Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil Min poäng om tågsituationen var bara att det KAN ha varit så att mamman visste att alternativet var värre.
Ja, absolut och det förstår jag. Jag tycker dock att vrålskrikandet är olämpligt oavsett, man liksom gör inte så. Jollrandet däremot är ju fullkomligt skit samma (oavsett eventuell diagnos tycker jag).

Det jag reagerade på var bara att @lil-sis skrev om hur föräldrar bara vill störa så lite som möjligt med sina ungar. Det gäller såklart för många, men inte alla. Vissa föräldrar är faktiskt jävla nötter.

@niphredil Visst finns det nötter till föräldrar, det håller jag verkligen med om.

Men det finns också nötter till omgivning (pratar generellt nu) som har så jäkla mycket åsikter om hur främlingar borde hantera sina barn. Sura kommentarer och ilsket blängande är inte okej, i synnerhet inte när bakgrunden till en situation kan vara mycket mer komplicerad än betraktaren fattar.

@mandalaki Absolut, det är jag med på och brukar argumentera emot när jag ser. Jag tyckte dock inte att inlägget i den här tråden hör till den kategorin :).

Stör mig på att jag retar mig på påsen med torkad lime.

Varje gång jag tar fram den irriteras jag av att det står "Torkade lime". Det blir helt fel i mitt huvud. Men lime heter lime i plural och jag hade tyckte det var helt rimligt om det varit "Torkade citroner". Så varför blir jag irriterad? Och på vad?

Dumma hjärna!

Och en del föräldrar är idioter och tänker inte på andra. Det finns alla sorter, som med människor generellt.

Jag vet föräldrar som inte ens säger ifrån när deras ungar har förstör andras saker. Jag har suttit på ett flyg med en nioåring som sparkade i mitt säte (i huvudhöjd) hela vägen till London - utan att morsan sa ett ord till ungen trots att vi bad henne. Jag har suttit på en schysst restaurang och ätit lunch och helt plötsligt börjar en morsa byta blöja på sitt barn på BORDET bredvid istället för att gå in på toaletten.

Visst kan barnen i fråga haft diagnoser men det kan också vara så att morsan ifråga var den typen av person som tycker att det är skit samma om hon eller hennes barn stör. Oavsett kan jag tycka att vrålskrik inne på ett tåg är olämpligt, diagnos på barnet på eller ej.

Brukar är inte detsamma som alla, alltid.

Varje gång jag tar fram den irriteras jag av att det står "Torkade lime". Det blir helt fel i mitt huvud. Men lime heter lime i plural och jag hade tyckte det var helt rimligt om det varit "Torkade citroner". Så varför blir jag irriterad? Och på vad?

Dumma hjärna!
Det LÅTER konstigt, helt enkelt. Torkade limefrukter hade känts bättre.... :D

Dumma hjärna!
I SAOL står att det heter "limer" i plural.
Var lite trevligare mot din hjärna.:)

@tanten Vad säger hjärnan om "grape"? :crazy:

Det finns inte som ord; bara grapefrukt! :laugh:

Medan citronfrukt inte existerar - för att det inte behövs för att lösa konstiga språkproblem. Däremot både lime och limefrukt - varför:confused:
:rofl:

Man säger ju grejp så hjärnan vill ha det till grejper.

Men lösningen är ju elegant :up: Frukter som frukter.

Suck... vad hände med hänsynen åt båda hållen i trafiken? Jag fattar att man ska visa hänsyn åt båda håll, men blir så trött när det är så synd om de som kör med hästen i transporten bakom bilen och att andra ska visa hänsyn men inte de själva. När jag kör med min häst bakom min bil klarar jag av att visa hänsyn, hade till och med lastbilar som körde om som tackade mig. Det går faktiskt att underlätta, klarar jag det borde fler klara det. Mitt störningsmoment just nu..

https://www.hippson.se/artikelarkivet/hippsonnews/rebecca-skrev-ett-brev-till-sina.htm

Folk som blinkar IN i flervägs-rondeller O_o

Jaha, men det viktigaste är liksom att visa vilken utfart du ska ta UT ur rondelleländet, så att vi övriga slipper grisnita för att undvika att krocka med dig :meh:

V a r j e gång jag åker upp till stan stöter jag på dylika :banghead:
Du menar människor som blinkar vänster när de kör in i en rondell? Jag älskar när människor gör det (och gör det givetvis själv) när de ska svänga vänster (alltså köra förbi ett par utfarter först). Det är så många som är dåliga på att använda blinkers över huvud taget, och kör ut utan att blinka, och så står man och väntar i onödan - DET är störigt. Blinkar de vänster när de närmar sig min utfart så vet jag att jag inte står stilla i onödan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 64 65 66
Svar
1 314
· Visningar
65 445
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 071
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 430
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 844