Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Och jag som trodde att jag inte skulle få någon konkurrens ! :eek:
nu måste jag skynda mig ut till stallet imorgon innan någon hinner före och frågar chans på min gravida drömprins !

Halvt knapplån

Kul att höra från dig (var ett tag sedan)! :D
Hoppas ni fortsätter att trivas i nya stallet då, det lät ju bra :)

Och så en uppdatering från mig.

Stina är nu återigen hemma, vi hämtade hem henne häromdagen från beteshagen ca. 3 km från stallet där hon för övrigt kommer gå med två fölston, deras föl och två gammeltanter till iaf januari. Nu är hon hemma eftersom fölstona fortfarande är hemma på gården och tanterna ska betäckas (=hon skulle blivit ensam). Det ska bli skönt att ha henne så nära så man kan ha lite koll på henne. Iaf så hämtade vi henne med transporten för att öva, och hon gick in så duktigt så.
För övrigt så står hon numera lös när jag pysslar med henne, och följer med mig lös på gården.

Annars har Ör en lös sko, Kopar går det allmänt bra med, likaså med Rikka och Gurra håller på att sättas igång. Stelpa är också duktig, även hon har kommit hem från beteshagen (samma som Stina), och det är ju skönt attt ha henne så nära när jag ska hjälpa till med henne, även om det har fungerat bra annsrs också.

Jag har även ett nytt "projekt".
Projektet betår av en 5-årig valack, rödskäck e. Emil frá Vestri-Leirargördum vid namn Háfeti. Han står i grannstallet och är oinriden, sutten på ett par gånger så idag "åkte" jag på honom samtidigt som ägaren hade honom som handhäst. Tanken är nu att vi ska fortsätta på huvudsakligen helgerna, men på vardagar också om min tid räcker till.

KL

22926292.jpg

:love:

KL

En liten uppdatering ifrån mig.

Gauti vilar just nu och ska göra det i 3 veckor till. Blir totalt 4 veckor. Var tänkt med 3, men eftersom hovarna ser hemska ut så blir det längre pga att hovslagaren inte kunde komma tidigare.

Men det tror jag inte Gauti klagar över, han mår nog gott av lite vila. (Och matte också)

*kl*

I lördags var Fredrik här och slog på två tappskor så då passade jag på att rida lektion på Lillen och Stelpa. Har inte ridit för någon på evigheter och Stelpa har jag bara pysslat med själv så jag ville se så vi strävade åt rätt håll :D

Lillen gick skitbra, lite stel i början eftersom han hade stått en vecka pga skon. Men sen kom han igång med råge! Vi tränade lösgörande och det var behövligt. Efter ett tag släppte han och då kom en riktigt bra tölt där han verkligen tog i med bak. Vi tränar nu för Gaedingakeppnin på Stenholmen 5 okt, enda tävlingen vi hinner med i höst tyvärr.

Sen var det Stelpas tur, hon har aldrig gått på volt när jag har ridit utan bara i tömkörningen, så det tog några varv innan hon var med på noterna. Sen red Fredrik ett tag för att känna på henne och så jag skulle få se, jag sitter ju jämt på så det var spännande. Fick träna lite flytta och lite tölt. Fredrik tyckte hon var lovande och fin samt rörde sig med lätthet. Ibland fick vi till lite ren tölt och då jäklar! Lite styrka i den så blir det kanon :)

Dom andra två går det bra med, dom är lite trötta på vädret, så fort man kommer ut i hagen så kommer dom och puffar på en och vill göra nåt. På kvällen står dom vid grinden och vill helst in. Kan någon ge oss lite regnfritt ett tag?!

Jag önskar också lite regnfritt. Det är lite drygt att släppa ut Yrpa och Gála på morgonen när jag börjar kl 6.. Speciellt då Gála gör allt som hon INTE skall göra på väg till hagen.. Jag vill att dom skall kunna gå ute på nätterna!

:mad:

Haha är hon busig den lilla? Nej våra har typ inga träd heller att ta skydd under så det blir så väldigt blött för dom. Hagarna börjar redan nu se ut som leråkrar och det är inte ens höst än :mad: den enda som är glad är Feti, han har börjat få exem så han är glad att slippa knott och andra flygande saker

Busig?
Nej hon är helt galen!

Jag har en skogshage så den blir inte så lerig, förutom på ett ställe. Och det har jag stängt av nu och gjort en ny grind. Det är dumt att trampa sönder den biten så den får vara tom tills nästa vår. Skall stänga av lite mer av hagen och så skall jag så mer gräs där inför nästa år eftersom jag har lite begränsat med hagar..

Fölet är jag MYCKET trött på.. Är helt övertygad om att hon är en åsna. Någon bytte ut henne när jag sov första natten.. :mad:

åååååååå, jag är såååååå GLAD :love::love:

Vera är dräktig!! Jippiieeee:banana:

Vad roligt, då träffas vi ju där. För Ylur ska också visas på Lördagen. :laugh:

KL

Natten till lördag fick vi ta bort vår gamle Frigg:cry: Hon var 24 år och vi har ägt henne i 14 år. Vi är glada att vi har två fina föl efter henne så en del av henne lever kvar på gården:)

Frigg denna sommar
22931452.jpg

äldre bild
22931510.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 022
Senast: Blyger
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar