Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag

tror också att ulvarna kan ha pusslat ihop allas roller vid detta laget, jag tror att de kan ha gjorde det redan när sedna åkte faktiskt. Iom att bagaren var i deras läger så tror jag att jägaren är den de varit mest rädda för att träffa på, med tanke på att Hjartagna ( som vi nu vet var omvandlad) var så misstänkt hos ganska många
Jag försöker fö inte att vrida till vad du skrivit, jag frågade om detta redan igår, och ville följa upp ännu en tanke i samma spår
Vinnarskalle har jag, det är sant, men varför skulle jag inte kunna vara god, och vilja vinna?
För om du är god och vill vinna borde du kolla in de andra. Jag har inte blivit senil så jag vet fortfarande min roll. Tycker det är mystiskt att jag blir misstänkt idag men det är väl exakt det ulven vill..

För om du är god och vill vinna borde du kolla in de andra. Jag har inte blivit senil så jag vet fortfarande min roll. Tycker det är mystiskt att jag blir misstänkt idag men det är väl exakt det ulven vill..
Ulven vill säkert gärna att de goda blir misstänkte, du kan nog "tacka" cirkus för uppmärksamheten, likväl som jag kan det, försöker få till mitt pussel just nu, det är bara FiaM som känns som en säker pusselbit

tillägg jag kollar in de andra också, men de har inte skrivit så mycket, förutom Snurrfian igår fm och före lynchen innan dess ,om vi ser till de sista dagarna

Ulven vill säkert gärna att de goda blir misstänkte, du kan nog "tacka" cirkus för uppmärksamheten, likväl som jag kan det, försöker få till mitt pussel just nu, det är bara FiaM som känns som en säker pusselbit

Ja, det håller jag med om. Bägge sakerna. Nu borde verkligen någon ha protesterat för ingen kan väl ha missat vilken roll vi tror hon har.
Jag antar att du precis som jag vill kolla mer på de cirkus lämnade såklart.
Problemet är att det enda som eg. Skaver med dig är att du inte ändrade röst och ditt långa svar på varför. Samtidigt så är jag helt säker på att du skulle svarat så som god också så det gör dig ju inte direkt allt igenom ond...
Jag fick nån slags tanke inatt som jag ska försöka hinna följa upp ang Gabby. Är på körlektion med brorsan så måste va lite fokuseras på det.

Ärscj nu citerade jag fel inlägg, orkar inte byta men som kommentar på det andra där du nämnde snurrfian.
Läste du inlägget där hon skrev att den ende Lilltess pekade ut som god var hon? Det var i en diskussion med cirkus...
Den tycker jag skaver lite. I mina ögon godförklarade inte Lilltess henne, o jag tycker hon verkade tro att cirkus var god också.

Ärscj nu citerade jag fel inlägg, orkar inte byta men som kommentar på det andra där du nämnde snurrfian.
Läste du inlägget där hon skrev att den ende Lilltess pekade ut som god var hon? Det var i en diskussion med cirkus...
Den tycker jag skaver lite. I mina ögon godförklarade inte Lilltess henne, o jag tycker hon verkade tro att cirkus var god också.
Ja jag läste det. Jag tycker nog lite som du där.

Letade upp det jag tror du tänker på;
Mitt inlägg var snarast en frustration över att jag kunde hitta saker som gjorde alla till ulvar, men jag förstår faktiskt inte varför du hänger upp dig på en långsökt teori av mig mot klara när jag även skriver om alla andra? När Klara dessutom nu är käkad?
Jag kan inte låta bli att undra om du åter igen har lyckats blåsa allihopa och är ulv, du är skicklig och det skulle vara ett ultimat alibi för dig.

Men läser du överhuvudtaget vad jag skriver? Jag skrev att jag var frustrerad över att jag kunde hitta saker som skulle kunna göra alla till ulvar, inte att jag trodde att alla var ulvar?

ja jag läser vad du skriver.
Av de som är kvar har Lilltess haft en som god. Det verkar du ha missat.

jag reagerar på ditt slarv

Det här är Lilltess sista lista, den enda som hon faktiskt håller åt det godare hållet av oss som är kvar, är mig, dig är hon osäker på, men jag förstår att du vill läsa det som om hon håller dig för god. Men riktigt så står det inte, du är tillräckligt skicklig för att luras genom att aktivt verka leta efter onda och dra fram förslag.

Hon verkar vilja få fram att cirkus kan ha lurats och att det inte går att lita på cirkus?
samt gärna få fram hur godförklarad hon själv blev

Förlåt, jag försov mig visst litegrann :o

FiaM vill jag hålla som god pga hennes röst på Hjartagna igår, verkar även troligt att hon som flera är inne på skulle kunna vara fios tvilling.

quarter4ever är min huvudmisstänkta, började misstänka henne redan efter Artline-lynchen och hennes skumma bortförklaring efter att hon inte ändrat sin röst. Efter det har jag vacklat med tanke på att q4 ändå har varit med och fört spelet framåt, men efter röstningen igår har hon tippat över till onda sidan igen.

bollen__ nu stämde ju inte den rollen jag trodde jag hade till bollen__, men jag tror ändå fortfarande att hon är god baserat på sitt spel. Röstningen skulle kunna tyda på ett försök till räddning av Hjartagna, men som hon själv påpekar så hade det kanske varit bättre att i så fall rösta på snurris eftersom cirkus verkade luta mer åt det hållet.

Snurrfian jag tror faktiskt ändå inte att Hjartagna skulle lägga en såpass tidig röst på sin kollega i det läget. Jag tror hon snappade upp flera misstankar mot Snurris och ville få igång röstningen på henne med förhoppning att få ut en god.

Mer angående quarter4evers röst på mig, jag tyckte ju att hon kanske borde försökt sig på en röst på snurris istället för att eventuellt kunna rädda sin kollega, hennes röst kom dock bara 1 minut efter min och 3 minuter efter FiaMs så det är inte säkert att hon hann se rösterna på kollegan, hon kanske hoppades att det skulle gå mot Snurris och att hon därför inte ville vara med och rösta ut en god och bli mer granskad. Hon kanske hoppades kunna dra igång mer misstankar mot mig ifall vi inte hade fått ut Hjartagna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar