Grimm - Ulvlek!

Hur ser vinstvillkoren ut? (jag antar att det är här superspökväckta spöket kanske kommer in i bilden med att den räknas som god?)

Inte för jag vet om det ger så mycket att färglägga dagens röstlista, men jag gr det i alla fall för att ha något att utgå ifrån.

17:40 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
18:16 cirkus röstar på Artline
19:29 Habina röstar på Mirtai
20:13 Snurrfian röstar på Klara
20:55 Klara röstar på Snurrfian
20:55 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:07 EmmaN röstar på Snurrfian
21:10 FiaM röstar på bollen__
21:16 Shaggy röstar på quarter4ever
21:22 Lobelia röstar på Habina
21:22 Artline röstar på EmmaN
21:24 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på Habina

Om jag ska hålla kvar min eventuella teori om att de onda borde vart mer försiktiga än vanligt i detta DL, för att inte få röster/rösta på en kollega - så skulle det kunna ge att ströröster och förstaröster sticker ut: Problemet är att det är alla utom jag, EmmaN, bollen__ och quarter4ever...
Så, nä jag trodde inte riktigt att jag skulle komma någonstans med den teorin och det känns inte som jag gör det heller.

Jag tror nog att när ingen ändå visste något så är det mycket lättare att spela som man är god ändå - med tanke på att det är fler goda än onda så är det ju ändå större chans för de onda att få ut en god, trots att de inte kunde samarbeta (det blev ju så också...)
Och att som ond försöka hinta innan DL ser jag som otroligt, det skulle ju (om vi bortser från att det inte är tillåtet och kan leda till straff) kunna leda till att man outar en blivande kollega...

Så... Vart ville jag komma med detta??
Jag tror att det är svårt att läsa ut vem som är ond av denna listan just nu. (och det visste vi väl redan...)

@Sasse Så kärleksparet vet om vilken sida den andre spelar för men inte specifik roll?
om Adalind skulle ingå och ha valt att spela neutralt så skulle den andre i paret vara säker på vem hon är?

Får de rösta på varandra? (som en form av självmordsbomberi?)

Får en ulv dela med sig i lyan av vem den är i par med?

(tusen frågor :p)

Om jag ska teoria lite så här efter första DL.

Så jag noterade att q la sin röst sent (rent av sist) med min erfarenhet så är det typiskt q när hon har en viktig god roll - det luriga är att ingen hade fått roller då, men bara det gör att jag tänker på q som lite god. Kanske. Sen så har ju jag ett axiom att jag måste reagera på den som röstar på q i första - men denna gång så känns det som att alla röstade i blindo så inte ens en ulv kan försöka få jobba på att få ut en god q, för det kan lika gärna vara en röst på en kollega. Så jag kan inte tycka att Shaggys röst är skummare än någon annans.
Intressant teori. Jag tycker nog snarare att Qs sena röst ger mig vibbar åt andra hållet. Varför vänta så länge och sen lägga en andraröst som bara lägger upp ytterligare en till lottning. För mig känns hela den spelstilen skum. Detta framförallt som hon börjat efterlysa spelare redan strax efter kl 14 en måndag. Det kan inte direkt vara någon nyhet att många jobbar dagtid. Varför så bråttom när man inte vet sin roll och tänker vänta med att rösta till sista sekunden?
En annan intressant fråga är varför du drar de paralleler du gör och föser Q mot god bara för den sena rösten. I de lekar jag läst så röstar vanligen Q sent oavsett roll.

Superspökväckare - det var en ny roll för mig.
Här behöver jag ett par förtydliganden.
Vad menas med att spöket "räknas som en riktig god roll"? Typ om den är ängel så kan den skydda. Och om den är siare så kan den föra infon vidare via superspökväckaren? Röstar den i PM?
Eller funkar det som blodgivaren och den kommer tillbaka i leken?
Vad menas med att den kan kasta en bomb? Dödar den en spelare då?

många bra frågor som även jag funderar över :confused:

@Sasse Så kärleksparet vet om vilken sida den andre spelar för men inte specifik roll?
Hm, nej. Är jag så otydlig? :p Kärleksparet vet om varandra via namn sas, men inte vilken roll eller sida den andra spelar för.

Ulven får inte dela med sig av vem sitt livs stora kärlek är till övriga i lyan, däremot får denne rösta på sin kärlek, och vice versa.

Vad gäller Adalind kommer en spioninfo ut till någon deltagare om vilken sida hon valt.

Hm, nej. Är jag så otydlig? :p Kärleksparet vet om varandra via namn sas, men inte vilken roll eller sida den andra spelar för.

Ulven får inte dela med sig av vem sitt livs stora kärlek är till övriga i lyan, däremot får denne rösta på sin kärlek, och vice versa.

Vad gäller Adalind kommer en spioninfo ut till någon deltagare om vilken sida hon valt.

Eller så är jag seg med att fatta ;)
Har nog inte vart med i en lek med ett kärlekspar...
Men jag tror att jag fattar nu :)

Är det säkert vilken sida den infon går till? Eller kan den hamna i lyan?

Intressant teori. Jag tycker nog snarare att Qs sena röst ger mig vibbar åt andra hållet. Varför vänta så länge och sen lägga en andraröst som bara lägger upp ytterligare en till lottning. För mig känns hela den spelstilen skum. Detta framförallt som hon börjat efterlysa spelare redan strax efter kl 14 en måndag. Det kan inte direkt vara någon nyhet att många jobbar dagtid. Varför så bråttom när man inte vet sin roll och tänker vänta med att rösta till sista sekunden?
En annan intressant fråga är varför du drar de paralleler du gör och föser Q mot god bara för den sena rösten. I de lekar jag läst så röstar vanligen Q sent oavsett roll.

Det var en reflektion som jag gjorde. Jag upplever det som en tendens att när hon är god så lägger hon rösten sent, men om hon är ulv så brukar hon snarare låta rösten blandas in nånstans i mitten. Du har uppenbarligen en annan åsikt och dessutom tycker att det är skumt att hon lägger upp en för lottning. Ingen kunde ju i det läget veta huruvida det var en ond eller god (förutom Habina själv då). Varför är just detta skumt? och inte de som la upp de andra för lottning?

eh nu fattar jag inte riktigt?
se mina fetningar?
Jag får det till att du säger emot dig själv i detta?
Jag efterlyste dig och EmmaN bara för att jag insåg att ingen av er varit inne i leken än, och det har inget att göra med min roll, bara att jag ville veta att ni förstått att leken var upplagd och inget annat....

@quarter4ever

jag har förstått det som så att den uppväckta blir ett spöke som får rösta till LL i PM, även efter spökväckarens död (som spöckväckaren normalt fungerar)
Utöver detta så räknas spöket med i balansen som god så länge väckaren lever.
Och efter väckarens död kan spöket välja att självmordsbomba.

Det vi inte har fått svar på är om Spöket får behålla sina förmågor det hade innan det dog (ängel/siare ex)
Och det är det jag antar att @Sasse vill bolla med Myrten innan hon ger besked om :)

@quarter4ever

jag har förstått det som så att den uppväckta blir ett spöke som får rösta till LL i PM, även efter spökväckarens död (som spöckväckaren normalt fungerar)
Utöver detta så räknas spöket med i balansen som god så länge väckaren lever.
Och efter väckarens död kan spöket välja att självmordsbomba.

Det vi inte har fått svar på är om Spöket får behålla sina förmågor det hade innan det dog (ängel/siare ex)
Och det är det jag antar att @Sasse vill bolla med Myrten innan hon ger besked om :)
var jag så osäker att det var tvunget att upprepas 3 ggr:rofl::rofl::rofl:
men tack jag tror jag fattade nu:p

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar