Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp. Kan skicka när som.Det blir som ett slags självmordsbombar-spöke? Har den DL eller kan det ske när som helst?
Det kan bli ond/god/neutral.Och om vem som helst kan ingå, innebär det då att det kan tex. bli en ond och en god? Vet kärleksparet då om varandra att dom är ett kärlekspar?
äh tvåa på@Sasse jag saknar vinstvilllkoren?
Ulvarna åt båda håll, alltså? Det svarta fåret räknas inte när det kommer till vinstvillkor?Men vad krävande ni är!
Vinstvillkor: Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när ulvarna är fler än goda.
Intressant teori. Jag tycker nog snarare att Qs sena röst ger mig vibbar åt andra hållet. Varför vänta så länge och sen lägga en andraröst som bara lägger upp ytterligare en till lottning. För mig känns hela den spelstilen skum. Detta framförallt som hon börjat efterlysa spelare redan strax efter kl 14 en måndag. Det kan inte direkt vara någon nyhet att många jobbar dagtid. Varför så bråttom när man inte vet sin roll och tänker vänta med att rösta till sista sekunden?Om jag ska teoria lite så här efter första DL.
Så jag noterade att q la sin röst sent (rent av sist) med min erfarenhet så är det typiskt q när hon har en viktig god roll - det luriga är att ingen hade fått roller då, men bara det gör att jag tänker på q som lite god. Kanske. Sen så har ju jag ett axiom att jag måste reagera på den som röstar på q i första - men denna gång så känns det som att alla röstade i blindo så inte ens en ulv kan försöka få jobba på att få ut en god q, för det kan lika gärna vara en röst på en kollega. Så jag kan inte tycka att Shaggys röst är skummare än någon annans.
Superspökväckare - det var en ny roll för mig.
Här behöver jag ett par förtydliganden.
Vad menas med att spöket "räknas som en riktig god roll"? Typ om den är ängel så kan den skydda. Och om den är siare så kan den föra infon vidare via superspökväckaren? Röstar den i PM?
Eller funkar det som blodgivaren och den kommer tillbaka i leken?
Vad menas med att den kan kasta en bomb? Dödar den en spelare då?
Hm, nej. Är jag så otydlig? Kärleksparet vet om varandra via namn sas, men inte vilken roll eller sida den andra spelar för.@Sasse Så kärleksparet vet om vilken sida den andre spelar för men inte specifik roll?
Läs svarenmånga bra frågor som även jag funderar över
försöker ju få ordning på det helaLäs svaren
Hm, nej. Är jag så otydlig? Kärleksparet vet om varandra via namn sas, men inte vilken roll eller sida den andra spelar för.
Ulven får inte dela med sig av vem sitt livs stora kärlek är till övriga i lyan, däremot får denne rösta på sin kärlek, och vice versa.
Vad gäller Adalind kommer en spioninfo ut till någon deltagare om vilken sida hon valt.
Intressant teori. Jag tycker nog snarare att Qs sena röst ger mig vibbar åt andra hållet. Varför vänta så länge och sen lägga en andraröst som bara lägger upp ytterligare en till lottning. För mig känns hela den spelstilen skum. Detta framförallt som hon börjat efterlysa spelare redan strax efter kl 14 en måndag. Det kan inte direkt vara någon nyhet att många jobbar dagtid. Varför så bråttom när man inte vet sin roll och tänker vänta med att rösta till sista sekunden?
En annan intressant fråga är varför du drar de paralleler du gör och föser Q mot god bara för den sena rösten. I de lekar jag läst så röstar vanligen Q sent oavsett roll.
eh nu fattar jag inte riktigt?Intressant teori. Jag tycker nog snarare att Qs sena röst ger mig vibbar åt andra hållet. Varför vänta så länge och sen lägga en andraröst som bara lägger upp ytterligare en till lottning. För mig känns hela den spelstilen skum. Detta framförallt som hon börjat efterlysa spelare redan strax efter kl 14 en måndag. Det kan inte direkt vara någon nyhet att många jobbar dagtid. Varför så bråttom när man inte vet sin roll och tänker vänta med att rösta till sista sekunden?
En annan intressant fråga är varför du drar de paralleler du gör och föser Q mot god bara för den sena rösten. I de lekar jag läst så röstar vanligen Q sent oavsett roll.
var jag så osäker att det var tvunget att upprepas 3 ggr@quarter4ever
jag har förstått det som så att den uppväckta blir ett spöke som får rösta till LL i PM, även efter spökväckarens död (som spöckväckaren normalt fungerar)
Utöver detta så räknas spöket med i balansen som god så länge väckaren lever.
Och efter väckarens död kan spöket välja att självmordsbomba.
Det vi inte har fått svar på är om Spöket får behålla sina förmågor det hade innan det dog (ängel/siare ex)
Och det är det jag antar att @Sasse vill bolla med Myrten innan hon ger besked om
*trippelt*
(först händer inget, sedan postas tre inlägg )