Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Jag vet inte vad jag tror idag....
Igår valde jag bland de som redan hade röster, och landade på Lobelia då. Men jag kände inte att jag hade en stark teori då...
Nu har det kommit två röster på henne med "siar"- kryddning. Frågan är om det är lurendrejeri eller inte.
Jag tyckte att det kändes skumt förut näe Q pratade om info, om hon medvetet ville förvirra eller bara var förvirrad vet jag inte. Men det skaver.

Jag är rädd att det är något lurt här.
Därför.
Blacksmithfarm röstar på qitis för jag tror att hon vill påskina att hon har info, och jag är skeptisk.
Jag vill inte hålla q som särskilt åt nåt håll men den biten om infon var väldigt tydligt att hon inte gjorde för att vimsa till det. Jag fattar att hon skrev som hon gjorde iom att Hedinn spelade som en spion igår...jag såg också det nämligen
 
Jag tänker så här att om Q är god och inte bara lurar byxorna av oss (mig) så kan jag se vad hon tänker om Lobelia. Jag har eventuellt en liten tanke om Artline som eventuellt åt det godare hållet också men att hon är lite tillbakadragen gör att jag ändå är lite tveksam på henne men på det hela taget känns det ändå okej att följa dessa. Jag velade mellan q och Lobelia för jag tänkte att heffa antingen valt bort att rösta på en kollega eller röstat på en kollega. Så ja, jag tror att Lobelia är ulv. Är hon inte det måste jag verkligen rita om den karta jag börjat skaffa mig. Är Lobelia god så tror jag banne mig att både Q och art är onda. Men just nu känns detta mer rätt.
Skall nu ut med dogsen så jag röstar nu för jag vill inte riskera att missa.
bollen__ röstar på Lobelia
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia

Lobelia 3
qitis 1
 
Jag vill rösta på LenaH. Så jag gör det. Jag tycker inte att hon har kommit med så mycket juicy mest konstiga teorier om att alla på H skulle sitta i lyan. Sen slingrar sig på min fråga varför hon inte trodde på mig som siare men följde ändå min röst igår utan teorier om flera annat än h-grejen. Hon är skum

cirkus röstar på LenaH

Jag tror iofs att Lobelia också kan vara ulv, med ungefär samma tankar som de som redan röstat där. Röständrigen i DL1 tex.
Tycker att bsf skrivit rätt vettigt idag ända tills röstinlägget kom då det blev en konstig röst på q (som iofs kan vara skum särskilt om Lobelia är god) efterom jag tycker att q verkar genuin i sitt misstag om infon (att Hedinn skulle gett sia till ängeln).
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH


Lobelia 3
qitis 1
LenaH
 
Det är iofs sant, dessutom hade jag aviserat att jag vacklade mellan de två.
Jag tror fortfarande att Lobelia kan vara ulv men för mig känns även LenaH väldigt skum.
Inte minst för att hon svarar undvikande på min fråga om varför hon inte trodde på mig som siare.
Jag kan tänka mig att det är för att hon visste att hemlig var god och då kunde jag i allafall inte siat hemlig. Sen är det rätt mkt svammel om h-teorin osv.

Jag vill rösta på LenaH. Så jag gör det. Jag tycker inte att hon har kommit med så mycket juicy mest konstiga teorier om att alla på H skulle sitta i lyan. Sen slingrar sig på min fråga varför hon inte trodde på mig som siare men följde ändå min röst igår utan teorier om flera annat än h-grejen. Hon är skum

cirkus röstar på LenaH

Jag tror iofs att Lobelia också kan vara ulv, med ungefär samma tankar som de som redan röstat där. Röständrigen i DL1 tex.
Tycker att bsf skrivit rätt vettigt idag ända tills röstinlägget kom då det blev en konstig röst på q (som iofs kan vara skum särskilt om Lobelia är god) efterom jag tycker att q verkar genuin i sitt misstag om infon (att Hedinn skulle gett sia till ängeln).
Nä, nu är du ute och cyklar. Vilket iofs får mig att kanske sätta dig åt det godare hållet... :D

Jag har inte på något sätt försökt slingra mig från frågan, jag tog den nog inte på allvar helt enkelt.
Jag hade inte en tanke på att du skulle siat någon, jag tyckte inte du verkade ha någon info alls och dessutom så var jag helt enig med Hedinn om att du inte automatiskt var god bara för rösten på heffa.

Så summa summarum: jag trodde inte att du var siare för jag var inte så säker på att du är god.
Det är jag ff inte men den här fåniga rösten får mig snarare att tro att du är en infolös god snarare än en ond som försöker skapa misstankar.
Men om du tänker efter så borde (skulle) jag inte lagt en tredje röst på heffa om jag var ond, då verkade du dessutom mer vilja rösta på Lobelia så jag blev faktiskt aningen förvånad över att du röstade på heffa och med det i backspegeln så var min tredjeröst ett onödigt högt spel om jag var ond.

Eller så är det som jag misstänkte i början (efter dl1) att du och @Lobelia och heffa är onda allihopa. ;)
 
Sådär, då har jag slutat stirra in i en mobiltelefon. Har haft lite koll på röstningen ändå (gillar att göra röstlistor) och hänger inte riktigt med på hur Lobelia fått tre röster för att Heffa röständrade till henne? Måste gå tillbaka och läsa hur ni resonerar.
 
Sådär, då har jag slutat stirra in i en mobiltelefon. Har haft lite koll på röstningen ändå (gillar att göra röstlistor) och hänger inte riktigt med på hur Lobelia fått tre röster för att Heffa röständrade till henne? Måste gå tillbaka och läsa hur ni resonerar.
Jag har inte den teorin. Jag kopierade in vad jag skrev tidigare idag i mitt röstinlägg och jag hade de tankarna redan igår mer eller mindre det sista inlägget igår kväll
OM det är så att @Lobelia är god också (ja igen habina så lägger jag mig i den kategorin) så torde ju ulvarna ha haft julafton i dagens Lynch.
Däremot är jag Inte alla säker på att lobelia är god. Tycker mycket tyder på motsatsen faktiskt , men baserat på vad jag själv anser och hur hon motiverat rösterna på mig. Magkänsla och inte vetskap.

Om loblelia är ledarvargen så känns det också vettigt (makes sense) ulvarna tror jag inte bekymrar sig så mycket om de röstar ut den då de kan slippa riskera att käka den istället och missa käk på en god och bli av med en ulv.
 
Jag känner mig inte så mycket klokare nu. Jag vet inte alls var jag har Lobelia, tycker att hon varit en av de som liksom slunkit förbi mig helt (som Artline och blacksmithfarm och även bollen__), vilket säger nada om hennes roll och mer om min (o)förmåga att hålla reda på många personer samtidigt. Men jag kan inte motivera en röst på henne i det här läget.

LenaH tycker jag blir skummare allt eftersom tiden går, ibland känns det som att hon håller med mig och ibland blir det bara konstiga saker. Nu har dessutom cirkus röstat på henne och även om jag tycker cirkus också är skum, så tänker jag att de åtminstone inte sitter i lyan ihop. Eller? Fasiken, nu kommer jag åter till röstningen dag1 och hur cirkus och LenaH skulle kunna hitta på precis vad som helst.

Qitis fortsätter att skriva konstiga saker och jag får ännu starkare ledarvargsvibbar nu. Men jag vet inte om jag kan lägga rösten på henne igen utan att ha mer konkreta saker att gå på än jag hade igår.

Snurrfian slutligen (tror jag, hoppas inte jag glömt nån nu) vacklar jag mellan som god och ond hela tiden. Vet att jag läste nåt som fick mig att reagera, men nu minns jag inte ens om det var positivt eller negativt. Hon får höra till gänget i första stycket helt enkelt.
 
Jag har inte den teorin. Jag kopierade in vad jag skrev tidigare idag i mitt röstinlägg och jag hade de tankarna redan igår mer eller mindre det sista inlägget igår kväll

Såg det sen när jag läste igen, men du skriver trots allt att Artline är nåt på spåren, så delvis har du väl den teorin?
 
Nä, jag vill ändå försöka syna qitis, hopplöst när jag fastnat på nån.

Habina röstar på qitis

Misstänker att hon är ulv eller ledarvarg som försöker förvirra. Delvis baserat på mina tankar igår (alltså den delen om ledarvarg) och delvis för det hon skrivit idag om att Hedinn visste vem ängeln var. Jag tror hon kan vara ulv som försäger sig, då ulvarna bör veta vem ängeln är iom uteblivet käk första natten.

Ok, det här tar emot, men jag vill inte lägga en uddaröst ikväll.

Antingen är qitis ledarvargen som vinkar till heffa genom att rösta på henne. Eller så är qitis ulv och hedinn som ledarvarg vinkar till henne genom att följa hennes röst på heffa. Eller så är qitis god och jag röstar ut en god. Men jag behöver facit, så det får bli såhär nu.

Habina röstar på qitis
 
LenaH tycker jag blir skummare allt eftersom tiden går, ibland känns det som att hon håller med mig och ibland blir det bara konstiga saker. Nu har dessutom cirkus röstat på henne och även om jag tycker cirkus också är skum, så tänker jag att de åtminstone inte sitter i lyan ihop. Eller? Fasiken, nu kommer jag åter till röstningen dag1 och hur cirkus och LenaH skulle kunna hitta på precis vad som helst.
Men Habina, är man god om man håller med dig och ond om man inte gör det?
Alltså - om jag visste att du satt på facit så vore det väl en sak men jag är rätt övertygad om att du inte gör det, iallafall inte det facit jag vill ha.
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis


Lobelia 3
qitis 2
LenaH 1
 
Men Habina, är man god om man håller med dig och ond om man inte gör det?
Alltså - om jag visste att du satt på facit så vore det väl en sak men jag är rätt övertygad om att du inte gör det, iallafall inte det facit jag vill ha.

Nä, inte per se, även en god kan givetvis verka skum. Jag tror inte att det är 5-6 ulvar i lyan precis. ;) Det är mer att det varit såna tvära kast att jag blivit misstänksam.
 
Jag behöver chansa lite nu.
Jag är iaf inte nån som spelat spion för jag har ingen jävla aning :D men jag måste väl våga tro på att NÅN vet nåt så...
LenaH röstar på Lobelia för att jag helt enkelt måste ge några en chans att bevisa att de är goda och om Lobelia är ond så tror jag att BSF också är det.
Jag tror att BSF är ulv och Lobelia är ledarvarg som följde med röst på q och isf var heffas röständring bara en slump men om Lobelia är ulv så behöver jag tänka ett varv till.

Edit: Om Lobelia är god behöver jag tänka många varv till.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 607
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp