Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*fniss*Att mitt barn tycker kl 5 är morgon och lekdags. Jag vill ha sovmorgon till kl 7 på lördagar!
Jag brukar skriva styvfar på nätet men i verkligheten vid namn.I vanliga fall kallar jag henne vid namn, men inte på internet
Jo, fast vissa påståenden är svåra att svara på så att det blir bra svar. En del av det som jag har skrivit här är sådana påståenden som mina föräldrar har kommit med och visst är det sant att de inte har rätt att bestämma vilka åsikter som jag ska ha, men samtidigt är det svårt att säga ifrån heller på ett så bra sätt som möjligt. Ta det här med muslimska killar till exempel. Mamma påstår att alla muslimska killar är ute efter att ha sex bara för att man tittar på dem. Själv har jag blivit utnyttjad av en muslimsk kille och en tjej från Iran har berättat att när killarna kommer hit till Sverige och ser alla i deras ögon fria tjejer som inte bär slöja tror de att de bara kan välja ut en tjej och ligga med henne. I deras kultur är det inget konstigt med att en man kan ha flera fruar. När jag gick i åttonde klass hade vi en kille som var muslim och hette Muhammed i vår klass, men han var inte benägen att ligga med varenda tjej han såg. Kalla det för myter, fördomar eller vad du vill, men det är väldigt viktigt att komma ihåg att föräldrar har en stark påverkan på vilka åsikter som man själv har. Jag har fått läsa att min mamma har fel i det som hon har sagt till mig och det har hon säkert, men tyvärr kan jag inte säga det till henne utan att riskera att frågas ut och hon vill ta reda på varifrån de uppgifterna kommer.
Lazy Pethead
Att snubben är så jävla irriterande!
Stör mig nu på att det inte var jag som kom med denna underbara kontring på "leken", såg den delad av en av mina fb-vänner:Just nu stör jag mig på det här:
"Någon föreslog att vi tjejer skulle göra något extra för att öka medvetenheten om bröstcancer. Det är mycket enkelt, så hjälp oss att sprida detta. Förra året var det färgen på bh din som du skulle skriva in din status. Det fick män att lura i flera dagar varför vi tjejer skrev olika färger på vår status.
I år handlar det om du är gift, frånskild, ensamstående etc. Du skriver vilken typ av frukt som beskriver var du befinner dig i livet i din status med hjälp av fruktkoder nedan.
Du kopierar sedan denna text och skicka det som ett nytt meddelande till alla dina vänner.
Blåbär: Jag är singel
Ananas: Det är komplicerat
Hallon: Jag är en "touch and go" flicka
Apple: Förlovad
Cherry: I ett förhållande
Banan: Jag är gift
Avokado: Jag är "den andra kvinnan"
Strawberry: Jag kommer aldrig att hitta den rätta
Citron: Jag önskar att jag var singel
Grapefrukt: Jag skulle vilja gifta sig
Orange: Jag gillar att kolla på marknaden
Bh lekfull kom så långt att det var med på TV: n. Låt oss försöka få denna lek så långt ......
Skriv det på din status (frukten)och vidarebefordra det till alla flickor / kvinnor som du har som Facebook-vänner i ett pm, kommer det att bli intressant att se reaktionen av killarna som inte har någon aning om vad det handlar om, när alla damer har en frukt som status.
KOM IHÅG: INTE skicka manliga vänner..Detta är bara för kvinnor .."
Hur sjutton ska det öka medvetenheten OM bröstcancer, jag avskyr sådana lekar....![]()
![]()
![]()
Och en del föräldrar är idioter och tänker inte på andra. Det finns alla sorter, som med människor generellt.Päron brukar göra sitt bästa för att störa så lite det går. Och hålla barnen glada, för allas skull.
Jag lovar.