Häxan och Lejonet (Ulvlek)

DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia


Lobelia 4
qitis 2
LenaH 1
 
Tvära kast på vilket sätt? :)

Att vi pratar om nåt och är överens och sen pratar vi om nåt annat och då är det helt olika åsikter. Alltså så jag först tror att det är olika personer jag pratar med. Man måste såklart inte vara överens om allt, men det är nåt som skaver lite.
 
Vi bör ha 2 ulvar kvar och en ledarvarg utanför lyan.

Vi som är kvar

cirkus - Jag sätter Cirkus åt sidan för tillfället, visst hon kan vara god men hon verkar åt det goda hållet och första DLs val att ge sig på Heffa tyder också på det. Eventuellt har jag en god roll i åtanke.

bollen__ Bollen har för mig varit ganska anonym, och jag har inte direkt reagerat på något. Kanske ond men hon får inte plats i min lya, har redan för många eventullt ledarvargen i så fall. Eller så god, eller ulv vet e katten.


20:51 Artline Har skrivit ganska lite och är som bollen annonym för mig. Behöver titta mer på ehnne egentligen. Röstar på mig nu. Vill inte riktigt hålla henne för ond för det men nja jag vet inte.


LenaH Har ett ganska taskigt renome. Lägger en 3:e röst på Heffa (DL1) och verkar lite följa strömmen och kanske skaffa sig ett alibi. Hon röstar även på hemlig, så där lite lagom i mitten. Hennes resonemang känns allmänt skumma.


21:10 Snurrfian Verkar ha ett horn i sidan på mig, klagar på dålig a teorier och att jag inte driver leken framåt., hennes teorier är ganska usla (röstade på hemlig för hon trodde mer på henne som ulv än Q. det var i första halvan av rösterna så alla chanser att driva mot någon hon trodde på. Det känns mer som hon fokuserar på att hacka på mig än på leken i övrigt. Om hon är ullf för at thon hakat upp sig på mig, ja kanske.

Habina - Jag begriper mig inte på Habina, hon verkar allmänt virrig i leken, samma som förra där jag gick in för att lyncha henne, vi var båda goda. Hon verkar halvskum, en lyakandidat men jag kanske läser fel?
Blacksmithfarm Jag tycker BSF gräver på bra och har en del kloka tankar, sätter henne som eventuellt god

Qitis Har jag misstänkt mest hela tiden, jag får erkänna att det i första DL var det mest för att ha någon att rösta på. Jag ville röra om i grytan och av de som hade en röst då tyckte jag q var skummas. I DL två var det Q mot Hemlig ett bra tag, men jag tror inte det var två goda i den lynchen. Jag har inte haft mycket att ta på men nu efter DL hade hon en eventuell blopper som visade på ett feltänk om att Hedinn skickade Sian och ängeln.

Lobelia röstar på Q enligt ovan och i hopp om att kanske kunna rädda mig.
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia

21:41 Lobelia röstar på Qitis

Lobelia 4
qitis 3
LenaH 1
 
För mig säger röstningen en hel del, jag håller fast vid att jag tycker att Lobelia känns mest skum i det här läget, om hon sen är ulv eller ledarvarg vet jag inte men jag lutar åt ulv som Heffa försökte skaffa ett alibi åt när hon åkte. Snurrfian röstar på Lobelia En god lobelia hade vridit och vänt lite mer på det som kommer fram i leken istället för att ifrågasätta och fastna i detaljer.
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia

21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia

Lobelia 4
qitis 3
LenaH 1
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia

21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia

Lobelia 4
qitis 3
LenaH 1
Lobelia har 5 röster
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia

21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
Lobelia 5
qitis 3
LenaH 1
 
cirkus ändrar röst till Lobelia
Då min uddaröst varken gör till eller från och jag tycker att Lobelia gjort skummare saker än q som det i så fall skulle stå emellan om någn händelsevis skulle ändra sin röst nu från Lobelia till q. Tycker dessutom inte alls att q gjort en blooper öht som alla tre som röstat på henne vill påskina. Nä, hennes felskrivning var fullt rimlig mtp kontexten
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Lobelia 6
qitis 3
 
UPPDATERING

En chockad tystnad breder ut sig när Peter förvandlas till sten. Till och med träden och vinden verkar hålla andan. Så häver Edmund upp ett tjut som väcker alla ur chocken och tillsammans går de till attack mot vargarna. Flocken skingras i panik men ledaren, Maugrim, kastar sig mot barnen i ett desperat försök. Men deras vrede för dem oövervinnerliga och snart är det enda som återstår av Maugrim en blodig pälshög i snön medan barnen och deras vänner fortsätter vandringen mot stenbordet och Aslan

Lobelia var Maugrim (ulv)


IMG_1396.jpeg


Natt-dl 09.00
 
Då ska vi se om det är så ”enkelt ” att det är de andra två som röstade på mig idag -dvs BSF och Habina som är de två kvarvarande onda eller om det är någon slamkrypare bland de som röstade på lobelia
 
Då ska vi se om det är så ”enkelt ” att det är de andra två som röstade på mig idag -dvs BSF och Habina som är de två kvarvarande onda eller om det är någon slamkrypare bland de som röstade på lobelia
Min tanke om att bsf borde vara ond om Lobelia är det byggde ju på att Lobelia var ledarvarg men så var det ju inte.
Jag undrar om lyan har hittat sin ledare, jag har det uppenbart inte...

