Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
OT, grattis!
ina_dance5.gif

Grattis iallafall!
Tack! :)

Inget nytt men...

Jag stör mig så fruktansvärt att jag blir ARG, på nättidningarnas alla videoinslag. Men klickar på en rubrik och fram kommer en reklamsnutt och en liten film med nyheten.

Det går så LÅNGSAMT!!! Jag vill kunna skumma nyheten och se vad det står och snabbt kunna bläddra vidare. Folk pratar så sakta.....

Värsta varianten är när det inte finns någon text alls. Bara video.
Förut var det kvällstidningarna som höll på med oskicket men nu har både DN och SvD slutat med text på en del notiser.

:rage: :rage: :rage: :rage:

Stör mig på att jag är så löjligt rädd för spindlar. Sitter en två meter stor spindel i sovrummet (skojar inte!) och jag är så rädd att jag har stängt dörren och tejpat för glipan under dörren i väntan på att sambon ska komma hem ikväll och rädda mej. Om han inte lyckas hitta spindeln ikväll kommer jag inte kunna sova där inne!
Det här är inte ett hälsosamt beteende :crazy:

Inget nytt men...

Jag stör mig så fruktansvärt att jag blir ARG, på nättidningarnas alla videoinslag. Men klickar på en rubrik och fram kommer en reklamsnutt och en liten film med nyheten.

Det går så LÅNGSAMT!!! Jag vill kunna skumma nyheten och se vad det står och snabbt kunna bläddra vidare. Folk pratar så sakta.....

Förut var det kvällstidningarna som höll på med oskicket men nu har både DN och SvD slutat med text på en del notiser.

:rage: :rage: :rage: :rage:

Googla "Flash Stopper" ;) :D

Stör mig på att min bil inte startar efter att ha stått i fem dagar, nytt batteri och verkstaden hittar inga andra fel och det har inte varit några 20 minusgrader direkt men bilen startar inte :arghh: :rage:
Ska man inte kunna vara ledig i fem dagar utan att behöva köra med bilen :mad:

Jag, bland andra, för jag envisas med att hålla hastighetsbegränsningarna. (Dock ej när jag kör mc att hålla dem då är förenat med livsfara, man blir prejad av vägen titt som oftast. Det verkar svårt att förstå för en del att en hoj tar lika mycket plats på vägen som en bil)

Det var så jag blev påkörd för många år sen, jag följde reglerna genom att stanna för ljus som slog om för rött. Den bakom trodde jag skulle köra och försökte "hinna med". Sex dagar innan julafton... :meh:

Stör mig på att jag är så löjligt rädd för spindlar. Sitter en två meter stor spindel i sovrummet (skojar inte!) och jag är så rädd att jag har stängt dörren och tejpat för glipan under dörren i väntan på att sambon ska komma hem ikväll och rädda mej. Om han inte lyckas hitta spindeln ikväll kommer jag inte kunna sova där inne!
Det här är inte ett hälsosamt beteende :crazy:

Påminner mig om när jag hörde(!) en spindel gå över golvet i vår första lägenhet och jag hoppar typ baklänges upp på ryggstödet i soffan och skriker hysteriskt till sambon "DÖDA DEN! DÖDA DEN!".

Förälder i morgontv: "vården tar en inte på allvar när man ringer om att barnet har 38,6". Min största fråga är varför man ens söker vård om ungen har feber (och inga andra sjukdomssymtom)?? :meh:

Förälder i morgontv: "vården tar en inte på allvar när man ringer om att barnet har 38,6". Min största fråga är varför man ens söker vård om ungen har feber (och inga andra sjukdomssymtom)?? :meh:

Har barnet inga andra sjukdomssymptom utan enbart feber så är det dags att söka vård. Det kan tyda på betydligt allvarligare problem än feber tillsammans med halsont, snuva och hosta och det gäller vuxna med. Att söka för att barnet har 38,6 ihop med andra symptom däremot gör man knappast första dagen utan tidigast fjärde om barnet inte har bakomliggande medicinska orsaker som gör att man blivit tillsagd att söka genast.

Jag stör mig på när folk dels inte skriver ut priset i hästannonser, men allra mest på när folk skriver "har full stam" - men inte skriver vilken? Varför? Vad är det för fuffens om man inte kan skriva ut den fulla stammen?

Att mördarsniglarna trots den sena våren och kylan verkar ha en större population än någonsin som börjat vakna ute i trädgården.

Jag stör mig på att jag inte fått ut sömntabletter. Försökte i fredags men då fanns de inte inne och skulle beställas, skulle komma in idag. Var dit idag och då ska de komma in imorrn istället då de beställts för sent på dygnet.

Jag tänkte hela förra veckan att jag skulle pallra mig iväg och hämta ut men sköt upp det hela tiden för det finns minsann jämt inne. Helt och hållet mitt eget fel alltså men det stör mig ändå :rage:
Apotea :love:

Det var någon här som störde sig på Jureskogs McDonalds-reklam för han sa "chorisso" (typ).
Chorizo på spanska uttalas faktiskt så :). Jag gissar att det är en mexikanskinspirerad burgare?

Jag hade uttalat det choritho men i Mexiko säger de alla gånger chorisso :).

(Vet att det inte var du som tyckte så men såg det här först nu så ville flika in det)

Inget nytt men...

Norran gör det JÄMT! Med reklam före såklart så man måste se reklamen i typ 80 sekunder före man kan se de typ 30 sekunder långa inslaget..... Läser mycket hellre för då kan jag skumma igenom så fort jag själv vill

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 64 65 66
Svar
1 315
· Visningar
65 569
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 071
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 430
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 844