Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Jag har varit upptagen ikväll, därav sent in i leken. Försökt läsa ikapp och det jag reagerar på är Lobelia.
Alltså, hellre att vi finner en ond än råkar få ut en god. Tycker inte det är konstigt att rösta på den man tror är ledarvargen då.
Där finns det ingen egentlig logik, det har du rätt i. Jag tänker lite på att alla letar rätt på en uddaröst att lägga. Det vinner mest bara ulvarna på. I synnerhet nu när det har lagt en del röster. Och att leta efter ledarvargen och inte lyan känns skumt i sig oavsett om man prickar rätt eller inte.

Jag lovade dessutom att rösta på Q.

Lobelia röstar på Q då hon inte inriktar sig på lyan.

hemlig röstar på Lobelia
 
Sen tycker jag det är lite konstigt att @heffaklumpen absolut vill lägga en förstaröst i DL1. Man borde ju snarare rösta på den man tycker är skum, även om det är en andraröst. Tycker jag.
Äh, känns lika bra att rösta nu för jag tänker inte bra under stress och nu börjar DL närma sig. Heffaklumpen röstar på cirkus. För att jag måste rösta på någon och och alltid röstar udda i DL1 och tänker fortsätta göra så även i denna leken. Dessutom känns det skumt att inte ha läst inledningen/vinstvillkoren, så nu blir det såhär.
Kan det vara en alibiröst på cirkus?
 
Jag har varit upptagen ikväll, därav sent in i leken. Försökt läsa ikapp och det jag reagerar på är Lobelia.
Alltså, hellre att vi finner en ond än råkar få ut en god. Tycker inte det är konstigt att rösta på den man tror är ledarvargen då.


hemlig röstar på Lobelia
Jag ör också lite misstänksam mot Lobelia - tycker detta är ganska märkligt
"Där finns det ingen egentlig logik, det har du rätt i. Jag tänker lite på att alla letar rätt på en uddaröst att lägga. Det vinner mest bara ulvarna på. I synnerhet nu när det har lagt en del röster. Och att leta efter ledarvargen och inte lyan känns skumt i sig oavsett om man prickar rätt eller inte."

och så lägger hon själv en uddaröst såånt som ulvarna gynnas av.
 
Mitt jävla tangentbord verkar ha lagt av. Det stressar mig lite.
Detta borde varit i annan färg.

Jag tänker rösta för säkerhets skull nu fast jag är osäker men hatar att mobilleka.

LenaH röstar på Heffaklumpen för att jag tror hon vinkar till lyan men jag är inte säker på vem hon vinkar till så jag väljer att rösta på den jag misstänker vara ledarvarg.
 
Sen tycker jag det är lite konstigt att @heffaklumpen absolut vill lägga en förstaröst i DL1. Man borde ju snarare rösta på den man tycker är skum, även om det är en andraröst. Tycker jag.

Kan det vara en alibiröst på cirkus?
Nej det är det inte kan jag upplysa dig om att det inte är
Tycker det är väldigt snart att börja prata om alibi
 
Nej det är det inte kan jag upplysa dig om att det inte är
Tycker det är väldigt snart att börja prata om alibi
Det är väldigt snart och det kan likagärna vara en god som röstar på en god. Tycker bara rösten på dig är märklig. Eller anledningen till rösten då.
 
Jag har varit upptagen ikväll, därav sent in i leken. Försökt läsa ikapp och det jag reagerar på är Lobelia.
Alltså, hellre att vi finner en ond än råkar få ut en god. Tycker inte det är konstigt att rösta på den man tror är ledarvargen då.


hemlig röstar på Lobelia
Fast nu har du tolkat helkonstigt. Jag tycker det blir bättre utdelning om man letar ulvar än fårulven. Är man säker på sin sak ska man givetvis försöka lyncha ledarvargen, men det är vl bara just ledarvagen som har koll på alla. Och goda vet inget om nu ingen bloppar vid dl1. Q hade teori om vem som var ulv också.
 
Jag ör också lite misstänksam mot Lobelia - tycker detta är ganska märkligt
"Där finns det ingen egentlig logik, det har du rätt i. Jag tänker lite på att alla letar rätt på en uddaröst att lägga. Det vinner mest bara ulvarna på. I synnerhet nu när det har lagt en del röster. Och att leta efter ledarvargen och inte lyan känns skumt i sig oavsett om man prickar rätt eller inte."

och så lägger hon själv en uddaröst såånt som ulvarna gynnas av.
Skoja bara - bsf har ju röstat på q men jag tycker nog att Lobelia är rätt skum ändå
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen

Heffaklumpen 3
Lobelia 2
qitis 2
hemlig 1
LenaH 1
Hedinn 1
cirkus 1
 
Fast nu har du tolkat helkonstigt. Jag tycker det blir bättre utdelning om man letar ulvar än fårulven. Är man säker på sin sak ska man givetvis försöka lyncha ledarvargen, men det är vl bara just ledarvagen som har koll på alla. Och goda vet inget om nu ingen bloppar vid dl1. Q hade teori om vem som var ulv också.
Problemet är ju att det var två som var möjliga att heffa vinkat till och då blir det svårt att veta vem av dom om nu inte båda är ulvar som hon vinkat till
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 601
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp