Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Lördag fick bli vilodag.
Söndag longerade jag Kaela över bommar, sedan när hon var färdig fick bebis komma med ut och bli borstad+kratsad hovar, han är verkligen superduktig.
Han är så himla snäll!!:)

Övade också till visningen och det gick väl sådär.:crazy:

Dom fick ny hage igår vilket innebär att Kaela just nu matvägrar, det gör hon alltid när det finns gott gräs:devil:

Bebis ville inte följa med sin mamma in i nya hagen, utan gick och betade i trädgården.
Maken och jag fick jaga in honom.
Ikväll ska jag utöka hagen så dom kan få gå ut i hela....

Oja!
Hon var nog inte ens en vecka innan hon var på egna äventyr ute i vildmarken.. Idag springer hon utan att tveka ner till kossorna utan att bry sig om vart Yrpa befinner sig.. Hon följer inte med in i stallet. På morgonen går hon jättesnällt med till grinden, hon är lite morgontrött och är lite vinglig då. Men så vaknar hon till liv och vips så är hon borta...

Jag har precis vart ute och mätt strömmen runt hela hagen. Och den fungerar, jag får redigt ont. Undra om hon är helt väck i huvudet.. Förmodligen är hon det och det är därför hon inte är rädd för strömmen.

Nåja, hon är söt. Jag tycker om henne lite ibland.
Ge mig styrka!!

Hehe:D *skadeglädjen är den sanna glädjen*

Fast jag ska inte säga något, idag försökte Kjarni hoppa över staketet in till storhästarna igen. Hade inte varit någon panik om jag inte skulle till en körlektion, skitstressad och skulle bara flytta hästarna till gräs. Kjarni lockade jag till mig med mat och så fick han gå tillbaka till Moa i skogshagen efter att ha sprungit lite. Tappi, den tröga åsnan, fattade ingenting och lallade runt i hagen tills jag var flyförbannad. Som att det är lättare att få tag på hästen då:angel:

Jag tror helt ärligt att föl inte känner strömmen på samma sätt som vuxna hästar. När Tappi var liten tuggade han på tråden, men ström på! Ibland small det i munnen och dom andra hästarna flyttade snabbt på sig. Tappi backade ett steg, blängde surt på tråden och gick fram och började tugga igen. Hallå liksom? Antingen så känner dom inte tråden eller så är dom så tröga att dom inte fattar vart det onda kom ifrån:crazy:

Kanske är samma som med barn?Mina barn kan stå och hålla i tråden när strömmen är på utan att känna ngt..:crazy:

Hej på er alla bukare :) Tänkte jag skulle vara med & skriva lite om min ädla springare Geimur.. För er som inte vet är Geimur en 5 årig 5 gångs valack men MYCKET pass..

I lördags var vi på gardar Gislason kurs hos Ölme islandshästar. I början gick det käpprätt åt helvete men när han mjuknat upp så blev han lite bättre.. Traven känns väldigt stabil nu även fast formen inte är den bästa än, men däremot tölten är det mkt mkt jobb kvar, men den är på G. provred en nya sadel också som jag och Geimur är helt förälskade i, de var en Top reiter. :love:

lite filmer sen kursen:
TÖLT: http://www.youtube.com/watch?v=aoL0ubUN-D0
http://www.youtube.com/watch?v=VMUn9rB19wI

TRAV: http://www.youtube.com/watch?v=FdsUZhp8glQ

Efter kursen fick Geimur äntlign nya skor! Är nöjd efter kursen men idag har jag väldig träninsvärk :crazy: :p

Vad trist, Venus_in_furs! Beklagar!

Updatering:
Tindra och Kengála dräktiga och skall hämtas hem imorgon!
På onsdagkväll kommer Gná hem!! :banana:
Och idag börjar jag jobba efter semestern.

/Malin

Vad tråkigt :( Beklagar verkligen.

Hon såg jättemysig ut. Var det hon som du berättade om som hade cushings?

KL.
Idag rakades Erro, det blev halsklippning.

I övermorgon flyttar vi från sthlm och allt vad det innebär ..

KL

Idag kom jag ut i stallet och såg att ena bakbensgjorden skavt upp Lúkas vänster bak, så han var skinflådd. Damn. Tvätta, tvätta och massa salva på.
Red och han var lite stel i vänster bak (inte konstigt) men han blev fin mot slutet! Jobbade riktigt bra i tölten bitvis, en riktigt bra pass (fast, nej han skulle inte alls få lägga sig i pass :mad:) och idag var vi mestadels kompisar :D
Imorgon ska han få en förtjänt vilodag!

*kl*

Nu börjar det närma sig, 6 dagar kvar. :D

Nåja, Filipus har stått hela helgen, så imorgon när han ska ridas igen åker nog säkerhetsvästen på samt att jag betslar upp eller tar på han pullar-tränset. Eller så tränar jag lite dressyr på banan istället, det kan behövas!

Idag när jag släppte över han på betet fick han tokryck, och bara sparkade bakut och braksket i typ 10 min. :rofl: Han såg så himla rolig ut. Ungpålla stod bara och kollade på honom som om han var helt dum i huvudet.. Lite fart finns det kvar i min lilla gammelfarbror iaf :D :love:

ALLA
Tack så otroligt mycket! jo det är den samme Sprettur. Musblack, skimmel och svart.. Fan det känns ju som att jag köper hästar på rullande band, och säljer för den delen.. fruktansvärt.. men men. nu hoppas jag att det är slut på elände iallafall.

jaså då var det rätt då:D

men vad hände med det svarta stoet som du hade på tränings hos någon här på buke?
sålde du henne? varför?

fin din nya häst var, Alex och gänget där du köpte honom är ju så himla duktiga.

jaså då var det rätt då:D

men vad hände med det svarta stoet som du hade på tränings hos någon här på buke?
sålde du henne? varför?

fin din nya häst var, Alex och gänget där du köpte honom är ju så himla duktiga.

Orkar inte riktigt gå in på det i detalj vad som hände.. det har varit jobbigt och är fortfarande.

Jo jag vet, vi köpte Sprettur ifrån Fam. Montan, så dem känner vi. Känner också killen som ridit in Gyllir som jag har nu, han tränade Sprettur innan vi köpte honom också, så det känns jättebra.

Vad roligt Malin!! Vera är också dräktig och jag ska hämta henne och Vilja imorgon. :laugh: Kramar

Kl

Har varit bortrest i två dagar och gissa vilken separationsångest jag haft från min hingst! Så direkt när jag kom hem rusade jag in i hagen och ropade "Lööööjviiii" varav han kommer racandes och hälsar förtjust. Han var så uppe i brus att han bockar efter hejvilt i världens kareta när jag säger "Komdå!!" och springer ifrån honom, jag tvärnitar och vänder mig mot honom som gör världens tvärnit och kastar sig åt sidan med ett boksprång. Han har aldrig "vågat" busa med mig tidigare och det var skitsvårt att andas mellan skratt och andfåddhet! :p

IMG_8414.jpg

IMG_8431-1.jpg

Jag tycker så mycket om honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 549
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 074
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka