Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

mhm.. Ungf*nskap...

Jag hade ju spanat in ett ungsto. Men hittade ett BÄTTRE. Som nu är reserverat. Dräktig med en skäckhingst e: Alfur frá Selfossi. Stoet i fråga är e. Glampi ;)

Ah då vet jag, ser riktigt fin ut. Kommer från samma förmedlare som min kommer ifrån så jag kände igen beskrivningen :idea:

KL.

Gimsteinn ska visas exteriört 11.28 på lördag. Han var inte riktigt färdig i ridningen än så det blir nog visning till våren istället.

Jag tror mig veta vilket sto det är också, hon ser riktigt fin ut och det ska bli spännande att följa er!

kl

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! :banana::bump::banana::bump:

Jag har länge varit osäker på om Thytur är fyrgångare eller femgångare och haft lite panik över att han inte visat någon som helst tendens till att vara femgångare hittills... MEN idag gjorde han mig lycklig! Vi var ute på en handhästtur och så plötsligt lägger han sig i pass bredvid mig! Det var under en travsträcka med högt tempo, och det var som om han liksom plötsligt kom på att han kunde göra något annat med benen än att trava! Han låg i pass en ganska lång sträcka och gick sedan över till trav igen! :bump:

Det hände sedan flera gånger och man riktigt såg på honom att han kommit på något nytt (som han inte riktigt hade koll på!). SÅ roligt! Denna tur fick jag alltså se alla hans FEM gångarter!

//Julia

Knapplån

Måste bara snabbuppdatera så här innan läggdags. Vi har ringt på en annons! En 12årig femgångsvallack, 1.40cm, svenskfödd efter Mökkur. Vi skall provrida på lördag. Han låter som perfekt för Mathias (och mig :angel: )

Hur gör man för att inte köpa "första bästa"? :D

Vad synd, att han inte var redo för ridningen alltså.
Det hade vart riktigt kul att se honom under Heimir.

Surt att ni körde ner honom så nyligen då.. Nu blir det ju heeeela vägen tillbaka och sedan heeela vägen ner igen :s

Eller åker han "hem" igen sen?

KL

tzj1s.jpg

Hrói fräste i tölt idag :) :D

Kommer snart ;)

Vad synd, att han inte var redo för ridningen alltså.
Det hade vart riktigt kul att se honom under Heimir.

Surt att ni körde ner honom så nyligen då.. Nu blir det ju heeeela vägen tillbaka och sedan heeela vägen ner igen :s

Eller åker han "hem" igen sen?

Aa, det var lite synd, men å andra sidan. Hellre att det görs ordentligt än att han bara hafsar runt :)

Mm, han ska ju få en vila nu på minst en månad, tror det blir 1½ och då funderar vi på att köra honom dit Michis ska, för där kan han nog gå ute dygnet runt, och det är ju liksom det som är vitsen med det hela - att han inte ska bli mycket hanterad utan bara få gå och tänka och vara häst sas. :) men inget är bestämt än så länge.

Så.. Här kommer det egentliga inlägget;

KL

tzj1s.jpg

Hrói fräste i tölt idag :) :D

Hjälpte Madde med honom, lösgöra på vändplanen, hitta traven osv.
Sen tränade vi lite arb. tölt och sedan ökad tölt. Fick hoppa upp och rida - gasa gasa gasa :D
Helt klockren i tölten den här lilla pållen! Helt otroligt rolig att rida!

Lúkas gick destosämre.. Blä! Först gick han kanoners. Sen som en åsna, sen skulle han hem.
Det regnade, jag red utan vantar och tyglarna gled. Hade inte en chans att få stopp på honom :mad:
Vänd, iväg och SEN vände vi hem. Hittade tölten på volten och sen var det klart.
Nöjd pålle, nöjd Frida.. :)

*kl*

Här kommer lite skryt! ursäkta men jag är så stolt över min tjocka lilla häst just nu så jag måste bara få skriva hur fin hon var! :love:

Hon travade jämt och fint, galoperade samlat, skrittade fint och tötade klockrent med (för att vara hon!) ovanligt höga lyft! :D
Tror att det kan vara de tyngre framskorna hon fick på sig av hovis men det spelar ingen roll just nu! :D
För matte ar överlycklig!!!!!!!!!!!! :D :love: :D :love:

Ursäkta att det kanske lät som om jag skröt!
Inte min avsikt!!

Kram Kram!

IMG_4939.jpg

en fundersam mule!

KL.
Erroperro är bästast i hela vida världen :love:
Han är verkligen det bästa som finns och nu när jag är singel igen så ska jag fråga chans på honom :o
Hoppas han svarar ja !

:rofl:

Du får kämpa hårt! Vem skulle inte vilja ha en femåring med bilringar åt hela svenska folket !?? :O

KL

Nu ska jag uppdatera lite känns som att det är på tiden för det har hänt mkt sedan sist.
Igår flyttade Yoshi till ett nytt stall pga rutinerna på det andra inte stämmer med mina nya jobbtider, så nu får han gå in på natten och det känns ganska skönt faktiskt.

Nu står vi i ett stall med en fin ridbana och en underbara ovalbana mindre än ett tjejkast från stallet. Fina hagar och trevliga hästar. Yoshi verkar trivas super redan och har fått nya kompisar.

Har och följer er andra här hinner inte skriva så mkt pga att det är så otroligt mkt man ska hinna med nu med att lägga ner företaget nytt jobb, nytt stall och allt.

Ser stor utveckling hos alla så kul att se.

Om ett par veckor blir det bättre med möjligheter att kommentera mer från min sida.

Mvh Fatima

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 022
Senast: Blyger
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka