Grimm - Ulvlek!

Uppdatering!

Mirtai var god.


Rollerna kommer lottas inom kort och sedan uppdateras rollistan i tråden, med tillhörande information om annat.

Mäh! När jag för en gångs skull satsat på att vara jätteaktiv så tar ni död på mig! :devil:

Men det är helt ok, har ju levt nästan till slutet i varenda lek så känns helt ok att dö tidigt :)
 
ROLLISTAN:

Nick Burkhardt - Nick är polis och en Grimm. På grund av hans krafter som Grimm kan han se saker som vanliga människor inte kan. Han kan se Wesen, människor som kan anta en form av ett djur eller en varelse.
I åratal har olika Grimm jagat och dödat Wesen av alla dess slag, men Nick är annorlunda. Han dödar bara om han måste. Tack vare hans goda sida har han fått flera som stöttar honom i hans engagemang att hålla Royals och övriga anhängare borta från Nyckeln. En nyckel bland flera som leder till en stor skatt.
Nick är första innehavaren av Nyckeln. Han är även Siarlärling: Siarlärlingen kan sia varannan natt, och får i sina sior veta om deltagaren är god/ond.

Trubel - Trubel är ny i gänget och även hon är en Grimm. Hennes uppväxt har varit tuff, med många inlåsningar när folk trott att hon varit psykisk sjuk eller galen för att hon "ser saker som inte finns". Trubel har aldrig i sitt liv haft någon som förstått henne, vilket har gjort att hon hållit sig i rörelse och inte stannat för länge på en plats. Tills hon träffade Nick var hon hemlös, men bor numera under hans och hans flickväns tak.
Välsignad: Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hon attackeras igen.

Juliette Silverton - Juliette är flickvännen till Nick. Hon är väl insatt i Grimvärlden och vad för faror som lurar där. Juliette är en av de som stöttar Nick till fullo.
Röstfifflare: Har varje dag en extra röst att dela ut. Röster PMas till LL innan DagDL.

Monroe - Monroe är den första Wesen Nick mötte efter att han fick reda på att han var en Grimm. Från dag ett har Monroe, mer eller mindre frivilligt, hjälpt Nick i hans jakt att stoppa Wesen som utgör ett hot mot andra människor. Det var även tack vare Nick som Monroe träffade sin blivande fru, Rosalee. Numera är Nick och Monroe väldigt goda vänner.
Drake: Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv.

Rosalee Calvert - Rosalee är även hon en Wesen, och är tillsammans med Monroe. Rosalee driver ett slags apotek för Wesen med Monroe. Ofta när Nick har ett Wesenproblem, är Rosalee en bra källa att söka hjälp hos; med sina receptböcker att bota en förgiftning, eller med sin breda erfarenhet av vilka olika slags Wesen det finns i världen.
Superspökväckare: Superspökväckaren får väcka upp en död roll. Spöket räknas då som en riktig god roll så länge spökväckaren lever. När spökväckaren dör får spöket rösta, men räknas inte längre i rollfördelningen. Spöket kan, när spökväckaren dött, välja att kasta en bomb mot en medspelare. Väljer spöket detta kommer den inte få rösta längre.

Hank Griffin - Hank är Nicks partner i polisbranchen. Hank fick av händelse se en Wesen (om de vill kan välja att visa vanliga människor deras sanna natur), och har sedan dess blivit mer och mer insatt i Wesenkulturen. Han hjälper Nick som polis att spåra upp Wesen och bura in dom, om möjligt.
Bagare: När han blir uppäten orkar inte ulvarna äta nästa natt.


Kapten Sean Renard - Kaptenen är Nick, Hank och Wu's överordnade. Han är även en Wesen; en Royal, men jobbar för goda sidan. Eller åtminstone inte hans bröders sida. Han gör allt för att skydda Nyckeln från sin familj.
Ängel: Får varje natt skydda en deltagare. PM:ar LL innan NattDL.


 
Eric Renard - Eric Renard hör till kungligheterna Royals inom Wesenvärlden, och Eric är den som har högsta makten. Till sitt förfogande har han olika anhängare som jobbar under honom, så han slipper smutsa ner händerna själv.
Svart får: Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna.

Verrat, Reapers och Wesen - Verrat och Reapers jobbar båda under kungen Eric Renard. Verrat är en typ av Wesenmaffia och Reapers kan likställas med yrkesmördare. De är otroligt tuffa att ha att göra med och Nick m.fl. får se upp.

Ibland händer det dock att det är andra ondskefulla Wesen som gör livet svårt för Nick och hans vänner. De, som försöker leva sitt liv som vanliga hederliga människor - nåja, förutom lemlästandet av kroppar - är inte helt förtjusta över att ha två Grimm i närheten.
Ulvar: Verrat, Reapers och Wesen kan käka varje natt. De skickar PM till LL innan NattDL.

Adalind Schade - Adalind är en Hexenbiest, ett slags Wesen som kan likställas med häxa. Hon avskyr Nick och försöker sätta så många käppar i hjulet för honom som möjligt. Men ibland kan det vara värt besväret att ha honom i närheten, ifall han är en viktig pusselbit för att nå hennes mål.

Adalind har tidigare varit förälskad i Kapten Renard och jobbat under honom, men efter ett svek gick hon över till onda Royals. Men oavsett vilken sida hon fjäskar in sig hos, bryr sig Adalind bara om sig själv och sin egen vinning. Frågan är om hon kan nå sitt mål hos Nick och hans vänner, eller onda Royals, eller om helt förkastar att hjälpa någon annan och istället gör vad som passar henne själv bäst?
Adalind kan välja vilken sida hon vill spela på, ond, god eller neutral. Hon har till dag DL 1 att bestämma sig.

Väljer Adalind att spela för egen vinnings skull får hon självsmordsbombarkrafter och kan när som helst under leken bomba ihjäl en medspelare. Adalind själv överlever bombattentatet. Som neutral letar Adalind efter Nyckeln, och om hon vid lekens slut har fått tag i den kammar hon hem segern. Adalind kan få tag i nyckeln genom att delta i en lynch för innehavaren av nyckeln.

Om Adalind istället väljer att verka för goda eller onda sidan släpper hon tankarna om att få tag i nyckeln och spelar istället för sitt lags vinst. Nyckeln kan alltså inte användas för vinst om Adalind inte väljer att spela solo.

Oavsett vilken sida Adalind väljer att spela kan hon 1) stoppa en lynch mot sig själv och 2) visas som god i sior.



Nyckeln har mest makt om Adalind väljer att spela solo. Den ger henne då säker vinst om hon hittat den i slutet av leken. Nyckeln kan inte användas av någon annan för detta ändamål, och inte heller för Adalind om hon väljer att spela för onda eller goda sidan.

Innehavaren av nyckeln har en viss kraft. Denne kan vid ett tillfälle avlägga två röster, en i leken och en via PM till LL. Den kan även avbryta en lynchning, mot sig själv eller någon annan. LL meddelas då via PM. Och om det skulle bli oavgjort i en röstning har deltagaren utslagsröst och lotten faller på den deltagaren röstat på.
 
Superspökväckare - det var en ny roll för mig.
Här behöver jag ett par förtydliganden.
Vad menas med att spöket "räknas som en riktig god roll"? Typ om den är ängel så kan den skydda. Och om den är siare så kan den föra infon vidare via superspökväckaren? Röstar den i PM?
Eller funkar det som blodgivaren och den kommer tillbaka i leken?
Vad menas med att den kan kasta en bomb? Dödar den en spelare då?
 
Rosalee Calvert - Rosalee är även hon en Wesen, och är tillsammans med Monroe. Rosalee driver ett slags apotek för Wesen med Monroe. Ofta när Nick har ett Wesenproblem, är Rosalee en bra källa att söka hjälp hos; med sina receptböcker att bota en förgiftning, eller med sin breda erfarenhet av vilka olika slags Wesen det finns i världen.
Superspökväckare: Superspökväckaren får väcka upp en död roll. Spöket räknas då som en riktig god roll så länge spökväckaren lever. När spökväckaren dör får spöket rösta, men räknas inte längre i rollfördelningen. Spöket kan, när spökväckaren dött, välja att kasta en bomb mot en medspelare. Väljer spöket detta kommer den inte få rösta längre.


Det blir som ett slags självmordsbombar-spöke? Har den DL eller kan det ske när som helst?
 
Monroe - Monroe är den första Wesen Nick mötte efter att han fick reda på att han var en Grimm. Från dag ett har Monroe, mer eller mindre frivilligt, hjälpt Nick i hans jakt att stoppa Wesen som utgör ett hot mot andra människor. Det var även tack vare Nick som Monroe träffade sin blivande fru, Rosalee. Numera är Nick och Monroe väldigt goda vänner.
Drake: Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv.
Vad händer med kärleksparet?
Har för mig att jag har läst i anmälningstrådens rollista att den ene drar med sig den andre om en av dem dör? Är det så? Eller är det något annat/något mer?
Vem som helst kan ingå i kärleksparet (utom draken själv, antar jag)?
 
Om jag ska teoria lite så här efter första DL.

Så jag noterade att q la sin röst sent (rent av sist) med min erfarenhet så är det typiskt q när hon har en viktig god roll - det luriga är att ingen hade fått roller då, men bara det gör att jag tänker på q som lite god. Kanske. Sen så har ju jag ett axiom att jag måste reagera på den som röstar på q i första - men denna gång så känns det som att alla röstade i blindo så inte ens en ulv kan försöka få jobba på att få ut en god q, för det kan lika gärna vara en röst på en kollega. Så jag kan inte tycka att Shaggys röst är skummare än någon annans.
 
Superspökväckare - det var en ny roll för mig.
Här behöver jag ett par förtydliganden.
Vad menas med att spöket "räknas som en riktig god roll"? Typ om den är ängel så kan den skydda. Och om den är siare så kan den föra infon vidare via superspökväckaren? Röstar den i PM?
Myrten är en bra mentor! Ber dock att få återkomma eftersom jag iom din fråga inser att jag missat ett par detaljer om rollen. Myrten sover nu, så återkommer imorgon.

Däremot får spöket inte skriva i lektråden, något jag glömde nämna i rollbeskrivningen. Den röstar alltså via PM.

Vad gäller bomben, dör den spelare som får den kastad på sig. Och spöket förlorar i och med detta sin möjlighet att rösta.
 
Det blir som ett slags självmordsbombar-spöke? Har den DL eller kan det ske när som helst?

Vad händer med kärleksparet?
Har för mig att jag har läst i anmälningstrådens rollista att den ene drar med sig den andre om en av dem dör? Är det så? Eller är det något annat/något mer?
Vem som helst kan ingå i kärleksparet (utom draken själv, antar jag)?
Ja, precis. Jag fick visst inte med mig den informationen heller, trots att det finns i min anteckning :cautious:

Kärlekspar - Kärleksparet är två personer som blivit förälskade. De vet om varandra, men inte varandras roll och får inte prata. Om den ena ur kärleksparet dör, dör även den andra.

Förtydligande ang. Superspökväckaren också:
Superspökväckare: Superspökväckaren får väcka upp en död roll. Spöket räknas då som en riktig god roll så länge spökväckaren lever. Spöket får inte skriva i lektråden, men får, om spökväckaren dör, rösta via PM till LL. Dör spökväckaren kommer spöket inte längre räknas i rollfördelningen. Spöket kan, när spökväckaren dött, välja att kasta en bomb mot en medspelare. Väljer spöket detta kommer den inte få rösta längre.

Mer info om vad det innebär att spöket räknas som god kommer imorgon.
 
Vad händer med kärleksparet?
Har för mig att jag har läst i anmälningstrådens rollista att den ene drar med sig den andre om en av dem dör? Är det så? Eller är det något annat/något mer?
Vem som helst kan ingå i kärleksparet (utom draken själv, antar jag)?
Och om vem som helst kan ingå, innebär det då att det kan tex. bli en ond och en god? Vet kärleksparet då om varandra att dom är ett kärlekspar?
 
Ja, precis. Jag fick visst inte med mig den informationen heller, trots att det finns i min anteckning :cautious:

Kärlekspar - Kärleksparet är två personer som blivit förälskade. De vet om varandra, men inte varandras roll och får inte prata. Om den ena ur kärleksparet dör, dör även den andra.

Förtydligande ang. Superspökväckaren också:
Superspökväckare: Superspökväckaren får väcka upp en död roll. Spöket räknas då som en riktig god roll så länge spökväckaren lever. Spöket får inte skriva i lektråden, men får, om spökväckaren dör, rösta via PM till LL. Dör spökväckaren kommer spöket inte längre räknas i rollfördelningen. Spöket kan, när spökväckaren dött, välja att kasta en bomb mot en medspelare. Väljer spöket detta kommer den inte få rösta längre.

Mer info om vad det innebär att spöket räknas som god kommer imorgon.

Ah, ser att jag fick svar på min fråga när jag skickade den :p
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp