Grimm - Ulvlek!

Snabb genomgång, inte mycket att gå på, men i alla fall...

Artline

Frågar mig om jag tror att ulvarna (de onda, det kommer ju bli en utanför lyan, har LL aviserat...) kommer spela annorlunda mot en normal lek, efter att jag nämnt detta.

Blacksmithfarm
Jag :D

bollen__
Verkar inte uppskatta mina ekvationer :p

cirkus
Först med att påpeka att vi borde ha lättare att pricka en ond i dagens lynch jämfröt med en normal förstadagslynch.
Påpekar även att det är bra att vi inte riskerar några goda specialroller i första lynchen iom att de inte är lottade än.

Har lagt en röst på Artline.

EmmaN
Drar upp x och y i diskussionen kring hur många goda/onda det är i leken.

FiaM
Tycker att lekens upplägg ger mindre OT.

Habina
Håller med om att det är en fördel för goda att onda inte känner till varandra än.
Röstar på Mirtai pga hennes röst på mig.

Klara
Är med i hint-diskussionen. Jag har ungefär samma syn som henne (och fler andra) där. men om det säger något om vilken sida hon (och de andra )spelar på? Nja... Det är väl tveksamt, jag tycker ju samma i den frågan oavsett vilken roll/sida jag har/spelar för.

Lobelia
Med i hint-diskussionen

Mirtai
Tillsammans med Q diskuterar hon rollfördelningsbalansen lite (att LL kommer att ordna balansen efter dagDL1). Lägger en typisk förstadagsröst (dagen före förstadags-röst?? :p) på mig. Lekens första röst...

quarter4ever
Först med att börja ställa frågor/teoria. Kommenterar det mesta och verkar vilja få rätsida på saker och ting.
Frågar en del kring hintning och hur man får skriva.

Shaggy
Har inte hittat leken än...

Snurrfian
Verkar ha bestämt sig för att rösta på Klara DL1 redan i anmälningstråden :p
Var med i ekvationsdiskuissionen.

(edit la till habinas röst)

Jag funderar på om jag faktiskt har lyckats lära mig lite matte när jag tyckte att @Blacksmithfarm s ekvation var helt begriplig. O_o Men eftersom en anledning att @Klara anmälde sig till den här leken var för att jag skulle kunna rösta på henne i DL1 så känner jag att jag nog måste göra det. :D
Snurrfian röstar på Klara eftersom hon bara har diskuterat hintning och tidigare lekar, helt klart skumt! :D Eller åtminstone tillräckligt skumt för en första dags röst... ;)

DL 1
17:40 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
18.16 cirkus röstar på Artline
19.29 Habina röstar på Mirtai

20:13 Snurrfian röstar på Klara

Blacksmithfarm:1
Artline 1
Mirtai 1

Klara 1

En risk med det här upplägget är att alla kommer att rösta olika och så blir det lottning i slutändan, eller så är det den som lägger sista rösten som avgör allt.

En risk med det här upplägget är att alla kommer att rösta olika och så blir det lottning i slutändan, eller så är det den som lägger sista rösten som avgör allt.
Varför gör det här upplägget att alla kommer rösta olika?

I denna leken borde väl det snarare vara ulvarna som inte vågar rösta med någon med röster för att den personen kanske också är ulv?

Varför gör det här upplägget att alla kommer rösta olika?

I denna leken borde väl det snarare vara ulvarna som inte vågar rösta med någon med röster för att den personen kanske också är ulv?
Just för att det är väldigt svårt att ens ana en lya (för att inte säga omöjligt ;) ) och att alla blir lite mer nojiga. Det går ju inte att hänga upp något på vad någon annan säger/gör eftersom man inte har en aning. Annars kan man ibland kunna konstatera att X och Y sitter åtminstone inte i lyan tillsammans osv men här känns det som om alla trippar lite på tå. :D

Just för att det är väldigt svårt att ens ana en lya (för att inte säga omöjligt ;) ) och att alla blir lite mer nojiga. Det går ju inte att hänga upp något på vad någon annan säger/gör eftersom man inte har en aning. Annars kan man ibland kunna konstatera att X och Y sitter åtminstone inte i lyan tillsammans osv men här känns det som om alla trippar lite på tå. :D
Ska bli intressant att analysera första röstningen senare när leken är slut och man har facit just för att se hur de goda och de onda faktiskt gjorde i det här läget :D

Klara rösta på Snurrfian

Eftersom hon fullföljde sin plan från anmälningstråden att rösta på mig. Det tyder på en lat ulv som inte orkar hitta på något bättre. :p

(Eller så kan jag inte hitta något bättre och måste rösta nu)

Jag är osäker. Hittar egentligen inget misstänkt (det är det väl få som gör i det här läget...)
Men just nu velar jag mellan Mirtai och Snurrfian.

Mirtai för hennes röst på mig, det skaver lite att lägga en hämndröst - då det är den första rösten i ett läge där det är svårt att få till någon teori. Men jag tycker ändå att den är svag, speciellt när hon låter den ligga kvar fast jag har påpekat bristerna i teorin.

Snurrfian för att hon följer vad hon (skämtsamt?) sa i lektråden om att rösta på Klara första DL. Det känns nästan ännu lättare än Mirtai's röst - då Snurrfians motivering till stora delar bygger på sådant som inte har med leken att göra...

Hm, jag tänker såhär: dags att sluta den här ströröst-strömmen. Därför (+ ovan) väljer jag att lägga en andraröst på Mirtai.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

För att hennes teori mot mig är svag. Jag var inte först att ta upp x och y, och när jag påpekade detta så står hon ändå fast vid sin röst. Ytterst skumt :p

(förresten, hur normalt är det att den som får en röst gillar det inlägget som rösten är i? Både jag och Klara tycks ha gjort det :p (kanske någon mer, har inte kontrollerat det...))

DL 1
18:16 cirkus röstar på Artline
19:29 Habina röstar på Mirtai
20:55 Klara röstar på Snurrfian
20:55 Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Blacksmithfarm 1
Artline 1
Mirtai 2
Klara 1
Snurrfian 1

EmmaN röstar på Snurrfian då det är skumt att känna sig tvungen att rösta på någon för att man sagt det innan lekstart, trots att jag inte upplever att klara varit särskilt skum alls. Den rösten känns lite väl enkel helt enkelt. (och jag kommer inte på något annat :yuck:)

DL 1
21:07 EmmaN röstar på Snurrfian

Blacksmithfarm 1
Artline 1
Mirtai 2
Klara 1
Snurrfian 2

DL 1
21.07 EmmaN röstar på Snurrfian
Blacksmithfarm 1
Artline 1
Mirtai 2
Klara 1
Snurrfian 2

Har fått ett besked idag som gjort att jag inte har kunnat fokusera på leken så min röst kommer tyvärr att ha en motivering som nog inte ens är värd att kalla motivering... :crazy:
På grund av att hon drar upp skolan och därmed ger mig hemska flashbacks från mattelektionerna så röstar jag på bollen_.
FiaM röstar på bollen_

DL 1
21:10 FiaM röstar på bollen__

Bollen__ 1
Blacksmithfarm 1
Artline 1
Mirtai 2
Klara 1
Snurrfian 2

Shaggy röstar på Quarter4ever
För att hon trots mycket skrivande fortfarande inte röstat. Det känns som hon vill avvakta och glida med i röstningen genom att rösta så sent som möjligt

DL 1
21:10 FiaM röstar på bollen__
21:16 Shaggy röstar på Quarter4ever

Quarter4ever 1
Bollen__ 1
Blacksmithfarm 1
Artline 1
Mirtai 2
Klara 1
Snurrfian 2

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCV