Du är utan tvekan smartast av oss.Gjorde verkligen cirkus att heffa åkte? Cirkus la sin röst 21:59, när heffa redan hade flest röster.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är utan tvekan smartast av oss.Gjorde verkligen cirkus att heffa åkte? Cirkus la sin röst 21:59, när heffa redan hade flest röster.
Dem kan man tro nästan vad som helst om, men jag vill lägga in Q också i den kategorin.Jag kan hålla med dig om det första men cirkus och Lena är definitivt ett undantag.
Jag tänker att ledarvargen inte röstat på Heffaklumpen så då kan vi troligen stryka 4 st som ledarvarg ((ja jag är en av dem jag vet , men resonemanget hade varit likadant även om jag inte var bland dem )Jag klurar redan på röstlistan och ifall Hedinn kan vara ulv ändå? Eller qitis? Dvs alibirösta på Heffa? LenaH och cirkus känns lite (obs, väldigt lite!) åt det godare hållet mtp att de gjorde att Heffa åkte. Kan iofs vara högt spel av ulvarna, så jag törs inte känna mig alltför säker.
Fast med tanke på att heffa skulle kunna röstämdra (vilket hon också gjorde ) så var faktiskt cirkus röst avgörande. Men förstår hur du tänkerGjorde verkligen cirkus att heffa åkte? Cirkus la sin röst 21:59, när heffa redan hade flest röster.
Det gick ganska snabbt där, hon gjorde så Heffa åkte, men om hon var god kunde hon inte veta att Heffa skulle röständra så hennes röst behövdes Men man bör alltid räkna med att det kan komma en röständring.Gjorde verkligen cirkus att heffa åkte? Cirkus la sin röst 21:59, när heffa redan hade flest röster.
Fast då blir det konstigt spel av lyan. Både en röst ändring för att rädda och en alibiröst. Men ja efter den rösten ser Cirkus onekligen god ut.Fast med tanke på att heffa skulle kunna röstämdra (vilket hon också gjorde ) så var faktiskt cirkus röst avgörande. Men förstår hur du tänker
Att om ulven heffa ser ut att ryka oavsett , så passar ulven cirkus på att rösta där också.
Detta resonemanget fungerar också vad det gäller Lobelia som också hade två röster när cirkus skulle röstaCirkus som lägger en fjärde avgörande röst på heffa framstår som lite åt det godare hållet. Hade ju lätt kunnat lägga en röst på mig tex så heffa och jag kom lika. Då hade ju heffa enkelt kunnat rädda sig själv genom att ändra till mig.
Fast om cirkus hade gjort så hade ju hon och Heffa blivit huvudmisstänkta om den som åkt varit god, så vad vore poängen? Vi har ju ingen aning om heffa ens var närvarande när DL närmade sig, lyan behöver inte alls ha vetat om att hon planerade att ändra röst (om hon ens planerade det). Men framförallt, att rädda en ulv och riskera två känns rätt kontraproduktivt när man istället kan offra en och få en jäkla alibi av det.Detta resonemanget fungerar också vad det gäller Lobelia som också hade två röster när cirkus skulle rösta
Hade cirkus röstat där hade lobelia och heffa legat lika och Heffas röständring till lobelia hade i så fall inneburit att Lobelia åkt
Eller säg att både Heffa och @Lobelia OCH @cirkus är i lyan? Stranger things have happened.Fast om cirkus hade gjort så hade ju hon och Heffa blivit huvudmisstänkta om den som åkt varit god, så vad vore poängen? Vi har ju ingen aning om heffa ens var närvarande när DL närmade sig, lyan behöver inte alls ha vetat om att hon planerade att ändra röst (om hon ens planerade det). Men framförallt, att rädda en ulv och riskera två känns rätt kontraproduktivt när man istället kan offra en och få en jäkla alibi av det.
Jag säger absolut inte att cirkus är ulv, men jag blir förvånad över att så många är så snabba med att sätta henne som god för den där rösten.
Ptja. Så du tycker det känns troligt att jag som ledarvarg lägger en första röst på
Sista meningen - varför mest troligt på en god?Du tänker alltså LenaH, Hedinn och hemlig som möjliga goda och det passar iofs bra på var heffa-rösterna kom utöver din och min röst där.DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia
Den första som lägger en andraröst är Lobelia hon röstar på mig liksom BSF gjorde. Möjligen är lobelia ledarvarg som följer en första röst av en ulv ?
Ett ”klassiskt ”sätt för ond utanför lyan att visa sig
Övriga som följde med en andra röst :
Hedinn tror jag inte är ledarvarg då hon röstade på heffa (jag la första rösten )
Hemlig skulle kunna vara ledarvarg om snurrfian är ulv då hon följde hennes röst på lobelia
Eller så har ledarvargen lagt en uddaröst (då mest troligt på en god
Tja varför skulle ledarvargen lägga en udda röst på en ond? Sista uddarösten var Artlines på Hedinn 21.08 med halva startfältet kvar att rösta ungefärSista meningen - varför mest troligt på en god?Du tänker alltså LenaH, Hedinn och hemlig som möjliga goda och det passar iofs bra på var heffa-rösterna kom utöver din och min röst där.
Visst är det fint att du letar ledarvarg men jag tycker det kan vara kontraproduktivt och hjälpa ulvarna att inte käka ledaren.
Och även till @HedinnOch @qitis som ledarvarg eftersom hon gärna vill ha cirkus som god...
Cirkus som lägger en fjärde avgörande röst på heffa framstår som lite åt det godare hållet. Hade ju lätt kunnat lägga en röst på mig tex så heffa och jag kom lika. Då hade ju heffa enkelt kunnat rädda sig själv genom att ändra till mig.
LenaH framstår också lite mer år det godare hållet enligt samma tänk som i fallet cirkus.
Men båda är vassa spelare som kan luras bra
Kan vara en ond som vet att cirkus är god , eller mest troligt inte ledarvarg och inte vill få cirkus efter sig med blåslampa ? Alternativt en ond som vill få en annan ond att bli godförklaradMen ja efter den rösten ser Cirkus onekligen god ut.
Måste bara säga att det här kommer jag leva länge på.Du är utan tvekan smartast av oss.
Jag är mest förvånad över att flera satte mig åt det goda hållet och jag kände mig lite kastad åt vargarna faktiskt av just de skäl du ger. Dessutom en godförklaring så tidigt är ändå på vaga grunder även om det var just jag denna gång.Gällande gårdagen;
Först och främst blir jag lite skeptisk när så många direkt vill sätta flera åt det godare hållet. Varför hjälpa ulvarna att välja käk? Vet att förr var det standard med att vara extremt försiktig med att godförklara spelare, det tog man fram först mot slutet av leken just för att det är sån stor risk för att de som generellt anses goda blir käkval.
Natt ett med spion kommer ju dessutom ängeln vilja skydda sig själv, så har inte så stor flexibilitet när det kommer till att skydda rätt. Nu hade vi ju tur inatt - men ni som var snabba med att sätta exempelvis cirkus m.fl som troligt goda direkt efter DL igår, hur tänker ni kring det här?