Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Snurris är alltså ulv, hemlig är ledarvarg och följer och därför vet hemlig att både cirkus och heffa är i lyan och nämner därför alibiröst.
I rest my case. :cool:
Fast jag måste opponera mig mot detta
Inte bara för att det pekar ut mig som ulv, men du tror väl inte att om hemlig är ledarvarg så röjer hon typ hela lyan?
 
Om vi ska fortsätta hemligspåret. Hon lägger en andra röst på Lobelia och skriver strax efter att heffa är skum.

Ville hon inte lägga en andra röst på en kollega? Hade hon ens behövt nämna heffas skumhet om hon var ensamvarg? Det har jag mer förståelse för om hon är vanlig ulv.
 
Ja alltså, det är ju inte alltid så smart att följa en ulvs röst. Åker ledarvargen lär ju den som den följt bli rätt misstänkt i så fall?
Nu fattar jag inte aha du menar senare i leken? För annars menar jag att ledarvargen följer första ulv förresten stämde det i min utopiteori??
 
Nu fattar jag inte aha du menar senare i leken? För annars menar jag att ledarvargen följer första ulv förresten stämde det i min utopiteori??
JA det gjorde det, om min teori stämmer är Snurris första ulv att rösta, därför fick hemlig vänta med att rösta tills dess.
 
Väldigt intressant teori faktiskt. Iallafall om man räknar bort snurr som inte nödvändigtvis behöver vara ond.
Svarar till dig också - tror du verkligen att hemlig skulle röja lyan så?
Jag tycker fortfarande det skummaste är att börja prata om alibi INNAN utfallet av lynchen, då vet hon i allafall att heffa är ulv och det kan hon bara veta om hon antingen är ulv eller om hon är ledarvarg. Samtidigt väljer hon att inte rösta på någon av oss. Iom att heffa nu var ulv så tycker jag mer att det är att försöka sprida misstanke på mig. Hade jag åkt i gårdagens lynch hade det ju varit uppenbart att hon försökt sprida just misstankar och hon ville kanske inte sänka en kollega.

Hörni - jag ska till grannen och dricka vin så mer än så här kommer jag nog inte kunna prestera

cirkus röstar på hemlig
Då hon började pratat om alibi innan utfallet av gårdagens lynch, men hon röstade inte på nån av oss som hon trodde alibiade. Den ena vet vi alla var ulv och den andra är jag. Jag hade redan en röst på mig och om hon är ulv vet hon hur illa hon hade blivit granskad om jag åkt och om hon dessutom pratat alibi
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen

Heffaklumpen 3
Lobelia 2
qitis 2
hemlig 1
LenaH 1
Hedinn 1
cirkus 1
Alla uddaröster känns väldigt svårtolkade. Idag känns det tyvärr som andra rösterna blir granskade. Kan säkert finnas ulvar bland udda rösterna också.
 
Svarar till dig också - tror du verkligen att hemlig skulle röja lyan så?
Jag tycker fortfarande det skummaste är att börja prata om alibi INNAN utfallet av lynchen, då vet hon i allafall att heffa är ulv och det kan hon bara veta om hon antingen är ulv eller om hon är ledarvarg. Samtidigt väljer hon att inte rösta på någon av oss. Iom att heffa nu var ulv så tycker jag mer att det är att försöka sprida misstanke på mig. Hade jag åkt i gårdagens lynch hade det ju varit uppenbart att hon försökt sprida just misstankar och hon ville kanske inte sänka en kollega.

Hörni - jag ska till grannen och dricka vin så mer än så här kommer jag nog inte kunna prestera

cirkus röstar på hemlig
Då hon började pratat om alibi innan utfallet av gårdagens lynch, men hon röstade inte på nån av oss som hon trodde alibiade. Den ena vet vi alla var ulv och den andra är jag. Jag hade redan en röst på mig och om hon är ulv vet hon hur illa hon hade blivit granskad om jag åkt och om hon dessutom pratat alibi
Jag är inne på samma spår. Jag tvivlar på att hon som ond hade skrivit så om du var ulv, utan tror också att det snarare är försök till att sprida misstankar. Jag upplever det ju som att hon hoppar över det troligaste scenariot, vilket jag tänker kan vara just för att det är så. Som ond kan man ju vara lite för låst på att "ljuga" att man helt enkelt missar det rimligaste?
 
Så du tycker att det är logiskt att jag som ulv lägger en första röst på heffa -också ulv -som dessutom ledarvargen följer. Som har vetskap att vi båda skulle vara ulvar i det scenariot ?

Ja varför inte? Det var ju inte så att det såg ut som att heffa skulle ryka av två röster precis?
 
Ja varför inte? Det var ju inte så att det såg ut som att heffa skulle ryka av två röster precis?
Det var ju dock inte några BOP-teorier det handlade om, och teorier med mer substans brukar ju ha större chans att få följare. Så rätt vågat ändå i så fall. Tycker nog att det är vanligare att ulvar gärna gömmer sig bakom typiska BOP-röster DL1, eftersom det är då man är ursäktad med att komma med en sån teori.
 
Jag är inne på samma spår. Jag tvivlar på att hon som ond hade skrivit så om du var ulv, utan tror också att det snarare är försök till att sprida misstankar. Jag upplever det ju som att hon hoppar över det troligaste scenariot, vilket jag tänker kan vara just för att det är så. Som ond kan man ju vara lite för låst på att "ljuga" att man helt enkelt missar det rimligaste?
Misstag och klanterier kan ske. Men just nu känner jag mig tvekam till om hemlig är ond utanför lyan. Är hon vanlig ulv så är det kanske inte så troligt att hon är kollega med cirkus.

Jag håller alltså troligen med dig.
 
Det var ju dock inte några BOP-teorier det handlade om, och teorier med mer substans brukar ju ha större chans att få följare. Så rätt vågat ändå i så fall. Tycker nog att det är vanligare att ulvar gärna gömmer sig bakom typiska BOP-röster DL1, eftersom det är då man är ursäktad med att komma med en sån teori.

Nä, alltså nu med facit (alltså att heffa är ulv, känner mig mer oklar kring qitis och dig) så var det oerhört dumt beslut. Men likväl nåt som skulle kunna hänt. Det är dock inget jag tror 100 % på, var mest att jag reagerade på att qitis direkt uteslöt sig själv ur teorin.
 
så det är det troligaste spåret du har efter igår ?

Det är det enda jag nosat upp hittills efter igår, då jag inte hunnit läsa igenom allt som hände ordentligt, bara skummat via mobilen. Men jag tycker teorierna kring hemlig är intressanta, däremot har jag inte riktigt hängt med på varför snurrfian skulle vara ond (vilket hon absolut kan vara, förstod bara inte den teorin).
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas - ulv
Misslyckat käk.


Jag är här! Har faktiskt inte glömt men varit upptagen. Och lovat maken att bada strax så försöker läsa i kapp och hänga med. Det går sådär! :p
Jag tänker i alla fall att cirkus röst inte säger något huruvida hon är ond eller god egentligen, alltså jag tänker att om både heffa å lobelia är onda och cirkus också är det så spelade det ju ingen roll vem hon röstade på, någon av dom skulle ju troligen få fler röster liksom. Men jag tänker att rösten inte heller säger att cirkus är ond. Haha virrigt, men det betyder iaf att jag inte vågar sätta cirkus åt det godare hållet pga den rösten, men att jag kanske inte heller ser henne som jätteond. Kapish?

Om man ska kika på andra röster så är det ju Lobelia och Hedinn som lägger såna. Jag tycker ju att det är lite modigt med såna i första DL men man ska ju samtidigt rösta där man tror något. Och samtidigt brukar väl de rösterna bli lite granskade också så tja, kanske inte alls är så himla lurvigt. Ska man då tänka att ledarvargen följt någon så är det ju i såfall att det är nån av dom som är det och följt ulvar, isåfall kan qitis el snurris vara ulvar..
Själv har jag ju inte direkt presterat något såhär långt, min röst igår var ju lite av att greppa ett strå och få iväg den och tja, jag har inte direkt något att komma med idag heller känner jag. Det kanske blir bättre.
Jag vet att jag nyss läste något som jag hajade till över. Jag måste gå tillbaka och läsa igen.

Hur ledarvargen agerar beror nog på vem som var rollen. Men tveksamt om hen försökte hinta till kollegorna.

Om hemlig skulle vara vanlig ulv så skulle jag inte vara förvånad om Bollen alibiröstade på hemlig men det hade kanske varit lite väl klantig av Bollen med tanke på motiveringen.
Nu minns jag inte ens min motivering :angel: men jag är nog bara förvirrad och inte så mycket annat! :rofl:
 
Det är det enda jag nosat upp hittills efter igår, då jag inte hunnit läsa igenom allt som hände ordentligt, bara skummat via mobilen. Men jag tycker teorierna kring hemlig är intressanta, däremot har jag inte riktigt hängt med på varför snurrfian skulle vara ond (vilket hon absolut kan vara, förstod bara inte den teorin).
Det är bara jag som lanserat teorin att Snurris skulle vara ulv, enbart baserat på att hemlig isf i egenskap av ledarvarg följt hennes röst.

Snurris i sig tycker jag inte är skum, hon är skum by proxy. :D
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia


Heffaklumpen 4
Lobelia 3
qitis 2
hemlig 1
LenaH 1
Hedinn 1

Jag går en annan väg nu och kikar på uddarösterna. Dvs där det inte kom fler än en röst; det är jag, bollen__ och artline som varken gör till eller från i röstandet. Min röst hoppas jag var en ganska tydlig "jag har ingen aning vem jag ska rösta på, för alla är lika skumma", bollen__s röst på hemlig känns ungefär lika oklar.

Artline röstar också lite oklart, alltså jag fattar teorin som sådan (ulvar är sällan logiska i sina hintningar), men det säger verkligen ingenting om Artline.

Med den genomgången ska jag nu gå vidare och försöka läsa om leken och se om jag hittar nåt ni andra missat. Nån får gärna förklara varför snurrfian är misstänkt också, lite sådär lagom pedagogiskt.

Jag har haft en riktig skitdag i stallet och planerar nu att göra mig av med alla tre hästarna alternativt lyncha alla i leken samtidigt. Så ha lite tålamod ifall jag har kort stubin ikväll, jag ska försöka att skriva snälla saker.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 606
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp