Jag tror det spelar mindre roll om man efter DL1 sätter folk åt det goda hållet när röstningen talar tydligt. Ta cirkus som lade en sen röst på en som visade sig tillhöra lyan. Alla som spelat ett tag vet att hon då antingen är en god eller en ond som spelar mycket högt och offrar en kompis så här tidigt. Ulvarna är inte dummare än att de ser vem som kommer att hållas åt det goda hållet.Gällande gårdagen;
Först och främst blir jag lite skeptisk när så många direkt vill sätta flera åt det godare hållet. Varför hjälpa ulvarna att välja käk? Vet att förr var det standard med att vara extremt försiktig med att godförklara spelare, det tog man fram först mot slutet av leken just för att det är sån stor risk för att de som generellt anses goda blir käkval.
Natt ett med spion kommer ju dessutom ängeln vilja skydda sig själv, så har inte så stor flexibilitet när det kommer till att skydda rätt. Nu hade vi ju tur inatt - men ni som var snabba med att sätta exempelvis cirkus m.fl som troligt goda direkt efter DL igår, hur tänker ni kring det här?
Däremot så håller ditt resonemang nu när det kommit ut info i leken. Då är det inte alla gånger smart att vara alltför tydlig om man upptäckt någon som siat.
Ska iväg nu så hinner inte skriva mer, jag får titta mer på leken senare idag.