Okej, jag hann inte igenom hela leken, men här är vad jag har efter att ha läst igenom fram till s 35 och vad jag minns av det som är nyare. Vill bidra med något ifall jag mot förmodan skulle ryka nu, så nu tänker jag sticka ut hakan litegrann. Har koncentrerat mig på att försöka hitta originallyan nu, jag tror som flera andra att den omvandlade får vi ta när det tillkommit mer att gå på.
Hjartagna
Lägger andraröst på Mirtai, som var god, i DL1. Efter Lilltess röstas ut försöker hon sprida misstankar mot Niyama #303. Röstar sen röst på Lobelia i Artline-lynchen trots att det börjar bli ganska tydligt att Niyama är säker på Arts roll. Detta får mig att hålla Hjartagna åt det onda hållet, med lite reservation för att hon inte spelat så mycket (även om hon har läst) och därför inte uppfattade som vi andra gjorde: att Niyama troligen siat Artline.
Quarter4ever
Väldigt defensiv i början. Verkar lite för fokuserad på Lilltess, även spionen, frågar efter inlägg från andra istället för att själv försöka hitta teorier etc. Lägger röst på Lobelia, säger att hon eventuellt ska ändra till Artline “om det behövs”, gör inte det men kommer med ett långt bortförklaringsinlägg. Det är nog egentligen mer den snabba och väldigt rigorösa bortförklaringen som skaver för mig än att hon inte ändrade rösten. Håller henne som en av mina mer troligt onda med lite reservation för att hon brukar ha ett något skumt spelsätt.
bollen__
Tycker det är konstigt med många röster på Lilltess i början. Är ganska snabb på att haka på mot Artline. Har förutom det varit lite anonym i början, men har nu på slutet bidragit med mer bra tankar. Är osäker på bollen men skulle jag placera henne åt något håll skulle det vara åt goda hållet.
Snurrfian
Är med och driver på mot Lilltess i DL1 #217, röstar på Lilltess. Kommenterar efter fios inlägg att hon ev också sett Lobelias blooperinlägg. Generellt har jag lite svårt att få grepp om Snurrfian i denna leken. Vågar inte sätta henne åt något håll, skulle kunna vara ond men hon är inte i topp bland mina kandidater just nu.
FiaM
FiaM har jag också lite svårt att få grepp om, när jag gick igenom början på leken så kändes det som att hon hade mycket inlägg men jag hittade inget specifikt att peka på som jag kunde placera henne utefter, vilket i sig gör mig lite misstänksam. Eftersom hon ändå är med och för leken frammåt skulle jag vilja hålla henne åt goda hållet, men vågar inte riktigt. Jag tycker cirkus kommer med en del intressanta infallsvinklar på FiaM. Jag håller ett lite extra skarpt öga på FiaM men hon är inte heller i topp på ulvometern.
Idahoe
Röstar på Lilltess i DL1. Röstar sen röst på Lobelia i Artline-lynchen trots att det börjar bli ganska tydligt att Niyama är säker på Arts roll. Är ganska smygande vilket jag känner igen från någon lek där hon har vart ulv. Hittade dessutom detta inlägget i början som är lite intressant, där hon "backar upp" ulven LenaH och quarter4ever som jag också misstänker skulle kunna vara ond. OK, det är väldigt tidigt och jag vet inte om en ulv verkligen skulle koppla ihop sig med lyakompisarna så, men det fick mig ändå att haja till. Finns inte mycket att gå på när det gäller Idahoe, men det som finns gör att jag håller henne åt det onda hållet.
glömmerallt
Det första man reagerar på är att hon verkar väldigt överens med Niyama, Niyama som jag tror hade en specifik god roll verkade hålla glömmerallt som god, jag tror dock inte hon hade info på detta. glömmerallt har gjort en del saker som skaver, t.ex. när hon började dra upp varför Lobelia röstat på Artline i lynchen mellan dem två när det inte egnetligen fanns så mycket alternativ för Lobelia. Men på det hela taget kommer hon ändå med mer vettiga teorier än skumheter vilker gör att jag ändå heller henne försiktigt åt goda hållet även om jag fortfarande är lite misstänksam.
Blacksmithfarm
Aktiv och bidrar mycket. Även hon har gjort en del saker som jag noterat som konstiga, t.ex. missförstår alt försöker få det till att LenaH är siad god. Dock så tror jag inte en ulv skulle göra så, det vore ju ett väldigt dumt sätt att försöka luras eftersom Lilltess fortfarande finns kvar och kunde förtydliga. Och dessutom bidrar hon med så mycket bra, vänder man och vrider på alla stenar och lanserar teorier har man ju oundvikligen fel ibland så Blacksmithfarm vill jag hålla som en av mina mer säkra goda.
Koppen
Koppen är också svår att få grepp om. Spelar inte så skumt som hon gör ibland, men i leken där jag var LL-Prao och hon var god levererade hon väldigt skarpa och pricksäkra teorier mot flera onda, det har jag inte sett något av nu heller. Kan iof bero på dagsform också. Röstar tidigt på Lobelia vid Artline-lynchen och är sedan inte inne mer så vill inte hålla den röstningen emot henne. Koppen kan vara vilket som.
Cirkus
Bidrar med mycket teorier, verkar vettig. Vill ändå hålla cirkus mot goda hållet även om jag vet att hon är duktig på att luras. Niyama tyckte det var skumt att cirkus ändrade röst till Artline sent och endast efter att Niyama kommenterat, men jag köper helt cirkus förklaring med att hon inte har samma tider som oss och att hon faktiskt gick upp mitt i natten för att ändra röst talar ändå till hennes fördel, hade ju varit en "bra ursäkt" annars för att inte hinna ändra.
(Niyama)Klara
Har en god roll jag tror hon hade pga sitt väldigt säkra sätt att hitta de två utanför lyan. Efter att någon blivit omvandlad och dessutom deltagarbytet så är nuläget svårt att bedöma.