Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idahoe röstar på Lilltess

Eftersom Niyama flera gånger i anmälningstrådar såväl som lekar har klargjort sin åsikt om rollen blodgivare, så känns det väldigt udda att följa en sådan röst.
Artlines röst var udda, men att följa efter den känns ännu mer udda faktiskt.

Jag tycker näsytan att lilltess röst på niyama är ännu skummare än artlines, försöker hon rädda sig själv från en eventuell lottning? Nu lutar det visserligen över mot artline men lilltess gör mig fundersam.

Vem försöker rädda sig från lottning? Det är väl inte skumt att försöka rädda sig själv?

Jag hann inte se Lilltess röst när jag la min på Art (jag höll ju på och var seriös och citerade och whatnot) och nu blev jag faktiskt lite fundersam.
DL 21.45 gör ju faktiskt nästan 25 minuter till för mig att fundera.

Hade det funnits en ond utanför lyan som kände till lyan så hade jag trott att Art var ulv och att Lilltess visade sig lite väl klantigt. Nu vet i fan vad jag ska tro.

Tycker att det är lite skumt att inte gilla blodgivarrollen. Jag hade inte heller gillat den om jag var ond men den är ju till en fördel att ha om man är på den goda sidan. Så med det motiverar jag min röst på

Lilltess röstar på Niyama

Nu såg jag det här också, givetvis lika märligt som artlines om inte mer eftersom det är enandraröst hm... Jag gillar inte när andraröster kommer med sådär svaga teorier så,

glömmerallt ändrar röst till Lilltess

För att vara säker på att få iväg en röst så röstar jag nu. Snurrfian röstar på lilltess eftersom jag tycker att teorin mot niyama var väldigt tunn och att hänga på den känns ulvigt.

Artline och Lilltess röstar på Niyama eftersom hon inte gillar Blodgivaren. Visst är det skumt att inte gilla en roll som gynnar den goda sidan, men jag tycker nog det framgått både i den här leken ochi anmälningstråden att Niyama inte gillar den rollen. Så vem är då mest misstänkt den som inte gillar rollen som gynnar den goda sidan eller de som röstar på en person som ogillar en roll som sådan oavsett vilken sida som personen spelar för? Jag tycker nog det är lika skumt båda två.

Mirtai röstar på Habina med en teori som mer hör hemma på Klara och ändrar sedan till Klara. En god som gör ett misstag eller en ulv som inte behöver ha full koll eftersom den vet vilka som sitter i lyan?

Hjartagna röstar på Mirtai eftersom hennes röstning verkar skum.

Alltså, jag var så nöjd med min fina motivering med citat och allt men sorry @Lilltess , antingen är du ulv och följde en svag motivering eller så gjorde du det ännu enklare för dig än @Artline och det är också ondvibbar på så:

LenaH ändrar röst till Lilltess

Måste ju motivera rösten också...

Jag röstar på Klara eftersom jag tycker hon för ett konstigt resonemang runt Q4 och hennes reaktion på den första teorin. Jag förstår att Q4!inte vill åka ut i en lek till så ser absolut inget konstigt i hennes reaktion.

Känns som ett sätt att sprid misstankar

Mirtai röstar på Klara

(Vet inte om jag måste lägga in rösten igen men gör det för säkerhets skull)

Hade det funnits en ond utanför lyan som kände till lyan så hade jag trott att Art var ulv och att Lilltess visade sig lite väl klantigt. Nu vet i fan vad jag ska tro.
Men det är väl två onda utanför lyan? Så visst skulle det kunna vara ett försök att vinka till ulvarna?

Alltså jag blir alldeles snurrig av alla röstningsändringar hit och dit. :crazy: Håller med om att Lilltess är skum, men jag tycker nog Mirtai är ännu skummare som inte ens har koll på vem som säger vad när hon lägger en röst på den personen.

Habina röstar på mirtai

Då jag tror att hon är en ulv som inte behöver ha koll på vem hon egentligen lägger sin röst på.

Inte lätt det här med första dl!
Det som jag finner mest konstigt så här långt så är det Artlines och Lilltess motiverande i sina röster på Niyama
Nu har det varit väldigt lite att ta på men jag reagerar på att Lilltess följer Artlines röst så pass fort och med i stort sett samma motivering
Det känns väldigt ulvigt för mig att göra på det viset därför
quarter4ever röstar på Lilltess

Alltså jag blir alldeles snurrig av alla röstningsändringar hit och dit. :crazy: Håller med om att Lilltess är skum, men jag tycker nog Mirtai är ännu skummare som inte ens har koll på vem som säger vad när hon lägger en röst på den personen.

Habina röstar på mirtai

Då jag tror att hon är en ulv som inte behöver ha koll på vem hon egentligen lägger sin röst på.

Jag fattar atT det verkar jätteskumt men jag var stressad och höll på med flera saker samtidigt och blandade helt enkelt ihop namnen när jag skrev teorin

Inte lätt det här med första dl!
Det som jag finner mest konstigt så här långt så är det Artlines och Lilltess motiverande i sina röster på Niyama
Nu har det varit väldigt lite att ta på men jag reagerar på att Lilltess följer Artlines röst så pass fort och med i stort sett samma motivering
Det känns väldigt ulvigt för mig att göra på det viset därför
quarter4ever röstar på Lilltess
fast det var fasen vad det ramla in röster på lilltess medans jag skrev mitt röstningsinlägg!
Iofs förståeligt men lite orolig blir man....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden