Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Baserat på röstningen och att jag inte reagerat på Snurrfian så:
Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

kanske dn smygande ulv? Jag är för trött just nu, och ska vila en stund. Så vill lägga en röst för att inte vara stressad över att missa DL om jag somnar.
Jag börjar nästan fundera på om du är ledarvargen som försöker ta fokus ifrån den kvarvarande ulven. Du känns nästan för skum för att vara ulv.

Dels rösten på Q igår och nu rösten på snurr. Jag förstår inte det skumma med snurr.
 
Jag åker till slukhålet nu och har dessutom kvällsfodring så jag återkommer.

Jag tror att min röst kommer landa på bsf - på nåt sätt känns hon och Lobelia sammanlänkade men jag har inte tid nu att leta samband.
 
Tycker du att den är extra intressant?
Du greppade inte varför?

Dels för att jag absolut inte ville att q skulle åka, dels för att jag hade hoppats på att det skulle krypa fram lite ulvar som det gör ibland när de ser en chans att rädda en kollega i ett senare skede i en lek. Det var ju en lek alldeles nyligen när hela lyan röjde sig på det viset.

Ja, eftersom den kom så i sista stund och i ett skede när den inte behövdes. Därav att jag tycker den verkar konstig. Har utvecklat i ett senare inlägg hur jag tänker kring dig.
 
Äh, känns lika bra att rösta nu för jag tänker inte bra under stress och nu börjar DL närma sig. Heffaklumpen röstar på cirkus. För att jag måste rösta på någon och och alltid röstar udda i DL1 och tänker fortsätta göra så även i denna leken. Dessutom känns det skumt att inte ha läst inledningen/vinstvillkoren, så nu blir det såhär.

DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia


Heffaklumpen 4
Lobelia 3
qitis 2
hemlig 1
LenaH 1
Hedinn 1
Här kom jag att tänka på en sak som NÄSTAN funkar.

Heffa lägger sin röst på mig och skriver att hon alltid röstar udda i DL1 - hur fan kan hon veta att det ska bli en uddaröst när det är 3 kvar att rösta? Jag vet min roll, hemlig var god och hon kunde ju inte veta var hon skulle lägga sin röst och sen då LenaH - kan det vara så att iom att hon (heffa) nästan tyckte det var dags att åka tidigt så var detta ett optimalt alibi för vad mer än tredjerösten på heffa gör att Lena verkar god?
 
@Artline sätter ord på det jag funderar över när det gäller BSF. Jag blir allt säkrare på att de som jag håller som goda är är Artline och Cirkus. Jag förstår precis vad Cirkus gjorde igår och jag hade samma tanke men väntade istället med att rösta. Jag höll även Q som god vilket tyvärr bevisades. Det gör att jag har Habina, LenaH, Bollen och BSF som möjliga ulvar/ledarvarg.
BSF borde ha lyckats pussla ihop mer om hon hade varit god och rösten på mig gör att jag tror att hon är ulv eller ledarvargen för smugit med har jag inte gjort.
Så då är frågan vem den andra är, jag är fundersam på LenaH, ibland känns hon god och ibland ulv och när det gäller henne känner jag mest skyldig till bevisad motsatsen. ;)
Bollen och Habina känns mer förvirrade, men det kan vara ett sätt att luras också.
 
Ja, eftersom den kom så i sista stund och i ett skede när den inte behövdes. Därav att jag tycker den verkar konstig. Har utvecklat i ett senare inlägg hur jag tänker kring dig.
Jag höll på den in i det sista och hade inlägget färdigskrivet ett bra tag för jag väntade på att någon skulle börja försöka få q att åka. Snurrfian var den enda som var kvar och jag var ganska säker på att hon inte skulle lägga rösten på q i det skedet iom att jag tror hon är god. Men inget hände och det tror jag beror på att en ulv redan röstat på q och den andra (om det nu var 4 onda från början) tror jag röstade på Lobelia och inte skulle outa sig pga dens spelstil.
 
Här kom jag att tänka på en sak som NÄSTAN funkar.

Heffa lägger sin röst på mig och skriver att hon alltid röstar udda i DL1 - hur fan kan hon veta att det ska bli en uddaröst när det är 3 kvar att rösta? Jag vet min roll, hemlig var god och hon kunde ju inte veta var hon skulle lägga sin röst och sen då LenaH - kan det vara så att iom att hon (heffa) nästan tyckte det var dags att åka tidigt så var detta ett optimalt alibi för vad mer än tredjerösten på heffa gör att Lena verkar god?
Spännande teori, det skulle kunna vara ett troligt scenario, samtidigt kan det också vara tillfälligheter som ändå passar in. ;)
 
Här kom jag att tänka på en sak som NÄSTAN funkar.

Heffa lägger sin röst på mig och skriver att hon alltid röstar udda i DL1 - hur fan kan hon veta att det ska bli en uddaröst när det är 3 kvar att rösta? Jag vet min roll, hemlig var god och hon kunde ju inte veta var hon skulle lägga sin röst och sen då LenaH - kan det vara så att iom att hon (heffa) nästan tyckte det var dags att åka tidigt så var detta ett optimalt alibi för vad mer än tredjerösten på heffa gör att Lena verkar god?

Jag vill tro på dig men samtidigt vill jag tro på LenaH. :banghead: Sen kommer bsf och lägger en röst på snurrfian out of the blue. Jag begriper inte vad som händer nu.
 
Jag höll på den in i det sista och hade inlägget färdigskrivet ett bra tag för jag väntade på att någon skulle börja försöka få q att åka. Snurrfian var den enda som var kvar och jag var ganska säker på att hon inte skulle lägga rösten på q i det skedet iom att jag tror hon är god. Men inget hände och det tror jag beror på att en ulv redan röstat på q och den andra (om det nu var 4 onda från början) tror jag röstade på Lobelia och inte skulle outa sig pga dens spelstil.

Men varför ändrade du då röst? Varför inte ha kvar den på LenaH om det ändå inte gjorde nån skillnad? Det är där jag blir förvirrad.
 
Var tycker du att LenaH har visat sig som god, mer än tredjerösten på heffa?

Nä, det är ju det som är kruxet. Jag vet inte alls var jag har LenaH och jag tycker inte det blivit klarare under dagen. :(

Samtidigt som jag blir nojig över att du lurar mig fullständigt och att LenaHs ifrågasättande gentemot dig gör att jag vacklar.
 
Men LenaH som ulv eller ledarvarg? Bsf som ledarvarg? Mtp käket vill vi väl ha ut en ulv?

@Mirtai vad händer om vi lynchar sista ulven och ledarvargen är kvar? Fortsätter leken utan käk tills vi hittat ledarvargen? Tänker på vinstvillkoret att goda vinner när alla onda är döda.
 
Nä, det är ju det som är kruxet. Jag vet inte alls var jag har LenaH och jag tycker inte det blivit klarare under dagen. :(

Samtidigt som jag blir nojig över att du lurar mig fullständigt och att LenaHs ifrågasättande gentemot dig gör att jag vacklar.
Nej det är väl ingen som blivit direkt klokare.
Jag tycker ju att Lena varit lite väl följsam. Hittills inte röstat det minsta udda som hon brukar som god. Och jag tror att hon valde att int erösta på q igår för att jag tror hon är ulv som inte ville röja sig. Jag tror inte heller det är så enkelt att ni som röstade på q är onda. Jag tror mer på bsf än på dig i lyan faktiskt. Eller så är du ledarvarg som gått ut hårt och röstat på ulven LenaH i DL1 för att visa dig
 
@Artline sätter ord på det jag funderar över när det gäller BSF. Jag blir allt säkrare på att de som jag håller som goda är är Artline och Cirkus. Jag förstår precis vad Cirkus gjorde igår och jag hade samma tanke men väntade istället med att rösta. Jag höll även Q som god vilket tyvärr bevisades. Det gör att jag har Habina, LenaH, Bollen och BSF som möjliga ulvar/ledarvarg.
BSF borde ha lyckats pussla ihop mer om hon hade varit god och rösten på mig gör att jag tror att hon är ulv eller ledarvargen för smugit med har jag inte gjort.
Så då är frågan vem den andra är, jag är fundersam på LenaH, ibland känns hon god och ibland ulv och när det gäller henne känner jag mest skyldig till bevisad motsatsen. ;)
Bollen och Habina känns mer förvirrade, men det kan vara ett sätt att luras också.
Du gör mig förvirrad. Jag tycker cirkus och Lena känns lika skumma.

Fördelen med att lita på dig ang cirkus är att det blir en mindre att misstänka.

Då är frågan vem av Lena och Boll som är ond om jag har rätt i att bsf är ond.
 
Jag måste rösta nu och kommer med största sannolikhet inte komma in igen innan DL varit. Jag känner mig väldigt förvirrad, kanske är jag färgad av att cirkus och jag resonerat en del ikväll, men jag tycker att hon verkar resonera vettigt. Så hon får väl lura mig fullständigt då.

Habina röstar på LenaH då jag tycker att hon varit väldigt svår att läsa. Ibland hänger jag helt med i hennes resonemang och ibland förstår jag inte alls. Det enda som talar för hennes godhet är rösten på Heffa i dl1 och jag tror det var ett stort fett alibi eftersom det stod mellan Lobelia, Heffa och qitis. Kanske Lobelia ville fortsätta leka medan Heffa tyckte att det var ok att offra sig?

Jag kan ha helt fel och om du hinner @LenaH får du gärna svara på mina funderingar i #545
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 604
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp