Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, fast vissa påståenden är svåra att svara på så att det blir bra svar. En del av det som jag har skrivit här är sådana påståenden som mina föräldrar har kommit med och visst är det sant att de inte har rätt att bestämma vilka åsikter som jag ska ha, men samtidigt är det svårt att säga ifrån heller på ett så bra sätt som möjligt. Ta det här med muslimska killar till exempel. Mamma påstår att alla muslimska killar är ute efter att ha sex bara för att man tittar på dem. Själv har jag blivit utnyttjad av en muslimsk kille och en tjej från Iran har berättat att när killarna kommer hit till Sverige och ser alla i deras ögon fria tjejer som inte bär slöja tror de att de bara kan välja ut en tjej och ligga med henne. I deras kultur är det inget konstigt med att en man kan ha flera fruar. När jag gick i åttonde klass hade vi en kille som var muslim och hette Muhammed i vår klass, men han var inte benägen att ligga med varenda tjej han såg. Kalla det för myter, fördomar eller vad du vill, men det är väldigt viktigt att komma ihåg att föräldrar har en stark påverkan på vilka åsikter som man själv har. Jag har fått läsa att min mamma har fel i det som hon har sagt till mig och det har hon säkert, men tyvärr kan jag inte säga det till henne utan att riskera att frågas ut och hon vill ta reda på varifrån de uppgifterna kommer.
Lazy Pethead

Saken är den att när du ska diskutera någon åsikt som du har så refererar du att dina föräldrar sagt det.

Man behöver inte försöka ändra åsikten föräldrarna har. Man både kan och får ha andra åsikter än vad dom har utan att säga till dom att dom har fel.

Biluthyrningsfirmor i Spanien. Under denna veckan har jag direkt eller indirekt varit i kontakt med tre. Alla har gjort mig jävligt irriterad.

Jag stör mig på att när vi äntligen installerat toa så är vattnet slut, så jag får ändå traska upp på dass :rofl::arghh:

Att jag varit sjuk sedan januari. Att gå från stalljobb i 5 år i skogen till att jobba på dagis tär på en när man inte utsatts för barnbaciller tidigare. ;) Haft 2 influensor, förkylningar, hosta och nu lätt lunginflammation.

Just nu stör jag mig på det här:

"Någon föreslog att vi tjejer skulle göra något extra för att öka medvetenheten om bröstcancer. Det är mycket enkelt, så hjälp oss att sprida detta. Förra året var det färgen på bh din som du skulle skriva in din status. Det fick män att lura i flera dagar varför vi tjejer skrev olika färger på vår status.
I år handlar det om du är gift, frånskild, ensamstående etc. Du skriver vilken typ av frukt som beskriver var du befinner dig i livet i din status med hjälp av fruktkoder nedan.
Du kopierar sedan denna text och skicka det som ett nytt meddelande till alla dina vänner.
Blåbär: Jag är singel
Ananas: Det är komplicerat
Hallon: Jag är en "touch and go" flicka
Apple: Förlovad
Cherry: I ett förhållande
Banan: Jag är gift
Avokado: Jag är "den andra kvinnan"
Strawberry: Jag kommer aldrig att hitta den rätta
Citron: Jag önskar att jag var singel
Grapefrukt: Jag skulle vilja gifta sig
Orange: Jag gillar att kolla på marknaden
Bh lekfull kom så långt att det var med på TV: n. Låt oss försöka få denna lek så långt ......
Skriv det på din status (frukten)och vidarebefordra det till alla flickor / kvinnor som du har som Facebook-vänner i ett pm, kommer det att bli intressant att se reaktionen av killarna som inte har någon aning om vad det handlar om, när alla damer har en frukt som status.
KOM IHÅG: INTE skicka manliga vänner..Detta är bara för kvinnor ..
:)"

Hur sjutton ska det öka medvetenheten OM bröstcancer, jag avskyr sådana lekar.... :banghead: :banghead: :banghead:
Stör mig nu på att det inte var jag som kom med denna underbara kontring på "leken", såg den delad av en av mina fb-vänner:

"Vet ni vad ? Istället för att posta massa fruktsymboler och "Tihi! Berätta inget för killarna!" Och "Vi gör det för att väcka uppmärksamhet gällande bröstcancer!" så gör så här istället:
Bröstcancerfonden PG: 90 05 91-9
Prostatacancerfonden PG: 90 01 01-7
Barncancerfonden PG: 90 20 90-0
Cancerfonden PG: 901986-0
Ung Cancer: Bankgiro 705 – 8878
Det här har jag kopierat av en klok vän.
2764.png
❤️
Det gör mer nytta & cancer drabbar oss alla på ett eller annat sätt.
"

Stör mig på att min fyra dagar gamla, döfina tatuering inte magiskt har läkt, så att jag kan dra på mig min wetsuit och åka wakeboard. Det är jättefint väder här och vindstillaaaaa. Årets i-landsproblem. Wäh.

Päron brukar göra sitt bästa för att störa så lite det går. Och hålla barnen glada, för allas skull.

Jag lovar.
Och en del föräldrar är idioter och tänker inte på andra. Det finns alla sorter, som med människor generellt.

Jag vet föräldrar som inte ens säger ifrån när deras ungar har förstör andras saker. Jag har suttit på ett flyg med en nioåring som sparkade i mitt säte (i huvudhöjd) hela vägen till London - utan att morsan sa ett ord till ungen trots att vi bad henne. Jag har suttit på en schysst restaurang och ätit lunch och helt plötsligt börjar en morsa byta blöja på sitt barn på BORDET bredvid istället för att gå in på toaletten.

Visst kan barnen i fråga haft diagnoser men det kan också vara så att morsan ifråga var den typen av person som tycker att det är skit samma om hon eller hennes barn stör. Oavsett kan jag tycka att vrålskrik inne på ett tåg är olämpligt, diagnos på barnet på eller ej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 63 64 65
Svar
1 297
· Visningar
64 871
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 070
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 430
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 844