Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag sitter och kollar på serier samtidigt som jag leker så jag hade inte sett artlines röst, mest så ni vet, nu när det ändå blir jag som åker!

Blir imponerad över hur säkra alla låter :crazy: jag känner ingenting just nu, men kanske klarnar det lite efter DL

DL 1
18:17 Lobelia röstar på Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24 fio röstar på Klara
20:47 niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus
20:53 Mirtai röstar på Habina
20.55 Artline röstar påniyama
21.04 Lilltess röstar på Niyama
21.06 Mirtai ändrar röst till Klara
21.07 LenaH röstar på Artline
21.08 Koppen röstar på Cirkus

21:15 glömmerallt röstar på Artline
21:15 Niyama ändrar röst till Artline
21:17 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:20 Idahoe röstar på Lilltess
21:23 glömmerallt ändrar röst till lilltess
21:25 Snurrfian röstar på lilltess
21:26 Hjartagna röstar på mirtai
21:27 LenaH ändrar röst till lilltess
21:30 Habina röstar på mirtai
21:30 quarter4ever röstar på lilltess
21:44 bollen__ röstar på artline
21:45 FiaM röstar på cirkus

Artline: 2
Lilltess: 6
Habina: 1
FiaM: 1
Klara: 2
cirkus: 3
Niyama :2
Mirtai: 3

Men alltså helt ärligt. Det är en lek, motiveringen till rösten jag fick var för att jag sa att jag sprang in i en vägg, den reagerar ingen på. Vi alla griper halmstrån, alla lägger konstiga röster.

Jo men den var ju uppenbart "oseriös" tycker jag, i ett läge där ingen annan röstat än. Din och @Artline röster fick jag inte den känslan av, men jag kan ha uppfattat er fel. :)

Ja visst är det en lek :confused: Rösten du fick var väl jättetidig, det skumma med din röst var ju att den baserades på en åsikt jag har om en roll. En åsikt jag haft långt innan denna lek. Så hur kan den åsikten säga nåt om min roll?

fick känslan av att du högg till lite, så sorry :) Jag ville hellre ha en motivering som handlade om spelet än om någon gillar harry potter godis eller inte, och jag grep efter första halmstrået jag hittade.

fick känslan av att du högg till lite, så sorry :) Jag ville hellre ha en motivering som handlade om spelet än om någon gillar harry potter godis eller inte, och jag grep efter första halmstrået jag hittade.

Jag vill påpeka att jag uppskattar när teorierna faktiskt handlar om spelet, så jag gillar att du gjorde det.:)

Däremot förstår jag inte vad @Niyama (eller någon annan) tycker om en roll har med just den här leken att göra. Jag kan förstå det när det är en teori om att det är en hint eller så men just bara att någon ogillar en roll har ju inget med just den här leken att göra tycker jag.

Fast en åsikt om en roll handlar väl inte om det här spelet?

Men jag vet ju inte vilka tidigare erfarenheter du har av den rollen. Du kanske har varit ond varje gång den har funnits och tycker att det är tråkigt. Det är SÅ jag tänkte. Jag kanske tänkte fel, men kan ju tyvärr inte ta bort min röst nu.

Uppdatering

I nattens mörker hörde han något röra sig i slottets inre delar, det var säkert den där Harry Potter som smög omkring igen och nu skulle han fånga honom på bar gärning. Han såg ett flammande ljussken framför sig och smög upp. Det var Harry Potter!

Efter lite munhuggning fick han till sist Harry att visa upp marodörkartan, men den hade skickligt kamouflerat sig som ett förolämpningspergament och sedan dök den irriterande läraren Lupin upp oxå. Severus Snape gick irriterat vidare längs korridoren med staven lysande hans väg. Tavlorna fräste åt honom att blåsa ut ljuset och han gick än mer irriterad iväg mot ett av tornen. Han gick ut på balustraden, såg ut i natten och svor en eldfängd ed. Hans mörka gestalt fångade någons intresse och innan han hann svepa iväg med sin mantel hade han en av dementorerna över sig.

Det kändes som tiden stannade upp för en stund, omgivningen frös till is och han kände hur hans blod frös till is samtidigt som han sjönk till marken utan att hinna använda Patronus-besvärjelsen

Lilltess var Severus Snape (siare)

Kan förtydliga lite i väntan på uppdatering: som ond gillar jag förstås inte ängeln, den är skitjobbig! Men det är ändå en roll jag gärna har med i lekarna, oavsett sida jag står på. Blodgivaren däremot ogillar jag oavsett sida jag står på, jag vill helst inte ha med den alls eftersom jag tycker den mest gör lekarna tråkigare. Jag vill att det ska vara mer teoriande och mindre facit sas. Jag ogillar även demonen, även om det är praktiskt när man är ond så ogillar jag den oavsett sida eftersom jag tycker den förstör, det man kommit fram till med logik gäller inte längre och åker demonen ut i slutet av en lek kan det vara helt hopplöst att hinna bilda sig en ny uppfattning innan det är för sent.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 756
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka