Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Jag tycker att Lobelia och Heffa är skummast
Heffa pga vinkandet. Men samtidigt är jag lite skeptisk till att rösta på ledaren istf en ulv

Cirkus röstar på heffaklumpen

om inte annat för den klena motiveringen på mig.
OCH tanken om ´heffa som ledarulv utanför lyan (vill egentligen hitta ulv inne i lyan men är hon utanför är det good enough)
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia


Heffaklumpen 4
Lobelia 3
qitis 2
hemlig 1
LenaH 1
Hedinn 1
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia


Heffaklumpen 4
Lobelia 3
qitis 2
hemlig 1
LenaH 1
Hedinn 1
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia


Heffaklumpen 4
Lobelia 2
qitis 2
hemlig 1
LenaH 1
Hedinn 1
Inte för att det lär spela någon roll (för vi har väl inga dolda röster?), men ska inte Lobelia ha 3 röster?
 
UPPDATERING

Det är en kall och klar kväll i Narnia. De fyra barnen och bävrarna rör sig sakta genom buskarna på väg till stenbordet och Aslan. Men så hör de plötsligt något som prasslar och så skriker fru bäver till. Något har bitit tag i hennes svans och drar iväg henne. Barnen skriker av rädsla och Herr Bäver gråter.

Plötsligt prasslar det till igen i buskarna och ut kommer fru Bäver. Hon hade packat sin symaskin i ryggsäcken och slog den elaka vargen med den tills den stupade. Lättade kramar de om varandra om skyndar sig vidare in i natten

Heffaklumpen var ulv!

IMG_1386.jpeg


Natt-dl 9.00
 
Det blev en kort lek för mig denna gången, men heja onda! :banana: :bump:


För övrigt tycker jag faktiskt att det var på tiden att jag åkte tidigt. Tror aldrig att jag åkt före DL3 någonsin, så kändes liksom som "min tur"
 
Jag klurar redan på röstlistan och ifall Hedinn kan vara ulv ändå? Eller qitis? Dvs alibirösta på Heffa? LenaH och cirkus känns lite (obs, väldigt lite!) åt det godare hållet mtp att de gjorde att Heffa åkte. Kan iofs vara högt spel av ulvarna, så jag törs inte känna mig alltför säker.
 
Heffa ändrade röst till lobelia. Möjligen sitter de inte i lyan tillsammans då ? Heffa hade kunnat ändra till mig också , så tycker det vore konstigt om lobelia var i lyan
Men visst skulle rösten på lobelia kunna vara ett försök till snygg alibi om de ändå är i lyan ihop

Lobelia skulle kunna vara ledarvarg kanske dock ?

Måste läsa igenom allt ordentligt igen bara jag sett klart på resultatshowen av idol.
 
Jag klurar redan på röstlistan och ifall Hedinn kan vara ulv ändå? Eller qitis? Dvs alibirösta på Heffa? LenaH och cirkus känns lite (obs, väldigt lite!) åt det godare hållet mtp att de gjorde att Heffa åkte. Kan iofs vara högt spel av ulvarna, så jag törs inte känna mig alltför säker.
Jag kan också tänka mig att någon ond röstade på heffa.

Jag hade inte blivit förvånad om Lena och cirkus är ulvar ihop och körde någon märkligt kupp. Även de inte hade behövt rösta på heffa. Jag tror nog ändå att antigen är båda ulvar eller så kan båda vara goda. De är nog inte den ensamma vargen.

Sedan är heffas röständring intressant. Det behöver inte säga något om Lobelias roll men jag hade inte blivit förvånad om hon röstade på en kollega. Men det är intressant att hon inte röstade på Q som hade lika många röster som Lobelia?

Det kan ju även vara Q som är kollegan.
 
Jag klurar redan på röstlistan och ifall Hedinn kan vara ulv ändå? Eller qitis? Dvs alibirösta på Heffa? LenaH och cirkus känns lite (obs, väldigt lite!) åt det godare hållet mtp att de gjorde att Heffa åkte. Kan iofs vara högt spel av ulvarna, så jag törs inte känna mig alltför säker.
Det känns som faliga alibiröster, åtminstone Hedins.
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia


Heffaklumpen - ulv
 
Jag klurar redan på röstlistan och ifall Hedinn kan vara ulv ändå? Eller qitis? Dvs alibirösta på Heffa? LenaH och cirkus känns lite (obs, väldigt lite!) åt det godare hållet mtp att de gjorde att Heffa åkte. Kan iofs vara högt spel av ulvarna, så jag törs inte känna mig alltför säker.
Alltså jag skulle inte hålla mig själv eller cirkus som god för att vi la de sista rösterna på heffa, som heffa själv skriver så var det typ hennes tur att åka tidigt.

Ger upp för ikväll, trodde jag fått ordning på tangentbordet men icke så tittar på Sex Education istället. :)
 
Jag kan också tänka mig att någon ond röstade på heffa.

Jag hade inte blivit förvånad om Lena och cirkus är ulvar ihop och körde någon märkligt kupp. Även de inte hade behövt rösta på heffa. Jag tror nog ändå att antigen är båda ulvar eller så kan båda vara goda. De är nog inte den ensamma vargen.

Sedan är heffas röständring intressant. Det behöver inte säga något om Lobelias roll men jag hade inte blivit förvånad om hon röstade på en kollega. Men det är intressant att hon inte röstade på Q som hade lika många röster som Lobelia?

Det kan ju även vara Q som är kollegan.
Jag tycker det är så sällan lyan gör en kupp. Så ofta skriver man om det, men facit efteråt brukar alltid säga att det otroligt sällan händer.
Säger inte att det inte var så nu, jag vet inte, men det är rätt osannolikt tror jag.

Jag tror inte @cirkus skulle tveka att peta en kollega, men jag tror inte hon skulle göra det så snart i leken. Det gör att jag skulle vilja sätta henne åt det godare hållet.

Q och Hedinn lägger röst 1 och 2 på heffa och det skulle däremot kunna vara alibi.
 
Jag tycker det är så sällan lyan gör en kupp. Så ofta skriver man om det, men facit efteråt brukar alltid säga att det otroligt sällan händer.
Säger inte att det inte var så nu, jag vet inte, men det är rätt osannolikt tror jag.

Jag tror inte @cirkus skulle tveka att peta en kollega, men jag tror inte hon skulle göra det så snart i leken. Det gör att jag skulle vilja sätta henne åt det godare hållet.

Q och Hedinn lägger röst 1 och 2 på heffa och det skulle däremot kunna vara alibi.
Jag kan hålla med dig om det första men cirkus och Lena är definitivt ett undantag.
 
Jag klurar redan på röstlistan och ifall Hedinn kan vara ulv ändå? Eller qitis? Dvs alibirösta på Heffa? LenaH och cirkus känns lite (obs, väldigt lite!) åt det godare hållet mtp att de gjorde att Heffa åkte. Kan iofs vara högt spel av ulvarna, så jag törs inte känna mig alltför säker.
Jag tror inte @cirkus skulle tveka att peta en kollega, men jag tror inte hon skulle göra det så snart i leken. Det gör att jag skulle vilja sätta henne åt det godare hållet.

Gjorde verkligen cirkus att heffa åkte? Cirkus la sin röst 21:59, när heffa redan hade flest röster.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 601
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp