Nej, jag menar såna här som ska svänga höger vid utfart 3, men blinkar höger direkt när de kör IN i rondellen och slår sen oftast av blinkersen = tolkas av de flesta medtrafikanter som att de ska svänga höger på utfart 1.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag menar såna här som ska svänga höger vid utfart 3, men blinkar höger direkt när de kör IN i rondellen och slår sen oftast av blinkersen = tolkas av de flesta medtrafikanter som att de ska svänga höger på utfart 1.
Mm, har varit på väg att krocka med såna idioter flera gånger och fått grisnita för att undvika kollision och en del av dem har till och med mage att förorättat hänga på signalhornet såna gångerHur har vissa människor ens körkort!? Att göra så är ju som uppbyggt för olyckor.
Då håller jag med dig i din irritation över detta!
Mm, har varit på väg att krocka med såna idioter flera gånger och fått grisnita för att undvika kollision och en del av dem har till och med mage att förorättat hänga på signalhornet såna gångerDe inser inte ens att de är den felande parten och ptja, jag får viss förståelse för fenomenet road rage när jag stöter på såna
![]()
I SAOL står att det heter "limer" i plural.
Var lite trevligare mot din hjärna.![]()
Ouch!
Det var ju något att reta sig på.
Att det heter "limer" i plural!!!
Ibland vill man inte ha ny kunskap.
Nej, verkligen inte! Limer, hu![]()
Ouch!
Det var ju något att reta sig på.
Att det heter "limer" i plural!!!
Ibland vill man inte ha ny kunskap.
Hur säger ni Dajm i plural?
Jag skulle säga två Dajm, antar jag. Inte Dajmer i alla fall...Hur säger ni Dajm i plural?
Kan vara.
Och @LadyCovergirl ta med dig inbjudningarna till dagis?
På de förskolor jag jobbat har det varit helt okej att lämna inbjudningar på förskolan så länge man bjuder hela gruppen/avdelningen. Vill man inte det så får man göra på något annat sätt.Man får inte lämna inbjudningar på förskolan. Här förbjöds det redan på 90-talet för att förhindra att de som inte blivit bjudna skulle känna sig utanför.
Kan vara.
Och @LadyCovergirl ta med dig inbjudningarna till dagis?
I förskolan är sekretess huvudregel. (till skillnad från skolan)Klasslista har funnits tidigare och jag anser att det är en nödvändighet. Om inte på plattformen så i utskriven form. Eventuella sekretessfall får såklart maskas oavsett.
Generellt uppskattas inte inbjudningskort på dagis. Dels för att inte alla på avdelningen blir bjudna. Dels för att de lätt försvinner. Men framförallt för att barnet inte ska till dagis förrän nästa vecka och jag inte vet var alla barnen har sina fack.
I förskolan är sekretess huvudregel. (till skillnad från skolan)
Så det handlar inte om att de som har några särskilda skäl ska maskas bort, utan att inget ska lämnas ut om något barn. Ifall man inte först kan visa att det kan göras utan men - och det kan man i princip inte om det lämnas allmänt till en så stor krets av folk som "alla föräldrar" och utan restriktioner.
De kan ha gjort fel tidigare, eller ha samlat in medgivande från föräldrarna att lägga ut det?
Varför en nödvändighet?