Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ett exempel på vad som har varit. Eftersom "mecka" med bilen verkar vara att byta däck och tanka. Klart bilen inte är trasig tre kvällar i veckan, då kanske vi skulle överväga en annan bil.
Ja den kräver en del, saker sslits på gamla bilar, men det kanske handlar om varannan månad. En del saker byts ju i förebyggande för att bilen inte ska gå sönder knall och fall när man är ute och kör.
Men nu får det räcka med hackandet.
Så oförskämt rent ut sagt att uttala dig om macken22s livskvalitet utifrån att hon äter biff med frysta grönsaker. Alla är inte som du som har matlagning som jättestort intresse och prioriterar att stå och laga sechuankyckling mitt i veckan.
I detta hushållet serveras det såväl fiskpinnar och falukorv som spenat, ärter och majs i fryst form och min livskvalitet är utmärkt.
Att båda är nöjda är knappast ett bra mått på jämställdhet, det finns säkert de som är nöjda även i extremt ojämlika förhållanden, där hon i princip är ensam ansvarig för hem och barn, och han satsar på annat (hobbies och yrkesliv).
ifall han kommer hem mellan 18-19och hon lägger sig 20-21 så brukar han inte börja förrens hon lagt sig.
Jag beskrev EN middag och på den kan du basera hela våran kosthållning! Wow!
Jag skulle mycket väl kunna baka eget bröd, safta och sylta. Men det ligger inte i mitt intresse. Då umgås jag heller med mitt barn. Min man träffar och umgås med sitt barn. Han skulle aldrig säga nej till att vara med henne. Han hade gärna tagit ut alla sina pappadagar, men då han är den som tjänar de mesta pengarna skulle vi inte gå runt. Han kan tyvärr inte gå ner i arbetstid och ta ut föräldrapeng resten av tiden då han har ett jobb som innebär att han skulle få göra samma saker, fast på kortare tid och sämre betalt.
Vad lustigt, jag har för mig att jag har läst något som i princip skulle kunna vara motsatsen. Att förhållanden där man medvetet strävar mot jämställdhet, och alltså gör en konkret arbetsfördelning i hemmet, mindre ofta slutar i skilsmässa än förhållanden som inte gör det.
Ja, det tror jag också är en förklaring.Men jag tror att en förklaring till sambandet mellan typ av arbetsfördelning och behov av parterapi som Björk skriver om är att det ÄR svårare att dela upp arbetet när man inte följer traditionen. Man har inga givna mallar för hur det ska fungera och man kan inte använda sin egen uppväxt som en förebild.
Och VAD exakt är jämställdhet? ÄR det verkligen att dela exakt lika på hushållssysslorna, är det bara det som räknas? Verkar som det om man läser den här tråden.
ÄR det fel att den som är föräldraledig och hemma gör lite mer av hushållssysslorna, än den som jobbar? Om det är mindre att göra när den som jobbar kommer hem, får ju den mer tid till barnet....
Det har jag också läst men jag tycker inte att det säger emot vad Björk säger. Att man går i familjerådgivning behöver ju inte betyda att man förhållandet slutar i separation!