Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kan man skriva lite i klartext då. Jag trodde att Q var brevbärare. Därför höll jag henne som god länge. Sen insåg jag att Cirkus var brevbärare. Då kunde ju inte Q ha den rollen och därför blev jag osäker på henne.
Jag hade verkligen inte Q som brevbärare... ;) för mig stod det lite mellan dig och Cirkus... För mig sticker Q fortfarande ut med sitt lugn och hon har inte heller försökt försvara det utan mest verkat låta det gå förbi. Men jag vet faktiskt inte var jag har dig heller... Mest troligt tycker jag FiaM och G_O är som goda just nu med sina röster på Hjartagna.

Mäh, hur kunde du tro det? Jag tycker ändå att jag hmm hintat utan att hinta att det var brevbärare jag trodde q var. Tills jag kom på att cirkus var det..

Ja, jag vet inte riktigt, det var väl något som gjorde att jag fick för mig det och sedan tyckte jag att jag såg fler saker som bekräftade :p

Hmm, det var inte förrän jag frågade dig om det och läste Cirkus inlägg igen som jag fattade. Jag hade varit blind för dom eftersom jag trodde att det var du som var brevis. Det var lite annat som gjorde att jag trodde att det var du. Kan inte förklara bättre än så, vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig.
jag kommer ihåg det nu när du säger det, och jag ville ju inte skriva ut det i klartext till ulvarna heller

Jag hade verkligen inte Q som brevbärare... ;) för mig stod det lite mellan dig och Cirkus... För mig sticker Q fortfarande ut med sitt lugn och hon har inte heller försökt försvara det utan mest verkat låta det gå förbi. Men jag vet faktiskt inte var jag har dig heller... Mest troligt tycker jag FiaM och G_O är som goda just nu med sina röster på Hjartagna.
Nej, jag förstår varför ni andra inte haft det :) Det var dumt att jag trodde det eftersom det inte hade med hur hon spelat att göra utan något annat som jag ska förklara sen ;)

bollen_ röstar: ArtlineArtlineHabina - LenaHLobeliaglömmerallt - Koppen - Sedna - quarter4ever
FiaM röstar: cirkusLobelia, ArtlineHabina - LenaHLobeliaglömmerallt - Koppen - Hjartagna - Hjartagna
Gabby_Ossi röstar: MirtaiArtlineHabina - LenaHLobeliaHjartagna - Koppen - Sedna - Hjartagna
quater4ever röstar: LilltessLobeliaHabina - LenaHLobelia Koppen, glömmerallt - Koppen - FiaM - Gabby_Ossi
Snurrfian röstar: LilltessLobeliaHabina - LenaHLobeliaglömmerallt - Koppen - Sedna - quarter4ever

Deltagare:

1. quarter4ever
2. bollen__
3. Snurrfian
4. FiaM
5. Gabby_Ossi

Goda roller:
Blodgivare
Borgmästare
Tvilling
Jägare

Dödsätarna/ulvar
En originalulv

Okej, jag hann inte igenom hela leken, men här är vad jag har efter att ha läst igenom fram till s 35 och vad jag minns av det som är nyare. Vill bidra med något ifall jag mot förmodan skulle ryka nu, så nu tänker jag sticka ut hakan litegrann. Har koncentrerat mig på att försöka hitta originallyan nu, jag tror som flera andra att den omvandlade får vi ta när det tillkommit mer att gå på.

Hjartagna
Lägger andraröst på Mirtai, som var god, i DL1. Efter Lilltess röstas ut försöker hon sprida misstankar mot Niyama #303. Röstar sen röst på Lobelia i Artline-lynchen trots att det börjar bli ganska tydligt att Niyama är säker på Arts roll. Detta får mig att hålla Hjartagna åt det onda hållet, med lite reservation för att hon inte spelat så mycket (även om hon har läst) och därför inte uppfattade som vi andra gjorde: att Niyama troligen siat Artline.

Quarter4ever
Väldigt defensiv i början. Verkar lite för fokuserad på Lilltess, även spionen, frågar efter inlägg från andra istället för att själv försöka hitta teorier etc. Lägger röst på Lobelia, säger att hon eventuellt ska ändra till Artline “om det behövs”, gör inte det men kommer med ett långt bortförklaringsinlägg. Det är nog egentligen mer den snabba och väldigt rigorösa bortförklaringen som skaver för mig än att hon inte ändrade rösten. Håller henne som en av mina mer troligt onda med lite reservation för att hon brukar ha ett något skumt spelsätt.

bollen__
Tycker det är konstigt med många röster på Lilltess i början. Är ganska snabb på att haka på mot Artline. Har förutom det varit lite anonym i början, men har nu på slutet bidragit med mer bra tankar. Är osäker på bollen men skulle jag placera henne åt något håll skulle det vara åt goda hållet.

Snurrfian
Är med och driver på mot Lilltess i DL1 #217, röstar på Lilltess. Kommenterar efter fios inlägg att hon ev också sett Lobelias blooperinlägg. Generellt har jag lite svårt att få grepp om Snurrfian i denna leken. Vågar inte sätta henne åt något håll, skulle kunna vara ond men hon är inte i topp bland mina kandidater just nu.

FiaM
FiaM har jag också lite svårt att få grepp om, när jag gick igenom början på leken så kändes det som att hon hade mycket inlägg men jag hittade inget specifikt att peka på som jag kunde placera henne utefter, vilket i sig gör mig lite misstänksam. Eftersom hon ändå är med och för leken frammåt skulle jag vilja hålla henne åt goda hållet, men vågar inte riktigt. Jag tycker cirkus kommer med en del intressanta infallsvinklar på FiaM. Jag håller ett lite extra skarpt öga på FiaM men hon är inte heller i topp på ulvometern.

Idahoe
Röstar på Lilltess i DL1. Röstar sen röst på Lobelia i Artline-lynchen trots att det börjar bli ganska tydligt att Niyama är säker på Arts roll. Är ganska smygande vilket jag känner igen från någon lek där hon har vart ulv. Hittade dessutom detta inlägget i början som är lite intressant, där hon "backar upp" ulven LenaH och quarter4ever som jag också misstänker skulle kunna vara ond. OK, det är väldigt tidigt och jag vet inte om en ulv verkligen skulle koppla ihop sig med lyakompisarna så, men det fick mig ändå att haja till. Finns inte mycket att gå på när det gäller Idahoe, men det som finns gör att jag håller henne åt det onda hållet.

glömmerallt
Det första man reagerar på är att hon verkar väldigt överens med Niyama, Niyama som jag tror hade en specifik god roll verkade hålla glömmerallt som god, jag tror dock inte hon hade info på detta. glömmerallt har gjort en del saker som skaver, t.ex. när hon började dra upp varför Lobelia röstat på Artline i lynchen mellan dem två när det inte egnetligen fanns så mycket alternativ för Lobelia. Men på det hela taget kommer hon ändå med mer vettiga teorier än skumheter vilker gör att jag ändå heller henne försiktigt åt goda hållet även om jag fortfarande är lite misstänksam.

Blacksmithfarm
Aktiv och bidrar mycket. Även hon har gjort en del saker som jag noterat som konstiga, t.ex. missförstår alt försöker få det till att LenaH är siad god. Dock så tror jag inte en ulv skulle göra så, det vore ju ett väldigt dumt sätt att försöka luras eftersom Lilltess fortfarande finns kvar och kunde förtydliga. Och dessutom bidrar hon med så mycket bra, vänder man och vrider på alla stenar och lanserar teorier har man ju oundvikligen fel ibland så Blacksmithfarm vill jag hålla som en av mina mer säkra goda.

Koppen
Koppen är också svår att få grepp om. Spelar inte så skumt som hon gör ibland, men i leken där jag var LL-Prao och hon var god levererade hon väldigt skarpa och pricksäkra teorier mot flera onda, det har jag inte sett något av nu heller. Kan iof bero på dagsform också. Röstar tidigt på Lobelia vid Artline-lynchen och är sedan inte inne mer så vill inte hålla den röstningen emot henne. Koppen kan vara vilket som.

Cirkus
Bidrar med mycket teorier, verkar vettig. Vill ändå hålla cirkus mot goda hållet även om jag vet att hon är duktig på att luras. Niyama tyckte det var skumt att cirkus ändrade röst till Artline sent och endast efter att Niyama kommenterat, men jag köper helt cirkus förklaring med att hon inte har samma tider som oss och att hon faktiskt gick upp mitt i natten för att ändra röst talar ändå till hennes fördel, hade ju varit en "bra ursäkt" annars för att inte hinna ändra.

(Niyama)Klara
Har en god roll jag tror hon hade pga sitt väldigt säkra sätt att hitta de två utanför lyan. Efter att någon blivit omvandlad och dessutom deltagarbytet så är nuläget svårt att bedöma.

Då jag inte själv hängt med på varför Lilltess fortfarande borde vara god vågar jag inte lita helt fullt på henne idag. Jag väljer att rösta på en av dem som jag har haft som mest misstänkt själv. I morse var det quarter4ever, Idahoe och Hjartagna som var mina mest misstänkta, mycket efter deras agerande i lynchen där vi fick ut Artline. Jag tycker dock att quarter4ever bidrar med en del bra saker, OM hon nu är god, så tror jag det gör störst skada att bli av med henne. Idahoe har precis hoppat av och ersatts av Sedna, och det fanns inte så mycket att gå på från början heller. Lite av min teori angående henne byggde också på att även q4 skulle vara ond och där har jag nu börjat vackla. Så det känns också som en osäker röst. Därför så blir det såhär:

Gabby_Ossi röstar på Hjartagna

Främst för att hon lade en sen röst på Lobelia i läget där det stod mellan Artline och Lobelia och det hade varit mer fördelaktigt för onda sidan att ha kvar Artline. Detta trots att det var ganska tydligt att Niyama antagligen byggde sin röst på mer än endast den teorin hon skrev i tråden (jag tror hon hade siat Artline). Hjartagna har heller inte bidragit speciellt mycket till att leta ulvar, en av de få teorierna hon kommit med var i början på leken där jag upplever att hon försökte sprida misstankar mot Niyama som jag tro har (hade) en god roll (inlägg #303).

Nu verkar mina multicitat hamna tvärtom vad jag vill, men jag vet inte hur man gör sånt i paddan.

Det här sticker ut lite grann. Det citerade är till Lilltess. Varför smiliena? Känns som ett svar från en nöjd ulv.

Jag tror inte jag är siad av Lilltess, och jag vet ju min roll så här tänker jag lite att GO har hakat upp sig på Lilltess roll. Och eftersom jag inte är övertygad om GOs roll (hon kan ju vara omvandlad) så kan detta tyda på att hon försöker få mig att bli misstänkt. Och som sagt; inlägget när Lilltess talar inte till GOs fördel.

"Jag tror ingen av de neutrala har blivit siade". Jag har hållt mig låg pga påsken och det har gjort att jag inte hängt med riktigt i leken. Och i det läget vill jag inte göra nåt som sticker ut.
Så med dessa citat känner jag mig väldigt osäker på Gabby Ossi. Hon kan vara en omvandlad ulv som sprider småeldar här och var.

Sitter och går igenom Gabbys inlägg och hittar då detta från Koppen. Här känns det som att Koppen försöker slänga misstankar på G_O. Hon röstar också på G_O i lynchen hon åker. Först tänkte jag att det var att hon gjorde precis som GA (som röstade på Koppen) att hon röstade på en ond. Jag kan ha fel men jag tror nog ändå att hon röstade på en god. G_O röstade på Hjartagna när GA åkte. Vet att Cirkus funderade om det var en ulv som inte ville rösta på sin kollega. Isåfall röstade hon ju ändå på sin kollega. Ev. kan rösten varit trollad för att få oss att misstänka Gabby och ge Hjartagna lite godvibbar. Men nä. Jag tror att Gabby faktiskt är god med lite tid bara. Jag skall försöka hinna gå igenom de övriga också, så får vi se om jag hittar något annat.
Men framförallt detta som koppen skrev och att hon röstade på Hjartagna den DL när GA åkte tycker jag gör att hon verkar god. Ulvarna kunde ju inte då veta när Hjartagna skulle åka så...det känns konstigt om hon skulle ha röstat på henne då om hon vore ond.

Jag tror förresten inte heller att Snurris är ond. Kanske vanskligt att basera det på Hjartagnas röst men jag upplevde det som att Hjartagna/ulven kunde tro att rösterna skulle gå mot cirkus idag och inte mot Hjartagna. Så det gör att jag vill hålla henne åt goda sidan.
För även om hon inte ändrade röst från Lobelia i Artline lynchen så tycker jag nog inte att det skaver så mkt trots allt. Hon la den före Niyama teoriat. Ska dock gå tillbaka och kolla hur mkt hon var inne och skrev därimellan och om hon nämt något om att ändra röst.

@Paddington - det går bra för mig med tidigare DL

Gud så skönt att jag slapp spola ner mig O_o
Då var jag rätt på det att hjartagna hade hjälp - jag tror till och med att jag reagerade på det första gången efter omvandlingen, från att ha varit tillbakadragen till rätt fett teoriinlägg - det var nog inlägget där hon skrev att jag skrev saker så det sprutade godhet ur mig....

Jag tänker att Snurrfian nog kan vara god - jag tror inte att hjartagna hade vågat lägga en alibiröst på en kollega - och jag hade ju luftat misstankar litegrann som jag visserligen hade, men också för att se om någon nappade.

Tänker att även FiaM som la första rösten på hjartagna kan vara god.
Även G_O's röst på henne talar till hennes fördel.

Så kvar är då bollen__ och q ;)

Men jag vetefan

Och ska man gå på Cirkus sista ord så är jag eller q onda.
Har inte hunnit gå igenom alla FiaMs inlägg ännu men jag tycker att hon inte har något som skaver. Vet att Q skrivit att hon tror att FiaM är tvilling och att Cirkus ett tag hade henne som ond - men att tvillingen skulle vara omvandlad. Nu var ju inte tvillingen det.
Och jag tror precis som Cirkus skriver att Hjartagna inte i det läget röstat på en kollega. Och FiaM la första rösten på Hjartagna kändes lite vanskligtatt göra det i den lynchen om hon är ulv.

Nej det lutar nog mot Q, även om det mest är för att jag inte haft ögonen på henne iom att jag trodde jag hade en god roll där. Och det var ju uppenbart fel-sen jag insåg det har jag varit osäker här.

Nu ska jag sova och upp tidigt. Hinner troligtvis inte skriva så mycket imorgon.

Deltagare:
1. quarter4ever jag

2. bollen__ Har varit väldigt aktiv senaste dagarna, och hennes inlägg inatt ser ju trovärdiga ut. Jag hade glömt bort det där med att hon frågade så specifikt efter brevbäraren. Jag kanske pekade lite för tydligt, trots att jag aktade mig för att peka för tydligt så framgick det nog ändå. Detta känns som lite ulvigt att göra, fråga efter goda roller så specifikt, nu skriver hon att hon trodde att jag var brevis, men hursom så är det ändå ett fiskande efter vem som har vilken god roll.
Jag vill så gärna att bollen__ ska vara god, men vågar inte riktigt tro det. Hennes röst på mig talar inte heller till hennes fördel. Hon är en av mina misstänkta.

3. Snurrfian Jag har fortfarande Snurrfian på min radar. Bollen__ tycker att det faktum att Hjartagna röstade på Snurrfian borde tala för att hon inte är ulv, men jag vet inte det jag! Det var ju lite så att det var upplagt för att alla skulle rösta på Snurrfian igår och lyan kanske fortsatte att smyga, för att inte den som var omvandlad skulle bli känd för då hade alla fortfarande varit misstänksamma mot än den ena eller den andra. Jag blev själv lite spooky, då så mycket verkade peka mot Snurrfian igår, och tänkte att det passade kanske ulvarna ypperligt igår? Därför röstade jag på Gabby_Ossi som är den som varit mest anonym utöver Hjartagna. Hjartagna tyckte jag det var svårt att placera också, hade henne på min misstänkta/osäkra sida sedan länge, men vacklade i slutet om hon var osäker god/ulv, Och det var ju delvis korrekt bedömt, då hon faktiskt var mest misstänkt för de grejerna som hon gjorde innan omvandlingen. Det enda jag reagerade på henne annars var den kommentaren om cirkus, som även cirkus reagerade på. Snurrfian röstade på mig igår, vilket även gör mig misstänksam, så Snurrfian är min andra misstänkta

4. FiaM Måste nästan ha den roll jag tidigt anade, tvillingen var inte omvandlad, och ingen annan har protesterat mot att FiaM skulle vara tvilling, så FiaM känns som en säker god!

5. Gabby_Ossi Varit väldigt osäker på vart jag ska placera henne, röstade även på henne igår, inte direkt sett någon reaktion på att jag gjorde det heller från henne? Ett sätt att dölja sig?Dock röstade hon en andra röst på Hjartagna igår och det borde ingen ulv göra i det läget. Så hon är i alla fall neutral för mig just nu

Summa summarum: Den enda jag kan känna mig säker på är god är FiaM.
Till Gabby_ossis fördel finns att hon röstade på Hjartagna igår, och det gör att jag håller henne iaf neutral
Så mina två huvudmisstänkta är Snurrfian och bollen___ en av dem torde vara god och en av dem ond- frågan är bara vem??

edit la till ordet goda i inlägget om bollen__ (goda roller)

Senast ändrad:
Tittar jag enbart på röstlistan från gårdagen så är det bollen_ som seglar upp som huvudmisstänkt eftersom hon lägger en andra röst på quater4ever och i och med öppnar upp för möjligheten till lottning mellan henne och Hjartagna. Eftersom cirkus tidigare antytt att hon hade Snurrfian som sin huvudkandidat är det ju inte omöjligt att bollen_ räknade med att hennes röst skulle hamna där och då skulle det bli lottning mellan tre, beroende på vem borgmästaren hade röstat på.

quater4eve
r är jag också osäker på, om jag inte läser helt fel så har hon egentligen Snurrfian som sin starkaste kandidat när det gäller onda men väljer att lägga rösten på Gabby?

Snurrfian
då? Osäker god eller ond som spelar teater? Jag tror att jag har en roll på henne som talar för det första men hennes eget agerande talar lite för det andra. Samtidigt måste även jag erkänna att den här leken har pågått så länge att det börjar bli svårt att hålla intresset uppe. Rösten på quater4ever säger mig inte mycket, hon lade dessutom första rösten.

Gabby_Ossis
röst på Hjartagna tycker jag talar lite för henne. Nu är det inte alls säkert att hon hade sett min röst på den samma innan hon lade sin men att ändå lägga en röst på en kollega i det här skedet känns lite väl vågat.

Samtidigt kom rösterna tätt vilket gör att jag inte kan utesluta någon, då det i mina ögon enbart är skickliga spelare kvar som alla är kapabla att lura mig.

Jag tror tyvärr du har rätt i det :( du är iaf den enda jag vågar tro är god och de andra gör mig jätteosäker. Risken är väl stor att du blir käk inatt :( Det blir nog betydligt lättare för ulvarna då.

Jag hade hoppats att de skulle äta bagaren, då får vi iaf en natts lugn även om vi blir av med en god. Det är då bättre än någon annan roll för nu har de ju lyckat käk varje natt annars.

Jag reagerade även igår på denna kommentaren(se min fetning) då jag tyckte det var en märklig kommentar eftersom det var rätt givet att älvan skulle åka i det käket?
I skenet av att Hjartagna var omvandlad tidigare bagare så undrar jag än mer över denna kommentaren!
Visste bollen__ att bagaren var omvandlad?
tillägg, dessutom skriver hon att cirkus borde vara nästa käk? Vilket också hände? Ulvarna kan säkert tyckt att cirkus var jobbig, men hade det inte varit mer logiskt att de försökt få ut borgmästaren tex?

Alltså ni får jättegärna misstänka mig men det gör mig sjukt misstänksam mot q som plötsligt ska misstänka mig...vrider till saker jag skrivit så det ska passa det hon tror.
Men jag vill gärna att leken ska ta slut idag för jag är less. Så rösta helst ut den onda och inte mig för då får vi lov att leka längre. Det har jag ingen lust med. Men den onda vill ju vinna och q har vinnarskalle så skulle inte bli förvånad om hon är den onda som är kvar!

Jag reagerade även igår på denna kommentaren(se min fetning) då jag tyckte det var en märklig kommentar eftersom det var rätt givet att älvan skulle åka i det käket?
I skenet av att Hjartagna var omvandlad tidigare bagare så undrar jag än mer över denna kommentaren!
Visste bollen__ att bagaren var omvandlad?
tillägg, dessutom skriver hon att cirkus borde vara nästa käk? Vilket också hände? Ulvarna kan säkert tyckt att cirkus var jobbig, men hade det inte varit mer logiskt att de försökt få ut borgmästaren tex?
Hur skulle jag kunna veta det? Det är alltså misstänkt att jag hellre ville att bagaren skulle bli mat än cirkus? Nog förstod väl jag precis som alla andra att älvan skulle bli käk de va ju de mest logiska.
Tyckte de va konstigt att de aldrig träffade på bagaren bara.
Tror inte Ulvarna vet vem borgmästaren är. Nu kanske de gör det..
Är ju inte så många kvar som kan ha den rollen :)

Jag
Hur skulle jag kunna veta det? Det är alltså misstänkt att jag hellre ville att bagaren skulle bli mat än cirkus? Nog förstod väl jag precis som alla andra att älvan skulle bli käk de va ju de mest logiska.
Tyckte de va konstigt att de aldrig träffade på bagaren bara.
Tror inte Ulvarna vet vem borgmästaren är. Nu kanske de gör det..
Är ju inte så många kvar som kan ha den rollen :)
tror också att ulvarna kan ha pusslat ihop allas roller vid detta laget, jag tror att de kan ha gjorde det redan när sedna åkte faktiskt. Iom att bagaren var i deras läger så tror jag att jägaren är den de varit mest rädda för att träffa på, med tanke på att Hjartagna ( som vi nu vet var omvandlad) var så misstänkt hos ganska många
Jag försöker fö inte att vrida till vad du skrivit, jag frågade om detta redan igår, och ville följa upp ännu en tanke i samma spår
Vinnarskalle har jag, det är sant, men varför skulle jag inte kunna vara god, och vilja vinna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar