Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Sen tycker jag det är lite konstigt att @heffaklumpen absolut vill lägga en förstaröst i DL1. Man borde ju snarare rösta på den man tycker är skum, även om det är en andraröst. Tycker jag.

Kan det vara en alibiröst på cirkus?

Nej det är det inte kan jag upplysa dig om att det inte är
Tycker det är väldigt snart att börja prata om alibi

Det är väldigt snart och det kan likagärna vara en god som röstar på en god. Tycker bara rösten på dig är märklig. Eller anledningen till rösten då.
Det här tycker jag är intressant. Innan gårdagens lynch var avgjord. Hemlig tänker direkt alibiröst när hon upplever Heffas röst som skum, när cirkus protesterar svarar hemlig att det likagärna kan vara en god som röstar på en god. Varför inte en ond som röstar på en god? Det är väl ändå det vanligaste när det gäller märkliga röster från ulvar, alibiröster brukar väl i regel ha lite mer substans bakom, speciellt om de ska bli nåt vettigt alibi.
 
Jag menar mest att det är en avgörande röst. Det är liksom inte en 6:e röst i ett drev. Den spelar roll för utgången av lynchen. :)
Ja, hade cirkus räddat Heffa genom att exempelvis rösta på Lobelia samtidigt så hade det sett minst sagt skumt ut. En uddaröst hade kanske också granskats.
Exakt, därför ser jag inte hur hennes röst tyder på att hon är god. I min värld är dock LenaHs röst mer avgörande, så därför tycker jag det är lite märkligt att det fortsatt fokuseras så på att cirkus röst är "godast" i sammanhanget. Alternativet hade liksom varit betydligt sämre för lyan om cirkus är ulv.
 
Det här tycker jag är intressant. Innan gårdagens lynch var avgjord. Hemlig tänker direkt alibiröst när hon upplever Heffas röst som skum, när cirkus protesterar svarar hemlig att det likagärna kan vara en god som röstar på en god. Varför inte en ond som röstar på en god? Det är väl ändå det vanligaste när det gäller märkliga röster från ulvar, alibiröster brukar väl i regel ha lite mer substans bakom, speciellt om de ska bli nåt vettigt alibi.
Ja jag har faktiskt noterat något liknande i mina anteckningar
 
Ja, det är långsökt, för Heffa kände ju inte till ledarvargen. Tänkte hon att den som skrivit om bävrar som inte var i lyan på nåt vis skulle bekräfta hennes gillande av bävrar?
Jag har ingen aning men som sagt är ändå väldigt nöjd med utfallet igår oavsett om jag hade bäring för min tanke eller ej :up:
 
Exakt, därför ser jag inte hur hennes röst tyder på att hon är god. I min värld är dock LenaHs röst mer avgörande, så därför tycker jag det är lite märkligt att det fortsatt fokuseras så på att cirkus röst är "godast" i sammanhanget. Alternativet hade liksom varit betydligt sämre för lyan om cirkus är ulv.
Du har en poäng. Definitivt
 
Fast fortfarande - vad hade hänt sen om cirkus "räddat" Heffa och en god åkt igår? Heffa och cirkus hade ju blivit huudmisstänkta idag i så fall.
Hade de verkligen det? Jag tycker inte att teorierna mot heffa var jätte starka. De var lite mer avancerade första dags röster och heffa brukar som hon skrev lägga uddaröster.

Men jag kan nog hålla med om att Cirkus hade blivit mer granskad.

Nu funderar jag på hur troligt det är med heffa, Lobelia och Cirkus i lyan.
 
Heffa ändrade röst till lobelia. Möjligen sitter de inte i lyan tillsammans då ? Heffa hade kunnat ändra till mig också , så tycker det vore konstigt om lobelia var i lyan
Men visst skulle rösten på lobelia kunna vara ett försök till snygg alibi om de ändå är i lyan ihop

Lobelia skulle kunna vara ledarvarg kanske dock ?

Måste läsa igenom allt ordentligt igen bara jag sett klart på resultatshowen av idol.
Jag försöker gå tillbaka till gårdagen, jag blir lite fundersam här, försöker du säga att du sitter i lyan med Heffa? Jag blir inte riktigt klok på om du vill lyfta dig fram som ulv eller godförklara Lobelia? Det känns lika skumt båda delarna.
 
Jag försöker gå tillbaka till gårdagen, jag blir lite fundersam här, försöker du säga att du sitter i lyan med Heffa? Jag blir inte riktigt klok på om du vill lyfta dig fram som ulv eller godförklara Lobelia? Det känns lika skumt båda delarna.
Jag vill inte leverera något alls av det du anför
Utan mer att jag fick en slutsats att du och lobelia inte sitter i lyan ihop iaf
Uttrycker också större tveksamhet till Lobelia än till dig
Menar du att jag hade fel i den funderingen?
 
Hade de verkligen det? Jag tycker inte att teorierna mot heffa var jätte starka. De var lite mer avancerade första dags röster och heffa brukar som hon skrev lägga uddaröster.

Men jag kan nog hålla med om att Cirkus hade blivit mer granskad.

Nu funderar jag på hur troligt det är med heffa, Lobelia och Cirkus i lyan.
Jag ser ändå inte cirkus som den mest troliga i lyan, rösten hade precis lika gärna kunnat läggas av en god cirkus. Jag vågar bara inte avskriva henne och som sagt tycker jag att LenaHs röst var mer avgörande än cirkus i det läget. Alltså, LenaH hade lätt kunnat lägga en röst vart som helst utan att någon reagerat, hade hon varit i lyan med Heffa vore ju den rösten minst sagt onödig. En ulv-cirkus hade haft mer att förlora på att lägga en röst någon annanstans i det läget.
 
Att ulvarna kan veta att personen är god är en sak, men det är ju inte nödvändigtvis något alla goda ser? Och ulvarna vill ju ha kvar folk som kan misstänkas i leken. Om många då skriver att personen lär vara god är det ju värdelöst för ulvarna att behålla spelaren i leken.

Med det sagt håller jag fortfarande inte med om att cirkus röst tyder på godhet. Som sagt, som ulv hade en annorlunda röst gjort att både hon och Heffa hamnat under luppen idag (om vi förutsätter att den som åkt istället varit god) och det hade varit en större förlust för lyan. Och på pappret såg det dessutom ut att redan vara avgjort när cirkus la sin röst. Så jag tycker det är en väldigt enkel ”godförklaring” och får mig nästan mer att fundera på om de som höll henne som god så snabbt är just onda som antingen vet att det är en ulv som spelar högt eller en god som bidrog till att en ulv åkte och därför vill vara först med att tala om att hon såklart är god.

Det här tycker jag är intressant. Innan gårdagens lynch var avgjord. Hemlig tänker direkt alibiröst när hon upplever Heffas röst som skum, när cirkus protesterar svarar hemlig att det likagärna kan vara en god som röstar på en god. Varför inte en ond som röstar på en god? Det är väl ändå det vanligaste när det gäller märkliga röster från ulvar, alibiröster brukar väl i regel ha lite mer substans bakom, speciellt om de ska bli nåt vettigt alibi.

Exakt, därför ser jag inte hur hennes röst tyder på att hon är god. I min värld är dock LenaHs röst mer avgörande, så därför tycker jag det är lite märkligt att det fortsatt fokuseras så på att cirkus röst är "godast" i sammanhanget. Alternativet hade liksom varit betydligt sämre för lyan om cirkus är ulv.
Jag blir inte riktigt klok på Hedinn, det känns lite som om hon har fastnat lite i tankarna runt om @cirkus skulle vara god eller inte. Samtidigt tänker jag att det finns goda möjligheter för en ulv att försöka framstå som god i den här leken när det finns en spion, de sitter på samma information som spionen och kan använda sig av det och försöka se goda ut.
 
Att ulvarna kan veta att personen är god är en sak, men det är ju inte nödvändigtvis något alla goda ser? Och ulvarna vill ju ha kvar folk som kan misstänkas i leken. Om många då skriver att personen lär vara god är det ju värdelöst för ulvarna att behålla spelaren i leken.
och i den här leken kan inte ulvarna veta att någon är god eftersom de har en kompis utanför lyan som de inte känner till.
 
Jag vill inte leverera något alls av det du anför
Utan mer att jag fick en slutsats att du och lobelia inte sitter i lyan ihop iaf
Uttrycker också större tveksamhet till Lobelia än till dig
Menar du att jag hade fel i den funderingen?
Jag vet att jag inte sitter i lyan åtminstone ;) Lobelia är jag fortfarande misstänksam emot men försöker att inte fastna i det.
 
Jag blir inte riktigt klok på Hedinn, det känns lite som om hon har fastnat lite i tankarna runt om @cirkus skulle vara god eller inte. Samtidigt tänker jag att det finns goda möjligheter för en ulv att försöka framstå som god i den här leken när det finns en spion, de sitter på samma information som spionen och kan använda sig av det och försöka se goda ut.
Ja, jag har absolut fastnat där. För jag tycker att det var märkligt med så många som satte just cirkus åt det goda hållet så tidigt i leken. Jag tycker det är riskabelt som sagt och jag tycker inte heller att den rösten nödvändigtvis kommer från en god. Så jag funderar lite i banorna kring om det är mer självklart för ulvar att cirkus är god baserat på rösten - om de tänker att hon omöjligt kan vara ledarvargen. Det är ju inte ovanligt att ulvar vill vara först med att delge "info" för att framstå som goda.
 
Jag blir inte riktigt klok på Hedinn, det känns lite som om hon har fastnat lite i tankarna runt om @cirkus skulle vara god eller inte. Samtidigt tänker jag att det finns goda möjligheter för en ulv att försöka framstå som god i den här leken när det finns en spion, de sitter på samma information som spionen och kan använda sig av det och försöka se goda ut.
Vad menar du med att ulvarna sitter på samma info som spionen? Ulvarna får ju ingen spioninfo?
 
Jag förstår din känsla !
Jag är (som jag skrivit innan ) lite spooky på Snurrfian och LenaH efter gårdagen. På ungefär samma grunder
Är inte van att få medhåll i första DL eller att någon tycker att jag har en bra idé 😅
Jo jag förstår och håller med ffa om Snurris- samtidigt kan jag tycka att LenaHs tredjeröst troligen var den som satte spiken i kistan, min fjärderöst gjorde att det inte blev lottning när heffa ändrade sin röst. Hon hann nog inte se min röst men jag hade ju luftat lite innan att Lobelia var skum också så det var väl därför hon ändrade dit kanske och inte till nån annan med två röster. Det säger dock inget vare sig om henne (Lobelia) eller dig i sak.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 604
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp