Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Jag tror att Artline är något på spåret här och det samstämmer dessutom med mina egna slutsatser att jag misstänker Lobelia att vara ond
Lobelia ansåg det viktigt att rädda sig själv vilket för mig betyder god roll med skills eller ond
Lutar mer år det senare. För mig finns bara en trolig god roll med skill lobelia skulle kunna ha men den ska i så fall spionen troligen ha koll på så är tveksam till om lobelia har den rollen faktiskt.
Annars kommer det nog mothugg på min starka misstanke mot Lobelia idag tänker jag
Jag upplever inte heller att någon försvarade Lobelia igår när det brände till och blev många röster på henne. Vare sig innan DL eller efter.

qitis röstar på Lobelia
 
Men alltså. Det står inte att det är natt -DL på skickandet av siorna. Det står dela ut en sia varje dag.
Har för mig att detta diskuterades i början av leken och att det kom fram till att det är Dag-Dl? Eller minns jag fel ?
Frågar @Mirtai så det blir klarlagt en gång för alla hur det ligger till med det

Det är inte natt-dl utan de kan skickas när som. De kan dock användas tidigast vid nästföljande natt-dl
 
Men skulle det inte lika gärna kunna betyda att Lobelia är god då? Alltså att Heffa röständrade för att luras?
Det tror jag inte. Hade cirkus röstat någon annanstans så hade det blivit lottning. Jag tror inte heffa hade riskerat misstankar genom att rädda sig själv. Då hade hon nog hellre åkt direkt.
 
Hon kunde inte ha vetat att du skulle lägga en fjärderöst på henne. Hon lär inte ha sett din röst.
Det är iofs sant, dessutom hade jag aviserat att jag vacklade mellan de två.
Jag tror fortfarande att Lobelia kan vara ulv men för mig känns även LenaH väldigt skum.
Inte minst för att hon svarar undvikande på min fråga om varför hon inte trodde på mig som siare.
Jag kan tänka mig att det är för att hon visste att hemlig var god och då kunde jag i allafall inte siat hemlig. Sen är det rätt mkt svammel om h-teorin osv.
 
Det tror jag inte. Hade cirkus röstat någon annanstans så hade det blivit lottning. Jag tror inte heffa hade riskerat misstankar genom att rädda sig själv. Då hade hon nog hellre åkt direkt.
För att?

Visst , allt man gör är misstänkt men det låter konstigt att inte rädda sig om man kan som ulv.
 
nja, om det riskerar att röja en ulv är det nog inte en så bra idé att försöka rädda sig som ulv.
Jo det förståss, att ändra så någon inte alls misstänkt ryker är kanske mindre smart. Fast å andra sidan är typ allt misstänkt som sker i samband med att någon lynchas, inte minst en ulv och inklusive röständringar som kunde ha gjorts. Det är inte alltid en enkel matematik.

Det som godförklarar någon en gång, gör den till huvudmisstänkt en annan dessutom. Jag tänkte mer specifikt här i detta scenario.
 
Jag vet inte vad jag tror idag....
Igår valde jag bland de som redan hade röster, och landade på Lobelia då. Men jag kände inte att jag hade en stark teori då...
Nu har det kommit två röster på henne med "siar"- kryddning. Frågan är om det är lurendrejeri eller inte.
Jag tyckte att det kändes skumt förut näe Q pratade om info, om hon medvetet ville förvirra eller bara var förvirrad vet jag inte. Men det skaver.

Jag är rädd att det är något lurt här.
Därför.
Blacksmithfarm röstar på qitis för jag tror att hon vill påskina att hon har info, och jag är skeptisk.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 610
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp