Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Och det bör väl ha blivit minst en sia utdelad från Hedinn /troligen till ängeln som ju var garanterat god. Och förhoppningsvis hann hon ge en till som nådde mottagaren innan hon käkades
Och brevis kan också delat ut en sia som första paket tex. Så inte konstigt om det kan finns flera personer som ”vet ” något.
Osäkerhetsfaktorn är väl om någon skickad sia i så fall kommit till goda personer efter den första som som sagt ängeln bör ha fått
Sent på bollen då andra redan påpekat att Hedinn inte automatiskt vet vem ängeln är. Vi är dessutom på dag 3 nu - 2 nätter har passerat. Natt 1 siade Hedinn själv (troligtvis en god), Natt 2 delade hon ut den första sian (Dag eller NattDL på utdelning, känns logiskt att den ska kunna användas natt 2 iaf) till den hon siade (allra troligast, varför välja ngn annan? Men vi vet inte att det skulle vara ängeln hon siade?

Spionen bör veta vem ängeln är.

Det känns lite som att du vill att vi ska tro att det finns mer info än vad det kan finnas? Något som gynnar onda som vill lura goda...
 
Sent på bollen då andra redan påpekat att Hedinn inte automatiskt vet vem ängeln är. Vi är dessutom på dag 3 nu - 2 nätter har passerat. Natt 1 siade Hedinn själv (troligtvis en god), Natt 2 delade hon ut den första sian (Dag eller NattDL på utdelning, känns logiskt att den ska kunna användas natt 2 iaf) till den hon siade (allra troligast, varför välja ngn annan? Men vi vet inte att det skulle vara ängeln hon siade?

Spionen bör veta vem ängeln är.

Det känns lite som att du vill att vi ska tro att det finns mer info än vad det kan finnas? Något som gynnar onda som vill lura goda...
Och jag har redan förklarat att det var tilt i hjärnan

Och det finns ju faktiskt info ute iom Heddan siade en god första natten som bör ha fått den första sian
Spionen bör veta om både vem hedinn siade och vem som fick sian sedan och dessutom vem den i sin tur siat till idag
Samt om bevis skickat några paket och till vem i så fall
 
Och det bör väl ha blivit minst en sia utdelad från Hedinn /troligen till ängeln som ju var garanterat god. Och förhoppningsvis hann hon ge en till som nådde mottagaren innan hon käkades
Och brevis kan också delat ut en sia som första paket tex. Så inte konstigt om det kan finns flera personer som ”vet ” något.
Osäkerhetsfaktorn är väl om någon skickad sia i så fall kommit till goda personer efter den första som som sagt ängeln bör ha fått

Varför just till ängeln? :confused:
 
Och jag har redan förklarat att det var tilt i hjärnan

Och det finns ju faktiskt info ute iom Heddan siade en god första natten som bör ha fått den första sian
Spionen bör veta om både vem hedinn siade och vem som fick sian sedan
Samt om bevis skickat några paket och till vem i så fall
Ja, men jag hade redan börjat skriva, och när jag sen var klar så hade mer trillat in. Tyckte ändå att jag kom med lite annat - till exempel mängd utdelade sior från Hedinn (max 1) osv.

Det är möjligt att onda kan dra nytta av förvirringen oavsett din roll. :)
 
Peter den store - siar själv natt 1 och kan därefter dela ut en sia varje dag.
Den givmilda siaren får inte ge en sia till samma person flera gånger!
(Givmild Siare)
Men alltså. Det står inte att det är natt -DL på skickandet av siorna. Det står dela ut en sia varje dag.
Har för mig att detta diskuterades i början av leken och att det kom fram till att det är Dag-Dl? Eller minns jag fel ?
Frågar @Mirtai så det blir klarlagt en gång för alla hur det ligger till med det
 
De jag har som potentiella ulvar i det här läget är Bollen_, LenaH, Habina, Blacksmithfarm och Lobelia, sen kan man aldrig vara säker på vare sig Cirkus, Qitis eller Artline men jag måste försöka sortera upp lite för att få ordning på mina egna tankar och inte har för många på min lista. Men fem ulvar känns lite väl många, annars är vi körda redan. ;)

@bollen__ skulle kunna vara en ulv som smyger under radar för hon sticker inte ut om något mer än att jag funderar på varför hon vill sätta qitis som ulv, men visst Q är alltid lurig.
@LenaH verkar ha fastnat på @Habina igår. Frågan är om de sitter i lyan tillsammans och håller på med ett spel för oss andra eller om en av dem är god. I de diskussion de hade igår kändes det mer som om @Habina var den som kändes ulvigast och missförstod och förvred vad LenaH skrev. En av dem eller båda skulle kunna vara ulvar.
@Blacksmithfarm är svår, hon har inte skrivit mycket och det är svårt att veta var jag har henne, skulle kunna vara god och skulle kunna vara ulv eller ledarulv som smyger under radar.
@Lobelia är den som är min starkaste kandidat idag, det är korta och ganska tunna motiveringar och tillför inte leken med några andra teorier heller utan ifrågasätter mest andras.

Lite tankar så här långt, jag ska kika igen och se om jag har missat något med de andra också.
Hur kommer det sig att du sorterar bort @cirkus @qitis och @Artline ?
Alltså jag fattar att man måste börja i nån ande men just Artline tex tycker jag varit rätt tillbakadragen och jag tex är rädd att jag missar henne? :)
 
Men alltså. Det står inte att det är natt -DL på skickandet av siorna. Det står dela ut en sia varje dag.
Har för mig att detta diskuterades i början av leken och att det kom fram till att det är Dag-Dl? Eller minns jag fel ?
Frågar @ Mirtai så det blir klarlagt en gång för alla hit det ligger till med det
Men den siar själv första natten. Vi har haft 2 nätter. Alltså bör en sia vara utdelad och använd.
Det var i alla fall så jag menade att jag tolkade det hela.
 

Ok, så då är alltså bollen__ och jag bybor och alla andra spioner? Funkar det? Eller vänta, ulvar också ja... Hm, jag gissar på Artline, blacksmithfarm och snurrfian för de har jag ingen koll på alls. Så kan lobelia eller qitis få vara ledarvarg för jag har inte riktigt hittat nåt på dem. Eller då blir det för många igen. Sen är cirkus och LenaH mycket skumma. Fan. Ger upp det här. :banghead:
 
Ok, så då är alltså bollen__ och jag bybor och alla andra spioner? Funkar det? Eller vänta, ulvar också ja... Hm, jag gissar på Artline, blacksmithfarm och snurrfian för de har jag ingen koll på alls. Så kan lobelia eller qitis få vara ledarvarg för jag har inte riktigt hittat nåt på dem. Eller då blir det för många igen. Sen är cirkus och LenaH mycket skumma. Fan. Ger upp det här. :banghead:
Jag ska titta på världscupen istället, det är jag bättre på. :D
 
Jag tittar på Maggans live samtidigt, så jag är lite disträ känner jag. Sorry. Hon är garanterat klar innan 22, så jag ska försöka skriva nåt mer matnyttigt sen.
 
Kvar i spelat
9 st

Goda roller kvar
Spion
Brevbärare
Ängel
Bybor

Onda roller kvar
Ulvar 2 st
Ledarvarg

Ger att det bör vara 3 bybor kvar.
 
Artline röstar på Lobelia.
Jag tror fortfarande att heffa försökte rädda sig själv genom att offra en kollega. Jag tror inte heffa hade vågat rösta på en god i det läget.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 610
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp