Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

KL.
fyra dagar kvar nu !
jag och heffaklumparna (:eek:) laddar satan !
22876536.jpg

mhm.. Ungf*nskap...

Jag hade ju spanat in ett ungsto. Men hittade ett BÄTTRE. Som nu är reserverat. Dräktig med en skäckhingst e: Alfur frá Selfossi. Stoet i fråga är e. Glampi ;)

*kl*

Jaha, idag var hovis här. Och Filipus var.. eh, ja.. stel as usual.
Trots att jag masserade benen på honom innan hovis började så var han stel och lat (Filipus alltså) och självklart skulle han bråka. Han la sig ner på betonggolvet, försökte stegra 2-3 ggr och till sist gav han sig. Då stod han snällt som en liten ängel. Knäppa pålle.
Hovis tyckte iaf att hans bakben har blivit så mkt bättre sen han sist skodde, att bakbenen var mkt mer smidigare än frambenen.

Dessutom sa ju massören att hopphästar får ju en viss belastning på framdelen, i en muskel vid armbågen typ eftersom dom landar så hårt på fram och Filipus var likadan som en hopphäst. :crazy: Så nu har jag fått en massa tips på hur jag ska stretcha hans framdel och göra den smidigare för att han ska få lättare lyft och inte bli alltför framtung. Så nu ska jag ut och gåååå en massa med "Filen" och sen stretcha honom.

Det har du så rätt i Mist! Jag har bestämt att låta bli sista tävlingen o istället fokusera på arbete i skogen, så hon blir starkare o mer stabil. Ingen ide att vara nervös o det blir pannkaka igen, bättre vi har stabil tölt innan det.

Knapplån...

Jag har tränat idag! För en supergo o bra tjej, hon hade inte tränat mer än kompisar förr, men är utbildad domare o jag kan konstatera att hon passar mig o kvekki helt perfekt. Kveikja gick så jäkla bra! Det där med tävlingskonsterna existerade inte. Hon hoppade knappt mot galoppen, bara ren fyrtakt! Jag kände mig som en prinsessa där jag satt, o stackars Karin hon gick brevid nästan(hon fick rida oxå) hela vägen -tappert! O ändå med engagemang o hon förklarade medan hon sprang i princip. Jag har fått en hel del småsaker att jobba med hemma på vägarna, så till våren får nästa tävling bli o då skall vi vara stabila! Känns faktiskt väldigt bra att kunna träna längs vägarna där vi tränar till vardags, blir lättare än att vara iväg i paddock o sedan försöka omvandla det till väg-träning.

Nu blev jag avundsjuk! :eek::love:

Jag har spanat in en rödskäck som jag vill betäcka med en hingst e. Glampi... kan också bli lite spännande.... Ska bara övertyga mamma om att det är en JÄTTEBRA idé! :)

Kl
Idag har min shettis varit barnkalasponny, mycket uppskattat! Muninn är så tjock så jag mår illa av att titta på honom, men han verkar ju ganska glad iaf......

Snor min egen knapp för en liten efterlysning ..

Någon i närheten av sthlm (eller det spelar iofs inte någon roll öht taget) som känner för att spendera 16.2 mil (enkel resa) tillsammans med mig innan onsdag ?
:angel:

*kl*

I går så var hovslagaren hos oss!
Det gick jätte bra, snerra är tydligen jätte snäll att sko! :D :love:
Hon fick tyngre framskor som ska hjälpa henne att lyfta högre i både traven och tölten!

Men hovis var övertygad om att hon var femgångare! Jag sa att hon var fyrgångare, och då sa han att hon måste vara passtacktig i alla fall! Och det är hon ju!! xD
Jag har aldrig varigt med när hon ska skos förrut så detta var en liten händelse för mig! :D

Nää ..
hälsa på Lokkur ..
Men som det ser ut nu så skiter det sig då jag inte får tag på någon som kan köra :cry:
Samtidigt så känns det som om det är nu eller aldrig.
Det måste gå på något sätt ...

Snart åker jag på Praktik på Kollberggården där jag tillbringat större delen av sommren :)

Då ska jag rida bland annat den här

Gáski frá Bakkakoti(Till salu). Här är det jag som rider, första gången jag red honom och vi ska precis göra en ökning :)

http://www.pixbox.se/pic_show_id22886910.html

Och Sia från ÖstraGreda, speciell häst men tölta kan hon, formen i tölten har hon inte med mig men med Malin dansar hon fram, helt perfekt med lyft, på rumpan och huvet perfa:love: underbart att se!

http://www.pixbox.se/pic_show_id22886913.html

Oh bra blod i din nya pålla då förstår jag ;). Ser fram emot bilder!

Senast ändrad av en moderator:

Jag har nog faktiskt skrivit ut massor om henne nu :p
Jag behövde ju lite feedback.

Fast egentligen var det inte den jag skulle köpa, men ja. Nu blev det så ändå.

Hon är e: Glampi och betäckt med en unghingst som är e: Alfur frá Selfossi. Så stammen på fölet är det ju inget att hymmla om :angel:

Hon är reserverad och på måndag skall jag till banken. Om allt går vägen så kommer hon hem i slutet på september början på oktober.

Vanlig tråkig mörkbrun/svart häst är det ;) Men betäckt med en skäckhingst.

Men även om den har tråk-färg har den ju kanonstam ;). Och åtminstonde du och jag var väl överens om att färgen kommer i sista hand? :p Kul att du ska köpa islandsimport förresten!

Dags för en liten uppdatering.. Efter en intensiv kurs (3 dagar) för Eyjolfur har vi (Safír och jag) fått en del att tänka på. Vårt problem med höger galoppen hittade han en lösning till på ca 0 sek! Så nu jobbar vi friskt på för att han ska få upp självförtroendet och förstå att det är ok!:D
Många tänkvärda ord fick man höra..:idea::o

Nu tränar vi för att kunna tävla T2 i höst, slut på lätta tävlingar runt skåne, och ska jag välja mellan ökad tölt eller tölt på lång tygel så blir det nog bäst med det senare. lite spännande dock eftersom att jag aldrig ställt upp i T2 tidigare, men så behöver jag inte ha några krav på mig själv heller.. Lite skönt! ;)

"Het-Glói" har jag äntligen kunnat börja rida med ridspö, han börjar faktiskt tolka spöet som sidförande, samlande och sen halt! Nå det tog ju bara typ 3 år...:angel: (Ögonen rullade i skallen första gången jag visade pisken för honom, sen la vi bort den ett bra tag..:crazy:)

Trägen vinner säger dom ju.
Han börjar även kunna rulla från trav till galopp utan att rusa iväg i 190!

Helt enkelt är det riktigt kul att rida just nu! Är SÅÅÅ stolt över mina killar!:love:

Duktiga duktiga du! eller ni kanske jag ska säga!! Roligt att det går framåt, ser framemot att se er senare på tävlingsbanan, märker att du har siktet inställt ;)
Välgörenhetstävlingen kanske?
Tror min syster kommer att pressa dig på ett par andra tävlingar med :angel:

Tyvärr är sambon bortrest under välgörenhets tävlingen, och jag tror inte att jag har nerver att ha med mig min lillkille Alvin 1 år!! :crazy:
Men siktet är ställt på Naggurs KM eller/och Ófeigurs KM.
sen ska ju Gandur ha ett Km men jag vet inte om det kommer va lätta klasser med då? Någon som vet??? I så fall hade det kanske också varit intressant!
Kul att du och din kille börjar hitta varandra! Han ser ut som en riktig pärla!:love:

åååååå, vad roligt! hoppas att allt går vägen :D

Nu är det helt säkert att Ylur frá Vatnsholti (min prins) ska visas den 20-24 augusti. Det börjar närma sig och jag är så glad och har verkligen förhoppningar på honom. Kramar/ Jeanette

Precis!
Det är en fin häst! Får hoppas att huvudet taggar ner lite också!! :angel: Om inte annat blir det väl en repris av Yrpa där.. *suck*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 021
Senast: Blyger
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar