Häxan och Lejonet (Ulvlek)

DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Ibland lönar det sig att vara långsint. Två ulvar är ute. Troligen har vi en ulv och en ledarvarg kvar.

Snurrfian och Q kan givetvis ha lurat mig men vi har haft liknande tankar genom leken och jag tror inte de är kollegor med Lobelia. Habina känns som en ensam god, jag tror faktiskt inte att hon hade gett sig på Q som ond.

Kvar har vi Lena, Cirkus, bollen och bsf.

De två förstnämnda är jätte luriga men känns lite godare efter idag. Cirkus hade nog lätt kunnat få en god lynchad och LenaH hade lätt kunnat lägga en udda röst. Men det är möjligt att de kände att det var kört för Lobelia. Men jag tror ingen av de är ledarvarg pågrund av första lynchen.

Bsf känns lite ledarvarg aktig idag men tvekam om ledarvarg hade röstat på Lobelia igår.

Bollen är den som känns mest som ledarvarg av oss som är kvar. Är dessutom bsf ulv så kan hon ha försökt visa sig för ulvarna i andra dl genom att lägga första rösten på Q om bara ulvar röstade på Q i första DL.


Så bollen och bsf är mina främsta kandidater men en av de kan byta plats med Lena eller Cirkus.
Apropå @Habina som ensam god - kan hon vara ensam varg?

Jag orkar inte gå igenom och kolla om det är möjligt pga sova osv men kanske?
 
De två förstnämnda är jätte luriga men känns lite godare efter idag. Cirkus hade nog lätt kunnat få en god lynchad och LenaH hade lätt kunnat lägga en udda röst. Men det är möjligt att de kände att det var kört för Lobelia. Men jag tror ingen av de är ledarvarg pågrund av första lynchen.
Jag håller med. Ledarvarg känns ändå otroligt om någon av dem är. Så kontentan av det hela i så fall borde vara att antingen är båda goda eller så är en god och en ond
 
Ja, problemet för bsf utanför lyan är ju att hon ofta måste rösta tidigt, vet att det ställt till det för henne tidigare eftersom det är svårt att vinka då.

Jag måste gå och lägga mig men ska försöka läsa igenom bsfs svar på obligatoriska frågan imorgon bitti. :)

Vad gäller @cirkus så är jag ambivalent, rösten på mig ikväll talar inte till hennes fördel direkt apropå slingra sig.

Lobelias testamente är nog svårt att utläsa något av, jag tror hon blandat friskt för att förvilla. ;)
Jag tror inte hon lämnat några ledtrådar där. Det är hon för rutinerad för. Så kommer inte ägna någon större tankekraft åt den faktiskt
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Ibland lönar det sig att vara långsint. Två ulvar är ute. Troligen har vi en ulv och en ledarvarg kvar.

Snurrfian och Q kan givetvis ha lurat mig men vi har haft liknande tankar genom leken och jag tror inte de är kollegor med Lobelia. Habina känns som en ensam god, jag tror faktiskt inte att hon hade gett sig på Q som ond.

Kvar har vi Lena, Cirkus, bollen och bsf.

De två förstnämnda är jätte luriga men känns lite godare efter idag. Cirkus hade nog lätt kunnat få en god lynchad och LenaH hade lätt kunnat lägga en udda röst. Men det är möjligt att de kände att det var kört för Lobelia. Men jag tror ingen av de är ledarvarg pågrund av första lynchen.

Bsf känns lite ledarvarg aktig idag men tvekam om ledarvarg hade röstat på Lobelia igår.

Bollen är den som känns mest som ledarvarg av oss som är kvar. Är dessutom bsf ulv så kan hon ha försökt visa sig för ulvarna i andra dl genom att lägga första rösten på Q om bara ulvar röstade på Q i första DL.


Så bollen och bsf är mina främsta kandidater men en av de kan byta plats med Lena eller Cirkus.
Förresten borde jag inte vara i lyan heller om man tittar på dl1. ;)
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Ibland lönar det sig att vara långsint. Två ulvar är ute. Troligen har vi en ulv och en ledarvarg kvar.

Snurrfian och Q kan givetvis ha lurat mig men vi har haft liknande tankar genom leken och jag tror inte de är kollegor med Lobelia. Habina känns som en ensam god, jag tror faktiskt inte att hon hade gett sig på Q som ond.

Kvar har vi Lena, Cirkus, bollen och bsf.

De två förstnämnda är jätte luriga men känns lite godare efter idag. Cirkus hade nog lätt kunnat få en god lynchad och LenaH hade lätt kunnat lägga en udda röst. Men det är möjligt att de kände att det var kört för Lobelia. Men jag tror ingen av de är ledarvarg pågrund av första lynchen.

Bsf känns lite ledarvarg aktig idag men tvekam om ledarvarg hade röstat på Lobelia igår.

Bollen är den som känns mest som ledarvarg av oss som är kvar. Är dessutom bsf ulv så kan hon ha försökt visa sig för ulvarna i andra dl genom att lägga första rösten på Q om bara ulvar röstade på Q i första DL.


Så bollen och bsf är mina främsta kandidater men en av de kan byta plats med Lena eller Cirkus.
Hur många är vi kvar? Om de käkar en god inatt, kan goda fortfarande vinna om vi röstar ut en god i morgon? För i så fall är valet enkelt tänker jag. Rösta ut någon av oss som ni är tveksam på, så kanske det klarnar sen. Jag är frivillig, typ. Nä men jag tillför nog inte så mycket,...Jag är verkligen inte någon ledarvarg iallafall, hade jag varit det hade jag ju vetat ganska mycket och inte varit så förvirrad tänker jag?
Jag har varit lite fundersam på Snurr men om du inte är det så vågar jag nog också ha Snurr åt det godare hållet. Q har jag redan pratat om. Då är det Cirkus, LenaH, Habina och Bsf kvar. Alla dom lär ju inte vara onda.. Borde vara 1 ulv och en varg eller?
Jag tänker nog Bsf och Habina då kanske. Tror att Cirkus och Lena är godare för mig än dom. Fast jag vet inte riktigt varför. Bsf för att det känns som att hon skrivit ännu mindre än mig, men Habina för att hon skrivit mer.. 😅
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv
Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22.00 lobelia ändrar röst till hemlig


Hemlig Lynchas bybo
Hedinn käkas siare


DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia

20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Lobelia lynchas-ulv
 
Hur många är vi kvar? Om de käkar en god inatt, kan goda fortfarande vinna om vi röstar ut en god i morgon? För i så fall är valet enkelt tänker jag. Rösta ut någon av oss som ni är tveksam på, så kanske det klarnar sen. Jag är frivillig, typ. Nä men jag tillför nog inte så mycket,...Jag är verkligen inte någon ledarvarg iallafall, hade jag varit det hade jag ju vetat ganska mycket och inte varit så förvirrad tänker jag?
Jag har varit lite fundersam på Snurr men om du inte är det så vågar jag nog också ha Snurr åt det godare hållet. Q har jag redan pratat om. Då är det Cirkus, LenaH, Habina och Bsf kvar. Alla dom lär ju inte vara onda.. Borde vara 1 ulv och en varg eller?
Jag tänker nog Bsf och Habina då kanske. Tror att Cirkus och Lena är godare för mig än dom. Fast jag vet inte riktigt varför. Bsf för att det känns som att hon skrivit ännu mindre än mig, men Habina för att hon skrivit mer.. 😅
Är du ledarvarg så hade det varit smidigast om ulvarna käkade dig så vi kan lyncha dig imorgon.
 
Förresten borde jag inte vara i lyan heller om man tittar på dl1. ;)
Rent logisk så borde du inte vara det. När du röstade så hade heffa, Lobelia och Q två röster.

Möjligtvis om du är ulv som trodde att Q var ledaren. Men bäver teorin kändes olik dig och du är inte alltid logisk. Du vet också att du hade fått misstankar på dig om du lagt en udda röst men du hade kunnat lägga en andra röst. Men är du ond och Cirkus är god så hade du mycket väl kunnat ana att Cirkus skulle rösta på heffa eller Lobelia.

Så första dl kan egentligen betyda vad som helst i ditt fall. Möjligtvis kan heffas röständring vara till din fördel
 
Det tror jag inte. Jag tycker nog hon rört till det lite för mycket för sig för att vara ond. Jag tycker hon känns som hon brukar som god.
Så du tror mer på Habina som god?
Jag vet ju bara var jag har mig själv men jag tror ju på dig, Q och snurr eftersom ni tror på henne. Tror ni också på Habina så är det ju då cirkus, bsf och LenaH kvar.
Och där vet jag inte alls - jag vill ju ändå tro att cirkus är god men det har ju också varit mkt snack om att många ville ha henne åt godare hållet..äh får ta mig tid att läsa om leken igen.
 
UPPDATERING

Nu spirar våren allt snabbare i Narnia. Snön är nästan borta och träden blir allt grönare. Solen värmer och himlen är blå. Men vandringen till stenbordet är lång och tung och förlusten av Peter har tagit hårt på gruppen. Hårdast av alla tar lilla Lucy det. Det var trots allt hon som upptäckte Narnia och fick med syskonen dit. Hade det inte varit för henne hade Peter levt. Nu är hon så trött och ledsen. Hon sätter sig vid ett stort träd och ska bara vila en minut, hon kommer snart komma ikapp de andra. Bara en minuts vila kan hon unna sig. Lite senare märker de andra att Lucy saknas och de vänder genast tillbaka för att leta efter henne. Men det enda de finner är en sko som ligger under ett träd, Lucy är spårlöst försvunnen



Qitis var Lucy den Modiga (brevbäraren
)

Dag-dl 22.00
 
Nä men qitis. :( Då kan jag släppa det spåret, det var då hopplöst att hitta ulvar (men jag skumläste från dag-DL att Lobelia var ulv, bra där! Det behöver jag titta närmare på sen dock, speciellt cirkus röständring).

Ser att jag blivit citerad och taggad också, lovar svara så fort jag har lunch.

Idag har jag ridlektion, så jag kommer behöva rösta tidigt.
 
Har fixat lite åt er och förhoppningsvis färgat rätt. Varför följer inte färgerna med när man klipper och klistrar?:rage:

DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv

Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22.00 Lobelia ändrar röst till hemlig


Hemlig Lynchas bybo
Hedinn käkas siare


DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia

20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Lobelia lynchas-ulv

Qitis käkas - brevbärare
 
Jag höll på att missa bussen när jag ännu en gång funderade på hur vid det är rimligt att cirkus/LenaH är ledarvarg.

Det hade varit jätte märkligt sätt att hinta på och sedan riskera att bli käk. Men kanske ett snyggt sätt för cirkus att hinta genom att peka ut två lya medlemmar.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 606
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp