 4
Lobelia 4
qitis 3

Lottning igår - men än så länge så säger det väl inte sp mycket om någon annans roll. Hemlig var bybo så hennes röst på Lobelia kan väl inge ha varit annat än för egen vinning. Hon verkade inte heller säker vill jag minnas. Det jag vill komma fram till är att eftersom vi vet hemligs roll och att hon var god så finns det liksom inte någon att misstänka för att ha räddat sig med lottningen.

Hedinns röst på hemlig gör det närmast solklart att hon inte siat en ond, då hade hon inte haft anledning att rösta på någon annan än den siade onda liksom. Hedinn bör ha hunnit skicka en sia till någon annan - kommer inte ihåg om DL-tider fastslagits där, men bör ju rimligtvis ha varit DagDL för utdelning så den som får den hinner välja.

Lucys DL tider specificeras dock och det innebär att det första paketet kan ha använts tidigast natten som passerade.

Jag ser det nog som otroligt att Lobelia och qitis skulle vara kollegor mtp qitis röständring igår. Q kunde lika gärna behållit sin första röst på hemlig och legat lågt ifall Q och L varit kollegor. Så då är jag tillbaka i tankarna om huruvida Heffa alibiröstade eller inte. (om nu inte båda är goda....).

Funderar vidare.
Lobelia ändrade röst till hemlig i sista minuten. Ser att jag själv lyckats missa den raden i min sammanställning troligen blivit fel när jag tog bort qoute. Så det var ingen lottning igår utav lobelia såg till att hemlig åkte

Lobelia ansåg det viktigt att rädda sig själv vilket för mig betyder god roll med skills eller ond
Lutar mer år det senare. För mig finns bara en trolig god roll med skill lobelia skulle kunna ha men den ska i så fall spionen troligen ha koll på så är tveksam till om lobelia har den rollen faktiskt.
Annars kommer det nog mothugg på min starka misstanke mot Lobelia idag tänker jag
Jag upplever inte heller att någon försvarade Lobelia igår när det brände till och blev många röster på henne. Vare sig innan DL eller efter.

Hedinn såg jag som möjlig spion igår -inte siare.
Blev därför fundersam på henne igår. Blev också fundersam på cirkus efter hemligrösten som fick flera följare -mycket osäker på vart jag har henne dock
Hedinn bör absolut ha siat någon som god och jag tror mig ha listat ut vem. (Jag tror inte det är jag dock )
Håller det lite för mlg själv så långe tills jag hunnit kolla lite mer och se om jag uppfattat det rätt

Snurrfian börjar iaf för mig väga över lite mer som god , iaf hoppas jag det -inte bara att för jag upplever att hon faktiskt tror på mig som god utan kanske framförallt för att jag inte tror att snurrfian och lobelia är i lyan ihop , möjligen kan båda vara goda dock.
Det är ändå Lobelia som känns för mig som en stark kandidat till att vara ond. Men har.en braklapp att snurrfian kanske lurar brallorna av mig

Habina känner jag mig fortfarande ambivalent om. Är hon förvirrad god -eller är hon ond som spelar förvirrad ?

Artline känns lite anonym och har grunnat på vart jag har henne. Eftersom hon röstade på lobelia igår så hoppas jag att hon spelar på samma sida som mig , skulle behöva lite kvittens från henne att jag tänker rätt dock

bollen_ känns lite skum för mig. Ringrostig god eller ond är frågan

Blacksmithfarm får jag inget riktigt grepp om. Skulle det visa sig att Lobelia är ledarvarg och inte ulv så är BSF en stark ulvkandidat för mig ( med tanke på att hon la en andra röst på mig i första DL efter BSF la den första ) dock röstade bsf på lobelia igår -men då hade hemlig redan många röster samt även jag ,så det skulle kunna vara en alibiröst

LenaH verkar ha en fungerande q-radar i denna leken :D Jag vill hoppas att det beror på att hon är på samma sida som mig och inte för att hon är ond som vet facit. Var med och röstade ut Heffaklumpen med en tredjeröst som inte känns som en alibiröst men som kan vara det. Osäkert kort
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia


DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på Hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22:00 Lobelia röstar på hemlig


Här är den korrekta listan. Kommer måla lite på den också, så det blir tydligare.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 331
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 613
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp