Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppdatering!
Mirtai var god.
Rollerna kommer lottas inom kort och sedan uppdateras rollistan i tråden, med tillhörande information om annat.
Uppdatering!
Mirtai var god.
Rollerna kommer lottas inom kort och sedan uppdateras rollistan i tråden, med tillhörande information om annat.
skojar du??!!Jag är väääldigt nyfiken på min roll nu.
10000 små tecken har jag för migTydligen kan man inte skriva hur långa inlägg som helst
10000 små tecken har jag för mig
*avd aaaaldrig varit drabbad*
Rosalee Calvert - Rosalee är även hon en Wesen, och är tillsammans med Monroe. Rosalee driver ett slags apotek för Wesen med Monroe. Ofta när Nick har ett Wesenproblem, är Rosalee en bra källa att söka hjälp hos; med sina receptböcker att bota en förgiftning, eller med sin breda erfarenhet av vilka olika slags Wesen det finns i världen.
Superspökväckare: Superspökväckaren får väcka upp en död roll. Spöket räknas då som en riktig god roll så länge spökväckaren lever. När spökväckaren dör får spöket rösta, men räknas inte längre i rollfördelningen. Spöket kan, när spökväckaren dött, välja att kasta en bomb mot en medspelare. Väljer spöket detta kommer den inte få rösta längre.
Vad händer med kärleksparet?Monroe - Monroe är den första Wesen Nick mötte efter att han fick reda på att han var en Grimm. Från dag ett har Monroe, mer eller mindre frivilligt, hjälpt Nick i hans jakt att stoppa Wesen som utgör ett hot mot andra människor. Det var även tack vare Nick som Monroe träffade sin blivande fru, Rosalee. Numera är Nick och Monroe väldigt goda vänner.
Drake: Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv.
Myrten är en bra mentor! Ber dock att få återkomma eftersom jag iom din fråga inser att jag missat ett par detaljer om rollen. Myrten sover nu, så återkommer imorgon.Superspökväckare - det var en ny roll för mig.
Här behöver jag ett par förtydliganden.
Vad menas med att spöket "räknas som en riktig god roll"? Typ om den är ängel så kan den skydda. Och om den är siare så kan den föra infon vidare via superspökväckaren? Röstar den i PM?
Det blir som ett slags självmordsbombar-spöke? Har den DL eller kan det ske när som helst?
Ja, precis. Jag fick visst inte med mig den informationen heller, trots att det finns i min anteckningVad händer med kärleksparet?
Har för mig att jag har läst i anmälningstrådens rollista att den ene drar med sig den andre om en av dem dör? Är det så? Eller är det något annat/något mer?
Vem som helst kan ingå i kärleksparet (utom draken själv, antar jag)?
Och om vem som helst kan ingå, innebär det då att det kan tex. bli en ond och en god? Vet kärleksparet då om varandra att dom är ett kärlekspar?Vad händer med kärleksparet?
Har för mig att jag har läst i anmälningstrådens rollista att den ene drar med sig den andre om en av dem dör? Är det så? Eller är det något annat/något mer?
Vem som helst kan ingå i kärleksparet (utom draken själv, antar jag)?
Ja, precis. Jag fick visst inte med mig den informationen heller, trots att det finns i min anteckning
Kärlekspar - Kärleksparet är två personer som blivit förälskade. De vet om varandra, men inte varandras roll och får inte prata. Om den ena ur kärleksparet dör, dör även den andra.
Förtydligande ang. Superspökväckaren också:
Superspökväckare: Superspökväckaren får väcka upp en död roll. Spöket räknas då som en riktig god roll så länge spökväckaren lever. Spöket får inte skriva i lektråden, men får, om spökväckaren dör, rösta via PM till LL. Dör spökväckaren kommer spöket inte längre räknas i rollfördelningen. Spöket kan, när spökväckaren dött, välja att kasta en bomb mot en medspelare. Väljer spöket detta kommer den inte få rösta längre.
Mer info om vad det innebär att spöket räknas som god kommer imorgon.