Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
Halvt knapplån
Kul att höra från dig (var ett tag sedan)!
Hoppas ni fortsätter att trivas i nya stallet då, det lät ju bra
Och så en uppdatering från mig.
Stina är nu återigen hemma, vi hämtade hem henne häromdagen från beteshagen ca. 3 km från stallet där hon för övrigt kommer gå med två fölston, deras föl och två gammeltanter till iaf januari. Nu är hon hemma eftersom fölstona fortfarande är hemma på gården och tanterna ska betäckas (=hon skulle blivit ensam). Det ska bli skönt att ha henne så nära så man kan ha lite koll på henne. Iaf så hämtade vi henne med transporten för att öva, och hon gick in så duktigt så.
För övrigt så står hon numera lös när jag pysslar med henne, och följer med mig lös på gården.
Annars har Ör en lös sko, Kopar går det allmänt bra med, likaså med Rikka och Gurra håller på att sättas igång. Stelpa är också duktig, även hon har kommit hem från beteshagen (samma som Stina), och det är ju skönt attt ha henne så nära när jag ska hjälpa till med henne, även om det har fungerat bra annsrs också.
Jag har även ett nytt "projekt".
Projektet betår av en 5-årig valack, rödskäck e. Emil frá Vestri-Leirargördum vid namn Háfeti. Han står i grannstallet och är oinriden, sutten på ett par gånger så idag "åkte" jag på honom samtidigt som ägaren hade honom som handhäst. Tanken är nu att vi ska fortsätta på huvudsakligen helgerna, men på vardagar också om min tid räcker till.