Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Människor som inte kan hålla tiderna i tvättstugan. :rage: Nu hade JAG tvättid klockan 12.00 - ändå är ett av "mina" torkrum fulla med kläder, och torktumlaren går för fullt. Okej att det kanske händer någon gång, men hade du inte kunnat städa allt runt omkring under tiden så att jag slipper börja tvätta i en skitig tvättstuga? Jag har INTE lust att torka upp det parfymerade flytande tvättmedlet du har spillt över ena tvättmaskinen, eftersom jag är allergisk och riskerar att få eksem och kliande händer. Inte heller jättekul att behöva lämna dörren öppen till min tvätt bara för att du ska kunna komma åt den. :rage:

#ragecaoimhe

Människor som inte kan hålla tiderna i tvättstugan. :rage: Nu hade JAG tvättid klockan 12.00 - ändå är ett av "mina" torkrum fulla med kläder, och torktumlaren går för fullt. Okej att det kanske händer någon gång, men hade du inte kunnat städa allt runt omkring under tiden så att jag slipper börja tvätta i en skitig tvättstuga? Jag har INTE lust att torka upp det parfymerade flytande tvättmedlet du har spillt över ena tvättmaskinen, eftersom jag är allergisk och riskerar att få eksem och kliande händer. Inte heller jättekul att behöva lämna dörren öppen till min tvätt bara för att du ska kunna komma åt den. :rage:

#ragecaoimhe
Jag hade nog inte lämnat dörren öppen, så hade de varit tvugna ta kontakt med dig för att kunna hämta sin tvätt :devil:

Hade några såna idioter på förra stället, hade egentligen tvättmaskin i lägenheten men hundvalp + sängsovande ledde till att täcket akut behövde tvättas och jag behövde därmed oxå torktumla så kollade lediga tvättider och tvättade täcket i min lägenhet så det skulle vara färdigtvättat då tvättiden började och alldeles säkert skulle hinna bli torrt i torktumlaren.

Så slängde in täckeshelvetet i torktumlaren, går och möter en kompis och då jag kommer tillbaks så tänkte jag gå och kolla om det började vara torrt, då har någon TAGIT UT DET PÅ MIN TVÄTTID och lagt det i en korg för att torktumla sina egna kläder, så slänger in det igen, återkommer sen då tvättiden nästan är slut, samma sak IGEN samma kläder som ligger i.... så tar ut igen å ställer mig sen och vaktar så jubelidioten inte gör om det...

Känner just att jag älskar att bo i hus :angel:

#ragecaoimhe
Du börjar väl inte med att torka kläder? I alla bostäder jag bott i ed gemensam tvättstuga så har man fått torka i ca 40 minuter in på någon annans tid. Att inte städa är däremot inte OK.

Hade några såna idioter på förra stället, hade egentligen tvättmaskin i lägenheten men hundvalp + sängsovande ledde till att täcket akut behövde tvättas och jag behövde därmed oxå torktumla så kollade lediga tvättider och tvättade täcket i min lägenhet så det skulle vara färdigtvättat då tvättiden började och alldeles säkert skulle hinna bli torrt i torktumlaren.

Så slängde in täckeshelvetet i torktumlaren, går och möter en kompis och då jag kommer tillbaks så tänkte jag gå och kolla om det började vara torrt, då har någon TAGIT UT DET PÅ MIN TVÄTTID och lagt det i en korg för att torktumla sina egna kläder, så slänger in det igen, återkommer sen då tvättiden nästan är slut, samma sak IGEN samma kläder som ligger i.... så tar ut igen å ställer mig sen och vaktar så jubelidioten inte gör om det...

Känner just att jag älskar att bo i hus :angel:
Absolut inte OK!

Du börjar väl inte med att torka kläder? I alla bostäder jag bott i ed gemensam tvättstuga så har man fått torka i ca 40 minuter in på någon annans tid. Att inte städa är däremot inte OK.
Nej, men torktumlaren står i samma rum som tvättmaskinerna, och man kommer bara in där med en tag på bokad tid. Därför måste jag lämna dörren öppen för att de ska komma åt sina kläder (och städa upp...), och det vill jag INTE.

Vi har inte ett sådant system att man får torka in på en annan persons tvätttid. Just den här gången skadar det mig inte att personen drar över på tiden av torkrummet, men vid andra tillfällen kan jag akut behöva just torkrummet först av allt, och då ska jag också kunna göra det, eftersom det är MIN tvätttid.

Hade nog slängt dennes blöta kläder i en hög på första bästa ställe sen stängt dörren :devil:
Va? På riktigt? Tur att du inte bor i mitt hus. Här är vi trevliga mot varandra.

Händer rätt ofta att vi (och flera andra i huset) råkar gå över vår egen tvätttid då saker alltid lyckas hända just under den tiden och det är jäkligt snålt med tid jämfört med hur lång tid både tvätt och tork tar. Är man inte där direkt så kommer man gå över tiden om man vill tvätta två tvättar. Men här klagar ingen eftersom man extremt sällan torkar det första man gör. Skulle någon helt glömma sin tvätt såpass att det inkräktar på vad den andre vill göra så ringer man på hos personen och informerar (samt kollar hur det är, bor exempelvis många gamlingar här). Varför ska man vara elak och dumpa "blöta kläder i en hög på första bästa ställe"? Usch.

@Caoimhe Det ovan är alltså inte riktat till dig. Förstår din frustration, speciellt icke-städningen.

Va? På riktigt? Tur att du inte bor i mitt hus. Här är vi trevliga mot varandra.

På 2 av 3 ställen jag bott på sen jag flyttade hemifrån så har man praktiskt taget fått sitta och vakta sin tvätt för att inte andra ska slänga ut det på ens tvättid, har även vid inte bara ett tillfälle kommit på min tvättid (första på morgonen) och upptäckt att någon annan redan varit där tidigare och slängt in i maskiner, så jo i dessa områden hade jag dumpat deras blöta grejer i första bästa korg pga galet less på att folk inte kan hålla sina tider.

Och ja tidigare har jag varit snäll och slängt in i torktumlare/torkskåp beroende på om jag inte har behov av det för tillfället, men då det krävs att man sitter och vaktar sin tvätt i timmar så nej jag är inte snäll längre.

Igår störde jag mig (helt rimligt) på en mamma med två barn på tunnelbanan. När jag gick på i Slussen stod hon där med sina två barn i en sådan där gigantisk barnvagn. Mamman håller på och nonsenspratar med barnen som måste varit mellan 4-6 år kanske. Gagaga, pingipingipiiiing, bloppbloppblopp, lölölölö låter det, barnen härmar och hittar på egna ljud :cautious:
Redan där var jag måttligt road, men tänkte att mamman kanske bara gjorde detta eftersom de annars blev skrikande gråtande monster.
Men sedan eskalerade det där... till att, tio minuter efter, nästintill skrika. Alla dessa hittepåljud halvskreks maniskt ut.
När mamman efter 25! minuter säger till barnen att "nu kör vi vårskriket!":eek: och barnen och mamman i kör började vårskrika rakt ut för full hals, då gick jag till andra änden av tunnelbanevagnen. Där hördes de ändå klart och tydligt.
När jag till slut skulle av, efter 40 minuter av detta, var jag helt jäkla slut i huvudet. Alltså varför gör man så? Jag fattar ingenting. Mitt i rusningstrafik dessutom. :(
Jag hade sagt till :devil:

Stör mig på att dom gräver fiber runt omkring där vi bor. :mad:
Dom gräver ovanför, nedanför, bakom och framför våra hus (en grupp på 4 hus) men inte hos oss. Vi SKA få fiber och det är beställt, men VARFÖR undviker dom oss? :confused:
Vad fasen......:banghead:
Gå ut och fråga dom!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 66 67 68
Svar
1 350
· Visningar
67 375
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 082
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 437
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 849