Är du övertygad om att cirkus är god?
 
Min tanke om att bsf borde vara ond om Lobelia är det byggde ju på att Lobelia var ledarvarg men så var det ju inte.
Jag undrar om lyan har hittat sin ledare, jag har det uppenbart inte...

Är du övertygad om att cirkus är god?
Nej cirkus kan fortfarande vara ond. Dock inte ledarvarg ändå väl ?
Men kan också vara god. Ser en del som indikerar på det också. Kanske lite mer ändå.

Bsf funderar jag på om det är hon som är ledarvargen istället ?

Jag har svårt att placera henne som god iaf. Inte ens som bybo. Men är kanske färgad av hennes röster på mig helt enkelt. Så ingen vetskap utan bara utifrån mitt perspektiv
 
Skönt då kan jag gå och lägga mig. :) Om man ska titta närmare på röstningen innan morgondagen först bara.
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Lobelia 6
qitis 3

Jag känner mig en aning osäker på hur många ulvar det är men det borde vara en ledarvarg och en ulv till och om det bara är två kvar så kan det vara så att de smyger med. Jag har samma fyra som jag är tveksam emot fortfarande, BSF, Bollen_, Habina och LenaH. Två av dem borde vara goda och två borde vara ulvar. Vi har lagt mycket tid på att prata om vinkar till lyan men jag undrar om det ens har funnits någon. Om exempelvis LenaH är ledarulv så skulle hon mycket väl ha kunnat låta bli att vinka inför dl 1 just för att hon vet att det letas i just den obligatoriska frågan. Men som @qitis är inne på skulle det även kunna vara BSF som är ledarvargen.
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Ibland lönar det sig att vara långsint. Två ulvar är ute. Troligen har vi en ulv och en ledarvarg kvar.

Snurrfian och Q kan givetvis ha lurat mig men vi har haft liknande tankar genom leken och jag tror inte de är kollegor med Lobelia. Habina känns som en ensam god, jag tror faktiskt inte att hon hade gett sig på Q som ond.

Kvar har vi Lena, Cirkus, bollen och bsf.

De två förstnämnda är jätte luriga men känns lite godare efter idag. Cirkus hade nog lätt kunnat få en god lynchad och LenaH hade lätt kunnat lägga en udda röst. Men det är möjligt att de kände att det var kört för Lobelia. Men jag tror ingen av de är ledarvarg pågrund av första lynchen.

Bsf känns lite ledarvarg aktig idag men tvekam om ledarvarg hade röstat på Lobelia igår.

Bollen är den som känns mest som ledarvarg av oss som är kvar. Är dessutom bsf ulv så kan hon ha försökt visa sig för ulvarna i andra dl genom att lägga första rösten på Q om bara ulvar röstade på Q i första DL.


Så bollen och bsf är mina främsta kandidater men en av de kan byta plats med Lena eller Cirkus.
 
DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia
20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Ibland lönar det sig att vara långsint. Två ulvar är ute. Troligen har vi en ulv och en ledarvarg kvar.

Snurrfian och Q kan givetvis ha lurat mig men vi har haft liknande tankar genom leken och jag tror inte de är kollegor med Lobelia. Habina känns som en ensam god, jag tror faktiskt inte att hon hade gett sig på Q som ond.

Kvar har vi Lena, Cirkus, bollen och bsf.

De två förstnämnda är jätte luriga men känns lite godare efter idag. Cirkus hade nog lätt kunnat få en god lynchad och LenaH hade lätt kunnat lägga en udda röst. Men det är möjligt att de kände att det var kört för Lobelia. Men jag tror ingen av de är ledarvarg pågrund av första lynchen.

Bsf känns lite ledarvarg aktig idag men tvekam om ledarvarg hade röstat på Lobelia igår.

Bollen är den som känns mest som ledarvarg av oss som är kvar. Är dessutom bsf ulv så kan hon ha försökt visa sig för ulvarna i andra dl genom att lägga första rösten på Q om bara ulvar röstade på Q i första DL.


Så bollen och bsf är mina främsta kandidater men en av de kan byta plats med Lena eller Cirkus.
Vi har väldigt liknande tankar måste jag säga.:up:
 
Nej cirkus kan fortfarande vara ond. Dock inte ledarvarg ändå väl ?
Men kan också vara god. Ser en del som indikerar på det också. Kanske lite mer ändå.

Bsf funderar jag på om det är hon som är ledarvargen istället ?

Jag har svårt att placera henne som god iaf. Inte ens som bybo. Men är kanske färgad av hennes röster på mig helt enkelt. Så ingen vetskap utan bara utifrån mitt perspektiv
Ja, problemet för bsf utanför lyan är ju att hon ofta måste rösta tidigt, vet att det ställt till det för henne tidigare eftersom det är svårt att vinka då.

Jag måste gå och lägga mig men ska försöka läsa igenom bsfs svar på obligatoriska frågan imorgon bitti. :)

Vad gäller @cirkus så är jag ambivalent, rösten på mig ikväll talar inte till hennes fördel direkt apropå slingra sig.

Lobelias testamente är nog svårt att utläsa något av, jag tror hon blandat friskt för att förvilla. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 607
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp